![]() |
市場調査レポート
商品コード
1521089
繊維の世界市場:予測(2024年~2029年)Global Fiber Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
||||||
カスタマイズ可能
|
繊維の世界市場:予測(2024年~2029年) |
出版日: 2024年06月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
世界の繊維の市場規模は、予測期間2024年~2029年にCAGR6.1%で成長すると予測されています。
繊維という用語は、ひもやワイヤーのように細長い構造を持つあらゆる材料を表すのに使われます。それにもかかわらず、この用語は、フィラメントに押し出すことができる細長い形状からなる材料に広く適用され、撚ったりその他の方法で操作したりすると、布地を組み立てるのに使用することができます。繊維にはその起源、含有量、特性に関して様々な分類があります。例えば、ウールやシルクのような動物から得られる動物繊維、コットンのような植物繊維、ポリエステルやナイロンのような化学プロセスを経て得られる合成繊維などです。繊維は、衣料品、家庭用繊維産業、工業用途、通信分野に至るまで、さまざまな産業で使用されています。
この多様性により、生産者は、衣料品や繊維製品、自動車や建設製品など、特定の目的に応じて品揃えされた商品を生産できるようになります。これは需要の増加につながり、ひいては繊維製品産業を促進します。全体として、利用可能な繊維の多様性は、産業全体の競争力、技術革新、市場拡大を促進します。
さらに、BASFとInditexは2024年2月、繊維リサイクルプロセスの強化に向けた開発努力を継続しました。BASFはさらに、繊維リサイクルに完全に基づいたポリアミド6(PA6、ナイロン6とも呼ばれる)のloopamidを発表しました。これはナイロン衣料では初の循環型システムです。包括的に見れば、持続可能性への焦点は市場開拓に貢献し、イノベーションを刺激し、より環境に優しく社会的責任のある方法で繊維産業の未来を形作ることにつながります。
繊維市場の成長は、繊維製品産業における様々な用途に起因する産業の成長によって促進されると予想されます。商工省が述べているように、インド国内の衣料・繊維製品分野は2022年には同国のGDPの約2%、金額ベースでは工業生産の7%を占めます。インドは世界の繊維製品・衣料品貿易全体の4%を占めています。さらに、2021年~22年のインドの輸出バスケット全体に占める繊維製品・アパレル製品の割合は10.33%です。
さらに、アパレルメーカーは、水分管理やバクテリア分解などの特性を強化したパフォーマンスウェア用の生地を開発しています。ライクラ・カンパニーは、衣料品およびパーソナルケア業界向けの繊維およびテクノロジー・ソリューションの設計・販売を行う企業の1つで、ライクラ、ライクラ・ハイフィット、ライクラT400、クールマックス、サーモライト、エラスパン、スープレックス、タクテル・ブランド名など、多くの大手消費者ブランドおよび業界ブランドを保有しています。
一方、サテリは世界最大のビスコース繊維メーカーです。この環境にやさしく、生分解性の物質は、布、ワイプ、衛生用品など、人々が毎日使うものに使われています。同社の5つの工場が中国にあり、年間約180万トンのビスコース繊維を生産しています。
天然繊維の消費量の増加は、持続可能な製品を採用する必要性に対する社会の意識の高まりの結果です。コットン、ウール、ジュート、麻などのオーガニック繊維は生物分解性があり、再生可能で皮膚に害がないため、環境意識の高い消費者はこれらに魅力を感じています。このような背景から、1世紀以上前、アスピンウォールという会社が天然繊維製品の製造分野に参入しました。同社は当初、アレッピーに工場を設立し、手織り機と力織機でランナーやマットを製造していました。グループの100年にわたる経験と、何世代にもわたって受け継がれてきた偉大な芸術家や職人たちの成功の遺産が、同社の傑作の中に見事に具現化されています。
さらに、持続可能な製品を求める顧客の需要に応えるため、天然繊維は繊維製品、衣料品、家庭用家具、包装に急速に使用されるようになっています。持続可能な農業と地方開発イニシアティブに対する政府のコミットメントも、天然繊維の製造・加工を支えています。
繊維市場- 地理的展望
アジア太平洋の繊維市場は、様々な要因によって成長が見込まれています。生地と衣料品は、現在の進歩する世界、特にアジア諸国で広く必要とされています。中国、インド、バングラデシュ、ベトナム、インドネシアは、繊維製品や工業製品の有力な調達先であるため、この地域の繊維市場を成長させる可能性があります。
TexProcilが発表したデータによると、2023年1月の日本への衣料品とアクセサリーの輸入は21.6%増の3,088億4,700万円(23億196万米ドル)でした。極東財務省の暫定貿易統計によると、この2つを合計すると、レビュー期間中の輸入総額10兆477億8,300万米ドルの1%を占めました。
これとは別に、政府統計によると、中国の繊維大手の2023年の総収入は前年比7.2%増でした。工業情報化部の報告によると、これらの企業は2022年に1,802億元(約253億8,000万米ドル)の収益を上げました。しかし、これらの企業の総営業収入は4兆7,000億元で、2022年の0.8%から減少を続けています。
インド・ブランド・エクイティ財団の発表によると、インドにおける綿花生産の現在の成長率は、主に消費者需要の増加により、2030年までに720万トンに達すると推定されています。インドのテキスタイルとアパレルの市場規模は、国内消費と輸出の両方で、2030年までにCAGR10%で成長し、3,500億米ドルになると予想されています。また、政府は2023年6月に繊維分野で740万米ドルの研究開発プロジェクトを認可しました。
さらにUSDAによると、バングラデシュは経済的に多くの問題を抱えていますが、Postは糸と生地の輸入を減らすことにより、2023~24年に750万俵の綿花を輸入する計画です。このように、2023~24年度の最初の7ヶ月間、西アフリカ綿の市場シェアは最大(35%)であり、インドが22%、ブラジルが14%、米国が11%でした。さらに、技術の進歩に加え、消費者の嗜好の変化や政府の積極的な政策がアジア太平洋市場の拡大を後押ししています。
The global fiber market is anticipated to grow at a CAGR of 6.1% during the projection period 2024-2029.
