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市場調査レポート
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1521096

EVモーターの世界市場:予測(2024年~2029年)

EV Motor Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 146 Pages
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EVモーターの世界市場:予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年06月25日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
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概要

世界のEVモーターの市場規模は、予測期間中(2024年~2029年)にCAGR14.88%で成長すると予測されます。

電気自動車用モーター市場は、主にEV(電気自動車)の世界の普及に牽引されて拡大基調にあります。EVモーターは、電気エネルギーをEVの推進に必要な機械エネルギーに変換するサブシステムとして機能します。主な市場促進要因は、EVのモーターに使用される永久磁石のレアアース金属の代替と低採用に関するものです。自動車メーカーやサプライヤーは、製造コストが非常に高いため、EVのモーターに使用されているレアアースをリサイクルする方法を模索しています。さらに、燃料価格の継続的な上昇と電気モビリティを奨励する政府のインセンティブにより、乗用車セグメントは近い将来、他のすべてのセグメントを上回ると思われます。アジア太平洋は、中国と日本が牽引し、EVモーター市場成長予測の半分を占めると予想されます。この地域市場は、EVの需要とEVに使用される部品の生産・販売によって牽引されています。

  • EVモーター市場は、次のような理由で進歩の道をたどっています。上流の主要な促進要因の1つは、電気自動車用モーターに使用される焼結永久磁石のレアアース金属の減少、さらには不足です。一部のモーター・メーカーは、EVモーターを製造するためにレアアース金属が非常に高価であるため、レアアース金属を回収する戦略を考案しています。セリウム、ランタン、ネオジム、ジスプロシウム、テルビウムなどの鉱物は高価で、採掘時に大量の廃棄物が発生します。つまり、メーカー各社は最小限の材料で済むモーターの開発を目標にしたり、効率的な再生方法を模索しています。これは、電気自動車部品の生産に不可欠なレアアース金属が非常に高価であるという事実の結果です。これは、特に消費者人口の大半が低・中所得層に属する新興経済諸国において、電気自動車の使用に大きな障害となっています。そうすることで、自動車メーカーやモーターメーカーはREMへの依存度を下げ、電気自動車に使用されるモーターをより手頃なものにすることができます。
  • 世界のEVモーター市場の需要を後押ししている第二の要因は、軽自動車と乗用車市場の成長です。燃料価格の高騰と電気自動車シフトを支援するインセンティブが消費者に影響を与えるため、自動車の種類の中では乗用車セグメントが市場をリードする可能性が高いです。従来の内燃エンジン車の燃料費も上昇傾向にありますが、電気自動車は運転コストが安いようです。同様に、世界各国の政府は、補助金、免税、充電インフラへの直接投資など、プラグイン電気乗用車の普及水準を高めるためのさまざまなインセンティブや支援政策を提供しています。このような施策により、電気自動車の製造・取得コストが削減され、EVモーター市場の成長を促進する政策により需要が増加しています。

EVモーター市場の促進要因:

  • 予測期間中、部品別ではモーターステーターセグメントが最も急成長する可能性が高い

EVに搭載されるすべてのモーターコンポーネントの中で、モーターステーターセグメントは予測期間である2019年~2029年の間に最も高いペースで成長すると予測されます。ステータは回転磁界を密にするため、EVモーターの重要な部品の1つであり、ロータと相互作用して自動車を動かすために必要なトルクを発生させます。

したがって、政府は介入し、より効率的で強力なEVモーターを提供するよう企業に奨励すべきであり、そのためにはより効率的なステーターが必要となります。EVモーターの製造において注目されているステーターの設計は、モーターの一般的な性能と効率を向上させるために、複雑で精巧なものとなっています。これには、電気鋼を含むさまざまな部品のコストを削減し、ステーターの優れた効率特性を実現するためにレーザー切断や溶接などの高度な製造手法を採用することが含まれます。さらに、ステーターのいわゆる液冷を含む新しい冷却システムの使用は、モーターの出力密度を向上させ、EVの新たな性能要件を満たすために重要な高出力を達成するための手段として役立っています。

加えて、EVでのPMSMの使用の増加は、自動車分野でのステーターセグメントの成長にも影響を及ぼしています。他の多くの電気機械と比較して、PMSMは高効率で電力密度が高いことが知られています。そのため制御が容易であり、これらの特性はEVでの使用に適しています。PMSMに使用されるステーターの設計がモータの性能を左右する重要な要素であることは、これまでの研究で明らかになっています。研究者は、ステーターの性能を最大限に引き出し、モーターの効率と性能を向上させるため、常に努力を続けています。

政府の奨励策、環境意識の高まり、EVに関する技術の向上などの要因により、世界のEV市場が進展しているため、効率とパワーを向上させるEV用モーターの開発ニーズが高まっています。その結果、ステーター装置セグメントの技術革新が進み、電気自動車用モータ市場全体におけるステーターセグメントの需要が増加し続けると思われます。

