デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1574152

音楽における人工知能(AI)市場-2024年から2029年までの予測

Artificial Intelligence (AI) in Music Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 138 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=154.02円
音楽における人工知能(AI)市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年10月01日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 138 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

音楽における人工知能(AI)市場のCAGRは16.28%で、2024年の14億8,900万米ドルから2029年には32億100万米ドルの市場規模に達すると予想されています。

音楽においてAIとは、人工知能ソフトウェア・アプリケーションが音楽と統合され、トラックの作曲、ミキシング、パーソナライズのプロセスを促進することを意味します。音楽制作プロセスにおけるAIソフトウェアの応用により、音楽プロデューサーやアーティストは新しいサウンドや楽曲を生み出すことができるようになった。AI音楽市場の主要プレーヤーには、Landr、Amper Music、Izotope、Brain.fm、Shazam、Splash、Aiva Technologiesなどがあります。その結果、多くのミュージシャンがAIソフトウェアを採用し、作曲スタイルを変えたり、楽曲を制作・演奏するストリーミング・サービスのプレイリストを個別に聴いたりするようになっています。このように、国際的な音楽市場の消費を拡大し、ミュージシャンが提供する商品の幅を広げるために、数多くの音楽ソフトウェア・アプリケーションが開発されています。

人工知能を搭載した最先端の音楽制作ツールとスマートなストリーミング・サービスの利用が、音楽ビジネスを新たなフロンティアへと急速に拡大させています。新曲の創作、パーソナライズされたサウンドトラックの作成、音楽教育の支援などが可能な高度なアルゴリズムを開発できるよう、各組織はAIに投資しています。さらに、スマートスピーカーや携帯電話などのガジェットでAI技術の利用が拡大し、多くの人がAIを搭載した音楽アプリに簡単にアクセスできるようになったことも、この成長を後押ししています。

音楽における人工知能(AI)市場促進要因:

  • AIソフトウェアと技術の進歩が需要を高めると予測

AIソフトウェアの特性は、継続的な進化と開発により、音楽業界を含む多くの業界で広く利用されています。こうした発展により、AIソフトウェアの文脈で作曲に新たな道が開かれています。そのひとつが「リフュージョン」であり、音声認識ソフトや音認識ソフトではなく、AIのコンピューター・ビジョンを使って音楽を作ることです。リフュージョンは、さまざまな音楽ジャンルで使用されるさまざまな音符に結びついた視覚的手がかりを活用することで、サウンドトラックを作成することを可能にする技術です。音楽市場におけるAIの拡大は、予測期間中、主要な要因によって推進されると予想されます。これらの要因には、新たな音楽制作手法につながるAIアプリケーションに関連する研究開発の増加や、音楽ストリーミングサービスの消費の広範な増加が含まれます。

音楽における人工知能(AI)市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

アジア太平洋地域は、メディアおよびエンターテインメント産業において著しい成長を遂げており、消費者やその他のメディアプラットフォームにおいて高いレベルの音楽消費を目の当たりにしています。このため、音楽業界向けにより効率的で効果的なAIソリューションの需要が高まっています。その結果、音楽業界の様々な活動で採用できる様々なAIアプリケーションへの投資に拍車がかかっています。例えば、AIが支援する音楽技術ソフトウェアBeatoven.aiがインドで提供されており、様々なYouTubeチャンネル、結婚式のビデオ撮影会社、マーケティング会社向けにオリジナルの楽譜を生成するのに役立っています。これに加えて、韓国、日本、中国、インドの音楽産業は急速に拡大しています。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の嗜好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開発をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

音楽における人工知能(AI)市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

用途別

  • パーソナライゼーション
  • 作曲
  • オーディオミキシング

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • 韓国
  • オーストラリア
  • シンガポール
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 音楽における人工知能(AI)市場:用途別

  • イントロダクション
  • パーソナライゼーション
  • 音楽作曲
  • オーディオミキシング

第6章 音楽における人工知能(AI)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 用途別
    • 国別

第7章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第8章 企業プロファイル

  • iZotope
  • Aiva Technologies
  • Amper Music(Shutterstock Inc)
  • BRAINFM Inc
  • LANDR
  • Boomy Corporation
  • Magenta(Google Inc)
  • SOUNDRAW Inc
  • Amadeus Code
  • Klangio GmbH
目次
Product Code: KSI061614866

Artificial intelligence (AI) in music market is expected to grow at a CAGR of 16.28%, reaching a market size of US$3.201 billion in 2029 from US$1.489 billion in 2024.

