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市場調査レポート
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1557326

化粧品用酸化防止剤市場-2024年から2029年までの予測

Cosmetic Antioxidants Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 125 Pages
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化粧品用酸化防止剤市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
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概要

化粧品用酸化防止剤市場は、2024年の1億5,479万7,000米ドルから2029年には2億751万4,000米ドルにCAGR 6.04%で加速します。

酸化防止剤はフリーラジカルからDNA、脂質、タンパク質を保護するビタミンとミネラルです。それは、スキンケア、ヘアケア、メイクアップのアプリケーションで利用されるため、損傷した皮膚の外観を改善する香料、油脂の作成を伴う。アンチエイジング化粧品に対する需要の高まりと、それに続くスキンケア製品の技術革新が、市場の成長を加速させています。

加えて、人口の平均年齢の上昇も抗酸化作用を持つ化粧品の消費を促進しています。可処分所得の向上と個人衛生に対する意識の高まりにより、市場は上昇軌道に乗ると予想されます。組織小売業の継続的な成長と、新興国における若い都市人口の出現が、市場の成長をさらに増大させています。

国際市場の成長に影響を与えたその他の要因には、向上心の高まり、働く女性の増加、ライフスタイルの変化、ライフスタイル志向の高級品の値ごろ感の増加、製品の選択肢の拡大、eコマース・プラットフォームでの特定製品の入手可能性などがあります。

化粧品酸化防止剤市場促進要因:

  • 高齢化と労働人口の増加が市場拡大を刺激しています。

抗酸化作用を持つ化粧品にはビタミンCとE、カロテノイド、フラボノイドが豊富に含まれており、新しい細胞の生成を促し、DNAの損傷を減らすことで老化した肌の状態を改善します。世界の高齢化と労働人口の急増は、今後数年間における化粧品用抗酸化物質の消費範囲をさらに広げています。eコマースと小売セクターの成長に続くライフスタイルの変化により、需要はさらに拡大すると予想されます。

世界保健機関(WHO)によると、2030年までに世界の6人に1人が60歳以上の高齢者となり、2050年までに60歳以上の人口は21億人に達し、人口の80%が中低所得国に居住します。国連の「世界人口高齢化2023」報告書によると、2023年から2050年の間に、アフリカでは生産年齢人口の割合が3倍に増加すると予想されており、人口動態の移行が進むにつれて、労働者階級の割合は今後一定の伸びを示すと予想されています。

  • 個人衛生に対する意識の高まりが市場成長を後押ししています。

抗酸化化粧品は皮膚に必要不可欠な栄養素を与え、様々な皮膚病や感染症につながる外部ラジカルから皮膚を保護します。人々の間で個人衛生意識が高まっていることから、抗酸化化粧品の需要は今後数年間でプラス成長を見せると予想されています。NBCユニバーサルが2023年に向けて発行した「ビューティー&パーソナルケア産業アセスメント」によると、米国ではパンデミック後の個人衛生が機能的なカテゴリーから自己ルーチンの要に成長し、ユーザーの35%がボディケア製品に使用されている成分を重視していると述べられています。

気候の変化や天候の変動が、洗顔料やUVカットクリームなどのスキンケア製品の需要を押し上げています。この需要も化粧品用酸化防止剤製品の市場需要を押し上げ、全体的な拡大にさらに拍車をかけています。

化粧品酸化防止剤市場セグメント分析

  • アンチエイジングがかなりの市場シェアを占めると予想されます。

機能に基づいて、世界の化粧品用酸化防止剤市場は、アンチエイジング、抗炎症、UV保護、保湿、ヘアクレンジング、ヘアコンディショニング、その他にセグメント化されます。アンチエイジング機能は、人々の自意識の高まりと高齢者層、特に女性の若く見られたいという衝動に後押しされ、顕著な市場シェアを占めると予想されます。そのため、大手化粧品ブランドは、男女を問わず顧客層を拡大するため、製品のパーソナライゼーションと持続可能性に注力しています。

同様に、UVカットと保湿機能も安定した成長が見込まれています。これは、地球温暖化による気候変動の進行が、さまざまな皮膚関連感染症の発生につながっていることに起因しています。UVカット機能を持つローションやクリームは、このような外的要因から皮膚を保護する付加的な層を提供します。

  • スキンケアは、与えられた時間枠の中で顕著な市場シェアを占めると思われます。

用途別では、世界の化粧品用酸化防止剤市場はスキンケア、ヘアケア、メーキャップに区分されます。スキンケアは、美容製品に対する消費者の嗜好の進化と、より魅力的に見えるという継続的な動向により、かなりの市場シェアを占めると推定されます。

アジア太平洋地域が大きなシェアを占めています。

地域的には、化粧品用酸化防止剤の世界市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋地域に分析されます。後者は、パーソナルケア製品と美的向上への傾倒の高まりに後押しされ、市場規模の大幅な伸びを示しています。

