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市場調査レポート
商品コード
1532989
ポリオレフィンフォーム市場 - 2024年~2029年までの予測Polyolefin Foam Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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ポリオレフィンフォーム市場 - 2024年~2029年までの予測 |
出版日: 2024年07月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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世界のポリオレフィンフォーム市場は、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR5.72%で成長すると予測されています。
ポリオレフィンフォームは、多くの成分を練り合わせたものです。通常、有機発泡剤と架橋剤が含まれます。これらの成分が組み合わさってポリオレフィン樹脂が形成されます。ポリオレフィン樹脂は、閉鎖系で発泡剤を熱溶解することによって製造されます。ポリオレフィンは、オレフィンをモノマーとする化合物の総称です。利用されるオレフィンによっていくつかのカテゴリーに分類されます。例えば、モノマーとしてエチレンを使用した場合、ポリエチレンが形成されます。ポリエチレンは比較的安価で持ち運びが容易であり、さまざまなプロジェクトに使用できます。航空、自動車製品、食品産業などの内装寸法によく使用されます。
すべての市販発泡製品は、一般的に高密度発泡または低密度発泡のいずれかに分類されます。高密度発泡体は、非発泡ポリマーの75%から90%の密度を持っています。それらは、家具、キャビン、マテリアルハンドリング、工業、建築、自動車、海洋のような製品がより多くの重量を負担する必要がある場合に使用されます。低密度発泡体は、非発泡ポリマーの10%から20%の間の密度を持っています。これらの発泡体は、下地のポリマーによって柔軟にも硬質にもなります。柔軟な低密度発泡体は、遮音・遮熱材、衝撃吸収材、浮揚装置などに利用されています。硬質低密度発泡体は、衛生的な配管、導管、パイプ、木工細工などに利用されています。
ポリオレフィンは、架橋が容易であると同時に、非常に低密度で耐久性のある発泡体が得られるため、物理発泡剤や化学発泡剤を使用した低密度押出発泡体の製造に適しています。押出発泡体は、LDPE、EVA、POE、OBCなどのポリオレフィンから作られるのが一般的です。
こうして、2021年にはドイツの自動車メーカーが1,560万台以上の自動車を生産することになりました。GTAI(ドイツ貿易投資総省)の発表によると、2021年の自動車生産台数は1,560万台を超えました。2021年にドイツの製造業で組み立てられる乗用車は310万台以上、商用車は351万台以上であり、ドイツが欧州最大の自動車製造業であることを示しています。同様に、インド・ブランド・エクイティ基金によると、2024年4月の乗用車、三輪車、二輪車、四輪車の総生産台数は235万8,041台でした。一方、24年度の乗用車、商用車、三輪車、二輪車、四輪車の総生産台数は2,843万4,742台でした。
ポリオレフィンフォームの自動車向け需要はさらに拡大し、自動車メーカーが直面する課題に対応した発泡製品の新製法の研究開発も活発化しています。その一例が、ソフトで高級感のある感触、正確なエッジ、優れた反発弾性、軽量性、優れた成形能力、優れた生産効率を持つトラソフト発泡体です。このため、耐久性に優れ、エレガントでコスト効率の高い完成品を求める自動車メーカーにとって、ブランドの価値を維持し、顧客の品質に対する認識を確保するための理想的な選択肢となっています。溶融塩水溶液に材料を浮かせるToray独自の発泡方法により、膨張制御が向上しています。その結果、他メーカーの発泡オレフィンシートに比べ、厚みや密度の均一性に優れています。トラソフトフォームは軽量であるため、車両重量の低減に貢献します。
例えば、ソフトロンは物理的に架橋された独立気泡のポリオレフィンフォームです。ロール状またはシート状で入手可能なこの微細な独立気泡製品は、2つのプレーンな表面を持つため、施工が容易です。Sekisuiはポリエチレンとブタジエンの混合物をソフトロンとして使用し、1965年に発売しました。世界で初めて、照射架橋法による架橋ポリオレフィンフォームを開発しました。
SABICは中東・アフリカ分野でポリスチレンフォームのパイオニアであり、熱伝導率が低いため、空洞壁やコンクリート床などの建築に使用されています。k値(ラムダ値)は0.030W/m*から0.035W/m*Kです。さらに、特定の添加剤によって耐火性を高め、構造性能を向上させることができます。
さらに、XLPEは化学的に架橋されています。ポリオレフィンフォームは、両面に滑らかな表皮を持つ微細な独立気泡フォームです。軽量で柔軟性があり、手触りが柔らかく、湿気や化学薬品、厳しい温度にも耐える堅牢で頑丈な物理的特性を備えています。多くの場合、熱安定性と断熱性が高く、さまざまな製造工程や最終使用環境において、寸法の均一性と安定性が向上します。加工も熱成形も簡単です。水分に対する透過性が低く、浮力が高いため、XLPEから作られる発泡体は、熱、音、振動の制御などの問題が大きな役割を果たす建築・建設業界で人気のある機能となっています。
そのため、ポリオレフィンフォーム市場では、軽量で持続可能な高性能材料に対する世界の需要の高まりに対応するため、技術の進歩や新製品の開拓が絶えず進んでいます。
ポリオレフィンフォームは非常に軽量で耐久性が高く、断熱材として機能するため、ほとんどの建設産業で使用されています。屋根、壁、床の断熱材として使用され、エネルギー能力を高め、効率的な熱伝導と冷暖房の削減につながります。そのため、ポリオレフィンフォーム市場は、世界中で新しい建物の建設需要が増加していることから、成長が見込まれています。米国住宅都市省の国勢調査局による2024年4月の新築住宅建設許可データによると、許可件数は144万件、完成件数は162万3,000件となっています。