EVモーター市場の地理的展望

  • 予測期間中、アジア太平洋がEVモーター市場を独占する見込み

中国、日本、インド、韓国などの主要経済国がアジア太平洋を支配しています。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域のものもあります。インドと中国は世界人口の約35.5%を占めています。この地域は、前述のように、大きな生産能力を持ち、環境に優しい材料への需要を促進するいくつかの国の本拠地であるため、予測期間中、EVモーター市場を独占すると予想されます。

アジア太平洋(APAC)は、以下に述べるようないくつかの特徴から、予測期間を通じてEVモーター市場の最大消費国であり続けると予測されています。中国はEV販売の最前線であり続け、2022年には世界市場シェアの60%近くを占めました。これは主に、政府の景気刺激政策、公害意識の高まり、低燃費・低排出ガス車のニーズによるものです。EV用モーター市場に関するレポートでは、BYD、SAIC Motor、Hyundai Motor Companyなど、EV用モーターの研究開発に投資する電気自動車メーカーが増加しており、これがEVモーター市場の拡大に貢献すると強調しています。さらに、アジア太平洋諸国は、EV充電ステーションを大量に設置し、道路を走る車の増加に対応する計画です。また、インドや中国などの新興経済国の人口動態の変化や進化も、EV企業の将来性を高め、EVモーターの需要に拍車をかける要因として挙げられています。

EVモーター市場の主な発展:

  • 2022年12月、自動車部品メーカーのShriram Pistons Ltdは、あらゆる種類のEV向けにカスタマイズされた電気モーターを専門とするシンガポール法人EMF Innovations Pte Ltdの株式の過半数を取得することを約束しました。この取引は、インドで操業するシュリラム・ピストンズ・リミテッドの子会社で、香港にインド・ルピーの口座を持つSPRエンジナスの影響を受けることになります。
  • 2022年10月、Bosch Mobility Solutionsは、米国サウスカロライナ州の都市チャールストンにあるピックアップトラックRivian R1Tの生産に対応するため、2億6,000万米ドルを投じて電気自動車用モーターの生産量を増やすことを決定しました。
  • 2022年11月、メキシコの日本電産が7億1,500万米ドルを投資し、電気モーターと電気自動車用部品の製造ハブを設立しました。ここで電気自動車用の電気モーターとeアクスルドライブを生産します。当初は年間20万台を生産する予定で、2023年4月または2024年3月の稼動時には年間100万台まで生産能力を拡大する計画です。
  • 特筆すべきは、Brose Fahrzeugteile GmbH & Co.KGは、2022年10月にバンベルクで2棟目の建設を開始しました。この拡張は本格的で、現在の建物を1万平方メートル拡張するため、作業スペースは現在の600から1,200になります。現在、同社は6,000万ユーロ(6,240万米ドル)を投じ、社屋を拡張している最中です。
  • 2022年8月、この可能性を実現するには、通常は親会社が同社に投資するリソースと資本の継続的な蓄積が必要でした。これはBrose Fahrzeugteile GmbH & Co. KGの場合に当てはまり、ドイツのヴュルツブルク研究開発センターのEMC測定機能を2倍にするために150万ユーロ(156万米ドル)を投資しました。
  • Siemensは、2022年2月にValeo SAに株式を売却し、EV用モーター、アクスル、パワートレインエレクトロニクスを生産する電気自動車部品メーカーValeo Siemens eAutomotiveを合弁で設立しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 市場の成長を促進するための厳しい政府の規制と政策
    • 永久磁石におけるレアアースの代替と使用の最小化
  • 市場抑制要因
    • EVの高い製造コスト
    • 代替品からの脅威
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 EVモーター市場:車両タイプ別

  • イントロダクション
  • 二輪車
  • 三輪車
  • 乗用車
  • 商用車

第6章 EVモーター市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • モーターステーター
  • ローター、シャフト、ベアリング
  • 永久磁石
  • ケーシング
  • 配線とコネクタ

第7章 EVモーター市場:出力定格別

  • イントロダクション
  • 20KW以下
  • 20~100KW
  • 100~250KW
  • 250KW超

第8章 EVモーター市場:地域別

  • 世界の概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併・買収・協定・協業
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Aisin Seiki Co. Ltd
  • Toyota Motor Corporation
  • Hitachi Automotive Systems
  • DENSO Corporation
  • Honda Motor Company Ltd
  • Mitsubishi Electric Corp.
  • Magna International
  • Robert Bosch GmbH
  • BMW AG
  • Nissan Motor Co. Ltd
  • Tesla Inc.
  • Toshiba Corporation
  • BYD Co. Ltd
目次
Product Code: KSI061616954

The EV motor market is expected to grow at a CAGR of 14.88% during the forecast period (2024-2029).

