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市場調査レポート
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1604533

クラウドマイクロサービス市場:将来予測 (2025年~2030年)

Cloud Microservices Market - Forecasts from 2025 to 2030


出版日
ページ情報
英文 143 Pages
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即日から翌営業日
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本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
クラウドマイクロサービス市場:将来予測 (2025年~2030年)
出版日: 2024年10月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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概要

クラウドマイクロサービス市場は17.12%のCAGRで成長し、2025年の25億4,700万米ドルから2030年には56億1,400万米ドルに達すると予測されています。

マイクロサービス手法では、アプリケーションはサービスと呼ばれる構成要素で設計・構築されます。各サービスは、与えられた機能に焦点を当てたり、ビジネス上の目的を達成するために設計・開発されます。一般的に、これはAPIのような分かりやすく、さらに進んだアプリケーション・アクセス・ポイントの助けを借りて行われ、すでに存在する他のサービスセットを呼び出すことができます。しかし、マイクロサービスモデルによって、開発者はソフトウェア開発のパラダイムをより分散されたアプローチへとシフトさせることができるようになりました。

クラウドマイクロサービス市場の拡大は、マイクロサービスアーキテクチャの採用、安全でコスト効率に優れたIT運用の必要性、コンテナやDevOpsツールの人気の高まりなど、いくつかの要因によって説明できます。受容が進むとともに、マイクロサービスは企業のアプリケーション開発プロセスを効率化し、Webアプリケーションの作成における開発時間の短縮と生産性の向上をもたらしています。さらに、競合企業との提携やチームワークで戦略を実行するビジネス戦略市場では、大きな可能性が手付かずに残されています。

クラウドマイクロサービス市場の促進要因

  • サービスメッシュとサーバーレスアーキテクチャの採用拡大が市場成長を後押しする

マイクロサービスに伴う複雑さを抑制する手段として、サービスメッシュを採用する傾向が高まっています。サービスメッシュは、マイクロサービスアーキテクチャに存在する様々なサービス間の適切な相互作用を可能にする追加レイヤです。組織で見られるマイクロサービスベースのアーキテクチャの複雑な性質が、サービスメッシュの採用増加を必要としています。

通信サービスプロバイダーがインフラの大部分を監督するため、組織はイノベーションを提供できます。このモデルによれば、企業は利用するリソースに対してのみ料金を支払う必要があります。数多くの企業が、AWS Lambdaのようなサーバーレスアーキテクチャを導入しています。サーバーレスアーキテクチャとマイクロサービスを使用することで、開発者は小規模で独立した自律的なサービスを作成、起動、管理することができ、クラウドプロバイダーはそれらの拡張と管理を容易に行うことができます。

クラウドマイクロサービス市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

北米はクラウドマイクロサービスにとって最も有利な地域の1つになると予測されています。北米大陸ではクラウドベース・アプリケーションに対する需要が高まっており、先端技術の採用が進んでいるためです。この地域の市場の発展は、発達したITシステムの存在とクラウドコンピューティングの人気の高まりに起因しています。北米では現在、多くの企業が通常の業務で生成される膨大なデータに対応するため、汎用的でスケーラブルなアプリケーションを構築・展開するクラウドマイクロサービスを導入しています。

当レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者の嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探ります。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界・市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

分析範囲

  • 過去のデータと予測 (2022~2029年)
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合企業のポジショニング・戦略・市場シェア分析
  • 収益成長率と予測分析:セグメント別・地域別 (国別)
  • 企業プロファイリング (戦略、製品、財務情報、主な動向など)

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 分析範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 分析手法

  • 分析デザイン
  • 分析プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界のバリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 クラウドマイクロサービス市場:プラットフォーム別

  • イントロダクション
  • ソリューション
  • サービス
    • コンサルティングサービス
    • 統合サービス
    • トレーニング、サポート、保守サービス

第6章 クラウドマイクロサービス市場:展開方式別

  • イントロダクション
  • プライベート
  • パブリック
  • ハイブリッド

第7章 クラウドマイクロサービス市場:企業規模別

  • イントロダクション
  • 中小企業
  • 大企業

第8章 クラウドマイクロサービス市場:エンドユーザー産業別

  • イントロダクション
  • メディア・エンターテインメント
  • 運輸・物流
  • 医療
  • BFSI
  • IT・通信
  • その他

第9章 クラウドマイクロサービス市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • プラットフォーム別
    • 展開方式別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 南米
    • プラットフォーム別
    • 展開方式別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 欧州
    • プラットフォーム別
    • 展開方式別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • プラットフォーム別
    • 展開方式別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • プラットフォーム別
    • 展開方式別
    • 企業規模別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業・戦略の分析
  • 市場シェア分析
  • 企業合併・買収 (M&A)、契約、事業協力
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Amazon Web Services, Inc.
  • Infosys Limited
  • Oracle
  • Microsoft
  • Google
  • TATA Consultancy Services
  • Hewlett Packard Enterprise Development LP
  • Dell Technologies
  • Broadcom
  • F5, Inc.
  • Idexcel, Inc.
  • Software AG
  • Ksolves
目次
Product Code: KSI061617115

The cloud microservices market is projected to grow at a CAGR of 17.12% reaching $5.614 billion by 2030 from $2.547 billion in 2025.