カナダ建設協会の数字によると、同国の建設部門は毎年約1,510億米ドルの経済貢献をしています。これはカナダの国内総生産のおよそ7.4%に相当します。世界的に都市化が進み、エネルギー効率基準が厳しくなる中、ポリオレフィンフォームは持続可能な建築慣行において重要な役割を果たし、建設部門における継続的な使用と発展を促進するものと位置づけられています。
アジア太平洋のポリオレフィンフォーム市場を促進する主要な要因はいくつかあります。中国、インド、東南アジアなどの国々における急速な工業化と都市化が建設活動を活発化させ、その結果、断熱材、屋根材、インフラ用途でポリオレフィンフォームの需要が高まっています。さらに、同地域における自動車部門の成長により、軽量部品や騒音低減用途でのポリオレフィンフォームの使用が増加しています。
中国国内の自動車生産台数は、2025年には3,500万台を超えると予想されています。これと並行して、インドではNIPの下、1兆4,000億米ドルのインフラ投資予算が組まれており、24%が再生可能エネルギー、18%が道路・高速道路、17%が都市インフラ、12%が鉄道に割り当てられています。
エネルギー効率と持続可能性を重視する建設慣行が拡大しているこの地域では、断熱性に優れ、カーボンフットプリントの削減に役立つポリオレフィンフォームの使用が促進されています。2023年、インドのエレクトロニクス部門は1,550億米ドルと推定され、地元メーカーが65%を占めるとInvest Indiaは述べています。さらに、上海市人民政府のデータによると、2023年の中国のコンシューマーエレクトロニクスの小売売上高は3,050億米ドルで、成長率は4%でした。2024年には5%に上昇します。さらに、継続的な技術開発と製造能力への投資は、アジア太平洋市場におけるポリオレフィンフォーム製品の品質と競争力を向上させ、市場躍進の原動力となっています。
The global polyolefin foam market is expected to grow at a CAGR of 5.72% during the forecast period (2024-2029).
Polyolefin foams are made up of many components that have been kneaded together. Typically, it includes an organic blowing agent and a cross-linking agent. These components combine to form Polyolefin resin. It is produced by thermally dissolving the froth in a closed system. Polyolefin is a broad name for any compound derived from an olefin as a monomer. They are classified into several categories based on the olefin utilized. For instance, when ethylene is used as the monomer, it leads to the formation of polyethylene. It is relatively cheap and easy to carry around, and it can be used in many different projects. It is often used in the interior dimension of aviation, automobile products, and the food industry.
All commercial foam products are generally categorized as either high- or low-density foams. High-density foams have densities of between 75% to 90% of the non-foamed polymers. They are used where the product has to have more weight bearing like furniture, cabins, material handling, industrials, constructions, automotive, and marine. Low-density foams have densities between 10% and 20% of non-foamed polymer. These foams can be flexible or stiff, depending on the underlying polymer. Flexible low-density foams are utilized as sound and heat barriers, shock absorbers, and flotation devices. Rigid low-density foams are utilized in sanitary plumbing, conduit, pipe, and millwork.
Polyolefins are suitable for producing low-density extruded foams using physical or chemical foaming agents because they may achieve very low-density, durable foams while being easily cross-linked. Extruded foam is commonly made from polyolefins such as LDPE, EVA, POE, and OBC.
