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市場調査レポート
商品コード
1557302

自動車用複合材料市場-2024年から2029年までの予測

Automotive Composites Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 128 Pages
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自動車用複合材料市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

自動車用複合材料市場はCAGR 11.04%で成長し、市場規模は2024年の89億4,300万米ドルから2029年には152億3,100万米ドルに達すると予測されています。

自動車用複合材料は、主にトラックや自動車などのボンネットや内装に採用されている軽量でコンパクトな素材です。複合材料は、自動車の軽量化のために好まれる材料であるため、多くの内外装用途に採用されています。寸法安定性に優れているため、近年、複合材料は自動車分野で普及しています。複合材料は、その形状保持性、低熱膨張係数、ドライおよびウェット状況での性能のための耐腐食性、製造の利便性、および車両全体の質量を減らすための軽量性により、望ましい材料です。

自動車用複合材料市場促進要因

  • 燃費向上と排出ガス低減のための自動車部品の軽量化要求

鋼鉄、鉄、アルミニウムといった従来の構造用金属材料に比べ、複合材料はガラス繊維で15~20%、炭素繊維複合材料で25~40%の軽量化効果があります。さらに、EU加盟国では、自動車分野での複合材料の利用を促進するために、すでに多くの官民パートナーシップ・プログラムが策定されています。複合材料および自動車用軽量材料のイノベーション・クラスターの創設や、自動車用炭素繊維複合材料市場のサプライチェーン分析を通じて投資を支援するための自動車業界および化学業界との協力は、そうした取り組みの一例です。

  • 電気自動車需要の増加。

複数の専門家によると、電気自動車は、自動車の軽量化対策で節約した重量1キロ当たりの価格を高くすることを可能にします。一般的なICエンジン自動車は、軽量化1キログラムあたり2~3ドルしか出せないのに対し、電気自動車は1キログラムあたり7~8ドル節約できます。自動車は、従来の走行サイクルでは加速時に多くのエネルギーを浪費します。しかし、ブレーキエネルギー回生を使えば、より多くの運動エネルギーを回収することもできます。電気自動車に関しては、車体重量を減らすことで、バッテリー容量に影響を与えることなく航続距離を維持することができます。これは、電気自動車の車体重量(バッテリーを含む)と、他のシステムによって誘発される減少による車両全体の重量の両方を減少させる。例えば、ブレーキシステムやパワートレインにおいて、システム設計にウェイバックループを追加使用すれば、車両の他のシステムの小型化も可能になります。内燃機関車は、同じパワーとトルクのドライブトレインで軽量化されたため、公害を減らし、性能を向上させることができました。

  • 自動車産業におけるグラスファイバー複合材料の使用増加

温室効果ガスを削減しながら燃費を向上させることができる軽量材料の要求は、ここ数年で徐々に高まっています。ガラス繊維複合材料は、炭素繊維や天然繊維複合材料よりも安価であるため、自動車産業で広く採用されています。さらに、天然繊維複合材料は、エンジンフード、貯蔵タンク、ダッシュボードなどの車体部分の製造に使用され、スチールのような他の金属の使用を削減しています。

  • 自動車の外装用途の需要が増加し、市場の需要拡大が予想される

自動車用複合材料の自動車外装用途には、ヘッドランプ、遮熱部品などが含まれます。多くの自動車メーカーも同様に、車体部品に複合材料を重視しています。例えば、最近の調査によると、強化熱可塑性プラスチックが次の大きな波になる可能性があります。BMW i3は、熱可塑性プラスチック複合材を外装に使用した世界初の量産自動車です。軽量化ソリューションとしてグラスファイバーに代わるものとして、自動車業界では天然コンポジットの自動車内装部品への採用が進んでいます。

自動車用複合材料市場抑制要因

  • リサイクル課題が成長の妨げになる見込み

自動車用複合材料市場は、金属材料のリサイクルよりも難しいリサイクル課題を抱えています。繊維強化部品は、金属ファスナーなどで他の部品と接合されることが多いからです。主な課題は、リサイクルのための自動車部品の分解、分離、接合解除の複雑さです。さらに、たとえ部品を分割できたとしても、複合材料から個々の材料を分離することは困難です。複合材料は材料の混合物からできているため、リサイクルしたり溶かしたりすることができないからです。したがって、プラスチックと複合材業界を管理するさまざまなリサイクル規制と、その非効率的なリサイクル手順によって、市場は阻害されています。

自動車用複合材料市場の地理的展望

  • アジア太平洋地域が市場シェアの主導権を握ると予想されます。

特に中国、インド、タイでは自動車保有台数が最も多いため、アジア太平洋地域が最大かつ最も急成長している地域です。さらに、インド、インドネシア、タイ、中国は、道路を走る自動車の数が最も多く、四輪車の市場も最大であると予測され、市場の拡大に拍車をかけています。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、2023年7月には、乗用車、三輪車、二輪車、四輪車の合計で2.08台が生産され、この傾向は今後10年間も続くと予想されます。さらに、世界の最大手サプライヤーは、利益を増やすためにアジアを目指します。増加する需要に対応するため、地球上の大手自動車メーカーがインドに自動車工場を設立しており、自動車用複合材料の販売を後押ししています。