The term fiber is used to describe any material that has a long and thin structure, like a string or wire. Nonetheless, it is applied broadly to materials that consist of long, thin shapes that can be extruded into filaments that, when twisted or otherwise manipulated, may be used to assemble fabrics. There are various classifications of fibers concerning their origin, content, and properties. For instance, they can be animal fibers, such as wool or silk, obtained from animals; plant fibers, such as cotton, or synthetic fibers, like polyester or nylon, obtained through a chemical process. Fibers are used in various industries ranging from clothing, home textile industries, industrial applications, and the telecommunication sector.
This diversity enables the producers to produce goods that are assorted for specific purposes, such as clothing and textile products and automobile and construction products. This leads to increased demand and, in turn, promotes the fiber products industry. Overall, the variety of available fibers promotes competitiveness, technical innovation, and market expansion across industries.
Additionally, BASF and Inditex continued their development efforts in February 2024 to enhance the textile recycling processes. BASF has further introduced loopamid, which is polyamide 6 (PA6, also called nylon 6), based fully on textile recycling. This is the first circular system of nylon clothing. Comprehensively, the focus on sustainability contributes to market development and stimulates innovation, leading to the shaping of the fiber industry's future in a more environmentally friendly and socially responsible way.
The upsurge in the fiber market is anticipated to be propelled by the growth in the textile industry owing to various applications in the industry. As stated by the Ministry of Commerce and Industry, the domestic clothing and textile sector in India accounts for around 2% of the country's GDP and 7% of industry production in value terms in 2022. India accounts for 4% of the total world textile and clothing trade. Moreover, textiles and apparel accounted for 10.33% of India's entire export basket in 2021-22.
In addition, apparel manufacturers have been developing fabrics for performance wear that exhibit enhanced characteristics such as moisture management and bacterial breakdown. The LYCRA Company is one such company that designs and markets fiber and technology solutions for the garment and personal care industries and holds many leading consumer and trade brands, including Lycra, Lycra Hyfit, Lycra T400, Coolmax, Thermolite, Elaspan, Suplex, and Tactel Brand Names.
Sateri, on the other hand, is the largest producer of viscose fiber in the world. This eco-friendly, biodegradable substance is used in items people use daily, including cloth, wipes, and hygienic products. Five mills of the company are in China, and they produce approximately 1.8 million tonnes of viscose fiber per year.
The increase in the consumption of natural fibers is a result of the growing consciousness in society of the need to adopt sustainable products. Organic fibers, including cotton, wool, jute, and hemp, are bio-degradable; they are renewable and not harmful to the skin; hence, environmentally conscious consumers are attracted to them. Owing to this, more than a century ago, a company known as Aspinwall entered the manufacturing area of natural fibre products. The company initially established plants in Alleppey that produced the handloom items and a power loom to manufacture the runners and the mats. The inspiring hundred years of experience of the Group, along with the heritage of generations of great artists and craftsmen implemented in its successes, are harmoniously embodied in the company's masterpieces.
Furthermore, natural fibers are rapidly being used in textiles, clothes, home furnishings, and packaging to meet customer demand for sustainable products. The government's commitment to sustainable agriculture and rural development initiatives also supports the manufacturing and processing of natural fibers.
GLOBAL FIBER MARKET - GEOGRAPHICAL OUTLOOK
The Asia Pacific fiber market is anticipated to grow, fueled by various factors. Fabrics and garments are widely required in the current progressing world, particularly in Asian countries. China, India, Bangladesh, Vietnam, and Indonesia have the potential to grow the regional fiber market as they are the prominent sourcing destinations of textile and industrial goods.
According to the data presented by TexProcil, in January 2023, the import of clothes and accessories to Japan went up by 21.6% to 3,08,847 million yen (US$ 2301.96 million). Combined, the two accounted for 1% of total imports of US$10,047,783 million during the review period based on the provisional trade statistics from the Far Eastern country's Ministry of Finance.
Apart from this, Government statistics disclosed that the overall revenues of China's textile giants rose by 7.2 % from year on year in 2023. These enterprises, as reported by the Ministry of Industry and Information Technology, produced 180.2 billion yuan (approximately US$25.38 billion) in earnings in 2022. However, the total operation income of these enterprises was 4.70 trillion yuan, continuing its decline from 0.8 percent in 2022, as revealed by the ministry.
The current growth rate of cotton production in India has been estimated to reach 7.2 million tonnes by 2030, as stated by the Indian Brand Equity Foundation, mainly due to the increase in consumer demand. The market size of Indian textiles and apparel for both domestic consumption and exports is expected to grow at a CAGR of 10% to US$ 350 billion by 2030. The government also sanctioned R&D projects of US$7.4 million in June 2023 in the textile sector.
Furthermore, as per USDA, although Bangladesh has many problems in its economy, Post plans to import 7.5 million bales of cotton in 2023/24 by reducing yarn and fabric imports. Thus, during the first seven months of MY 2023/24, West African cotton had the largest market share (35%), while India occupied 22%, Brazil 14%, and the United States 11%. In addition, technological advancements, along with changes in consumer preferences and positive government policies, are driving the Asia Pacific market expansion.