The Electric Vehicle Motor market is on an upward trajectory primarily led by the growing use of EVs (electric vehicles) globally. EV motors serve as subsystems that help transform electrical energy into mechanical energy required to propel EVs. A major market driver relates to the replacement and low employment of rare earth metals in permanent magnets utilized in the motor of EVs. Automakers and suppliers are exploring ways how to recycle the rare earth metals used in making motors of EVs because the manufacturing costs are very high. Moreover, the passenger vehicle segment is also likely to exceed all the other segments in the near future due to continuously rising fuel prices and government incentives encouraging electric mobility. The Asia-Pacific region is expected to contribute to half of the forecasted market growth for EV motors, led by China and Japan. The regional market is driven by the demand for EVs and the production and sales of the components used in EVs.

  • The market of EV motors is on the path of progress because of the following reasons. One key upstream driver is the decrease and even absence of rare earth metals in sintered permanent magnets used in electric vehicle motors. Some motor manufacturers are devising strategies for recouping rare earth metals as they are very expensive to manufacture EV motors. Some minerals include cerium, lanthanum, neodymium, dysprosium, and terbium, which are expensive and generate large amounts of waste during mining. This means that manufacturers are targeting the development of motors that require minimal materials or are looking for efficient ways of reclaiming the material. This is a result of the fact that rare earth metals, vital in producing electric vehicle parts, are very costly. This poses a major hindrance to the use of electric vehicles, especially in developing economies where most of the consumer population falls under the low-to-middle income bracket. By doing so, car manufacturers and motor makers reduce the level of dependency on REMs, making the motors used in electric vehicles more affordable. Hence creating a greater market for them and making cars and other EVs affordable for everyone.
  • A second factor that has helped drive demand in the global EV motor market is the light and passenger vehicle market growth. Among the automobile types, the passenger vehicle segment will likely lead the market as high fuel prices and incentives supporting the electric vehicle shift influence the consumers. The fuel cost for conventional internal combustion engine cars has also been on the upward trend, but electric vehicles seem to come with a cheaper operational cost. Similarly, governments globally are offering various incentives and supportive policies for achieving higher plug-in electric passenger car adoption levels, including subsidies, tax exemptions, and direct investments in charging infrastructure. Such measures have reduced the costs of manufacturing and acquiring electric vehicles and increased the demand due to policies promoting the EV motors market growth.

EV MOTOR MARKET DRIVERS:

  • The motor stator segment by component will likely be the fastest-growing segment during the forecast period.

Out of all the motor components in EVs, the motor stator segment is anticipated to grow at the highest pace between the forecast period, 2019 to 2029. The stator is one of the critical parts of any EV motor as it makes a rotating magnetic field dense, which in turn interacts with the rotor to generate the much-needed torque to move the car.

Churches and governments should, therefore, intervene and encourage companies to provide more efficient and powerful EV motors, which in turn require more efficient stators. The stator designs that have been under focus in manufacturing EV motors are of intricate and elaborate nature in efforts to improve the general performance and efficiency of the motors. This involves trimming the cost of various components, including electrical steel, and employing sophisticated manufacturing methodologies like laser cutting and welding to achieve the superior efficiency characteristic of the stator. Furthermore, the use of new cooling systems, including the so-called liquid cooling in stators, is serving as a means of enhancing the motor's power density so as to achieve even higher outputs that are crucial for meeting the emerging performance requirements of EVs.

In addition, the increased use of PMSMs in EVs is also influencing the stator segment to grow in the automotive sector. Compared to many other electrical machines, PMSMs are known to be highly efficient and of high power density. Thus, it is easily controllable, and these characteristics make it suitable for use in EVs. Investigations have shown that the design of the stator used in the PMSM is a key factor in the performance of the motor. Researchers are constantly striving in an effort to get the best out of the stator, thus improving the efficiency and performance of these motors.

With the global EV market progressing due to factors including government incentives, emerging environmental consciousness, and improving technology with regard to EVs, there will be a greater need to develop motors for EVs that can ensure enhanced efficiency and power. This will, in turn, lead to more technological innovations in the stator equipment segment and, thereby, keep on propelling the demand for the stator segment throughout the electric vehicle motor market.

EV Motor Market Geographical Outlook

  • The Asia Pacific region to dominate the EV motor market during the forecast period.

The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries. India and China have about 35.5% of the world's population. This region is expected to dominate the EV motor market during the forecast period owing to the region being the home of several countries, as mentioned above, which have significant production capacities, driving the demand for eco-friendly materials.

