デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1557310

アクティブパッケージング市場:2024年~2029年の予測

Active Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.91円
アクティブパッケージング市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年08月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

アクティブパッケージング市場は2024年に183億400万米ドルと推定され、2029年には249億7,900万米ドルに達し、CAGRで6.42%の成長が予測されています。

アクティブパッケージングは、製品の品質と貯蔵寿命を維持するために、包装システムに特定の薬剤を添加します。一方、スマートパッケージングは、輸送中や保管中の食品の状態を監視し、品質に関する情報を提供すします。その結果、アクティブパッケージングの採用は、利便性と安全性の向上、鮮度監視、品質情報の提供、賞味期限の延長に貢献します。アクティブパッケージングは、食品、医薬品、その他の製品カテゴリーで使用されています。パッケージ食品業界の成長とコンビニエンスストアがアクティブパッケージングの利用を増やしていることが、成長を促進する2つの要因です。

アクティブパッケージング市場促進要因:

  • 耐久性に優れ、かつ環境的に持続可能な包装製品への需要の高まり

従来の包装は、サプライチェーンにおける輸送や保管中に食品を保護するために開発されてきました。今日、技術のないサプライチェーンは存在しません。技術の影響は、世界化した市場において企業をより機敏にする業務上の利点に関して、あらゆるところで感じられるようになっています。

さらに、以前と比べれば法律の遵守も容易になり、誠実さを求める顧客のニーズを満たすこともデジタル化によって可能になりました。この変化は主に、環境に優しい包装ソリューションに対する顧客の嗜好の変化によってもたらされています。

  • 健康とウェルネスに対する意識の高まりが、市場の成長を後押し

アクティブパッケージング市場は、ウェルビーイングと健康に対する消費者の啓蒙により大きな成長を遂げています。フィットネスを促す商品を求める人が増えれば増えるほど、自分や他人の健康状態に気を配るようになります。このような市場の拡大は、製品の寿命と鮮度を保つことによって、確実な味と要求される食品の品質基準をサポートする技術の使用の増加によってももたらされています。人々が特定の商品を購入することで健康目的を達成できるように、これらの商品には属性が付与されています。例えば、酸素バリア、UVカット、アクティブパッケージングなどです。これに加えて、顧客は包装物質が環境にどのような悪影響を与えるかを心配しています。このため、健康維持に対する既存の懸念とともに、環境に優しいパッケージへの需要が高まっています。

  • バイオベースの進歩が市場成長を促進するアクティブパッケージング

生分解性ポリマーやバイオベースポリマーが使用されるようになり、これが市場シェアの拡大に寄与しています。最近のバイオベースアクティブパッケージングの動向、例えば果物や野菜へのプルランの利用は、市場拡大の主要な促進要因として有望視されています。プルランは水に溶ける微生物由来の多糖類グルカンガムです。酸素が豊富な環境で、生分解性で無害な菌類を使って作られます。プルランは最近、食品、化学、製薬産業で大いに利用されています。プルランからフィルムが作られ、酸素バリアとして機能することが、機能性生体分子の開発に適している理由であり、このような生体分子市場の世界の成長に拍車をかけるでしょう。人々が健康的な生活を取り入れるようになった結果、新鮮な果物や野菜の需要が増加していることが、この市場機会を促進しています。さらに、プルランはフィルムコーティング防腐剤だけでなく、果物や野菜を長期間保存するのに役立つ抗菌特性も持っています。また、微生物の増殖、栄養損失、食品の腐敗を阻止するため、重要な市場動向となっています。

  • ガス捕捉剤の需要増加

アクティブパッケージング材料の最先端技術はガス捕捉剤/放出剤です。コンタミネーションを防ぐために、脱酸素剤は蓋にラベルとして貼付されるか、パッケージのヘッドスペースに小さな小袋として個別に添加されます。脱酸素剤としては、パン、ケーキ、炊き込みご飯、肉やチーズを含む包装材などの食品が挙げられます。

食品・飲料包装の種類にもよりますが、ガス捕捉剤/放出剤には二酸化炭素捕捉剤/放出剤やエチレン捕捉剤も含まれます。魚、コーヒー、生肉はすべて炭酸ガス放出剤や脱酸素剤を使用しています。果物や野菜は、エチレン捕捉剤の助けを借りて長期保存されます。穀類、肉類、魚類、鶏肉はすべて吸湿剤を使用しています。酸素と水分を別々に吸収するために、ガス捕捉剤/放出剤は医薬品や医療機器の包装に使用されています。

アクティブパッケージング市場抑制要因:

