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市場調査レポート
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1604518

デザインにおけるAI市場:将来予測(2024年~2029年)

AI in the Design Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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デザインにおけるAI市場:将来予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年10月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

デザインにおけるAI市場はCAGR 36.57%の成長を遂げ、2024年の8億9,854万6,000米ドルから2029年には42億6,886万9,000米ドルに達すると予測されています。

デザインにおけるAIは、メディア・通信、製造、建築などの業界向けに、複数のタイプのプロジェクトの設計とアウトレイアウトに、人間の入力を組み合わせたコンピュータインテリジェンスの支援を提供するソフトウェア技術です。AI(人工知能)は、グラフィックデザイン、プロダクトデザイン、建築、ユーザーエクスペリエンス(UX)デザインなど、プロジェクトのデザイン段階に組み込まれています。デザイン市場には、機械学習のようなAIベースの技術やアプリケーションが幅広く組み込まれており、設計プロセスにおける創造性、効率性、生産性の向上に役立っています。この市場の主要な側面としては、AIを活用したデザインツール、ジェネレーティブデザインソリューション、画像・動画編集ソフトウェア、シミュレーション・ビジュアライゼーションソフトウェアなどが挙げられます。各社は、機械学習、コンピュータビジョン、自然言語処理などの人工知能技術を使用して、設計プロセスの自動化、新しいアイデアの創出、設計者のワークフローを支援するツールやプラットフォームを提供しています。

デザイン分野では、個人のテキストや画像入力に基づいてデザインを作成するジェネレーティブAIツールが、複数の業界で一般的に使用されています。ジェネレーティブデザインソフトウェアは、アルゴリズムを使用して、人間が提供する指定されたパラメータに基づいて複数のデザイン案を作成または生成します。これにより、デザイナーは革新的でユニークなソリューションを探求し、デザインをさらに最適化することができます。

画像・動画編集ツールやシミュレーション・ビジュアライゼーションツールなど、さまざまな種類のAIツールが市場に出回っています。AIを搭載した画像・動画編集プラットフォームは、高度なアルゴリズムと機械学習を利用して、画像の強調、オブジェクトの除去、色補正、動画の安定化など、さまざまな種類のデザインプロセスを自動化し、デザイナーが視覚的に魅力的な素材をより迅速に生成できるようにします。AIを活用したシミュレーションとビジュアライゼーションツールにより、設計者は物理的な環境を仮想的にモデル化し、設計のパフォーマンスを分析できるため、設計を適切に最適化できます。

デザインにおけるAI市場の促進要因

  • 創造性とイノベーションの強化が市場を押し上げる

デザインおけるAI市場を押し上げる主な要因は、AI技術の市場開拓と、そのようなツールが提供する最適なパフォーマンスです。AIプログラムは、複数のアルゴリズムと機械学習ツールを使用し、新鮮でユニークなデザインコンセプトを生み出し、プロジェクトに革新的なソリューションを導入し、人間の知性では不十分な新しいデザイン手順や方法を調査します。このような機能の利用可能性は、この分野における広範なイノベーションを促します。

様々な企業や研究機関が様々なツールやアルゴリズムを導入・統合し、AIデザインプラットフォームの能力をさらに高めています。例えば、世界の技術リーダーであるNVIDIAは、デザインプラットフォーム「Canvas」を開発しました。AIベースのツールを採用し、筆跡をリアルな風景画に変換することで、スピーディーな背景作成とコンセプト開発を可能にしています。このプラットフォームは9つのデザインスタイルを提供し、ユーザーは各要素ごとに異なるレイヤーにペイントすることができます。

デザイン市場の地理的展望

  • 北米がデザイン市場の主要シェアを占めると予測されます。

北米地域は、AIデザインの世界市場シェアが拡大すると予測されています。北米諸国、特に米国は技術革新の先進国です。この地域には、Autodesk、Adobe、Google、Nvidia、OpenAIなど、AIとデザインのトップ企業が複数あり、AIを活用したデザインソリューションの開発を推進しています。北米の企業、特にテクノロジー、自動車、航空宇宙、エンターテインメント業界の企業は、AIを活用したデザインソリューションをいち早く採用してきました。早期の採用は、この地域が市場でのリーダーシップを維持するのに役立っています。北米市場は大規模かつ多様で、建築、エンジニアリング、グラフィックデザイン、ゲーム、エンターテインメントなど、デザインにおけるAIの恩恵を受ける幅広い業界を包含しています。

本レポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済要因、消費者嗜好、産業別、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域だけでなく新興地域もカバーする詳細な市場考察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用する戦略的作戦を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を理解することができます。
  • 市場促進要因と将来動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場展開をどのように形成していくかを探る。
  • 行動可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的意思決定に洞察を活用します。
  • 幅広い利用者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果が高いです。

どのような用途で利用されていますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開拓、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データおよび予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーンの展望、規制枠組み、顧客行動、およびトレンド分析
  • 競合のポジショニング、戦略、および市場シェア分析
  • 収益成長と予測セグメントおよび各国を含む地域の分析
  • 企業プロファイリング(特に主な発展)

デザインにおけるAI市場は以下のセグメントに分析されます:

エンドユーザー別

  • 小規模組織
  • 中規模組織
  • 大規模組織

展開別

  • クラウド
  • オンプレミス

用途別

  • 自動車デザイン
  • インテリアデザイン
  • 建築
  • プロダクトデザイン
  • グラフィックデザイン
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 デザイン市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 小規模組織
  • 中規模組織
  • 大規模組織

第6章 デザイン市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
  • オンプレミス

第7章 デザイン市場:用途別

  • イントロダクション
  • 自動車デザイン
  • インテリアデザイン
  • 建築
  • プロダクトデザイン
  • グラフィックデザイン
  • その他

第8章 デザイン市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • エンドユーザー別
    • 展開別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Autodesk
  • Adobe
  • Google
  • Nvidia
  • OpenAI
  • Galileo.ai
  • Coohom
  • Canva
  • Siemens
  • Monolith
  • Cieden
  • Uizard Technologies
  • Visily
目次
Product Code: KSI061616762

The AI in the design market is forecasted to witness a growth of CAGR of 36.57%, to reach US$4,268.869 million by 2029, from US$898.546 million in 2024.

