市場調査レポート
商品コード
1574117

チップレスRFID市場-2024年から2029年までの予測

Chipless RFID Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 126 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
チップレスRFID市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年09月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 126 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

チップレスRFID市場は、CAGR 21.46%で成長し、2024年の24億8,800万米ドルから2029年には65億7,400万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

世界中で、小売業から物流、ヘルスケア、自動車、空まで、多くの産業がチップレスRFID技術の使用を受け入れています。従来のチップベースのRFIDシステムと比較して、非直視型識別、リアルタイム追跡、費用対効果などの利点が、チップレスRFID技術の採用に多くの人々を惹きつけています。例えば小売業界では、在庫管理の改善、より良い顧客サービスの提供、より効率的なオペレーションなど、世の中の需要にポジティブな影響を与えています。チップレスRFIDテクノロジーは、小売店のスムーズなレジ処理、在庫切れの削減、商品の視認性の向上、電子在庫レベルの最適化などに役立っています。さらに、製薬業界や医療業界では、医薬品の流通、資産管理、患者のモニタリングなど、さまざまな目的でこの種の技術の利用が始まっています。

チップレスRFID市場促進要因

  • 読み取り範囲の拡大

市場促進要因として、読み取り範囲の拡大が挙げられます。読み取り範囲とは、正確なDCデータを取得できるチップレスRFIDリーダーとタグ間の距離のことです。この需要は、RFIDシステムをさまざまな分野でより効果的、柔軟、効率的にする必要性によって大きく後押しされています。チップレスRFID技術が読み取り範囲を拡大すれば、企業はより長い距離に置かれたタグからデータを取得することで、広範囲をカバーできるようになります。これによって、スキャンや追跡機能がさらに向上し、資産や製品をその近接性に関係なく広大なエリアで識別・管理することが可能になります。

チップレスRFID市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

北米でRFID技術がIoTシステムに導入されるスピードが速くなっているのは、マルチユニットアプローチにおけるシステムとすべてのデバイスを最適化する、より正確な追跡・識別機能に対する需要が高まっているためです。RFIDタグを使用することで、物品の位置と状態に関するリアルタイムのデータを提供することで、産業向けのモノのインターネット・アプリケーションの精度と効率が向上します。

このレポートを購入する理由

  • 洞察に満ちた分析:顧客セグメント、政府政策と社会経済的要因、消費者の嗜好、産業分野、その他のサブセグメントに焦点を当て、主要地域と新興地域をカバーする詳細な市場洞察を得ることができます。
  • 競合情勢:世界の主要企業が採用している戦略的策略を理解し、適切な戦略による市場浸透の可能性を把握します。
  • 市場促進要因と今後の動向:ダイナミックな要因と極めて重要な市場動向、そしてそれらが今後の市場開発をどのように形成していくかを探ります。
  • 実行可能な提言:ダイナミックな環境の中で、新たなビジネスストリームと収益を発掘するための戦略的決断を下すために、洞察を活用します。
  • 幅広い読者に対応:新興企業、研究機関、コンサルタント、中小企業、大企業にとって有益で費用対効果に優れています。

企業はどのような目的で当社のレポートを使用していますか?

業界および市場考察、事業機会評価、製品需要予測、市場参入戦略、地理的拡大、設備投資決定、規制の枠組みと影響、新製品開発、競合の影響

調査範囲

  • 2022年から2029年までの過去データと予測
  • 成長機会、課題、サプライチェーン展望、規制枠組み、顧客行動、動向分析
  • 競合の市況、戦略、市場シェア分析
  • 各国を含むセグメントと地域の収益成長と予測評価
  • 企業プロファイル(戦略、製品、財務情報、主な発展など)

チップレスRFID市場は以下のようにセグメント化され、分析されています:

製品別

  • タグ
  • リーダー
  • ミドルウェア

周波数別

  • 低周波
  • 高周波
  • 超高周波

エンドユーザー別

  • 小売
  • 航空宇宙・防衛
  • 旅行・運輸・物流
  • ヘルスケア
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • スペイン
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • イスラエル
  • 南アフリカ
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • 韓国
  • インド
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 チップレスRFID市場:製品別

  • イントロダクション
  • タグ
  • リーダー
  • ミドルウェア

第6章 チップレスRFID市場:周波数別

  • イントロダクション
  • 低周波
  • 高周波
  • 超高周波

第7章 チップレスRFID市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 小売
  • 航空宇宙・防衛
  • 旅行・運輸・物流
  • ヘルスケア
  • その他

第8章 チップレスRFID市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品別
    • 周波数別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • 製品別
    • 周波数別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品別
    • 周波数別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品別
    • 周波数別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • 製品別
    • 周波数別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Alien Technology Corporation
  • Qualcomm(NXP Semiconductor NV)
  • Variuscard GmbH
  • SATO Vicinity Pty. Ltd.
  • Matrix(Zebra Technologies)
  • Beontag(Confidex Ltd.)
  • Honeywell(Intermec)
  • Identiv Inc.
  • Impinj Inc.
目次
Product Code: KSI061610251

The chipless RFID market is expected to grow at a CAGR of 21.46%, reaching a market size of US$6.574 billion in 2029 from US$2.488 billion in 2024.