  • 高い導入コスト

従来の包装方法と比較すると、アクティブパッケージングの導入コストは相対的に高く、これが第一の市場課題となっています。多くの場合、アクティブパッケージング技術にセンサーや活性剤のような余分な部品を使用すると、生産コストやパッケージングコストが増加します。そのような追加コストのために、特定のビジネス、特に資金が限られているビジネス、すなわち中小企業はアクティブパッケージングソリューションの使用を控えています。アクティブパッケージングソリューションの費用対効果や投資対効果を慎重に見極める必要があり、市場の成長をやや阻害しています。

アクティブパッケージング市場の地理的展望

  • 北米は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

アクティブパッケージング市場がここ数年米国内で大きく成長している理由として、有利な規制、持続可能性への関心の高まり、食品とヘルスケアを中心とした様々な分野での需要の増加が挙げられます。米国食糧農業機関によると、毎年約1,330億ポンド(約1,610億米ドル)の食品が廃棄されていると推定されています。

さらに米国では、食品の無駄を減らす方策として、積極的でスマートな包装への関心が高まっています。スマートパッケージングは、食品廃棄の削減や安全性の確保に役立つだけでなく、食品の所在や性質を追跡するのにも利用できます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 アクティブパッケージング市場:パッケージング技術別

  • イントロダクション
  • 酸素除去剤
  • 水分調整剤
  • 抗菌剤
  • UV遮断剤
  • その他

第6章 アクティブパッケージング市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品
  • 飲料
  • 医薬品・ヘルスケア
  • エレクトロニクスアプリケーション
  • 消費者ケア
  • その他

第7章 アクティブパッケージング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • パッケージング技術別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • DuPont
  • Amcor Ltd.
  • MicrobeGuard Corporation
  • Sealed Air Corporation
  • Dessicare Inc.
  • Active Packaging
  • Accutech Packaging
目次
Product Code: KSI061610042

The active packaging market was estimated at US$18.304 billion in 2024, growing at a CAGR of 6.42% to reach US$24.979 billion by 2029.

Active packaging entails the addition of specific agents into packaging systems to maintain the quality and shelf-life of a product. Meanwhile, smart packaging can monitor the condition of enclosed foodstuff while it is in transit or storage, thereby delivering information about its quality. As a result, employing active packaging contributes to improved convenience and safety, freshness monitoring, quality information provision, and shelf-life extension. Foods and medications, along with other product categories, use active packaging. The packaged food industry's growth and convenience stores' increasing use of active packaging are two factors driving the growth.

Active Packaging Market Drivers:

  • The demand for packaging products that are both durable and environmentally sustainable is on the rise.

Conventional packaging has been developed to protect food during transportation and storage in the supply chain. Today, there is no supply chain without technology; its influence is felt everywhere regarding operational benefits that make companies more agile amid globalized markets.

Furthermore, laws have become easier to comply with, compared to earlier days, and fulfilling the needs of customers who are interested in honesty is possible due to digitalization. This shift is primarily driven by changing customer preferences for eco-friendly packaging solutions.

  • Growing awareness of health and wellness drives the market growth.

The active packaging market is experiencing massive growth due to consumer enlightenment on well-being and health. The more people seek goods that encourage fitness, the more they are mindful of their health status and that of others. This market expansion is also brought about by the increased use of technologies that support ensured taste and required food quality standards by preserving the product's life and freshness. To ensure that people achieve their health objectives by purchasing particular goods, these goods are provided with attributes. For example, oxygen barriers, UV light protection, as well as active packaging, which aids in maintaining vitamins, nutrients as well and flavors. In addition to this, customers are worried about how packaging substances can have negative impacts on the environment. This prompts an increased demand for eco-friendly packages alongside the already existing concerns about keeping fit.

  • Advances in Bio-based Active Packaging to Propel Market Growth

Biodegradable and biobased polymers are being used, which is contributing to the growing market share. Recent developments in bio-based active packaging-like the use of pullulan for fruits and vegetables-are showing promise as a key driver of market expansion. Pullulan is a microbial polysaccharide glucan gum that dissolves in water. A fungi that is biodegradable and non-toxic was used to make it in an oxygen-rich environment. It is gaining traction in food, chemical and pharmaceutical industries due to its immense utilisation lately. The creation of films from pullulan and its capability to act as an oxygen barrier are what makes it suitable to be used to develop functional biomolecules which will spur global growth of the market for these biomolecules. An increased demand for fresh fruits and vegetables resulting from people embracing healthy living is driving this market opportunity. Moreover, pullulan can have film-coating preservatives but also possess antimicrobial properties that help preserve fruits and vegetables for longer periods. They also stop microbial growth, nutrient loss, and food spoiling, which makes them a significant market trend.

  • Increasing demand of gas scavenger

The most advanced technology in active packaging material is gas scavenger/emitter. To prevent contamination, oxygen absorbers are either affixed as labels on the lid or added individually as tiny sachets in the package head-space. Food products like bread, cakes, cooked rice, and packaging containing meat and cheese are examples of oxygen scavengers.