自動車用複合材料市場の開拓:

  • 2023年10月、三菱化学グループはイタリアの自動車用炭素繊維複合部品のトップメーカーであるCPC社の戦略的買収を開始しました。CFRPは車体の軽量化に貢献し、厳しい燃費規制への対応やCO2排出量削減に不可欠であることから、世界の自動車市場でCFRPへの関心が高まっています。自動車部品へのCFRPの採用は急速に進んでおり、MCGグループは、部品の設計から生産に至るバリューチェーンの各段階において、顧客に可能な限り最善のソリューションを提供することで、主導的な立場に立つことができます。
  • ソルベイは2022年5月、自動車産業向け複合材料の広範なポートフォリオを強化するため、ソルバライト(R)714エポキシ樹脂をあらかじめ含浸させた新世代の一方向炭素繊維および織布製品であるソルバライト(R)714プリプレグの発売を発表しました。これらの新しいプリプレグは、連続生産において短い圧縮成形サイクルタイムでボディパネルなどの自動車部品を製造するために設計されています。また、長寿命で硬化サイクルも速いです。

自動車用複合材料主要市場セグメンテーション:

自動車用複合材料市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

繊維タイプ別

  • ポリマーマトリックス
  • ガラス繊維
  • 天然繊維
  • 炭素繊維
  • セラミックマトリックス
  • 金属マトリックス

用途別

  • 外装
  • 内装
  • 構造
  • シャーシおよびパワートレイン
  • その他

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • イスラエル
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • インドネシア
  • タイ
  • 台湾
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 自動車用複合材料市場:繊維タイプ別

  • イントロダクション
  • ポリマーマトリックス
  • ガラス繊維
  • 天然繊維
  • カーボンファイバー
  • セラミックマトリックス
  • 金属マトリックス

第6章 自動車用複合材料市場:用途別

  • イントロダクション
  • 外観
  • インテリア
  • 構造的
  • シャーシとパワートレイン
  • その他

第7章 自動車用複合材料市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 繊維タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 繊維タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 繊維タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 繊維タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 繊維タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Toray Industries
  • Abbott(Solvay)
  • Owens Corning
  • Berkshire Hathaway(Johns Manville)
  • BASF SE
  • Resistotech Industries(Teijin Ltd.)
  • Mitsubishi Chemical Corporation
  • SGL Carbon
  • CKF, Inc.(UFP Technologies, Inc.)
  • Saudi Aramco(Sabic)
目次
Product Code: KSI061610030

The automotive composites market is expected to grow at a CAGR of 11.04%, reaching a market size of US$15.231 billion in 2029 from US$8.943 billion in 2024.

Automotive composites are light and compact materials mainly employed under the hood and in the interiors of trucks, cars, and other vehicles. Composites are employed for numerous interior and exterior applications because they are favoured materials for weight reduction in autos. Because of their outstanding dimensional stability, composite materials have become more prevalent in the automotive sector in recent years. Composites are desirable materials because of their shape retention, low coefficient of thermal expansion, corrosion resistance for performance in dry and wet situations, convenience of manufacturing, & low weight to reduce overall vehicle mass.

Automotive Composites Market Drivers

  • The requirement for lightweight components in automobile parts to improve fuel efficiency and lower emissions

Compared to traditional structural metallic materials such as steel, iron, and aluminium, composites offer weight reduction benefits of 15-20% for glass fibre and 25-40% for carbon fibre composites. Moreover, many public-private partnership programs in EU member states have already been developed to boost the use of composites in the automotive sector. The creation of composites and automotive lightweight materials innovation clusters, and collaborations with the automotive and chemical industries to support the investment through supply chain analysis of the automotive carbon fibre composites market, are examples of such initiatives.

  • Increase in demand for electric vehicles.

According to several experts, electric vehicles will allow for higher prices per kilo of weight saved in vehicle weight reduction measures. Typical IC engine automobiles can only afford to spend a couple of dollars for each kilogram of weight saved, whereas electric vehicles can save 7-8 dollars per kilogram. Cars waste a lot more energy while accelerating according to the conventional driving cycles. However, they can also recuperate more kinetic energy using brake energy recovery. With respect to electric vehicles, a reduction in body mass would help maintain the range without affecting battery capacity. This decreases both electric vehicle body weights (including batteries) and overall vehicle weights through reductions induced by other systems. For instance, in the braking system and power train, if an additional Wayback loop is used in system design, it would also allow for downsizing other systems in the vehicle. ICE vehicles have been able to reduce pollution and improve performance due to reduced weight at the same power and torque of the drivetrain.