さらに、APACの主要経済圏、すなわち中国、インド、日本、韓国は、化粧品消費の著しい成長を目の当たりにしています。例えば、日本の化粧品会社資生堂の2024年第1四半期報告書によると、同社は化粧品全体の売上高で3.9%の成長を示しました。日本の事業は19.3%の成長を示し、APAC全体の事業が11.2%の成長で続いた。

同様に、北米市場も絶え間なく拡大する構えを見せています。これは、米国とカナダという主要な地域経済圏において、生産年齢人口の増加と都市化が進み、自己認識への移行が活況を呈していることに起因しています。さらに、欧州と中東・アフリカ地域も、化粧品ソリューションのイノベーションを強化する戦略的努力により、着実な成長をすると思われます。

化粧品酸化防止剤主な市場開拓:

  • 2024年4月、Cosphatec社は「Cosphaderm(R)Tocopharin」を発表しました。この抗酸化剤は、全体的な匂いや風味を損なうことなく、スキンケース化粧品の保存期間を保つものです。この製品は、皮膚の酸化プロセスを促進し、全体的な機能性を強化します。
  • 2024年3月、ジボダンアクティブビューティーは、EGCG酸化防止剤の生体触媒作用によって開発されたバイオ分子「イルミニル(TM)388」を発表しました。このバイオ分子は、あらゆる肌タイプの肌の色素沈着の課題に対応するホリスティックな輝き効果を提供するよう設計されています。
  • 2023年3月、エボニック・インダストリーズはバルセロナで開催された化粧品見本市で、同社の新しい酸化試験法を含むイノベーションを披露しました。これにより、化粧品における酸化防止剤の使用が最適化され、製品全体の効率が向上します。

化粧品酸化防止剤市場は以下のようにセグメント化され分析されている:

機能別

  • アンチエイジング
  • 抗炎症
  • 紫外線保護
  • 保湿
  • 髪のクレンジング
  • コンディショニング
  • その他

タイプ別

  • ビタミン
  • ポリフェノール
  • 酵素
  • カロテノイド
  • その他

用途別

  • スキンケア
  • ヘアケア
  • メイクアップ

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • ドイツ
  • フランス
  • 英国
  • その他
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦
  • その他
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 化粧品用酸化防止剤市場:機能別

  • イントロダクション
  • アンチエイジング
  • 抗炎症
  • UV保護
  • 保湿
  • ヘアクレンジング
  • ヘアコンディショニング
  • その他

第6章 化粧品用酸化防止剤市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ビタミン
  • ポリフェノール
  • 酵素
  • カロテノイド
  • その他

第7章 化粧品用酸化防止剤市場:用途別

  • イントロダクション
  • スキンケア
  • ヘアケア
  • メイクアップ

第8章 化粧品用酸化防止剤市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • Koninklijke DSM NV.
  • Wacker Chemie AG
  • Eastman Chemical Company
  • Lonza Group
  • Croda International Plc
  • Ashland Global Holdings
  • Evonik Industries AG
  • Kemin Industries, Inc.
  • Barentz International BV
  • L'Oreal
目次
Product Code: KSI061612028

The cosmetic antioxidant market will accelerate from US$154.797 million in 2024 to US$207.514 million in 2029 at a CAGR of 6.04%.

Antioxidants are vitamins and minerals that protect DNA, lipids, and proteins from free radicals. It entails the creation of fragrances, oils, and fats that improve the appearance of damaged skin, due to which they are utilized in skincare, haircare, and makeup applications. The booming demand for anti-aging cosmetics, followed by innovation in skin-care products, is accelerating the market growth.

Additionally, the rise in the average age of the population is also driving the consumption of cosmetics with antioxidant properties. With the improvement in disposable income and increasing awareness about personal hygiene, the market is expected to witness an upward trajectory. The continuous growth in organized retail and the emergence of a young urban population in emerging nations have further augmented the market growth.

Other additional factors that have influenced the international market's growth include rising aspirations, an increase in the number of working women, changing lifestyles, increased affordability of lifestyle-oriented and luxury products, greater product choice, and availability of specific products on the e-commerce platform.

Cosmetic Antioxidant Market Drivers:

  • The rising aging & working population is stimulating the market expansion.

Cosmetic products with antioxidant properties are rich in Vitamin C & E, carotenoids, and flavonoids, which improve aging skin conditions by stimulating the production of new cells and reducing DNA damage. The booming aging and working population globally has furthered the scope of consumption of cosmetics antioxidants in the coming years. With the changing lifestyles followed by the growth in the e-commerce & retail sector, the demand is anticipated to witness further progression.

According to the World Health Organization, by 2030, 1 in 6 people in the world will age over 60 years, and by 2050, the population of people aged 60 years and above will reach 2.1 billion, with 80% of the population residing in the middle to lower-income nations. As per the United Nation's "World Population Aging 2023" report, between 2023 and 2050, the share of the working-age population is expected to witness a threefold growth in Africa, and with the growing demographic transition, the share of the working class is expected to show constant growth in the coming time.

  • Rising awareness about personal hygiene is propelling the market growth.

