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市場調査レポート
商品コード
1557302
自動車用複合材料市場-2024年から2029年までの予測Automotive Composites Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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自動車用複合材料市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年08月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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自動車用複合材料市場はCAGR 11.04%で成長し、市場規模は2024年の89億4,300万米ドルから2029年には152億3,100万米ドルに達すると予測されています。
自動車用複合材料は、主にトラックや自動車などのボンネットや内装に採用されている軽量でコンパクトな素材です。複合材料は、自動車の軽量化のために好まれる材料であるため、多くの内外装用途に採用されています。寸法安定性に優れているため、近年、複合材料は自動車分野で普及しています。複合材料は、その形状保持性、低熱膨張係数、ドライおよびウェット状況での性能のための耐腐食性、製造の利便性、および車両全体の質量を減らすための軽量性により、望ましい材料です。
自動車用複合材料市場促進要因
鋼鉄、鉄、アルミニウムといった従来の構造用金属材料に比べ、複合材料はガラス繊維で15~20%、炭素繊維複合材料で25~40%の軽量化効果があります。さらに、EU加盟国では、自動車分野での複合材料の利用を促進するために、すでに多くの官民パートナーシップ・プログラムが策定されています。複合材料および自動車用軽量材料のイノベーション・クラスターの創設や、自動車用炭素繊維複合材料市場のサプライチェーン分析を通じて投資を支援するための自動車業界および化学業界との協力は、そうした取り組みの一例です。
複数の専門家によると、電気自動車は、自動車の軽量化対策で節約した重量1キロ当たりの価格を高くすることを可能にします。一般的なICエンジン自動車は、軽量化1キログラムあたり2~3ドルしか出せないのに対し、電気自動車は1キログラムあたり7~8ドル節約できます。自動車は、従来の走行サイクルでは加速時に多くのエネルギーを浪費します。しかし、ブレーキエネルギー回生を使えば、より多くの運動エネルギーを回収することもできます。電気自動車に関しては、車体重量を減らすことで、バッテリー容量に影響を与えることなく航続距離を維持することができます。これは、電気自動車の車体重量(バッテリーを含む)と、他のシステムによって誘発される減少による車両全体の重量の両方を減少させる。例えば、ブレーキシステムやパワートレインにおいて、システム設計にウェイバックループを追加使用すれば、車両の他のシステムの小型化も可能になります。内燃機関車は、同じパワーとトルクのドライブトレインで軽量化されたため、公害を減らし、性能を向上させることができました。
温室効果ガスを削減しながら燃費を向上させることができる軽量材料の要求は、ここ数年で徐々に高まっています。ガラス繊維複合材料は、炭素繊維や天然繊維複合材料よりも安価であるため、自動車産業で広く採用されています。さらに、天然繊維複合材料は、エンジンフード、貯蔵タンク、ダッシュボードなどの車体部分の製造に使用され、スチールのような他の金属の使用を削減しています。
自動車用複合材料の自動車外装用途には、ヘッドランプ、遮熱部品などが含まれます。多くの自動車メーカーも同様に、車体部品に複合材料を重視しています。例えば、最近の調査によると、強化熱可塑性プラスチックが次の大きな波になる可能性があります。BMW i3は、熱可塑性プラスチック複合材を外装に使用した世界初の量産自動車です。軽量化ソリューションとしてグラスファイバーに代わるものとして、自動車業界では天然コンポジットの自動車内装部品への採用が進んでいます。
自動車用複合材料市場抑制要因
自動車用複合材料市場は、金属材料のリサイクルよりも難しいリサイクル課題を抱えています。繊維強化部品は、金属ファスナーなどで他の部品と接合されることが多いからです。主な課題は、リサイクルのための自動車部品の分解、分離、接合解除の複雑さです。さらに、たとえ部品を分割できたとしても、複合材料から個々の材料を分離することは困難です。複合材料は材料の混合物からできているため、リサイクルしたり溶かしたりすることができないからです。したがって、プラスチックと複合材業界を管理するさまざまなリサイクル規制と、その非効率的なリサイクル手順によって、市場は阻害されています。
自動車用複合材料市場の地理的展望
特に中国、インド、タイでは自動車保有台数が最も多いため、アジア太平洋地域が最大かつ最も急成長している地域です。さらに、インド、インドネシア、タイ、中国は、道路を走る自動車の数が最も多く、四輪車の市場も最大であると予測され、市場の拡大に拍車をかけています。インド・ブランド・エクイティ財団(IBEF)によると、2023年7月には、乗用車、三輪車、二輪車、四輪車の合計で2.08台が生産され、この傾向は今後10年間も続くと予想されます。さらに、世界の最大手サプライヤーは、利益を増やすためにアジアを目指します。増加する需要に対応するため、地球上の大手自動車メーカーがインドに自動車工場を設立しており、自動車用複合材料の販売を後押ししています。
The automotive composites market is expected to grow at a CAGR of 11.04%, reaching a market size of US$15.231 billion in 2029 from US$8.943 billion in 2024.