In microservices methodology, applications are designed and constructed with building blocks referred to as services. Each service is designed and developed to focus on a given function or to meet a business objective. Typically, this is done with the help of easy-to-understand and further application access points like the API, which allows calling other sets of already existing services. The microservices model, however, has allowed developers to shift paradigms in software development to a more distributed approach.

The cloud microservices market expansion can be explained by several factors, such as the adoption of microservices architecture, the need for secure and cost-efficient IT Operations, and the increasing popularity of containers and DevOps tools. Along with their growing acceptance, microservices are making enterprises' application development processes more efficient and causing less development time and more productivity in the creation of web applications. Furthermore, a large potential is untapped in the business strategies market, where competing firm alliances and teamwork execute strategies.

Cloud microservices market drivers?

  • Increasing adoption of service meshes and serverless architecture is anticipated to boost the market growth

There has been a growing tendency to adopt service meshes as a means of suppressing the complexity encumbered with microservices. Service meshes are an extra layer that enables proper interaction between various services present in a microservices architecture. The complex nature of microservices-based architectures found in organizations has necessitated the increased adoption of service meshes.

Organizations can offer innovations because communication service providers oversee the majority of the infrastructure. According to this model, businesses need to pay only for the resources they utilize. Numerous businesses are implementing serverless architecture, such as AWS Lambda. Using serverless architecture and microservices, developers can create, launch, and manage small, independent, and autonomous services, making it easier for the cloud provider to scale and manage them.

Cloud microservices market - geographical outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

North America is anticipated to emerge as one of the most favorable territories for cloud microservices because of the growing demand for cloud-based applications coupled with the increasing embrace of advanced technology across the North American continent. Regional market expansion can be attributed to the presence of developed IT systems and the growing popularity of cloud computing. In North America, a large number of enterprises are now implementing cloud microservices for building and deploying versatile and scalable applications to cope with the enormous data generated during normal business operations.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Cloud microservices market is segmented and analyzed as follows:

By Platform

  • Solution
  • Service
  • Consulting Service
  • Integration Service
  • Training, Support, and Maintained Services

By Deployment

  • Private
  • Public
  • Hybrid

By Enterprise Size

  • Small and Medium Enterprise (SMEs)
  • Large Enterprise

By End-User Industry

  • Media and Entertainment
  • Transportation and Logistics
  • Healthcare
  • BFSI
  • IT and Telecommunication
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CLOUD MICROSERVICES MARKET BY PLATFORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Solution
  • 5.3. Service
    • 5.3.1. Consulting Service
    • 5.3.2. Integration Service
    • 5.3.3. Training, Support, and Maintained Services

6. CLOUD MICROSERVICES MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Private
  • 6.3. Public
  • 6.4. Hybrid

7. CLOUD MICROSERVICES MARKET BY ENTERPRISE SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Small and Medium Enterprise (SMEs)
  • 7.3. Large Enterprise

8. CLOUD MICROSERVICES MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Media and Entertainment
  • 8.3. Transportation and Logistics
  • 8.4. Healthcare
  • 8.5. BFSI
  • 8.6. IT and Telecommunication
  • 8.7. Others

9. CLOUD MICROSERVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Platform
    • 9.2.2. By Deployment
    • 9.2.3. By Enterprise Size
    • 9.2.4. By End-User Industry
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
      • 9.2.5.2. Canada
      • 9.2.5.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Platform
    • 9.3.2. By Deployment
    • 9.3.3. By Enterprise Size
    • 9.3.4. By End-User Industry
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
      • 9.3.5.2. Argentina
      • 9.3.5.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Platform
    • 9.4.2. By Deployment
    • 9.4.3. By Enterprise Size
    • 9.4.4. By End-User Industry
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
      • 9.4.5.2. Germany
      • 9.4.5.3. France
      • 9.4.5.4. Italy
      • 9.4.5.5. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Platform
    • 9.5.2. By Deployment
    • 9.5.3. By Enterprise Size
    • 9.5.4. By End-User Industry
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
      • 9.5.5.2. Israel
      • 9.5.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Platform
    • 9.6.2. By Deployment
    • 9.6.3. By Enterprise Size
    • 9.6.4. By End-User Industry
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. Japan
      • 9.6.5.2. China
      • 9.6.5.3. India
      • 9.6.5.4. South Korea
      • 9.6.5.5. Indonesia
      • 9.6.5.6. Thailand
      • 9.6.5.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Amazon Web Services, Inc.
  • 11.2. Infosys Limited
  • 11.3. Oracle
  • 11.4. Microsoft
  • 11.5. Google
  • 11.6. TATA Consultancy Services
  • 11.7. Hewlett Packard Enterprise Development LP
  • 11.8. Dell Technologies
  • 11.9. Broadcom
  • 11.10. F5, Inc.
  • 11.11. Idexcel, Inc.
  • 11.12. Software AG
  • 11.13. Ksolves