In music, AI implies that artificial intelligence software applications have been integrated with music to facilitate the process of composing, mixing, and personalizing tracks. The application of AI software in music production processes has enabled music producers and artists to create new sounds and tunes. Some of the major players in the AI music market include Landr, Amper Music, Izotope, and Brain.fm, Shazam, Splash, and Aiva Technologies. As a result, many musicians are adopting AI software to change their music composition style and individual listen playlists on streaming services where they produce or perform their songs. In this way, numerous music software applications have been developed to increase international music market consumption and the range of products offered by musicians.

The use of state-of-the-art music production tools and smart streaming services powered by artificial intelligence is driving the rapid expansion of the musical business into a new frontier. Organizations are investing in AI so that they can develop advanced algorithms capable of creating new songs, creating personalized soundtracks, or aiding music education. Additionally, another factor that adds to this growth is the expanded use of AI technology in gadgets like smart speakers and mobile phones, allowing many people to easily access AI-infused music apps.

Artificial Intelligence (AI) in Music Market Drivers:

  • Advancement in AI software and technology is anticipated to increase the demand

Properties of AI software are widely used in many industries, including the music industry, due to continuous evolution and development. These developments have opened new avenues for music composition in the context of AI software. One such technique is "riffusion," which is creating music using AI computer vision rather than voice and sound recognition software. Riffusion is a technique that allows soundtracks to be created by utilizing the visual cues connected to different notes used in various musical genres. The expansion of AI in the music market is expected to be driven by major factors over the forecast period. These factors include increased research and development related to AI applications, leading to new music production methods, as well as the widespread increase in the consumption of music streaming services.

Artificial Intelligence (AI) in Music Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

Asia Pacific is experiencing significant growth in their media and entertainment industry and is witnessing high levels of music consumption across consumers and other media platforms. This has driven the demand for more efficient and effective AI solutions for the music industry. This, in turn, has spurred investment in various AI applications that can be employed across various activities in the music industry. For instance, an AI-assisted music technology software, Beatoven.ai, is provided in India, which helps generate original music scores for various YouTube channels, wedding videography firms, and marketing agencies. In addition to this, the music industries of South Korea, Japan, China, and India are expanding rapidly.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Artificial Intelligence (AI) in music market is segmented and analyzed as follows:

By Application

  • Personalization
  • Music Composition
  • Audio Mixing

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Singapore
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN MUSIC MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Personalization
  • 5.3. Music Composition
  • 5.4. Audio Mixing

6. ARTIFICIAL INTELLIGENCE (AI) IN MUSIC MARKET BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. By Application
    • 6.2.2. By Country
      • 6.2.2.1. USA
      • 6.2.2.2. Canada
      • 6.2.2.3. Mexico
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. By Application
    • 6.3.2. By Country
      • 6.3.2.1. Brazil
      • 6.3.2.2. Argentina
      • 6.3.2.3. Others
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. By Application
    • 6.4.2. By Country
      • 6.4.2.1. United Kingdom
      • 6.4.2.2. Germany
      • 6.4.2.3. France
      • 6.4.2.4. Italy
      • 6.4.2.5. Spain
      • 6.4.2.6. Others
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. By Application
    • 6.5.2. By Country
      • 6.5.2.1. Saudi Arabia
      • 6.5.2.2. UAE
      • 6.5.2.3. Others
  • 6.6. Asia Pacific
    • 6.6.1. By Application
    • 6.6.2. By Country
      • 6.6.2.1. China
      • 6.6.2.2. Japan
      • 6.6.2.3. India
      • 6.6.2.4. South Korea
      • 6.6.2.5. Australia
      • 6.6.2.6. Singapore
      • 6.6.2.7. Indonesia
      • 6.6.2.8. Others

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. iZotope
  • 8.2. Aiva Technologies
  • 8.3. Amper Music (Shutterstock Inc)
  • 8.4. BRAINFM Inc
  • 8.5. LANDR
  • 8.6. Boomy Corporation
  • 8.7. Magenta (Google Inc)
  • 8.8. SOUNDRAW Inc
  • 8.9. Amadeus Code
  • 8.10. Klangio GmbH