It is predicted that the Asia-Pacific (APAC) will remain the largest consumer of the EV motor market throughout the forecast period because of several features, as discussed below. China remains at the forefront of EV sales, controlling nearly 60% of the global market share in 2022. This is primarily because of government stimulus policies, increasing pollution awareness, and the need for fuel-efficient and low-emission vehicles. The report on the market for EV motors has highlighted that the increasing number of electric vehicle manufacturers, including BYD, SAIC Motor, and Hyundai Motor Company, are investing in research and development of the motors for EVs, which will help in the EV motor market expansion. Moreover, the Asia-Pacific countries also plan to install EV charging stations in large quantities to cater to the increasing number of cars on the road, which shall support the use of EV motors and increase their demand. The changing demographics and evolutionary nature of emerging economies such as India and China have also been cited to increase EV companies' prospects and spur the demand for EV motors.

The EV motor market Key Developments:

  • In December 2022, auto component maker Shriram Pistons Ltd pledged to acquire a majority stake in Singapore-incorporated EMF Innovations Pte Ltd, specializing in customized electric motors for all different types of EVs. The deal would be affected by SPR Engineous, a subsidiary of Shriram Pistons Ltd operating from India but has an Indian rupee account in Hong Kong. The companies will venture into the EV market with this deal and serve all EV market segments
  • In October 2022, Bosch Mobility Solutions made an informed decision to spend USD 260 million to increase the output of electric vehicle motors to accommodate the Rivian R1T pickup truck production in Charleston, a city located in South Carolina, in the United States of America.
  • An electric motor and electric vehicle parts manufacturing hub was inaugurated in November 2022. Established with an investment of USD 715 million by Nidec Corporation in Mexico, it manufactures electric motors and e-axle drives for electric vehicles. The plant will initially produce 200,000 vehicles yearly, with a plan to expand the capacity to one million vehicles annually when it comes online in April 2023 or March 2024.
  • It is important to mention that the company Brose Fahrzeugteile GmbH & Co. KG initiated the second construction of buildings in Bamberg in October 2022. The expansion is serious; it will extend the current building by 10000 sq m, and therefore, the workspaces will be 1200 up from the current 600. Currently, the company is in the process of expanding the premises it occupies by investing EUR 60 million (USD 62. 4 million).
  • In August 2022, realizing this potential required the continuous accumulation of resources and capital that were usually invested in the company by the parent company. This was the case with Brose Fahrzeugteile GmbH & Co. KG, which invested EUR 1. Five million (USD 1. 56 million) was earmarked for doubling the EMC measurement capability at the Wurzburg Research and Development Center in Germany.
  • Siemens sold its stake to Valeo SA in February 2022, forming the joint electric vehicle components maker Valeo Siemens eAutomotive, which produces motors, axles, and powertrain electronics for EVs.

The EV motor market is segmented and analyzed as follows:

By Vehicle Type

  • Two-Wheeler
  • Three-Wheeler
  • Passenger Vehicle
  • Commercial Vehicle

By Component

  • Motor Stator
  • Rotor, Shaft and Bearing
  • Permanent Magnet
  • Casing
  • Wiring & Connectors

By Power Rating

  • Up to 20KW
  • 20KW to 100KW
  • 100KW to 250KW
  • Above 250KW

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Saudi Arabia
  • United Arab Emirates
  • Rest of Middle East and Africa
  • Asia-Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Strict government regulations and policies to drive the market growth
    • 4.1.2. Replacement and Minimal use of Rare Earth Metals in Permanent Magnets
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. High manufacturing costs for EVs
    • 4.2.2. Threats from Substitutes
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. EV MOTOR MARKET BY VEHICLE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Two Wheeler
  • 5.3. Three Wheeler
  • 5.4. Passenger Vehicle
  • 5.5. Commercial Vehicle

6. EV MOTOR MARKET BY COMPONENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Motor Stator
  • 6.3. Rotor, Shaft and Bearing
  • 6.4. Permanent Magnet
  • 6.5. Casing
  • 6.6. Wiring & Connector

7. EV MOTOR MARKET BY POWER RATING

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Up to 20KW
  • 7.3. 20KW to 100KW
  • 7.4. 100KW to 250KW
  • 7.5. Above 250KW

8. EV MOTOR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Global Overview
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Rest of South America
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Rest of Europe
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. United Arab Emirates
    • 8.5.3. Rest of Middle East and Africa
  • 8.6. Asia-Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. India
    • 8.6.3. Japan
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Rest of Asia-Pacific

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Aisin Seiki Co. Ltd
  • 10.2. Toyota Motor Corporation
  • 10.3. Hitachi Automotive Systems
  • 10.4. DENSO Corporation
  • 10.5. Honda Motor Company Ltd
  • 10.6. Mitsubishi Electric Corp.
  • 10.7. Magna International
  • 10.8. Robert Bosch GmbH
  • 10.9. BMW AG
  • 10.10. Nissan Motor Co. Ltd
  • 10.11. Tesla Inc.
  • 10.12. Toshiba Corporation
  • 10.13. BYD Co. Ltd