Thus, following this, in 2021, German manufacturers produced automobiles over 15. 6 million units as per the GTAI (Germany Trade & Invest). More than 3.1 million passenger cars and 3,51,000 units come from commercial automobiles assembled in Germany's manufacturing industries in 2021 to show that Germany is the largest automotive manufacturing industry in Europe. Likewise, according to the India Brand Equity Fund, in April 2024, the total output of passenger vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quadricycles was 23,58,041. While in fiscal year 24, the total output of passenger vehicles, commercial vehicles, three-wheelers, two-wheelers, and quadricycles was 2,84,34,742 units.
This further increases the demand for polyolefin foams when it comes to automotive manufacture; and also boosts the development and research of new manufacturing processes of foam products that meet the challenges that car manufacturers face. One example is ToraSoft foams, which have a soft, luxurious feel, precise edges, excellent rebound, lightweight, superior molding capabilities, and excellent production efficiencies. This makes them the ideal choice for vehicle manufacturers looking for a durable, elegant, cost-effective finished product to maintain a brand's value and secure customers' perceptions of quality. Toray's unique foaming method, which involves floating materials in a molten salt solution, improves expansion control. It results in better thickness and density uniformity than foamed olefin sheets from other producers. ToraSoft foams are lightweight, which helps manufacturers decrease vehicle weight.
For instance, Softlon is a physically crosslinked closed-cell polyolefin foam; it is light in weight, a renewable resource composite, and impressively versatile. The fine, closed-cell product available in rolls or sheets has two plain surfaces; therefore, it is easy to build. Sekisui used a polyethylene/butadiene blend as Softlon which was launched in 1965. For the first time in the world, the company developed cross-linked polyolefin foam by irradiation cross-linking method.
SABIC pioneered polystyrene foam in the MEA area, which is used in the construction of cavity walls and concrete floors because of its low heat conductivity. The k-value (lambda value) ranges from 0.030 to 0.035 W/m*K. Furthermore, specific additives can enhance fire resistance and improve structural performance.
In addition, XLPE is chemically crosslinked. Polyolefin foam is a fine closed-cell foam with smooth skin on both sides. It is light in weight, flexible, and soft to the touch, with robust and sturdy physical qualities that are resistant to moisture, chemicals, and severe temperatures. It often provides higher thermal stability and insulating qualities, as well as increased dimensional uniformity and stability over various production processes and end-use circumstances. It is simple to work with fabrication and thermoforming. As a result of their lower permeability to moisture and their higher buoyancy, the foam that is created from XLPE has become a popular feature in building and construction industries where issues such as heat, sound, and vibration control play a major role.
Therefore, technical advancements and new product development progress constantly in the polyolefin foam market to meet the increasing demand worldwide for lightweight, sustainable, and high-performing materials.
Polyolefin foam is very light, has high endurance, and acts as an insulator and that is why it is used in most construction industries. They are used in roofing, wall, and floor insulation to enhance energy capability, translating to efficient heat transfer and less heating and air conditioning. Therefore, the polyolefin foam market is anticipated to grow due to an increasing demand for constructing new buildings worldwide. US Census Bureau with the US Department of Housing and Urban New residential construction data gave permit data for April 2024, which stated a total permit of 14,40,000 and completions of 16,23,000.
According to the figures from the Canadian Construction Association, the construction sector of the nation contributes approximately USD 151 billion to its economy every year. This stands at roughly 7.4% of Canada's gross domestic product. With increased urbanization and severe energy efficiency standards worldwide, polyolefin foams are positioned to play an important role in sustainable building practices, driving their continuous use and development in the construction sector.
Several major factors drive the Asia-Pacific polyolefin foam market. Rapid industrialization and urbanization in nations such as China, India, and Southeast Asia have increased construction activity, resulting in high demand for polyolefin foam in insulation, roofing, and infrastructure applications. Furthermore, the growing automobile sector in the region has increased the usage of polyolefin foams for lightweight components and noise-reduction applications.
The manufacturing of automobiles within the domestic market is expected to be over 35 million automobiles in 2025 in China. Alongside this, under the NIP, India has a $1.4 trillion infrastructure investment budget, with 24% allocated to renewable energy, 18% to roads and highways, 17% to urban infrastructure, and 12% to railroads.
The region's growing emphasis on energy efficiency and sustainability in construction practices promotes the use of polyolefin foams, which provide better thermal insulation and help to reduce carbon footprints. In 2023, India's electronics sector was estimated at $155 billion, with local manufacturers accounting for 65%, as stated by Invest India. Moreover, according to the data of the Shanghai Municipal People's Government, the retail sales of China's consumer electronics were at US$305 billion in 2023, with a 4% growth rate. In 2024, the rate rose to 5%. Furthermore, continuous technical developments and investments in manufacturing capacities improve the quality and competitiveness of polyolefin foam products in the Asia Pacific market, propelling it forward.