Automotive composites are light and compact materials mainly employed under the hood and in the interiors of trucks, cars, and other vehicles. Composites are employed for numerous interior and exterior applications because they are favoured materials for weight reduction in autos. Because of their outstanding dimensional stability, composite materials have become more prevalent in the automotive sector in recent years. Composites are desirable materials because of their shape retention, low coefficient of thermal expansion, corrosion resistance for performance in dry and wet situations, convenience of manufacturing, & low weight to reduce overall vehicle mass.
Automotive Composites Market Drivers
Compared to traditional structural metallic materials such as steel, iron, and aluminium, composites offer weight reduction benefits of 15-20% for glass fibre and 25-40% for carbon fibre composites. Moreover, many public-private partnership programs in EU member states have already been developed to boost the use of composites in the automotive sector. The creation of composites and automotive lightweight materials innovation clusters, and collaborations with the automotive and chemical industries to support the investment through supply chain analysis of the automotive carbon fibre composites market, are examples of such initiatives.
According to several experts, electric vehicles will allow for higher prices per kilo of weight saved in vehicle weight reduction measures. Typical IC engine automobiles can only afford to spend a couple of dollars for each kilogram of weight saved, whereas electric vehicles can save 7-8 dollars per kilogram. Cars waste a lot more energy while accelerating according to the conventional driving cycles. However, they can also recuperate more kinetic energy using brake energy recovery. With respect to electric vehicles, a reduction in body mass would help maintain the range without affecting battery capacity. This decreases both electric vehicle body weights (including batteries) and overall vehicle weights through reductions induced by other systems. For instance, in the braking system and power train, if an additional Wayback loop is used in system design, it would also allow for downsizing other systems in the vehicle. ICE vehicles have been able to reduce pollution and improve performance due to reduced weight at the same power and torque of the drivetrain.
The requirement for lighter-weight materials that can enhance fuel mileage while reducing greenhouse gases has grown progressively over the past few years. Glass fibre composites are widely employed in the automotive industry since they are less expensive than carbon and natural fibre composites. Furthermore, natural fibre composites are used to make vehicle body sections like engine hoods, storage tanks, and dashboards, reducing the use of other metals like steel.
Exterior automobile applications for automotive composites include headlamps, heat shielding components, and more. Many automakers are likewise emphasizing composites in their vehicle bodywork. For example, recent research indicates that reinforced thermoplastics could become the next big wave. The BMW i3 is the world's first mass-produced automobile with a thermoplastic composite exterior element. As an alternative to glass fibre as a lightweight solution, the automobile industry is increasingly adopting natural composites in the interior portions of vehicles.
Automotive Composites Market Restraints
The market for automotive composites presents more difficult recycling challenges than recycling for metallic materials. This is because the fibre reinforcement components are frequently joined to the other components, for example, by metal fasteners. The main challenge is the intricacy of disassembling, separating, and de-bonding automotive components for recycling. Moreover, separating individual materials from the composite is challenging, even if the parts can be split apart. This is because composites are made up of a mixture of materials and cannot be recycled or melted down. Hence, the market is being hampered by the different recycling regulations governing the plastic and composites industries and their inefficient recycling procedure.
Automotive Composites Market Geographical Outlook
Due to the highest number of automobiles present, particularly in China, India, and Thailand, Asia Pacific is the largest and fastest-growing region. Furthermore, India, Indonesia, Thailand, and China are predicted to have the greatest number of cars on the road and the largest markets for four-wheelers, fueling the market's expansion. As per the India Brand Equity Foundation (IBEF), in July 2023, 2.08 units of passenger vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quadricycles were produced in total, a trend expected to continue in the future decade. In addition, the biggest suppliers worldwide seek to Asia in a bid to increase their profits. To meet increasing demand, some of the largest automakers on the planet are setting up car plants in India, thus boosting the nation's automotive composites sales.