  • Rising use of glass fibre composites in the automotive industry

The requirement for lighter-weight materials that can enhance fuel mileage while reducing greenhouse gases has grown progressively over the past few years. Glass fibre composites are widely employed in the automotive industry since they are less expensive than carbon and natural fibre composites. Furthermore, natural fibre composites are used to make vehicle body sections like engine hoods, storage tanks, and dashboards, reducing the use of other metals like steel.

  • Increasing demand for exterior automobiles is anticipated to increase the market demand

Exterior automobile applications for automotive composites include headlamps, heat shielding components, and more. Many automakers are likewise emphasizing composites in their vehicle bodywork. For example, recent research indicates that reinforced thermoplastics could become the next big wave. The BMW i3 is the world's first mass-produced automobile with a thermoplastic composite exterior element. As an alternative to glass fibre as a lightweight solution, the automobile industry is increasingly adopting natural composites in the interior portions of vehicles.

Automotive Composites Market Restraints

  • Recycling challenges are expected to hamper the growth

The market for automotive composites presents more difficult recycling challenges than recycling for metallic materials. This is because the fibre reinforcement components are frequently joined to the other components, for example, by metal fasteners. The main challenge is the intricacy of disassembling, separating, and de-bonding automotive components for recycling. Moreover, separating individual materials from the composite is challenging, even if the parts can be split apart. This is because composites are made up of a mixture of materials and cannot be recycled or melted down. Hence, the market is being hampered by the different recycling regulations governing the plastic and composites industries and their inefficient recycling procedure.

Automotive Composites Market Geographical Outlook

  • Asia Pacific is expected to take the lead in terms of market share.

Due to the highest number of automobiles present, particularly in China, India, and Thailand, Asia Pacific is the largest and fastest-growing region. Furthermore, India, Indonesia, Thailand, and China are predicted to have the greatest number of cars on the road and the largest markets for four-wheelers, fueling the market's expansion. As per the India Brand Equity Foundation (IBEF), in July 2023, 2.08 units of passenger vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quadricycles were produced in total, a trend expected to continue in the future decade. In addition, the biggest suppliers worldwide seek to Asia in a bid to increase their profits. To meet increasing demand, some of the largest automakers on the planet are setting up car plants in India, thus boosting the nation's automotive composites sales.

Automotive Composites Market Developments:

  • In October 2023, the Mitsubishi Chemical Group began strategically acquiring CPC, a top Italian producer of automotive carbon fibre composite components. Because CFRP helps make car bodies lighter, which is essential for complying with strict fuel economy regulations and lowering CO2 emissions, the global automobile market is becoming increasingly interested in CFRP. The automotive sector is rapidly adopting CFRP in automotive components, and the MCG Group is well-positioned to take the lead by providing customers with the best solutions possible at every stage of the value chain, from component design to production.
  • In May 2022, Solvay, a leading global supplier of speciality materials, announced the launch of SolvaLite(R) 714 Prepregs, a new generation of unidirectional carbon-fibre and woven-fabric products pre-impregnated with SolvaLite(R) 714 epoxy resin, to enhance its extensive portfolio of composite materials for the automotive industry. These novel prepregs have been designed to produce automotive components, like body panels, at short compression-moulding cycle times in serial production runs. They also have a long outlive and fast cure cycles.

Automotive Composites Key Market Segmentation:

The Automotive Composites Market is segmented and analyzed as below:

By Fibre Type

  • Polymer Matrix
  • Glass Fiber
  • Natural Fiber
  • Carbon Fiber
  • Ceramic Matrix
  • Metal Matrix

By Application

  • Exterior
  • Interior
  • Structural
  • Chassis and Powertrain
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. AUTOMOTIVE COMPOSITES MARKET BY FIBRE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Polymer Matrix
  • 5.3. Glass Fiber
  • 5.4. Natural Fiber
  • 5.5. Carbon Fiber
  • 5.6. Ceramic Matrix
  • 5.7. Metal Matrix

6. AUTOMOTIVE COMPOSITES MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Exterior
  • 6.3. Interior
  • 6.4. Structural
  • 6.5. Chassis and Powertrain
  • 6.6. Others

7. AUTOMOTIVE COMPOSITES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Fibre Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Fibre Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Fibre Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Italy
      • 7.4.3.5. Spain
      • 7.4.3.6. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Fibre Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
      • 7.5.3.2. Israel
      • 7.5.3.3. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Fibre Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Indonesia
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Taiwan
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Toray Industries
  • 9.2. Abbott (Solvay)
  • 9.3. Owens Corning
  • 9.4. Berkshire Hathaway (Johns Manville)
  • 9.5. BASF SE
  • 9.6. Resistotech Industries (Teijin Ltd.)
  • 9.7. Mitsubishi Chemical Corporation
  • 9.8. SGL Carbon
  • 9.9. CKF, Inc. (UFP Technologies, Inc.)
  • 9.10. Saudi Aramco (Sabic)