Depending on the kind of food and beverage packaging, gas scavengers/emitters can also include carbon dioxide scavengers/emitters and ethylene scavengers. Fish, coffee, and fresh meat all use carbon dioxide emitters or scavengers. Fruits and vegetables are long-term preserved with the help of ethylene scavengers. Cereals, meat, fish, and poultry products all contain moisture absorbers. To separately absorb oxygen and moisture, gas scavengers/emitters are used in the packaging of pharmaceuticals and medical devices.

Active Packaging Market Restraint:

  • High implementation cost.

When compared to traditional packaging methods, the implementation costs of active packaging are relatively higher, which poses the primary market challenge. In most cases, the use of extra parts like sensors or active agents in active packaging technologies adds to the cost of production and packaging at large. Due to such added costs, certain businesses are discouraged from using active packaging solutions, especially those that have limited funds, i.e., SMEs. In order to guarantee business viability, active packaging solutions' cost-effectiveness and return on investment must be carefully assessed, which somewhat inhibits the market's growth.

Active Packaging Market Geographical Outlook

  • North America is witnessing exponential growth during the forecast period

Favorable regulations, the growing focus on sustainability, and increased demand across various sectors, especially in food and healthcare, are some reasons why the active packaging market has been growing significantly within the United States over the past few years. According to the Food and Agriculture Organization of the United States, it is estimated that around 133 billion pounds of food, costing USD 161 billion, go wasted every year.

Furthermore, in the United States, there is an increasing curiosity about active and smart packaging as a measure to reduce food wastage. Government efforts have had a huge stake in driving up the need for smart packaging, which, apart from aiding in food wastage reduction and ensuring its safety, can be used to track the whereabouts and nature of foodstuffs.

Active Packaging Market Developments:

  • In January 2024, ProActive Intelligence Moisture Protect (MP-1000) is a pioneering moisture-absorbing technology that ProAmpac - a company famous for flexible packaging and material science - introduced and which had a pending patent. This innovation eliminated the necessity for desiccant packets. The MP-1000 platforms utilized Aptar's CSP Technologies' 3-Phase Activ-Polymer(TM) platform technology to reduce moisture levels in the packaging headspace, catering to applications demanding precise moisture control. These applications included point-of-care diagnostic kits, live culture probiotics, and hygroscopic powdery food products.
  • In December 2022, BASF SE, headquartered in Ludwigshafen, Germany, collaborated with StePac Ltd., based in Tefen, Israel, to develop a new era of sustainable packaging tailored for the fresh produce industry. By furnishing StePac with its Ultramid(R) CcycledTM, a polyamide 6 material chemically recycled by BASF, the company granted its partner increased flexibility to enhance contact-sensitive packaging formats to a higher level of sustainability within the framework of the circular economy.

Key Market Segmentation:

Active packaging Market is segmented and analyzed as below:

By Packaging Technology

  • Oxygen Scavengers
  • Moisture Controllers
  • Antimicrobial Agents
  • UV Blocking
  • Others

By Application

  • Food
  • Beverages
  • Pharmaceuticals and Healthcare
  • Electronics Applications
  • Consumer Care
  • Others

By Geography

  • North America
  • U.S.
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • U.K
  • Germany
  • Italy
  • France
  • Netherlands
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Israel
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • Australia
  • South Korea
  • India
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ACTIVE PACKAGING MARKET BY PACKAGING TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Oxygen Scavengers
  • 5.3. Moisture Controllers
  • 5.4. Antimicrobial Agents
  • 5.5. UV Blocking
  • 5.6. Others

6. ACTIVE PACKAGING MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food
  • 6.3. Beverages
  • 6.4. Pharmaceuticals and Healthcare
  • 6.5. Electronics Applications
  • 6.6. Consumer Care
  • 6.7. Others

7. ACTIVE PACKAGING MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Packaging Technology
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. US
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Packaging Technology
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Packaging Technology
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. U.K
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. Italy
      • 7.4.3.4. France
      • 7.4.3.5. Netherlands
      • 7.4.3.6. Spain
      • 7.4.3.7. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Packaging Technology
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Israel
      • 7.5.3.2. South Africa
      • 7.5.3.3. Saudi Arabia
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Packaging Technology
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
      • 7.6.3.2. Japan
      • 7.6.3.3. Australia
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. India
      • 7.6.3.6. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BASF SE
  • 9.2. DuPont
  • 9.3. Amcor Ltd.
  • 9.4. MicrobeGuard Corporation
  • 9.5. Sealed Air Corporation
  • 9.6. Dessicare Inc.
  • 9.7. Active Packaging
  • 9.8. Accutech Packaging