Worldwide, numerous industries, from retail to logistics, healthcare, pro automotive, and the skies, are embracing the use of chipless RFID technology. Compared to the conventional chip-based RFID systems, advantages such as non-line-of-sight identification, real-time tracking, and cost-effectiveness have attracted many people to adopt chipless RFID technology. The retail industry has positively affected the world's demand for improved controls over inventory management, better customer service delivery, and more efficient operations, for example. Chipless RFID technology helps retail stores achieve smooth checkout processes, reduce stock-outs and product visibility, and optimize their e-stock levels, among others. On top of that, pharmaceutical and health industries have started using this kind of technology for various purposes, such as drug distribution, asset management, and patient monitoring.

Chipless RFID Market Drivers:

  • Increased reading range

Market demand for improved read range capabilities has become a key driver of this industry. The read range is the distance between the chip-less RFID readers and tags through which accurate DC data can be retrieved. This demand has largely been fueled by the need to make RFID systems more effective, flexible, and efficient in different sectors. If chip-less RFID technology increases its read range, firms will gain extensive coverage by taking data from tags placed at longer distances. This would enable further scanning and tracking functions where it is possible to identify and control assets or products over huge areas regardless of their proximity.

Chipless RFID Market Geographical Outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

The speed at which RFID technology is finding its way into IoT systems in North America is rising due to a growing demand for more accurate tracking and identification capabilities that optimize a system and all devices in a multi-unit approach. Using RFID tags increases the accuracy and efficiency of Internet of Things applications for industries by providing real-time data on an item's location and status.

Reasons for buying this report:-

  • Insightful Analysis: Gain detailed market insights covering major as well as emerging geographical regions, focusing on customer segments, government policies and socio-economic factors, consumer preferences, industry verticals, other sub- segments.
  • Competitive Landscape: Understand the strategic maneuvers employed by key players globally to understand possible market penetration with the correct strategy.
  • Market Drivers & Future Trends: Explore the dynamic factors and pivotal market trends and how they will shape up future market developments.
  • Actionable Recommendations: Utilize the insights to exercise strategic decision to uncover new business streams and revenues in a dynamic environment.
  • Caters to a Wide Audience: Beneficial and cost-effective for startups, research institutions, consultants, SMEs, and large enterprises.

What do businesses use our reports for?

Industry and Market Insights, Opportunity Assessment, Product Demand Forecasting, Market Entry Strategy, Geographical Expansion, Capital Investment Decisions, Regulatory Framework & Implications, New Product Development, Competitive Intelligence

Report Coverage:

  • Historical data & forecasts from 2022 to 2029
  • Growth Opportunities, Challenges, Supply Chain Outlook, Regulatory Framework, Customer Behaviour, and Trend Analysis
  • Competitive Positioning, Strategies, and Market Share Analysis
  • Revenue Growth and Forecast Assessment of segments and regions including countries
  • Company Profiling (Strategies, Products, Financial Information, and Key Developments among others)

The Chipless RFID market is segmented and analyzed as follows:

By Product

  • Tag
  • Reader
  • Middleware

By Frequency

  • Low Frequency
  • High Frequency
  • Ultrahigh Frequency

By End-User Industry

  • Retail
  • Aerospace and Defense
  • Travel and Transport/Logistics
  • Healthcare
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. CHIPLESS RFID MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Tag
  • 5.3. Reader
  • 5.4. Middleware

6. CHIPLESS RFID MARKET BY FREQUENCY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Low Frequency
  • 6.3. High Frequency
  • 6.4. Ultrahigh Frequency

7. CHIPLESS RFID MARKET BY END-USER INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Retail
  • 7.3. Aerospace and Defence
  • 7.4. Travel and Transport/Logistics
  • 7.5. Healthcare
  • 7.6. Others

8. CHIPLESS RFID MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Frequency
    • 8.2.3. By End-User Industry
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
      • 8.2.4.2. Canada
      • 8.2.4.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Frequency
    • 8.3.3. By End-User Industry
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
      • 8.3.4.2. Argentina
      • 8.3.4.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Frequency
    • 8.4.3. By End-User Industry
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
      • 8.4.4.2. France
      • 8.4.4.3. United Kingdom
      • 8.4.4.4. Spain
      • 8.4.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Frequency
    • 8.5.3. By End-User Industry
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
      • 8.5.4.2. Israel
      • 8.5.4.3. South Africa
      • 8.5.4.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Frequency
    • 8.6.3. By End-User Industry
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
      • 8.6.4.2. Japan
      • 8.6.4.3. South Korea
      • 8.6.4.4. India
      • 8.6.4.5. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Alien Technology Corporation
  • 10.2. Qualcomm (NXP Semiconductor NV)
  • 10.3. Variuscard GmbH
  • 10.4. SATO Vicinity Pty. Ltd.
  • 10.5. Matrix (Zebra Technologies)
  • 10.6. Beontag (Confidex Ltd.)
  • 10.7. Honeywell (Intermec)
  • 10.8. Identiv Inc.
  • 10.9. Impinj Inc.