Antioxidant cosmetics provide essential nutrients to the skin, protecting it from external radicals that lead to various skin diseases and infections. With the growing personal hygiene among people, the demand for antioxidant cosmetics is anticipated to show positive growth in the coming years. According to the "Beauty & Personal Care Industry Assessment" issued by NBCUniversal for 2023, it was stated that post-pandemic personal hygiene has grown from a functional category to a self-routine cornerstone in the United States, with 35% of the users emphasizing the ingredients used in their body care products.

Growing climate changes and weather fluctuations have propelled the demand for facewash, UV protection creams, and other skincare products. This demand is also boosting the market demand for cosmetic antioxidant products, thereby adding more to the overall expansion.

Cosmetic Antioxidant Market Segment Analysis

  • Anti-aging is expected to account for a considerable market share.

Based on function, the global cosmetic antioxidant market is segmented into anti-aging, anti-inflammatory, UV-protection, moisturizing, hair cleansing, hair conditioning, and others. The anti-aging function is expected to account for a remarkable market share, fuelled by the growing self-consciousness among people and the urge to look younger in the elderly population, especially females. Hence, the major cosmetic brands are focusing on personalization and sustainability in their products to expand their customer base, both male & female.

Likewise, UV protection and moisturizing functions are expected to grow at a steady rate, which is attributable to the ongoing climate changes caused by global warming, which has led to the development of various skin-related infections. Lotions and creams having UV-resistant properties provide an additional layer to the skin that protects it from such external factors.

  • Skincare will account for a remarkable market share in the given timeframe.

By application, the global cosmetic antioxidant market is segmented into skincare, haircare, and makeup. Skincare is estimated to constitute a considerable market share fuelled by evolving consumer preference for beauty products coupled with ongoing trends of looking more attractive.

The Asia-Pacific region has a sizable market share.

Geographically, the global cosmetic antioxidant market is analyzed into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia-Pacific region. The latter is showing drastic growth in the market size, fuelled by the increasing inclination for personal care products and aesthetic enhancement.

Moreover, major APAC economies, namely China, India, Japan, and South Korea, are witnessing significant growth in cosmetic consumption. For instance, according to the Q1 2024 report of Japanese cosmetic firm Shiseido, the company witnessed 3.9% growth in its overall cosmetic sales. Japan's business showcased 19.3% growth, followed by overall APAC business with 11.2% growth.

Likewise, the North American market is poised for constant expansion, which is attributable to the booming transition to self-awareness followed by a growing working-age population and urbanization in major regional economies, namely the USA and Canada. Moreover, Europe and the MEA region will also witness steady growth due to the strategic efforts to bolster innovations in cosmetics solutions.

Cosmetic Antioxidant Key Market Development:

  • In April 2024, Cosphatec introduced its "Cosphaderm(R) Tocopharin," an antioxidant blend that preserves the shelf life of skin-case cosmetics without compromising the overall smell and flavor. Hence, the product would bolster the skin oxidation process, thereby bolstering the overall functionality.
  • In March 2024, Givaudan Active Beauty introduced its biotech molecule "Illuminyl(TM) 388", which was developed through the biocatalysis of EGCG antioxidants. The bio-molecule is designed to provide a holistic luminous effect that would address the skin pigmentation challenges for all skin types.
  • In March 2023, Evonik Industries showcased its innovations at the cosmetic trade show in Barcelona, including the company's new testing oxidative method. This optimizes the use of antioxidants in cosmetics, thereby improving the product's overall efficiency.

The Cosmetic Antioxidant market is segmented and analyzed as follows:

By Function

  • Anti-Aging
  • Anti-Inflammatory
  • UV Protection
  • Moisturizing
  • Hair Cleansing
  • Hair Conditioning
  • Others

By Type

  • Vitamin
  • Polyphenols
  • Enzymes
  • Carotenoids
  • Others

By Application

  • Skin Care
  • Hair Care
  • Makeup

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. COSMETIC ANTIOXIDANTS MARKET BY FUNCTION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Anti-Aging
  • 5.3. Anti-Inflammatory
  • 5.4. UV Protection
  • 5.5. Moisturizing
  • 5.6. Hair Cleansing
  • 5.7. Hair Conditioning
  • 5.8. Others

6. COSMETIC ANTIOXIDANTS MARKET BY TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Vitamins
  • 6.3. Polyphenols
  • 6.4. Enzymes
  • 6.5. Carotenoids
  • 6.6. Others

7. COSMETIC ANTIOXIDANTS MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Skincare
  • 7.3. Haircare
  • 7.4. Makeup

8. COSMETIC ANTIOXIDANTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. BASF SE
  • 10.2. Koninklijke DSM NV.
  • 10.3. Wacker Chemie AG
  • 10.4. Eastman Chemical Company
  • 10.5. Lonza Group
  • 10.6. Croda International Plc
  • 10.7. Ashland Global Holdings
  • 10.8. Evonik Industries AG
  • 10.9. Kemin Industries, Inc.
  • 10.10. Barentz International BV
  • 10.11. L'Oreal