AI in design is a software technology that offers the assistance of computer intelligence with the combination of human input into the designing and outlaying of multiple types of projects for industries like media & communication, manufacturing, architecture, and others. Artificial intelligence is integrated into the design stages of projects, such as graphic design, product design, architecture, and user experience (UX) design. The AI in the design market incorporates a wide range of AI-based technologies and applications like machine learning, which help enhance creativity, efficiency, and productivity in the designing process. Some key aspects of this market are AI-powered design tools, generative design solutions, image and video editing software, and simulation and visualization software. Companies provide tools and platforms that use artificial intelligence techniques, including machine learning, computer vision, and natural language processing, to automate design processes, produce new ideas, and help designers with their workflow.

In the designing sector, generative AI tool is commonly used across multiple industries to create designs based on individuals' text or image inputs. Generative design software uses algorithms to create or generate multiple design alternatives based on specified parameters provided by humans; it allows designers to explore innovative and unique solutions to further optimize their designs.

Various types of AI tools are available across the market, like picture & video editing tools and simulation & visualization tools. The AI-powered picture and video editing platform utilizes advanced algorithms and machine learning to automate various types of designing processes like image enhancement, object removal, color correction, and video stabilization, allowing designers to generate visually attractive material more rapidly. The AI-powered simulation and visualization tools allow the designers to virtually model the physical environment and analyze design performance, allowing them to optimize designs suitably.

AI in the design market drivers

  • Enhanced creativity and innovation are boosting the market

A major factor boosting the global AI in the design market is the development of AI technologies and the optimum performance offered by such tools. AI programs use multiple algorithms and machine learning tools, which help them produce fresh and unique design concepts, introduce innovative solutions to projects, and investigate new design procedures or methods that human intelligence may lack. The availability of such capabilities encourages widespread innovation in the sector.

Various companies and research organizations introduced and integrated various tools and algorithms, further boosting the capabilities of the AI design platform. For instance, NVIDIA, a global technological leader, developed its design platform, Canvas. It employs AI-based tools to convert brushstrokes into realistic landscape pictures, enabling speedy background creation and concept development. This platform offers nine design styles, allowing the users to paint on distinct layers for each element.

AI in the design market geographical outlooks

  • North America is forecasted to hold a major share of the AI in the design market.

The North American region is forecasted to witness a greater global AI design market share. The North American countries, especially the USA, are among the leading nations in technical innovation. This region is home to several top AI and design organizations, including Autodesk, Adobe, Google, Nvidia, and OpenAI, who are pushing developments in AI-powered design solutions. Companies in North America, particularly in the technology, automotive, aerospace, and entertainment industries, have been early adopters of AI-powered design solutions. Early adoption has helped the area maintain its market leadership. The North American market is large and diverse, encompassing a wide range of industries that benefit from AI in design, including architecture, engineering, graphic design, gaming, and entertainment.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The AI in the design market is analyzed into the following segments:

By End-Users

  • Small-Sized Organization
  • Medium-Sized Organization
  • Large-Sized Organization

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By Application

  • Automotive Design
  • Interior Design
  • Architecture
  • Product Design
  • Graphic Design
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AI IN THE DESIGN MARKET BY END-USERS

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Small-sized Organization
  • 5.3. Medium-sized Organization
  • 5.4. Large-sized Organization

6. AI IN THE DESIGN MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
  • 6.3. On-Premise

7. AI IN THE DESIGN MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Automotive Design
  • 7.3. Interior Design
  • 7.4. Architecture
  • 7.5. Product Design
  • 7.6. Graphic Design
  • 7.7. Others

8. AI IN THE DESIGN MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.1. North America
    • 8.1.1. By End-Users
    • 8.1.2. By Deployment
    • 8.1.3. By Application
    • 8.1.4. By Country
      • 8.1.4.1. United States
      • 8.1.4.2. Canada
      • 8.1.4.3. Others
  • 8.2. South America
    • 8.2.1. By End-Users
    • 8.2.2. By Deployment
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. Brazil
      • 8.2.4.2. Argentina
      • 8.2.4.3. Others
  • 8.3. Europe
    • 8.3.1. By End-Users
    • 8.3.2. By Deployment
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Germany
      • 8.3.4.2. France
      • 8.3.4.3. United Kingdom
      • 8.3.4.4. Spain
      • 8.3.4.5. Others
  • 8.4. Middle East and Africa
    • 8.4.1. By End-Users
    • 8.4.2. By Deployment
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Saudi Arabia
      • 8.4.4.2. UAE
      • 8.4.4.3. Israel
      • 8.4.4.4. Others
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. By End-Users
    • 8.5.2. By Deployment
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. China
      • 8.5.4.2. Japan
      • 8.5.4.3. India
      • 8.5.4.4. South Korea
      • 8.5.4.5. Indonesia
      • 8.5.4.6. Taiwan
      • 8.5.4.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Autodesk
  • 10.2. Adobe
  • 10.3. Google
  • 10.4. Nvidia
  • 10.5. OpenAI
  • 10.6. Galileo.ai
  • 10.7. Coohom
  • 10.8. Canva
  • 10.9. Siemens
  • 10.10. Monolith
  • 10.11. Cieden
  • 10.12. Uizard Technologies
  • 10.13. Visily