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市場調査レポート
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1496056

冷蔵輸送市場-2024年から2029年までの予測

Refrigerated Transport Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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冷蔵輸送市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年05月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

冷蔵輸送市場は予測期間中、2022年の1,090億9,800万米ドルから2029年の1,841億800万米ドルまでCAGR 7.76%で成長すると予測されています。

冷蔵輸送とは、果物や野菜、冷凍食品、アイスクリーム、肉製品など、さまざまな食品を、過酷な環境条件による食品の腐敗や腐敗を避けるために必要な温度管理された環境で出荷することです。また、化学品や医薬品など、輸送後の安全性と信頼性を確保するために、輸送中に腐敗しないよう、さまざまな環境条件下で温度管理を行う必要があるものも含まれます。

これらの輸送サービスは、配送中に良好な状態になるように、移動中に商品の温度を維持しながら長距離を移動するために特別に設計されています。トラック、コンテナ、バンなど、製薬会社や冷凍食品製造ユニットなどのさまざまなビジネスに関連する車両に取り付けられた商品に必要な温度を維持するためには、長距離配送中に冷蔵が必要な商品を輸送するために、冷蔵庫を搭載したさまざまなタイプの車両が必要です。

冷蔵輸送は、製造から小売店への配送までのサプライチェーン全体を通して、輸送する商品が厳しい環境条件のために腐敗したり、破損したりしないようにします。そのため、様々な業界において、これらの冷蔵輸送の幅広い用途が需要を牽引しています。

冷蔵輸送市場のイントロダクション:

冷蔵輸送市場は、一般消費者の間で世界的に高まっている包装食品または冷凍食品・飲食品の需要によって牽引されています。冷蔵輸送業界の技術革新は、製品を腐らせることなく、一定の温度に保つ必要のある商品を長距離輸送するロジスティクスを容易にするものです。

パッケージ食品の需要は世界的に高まっており、その理由は調理や廃棄が簡単で便利なためです。

冷蔵輸送市場促進要因:

  • 世界中でパッケージ食品と冷凍食品の需要が伸びており、市場を牽引すると予測されます。

パッケージ食品や冷凍食品の需要は、ここ数年で大きく伸びています。これらのパッケージ食品はすでに加工されており、腐敗を防ぎ、さまざまな長距離輸送中に保存期間を延ばすために、一定の温度に維持する必要があります。冷蔵輸送は、輸送手段に搭載された冷凍機技術を使って加工食品の必要温度を維持し、包装食品の輸送を開始した当初と同じ新鮮な状態で食品をお届けすることができるため、このような問題を解決することができます。

さまざまな地域で加工食品の取引が増加していることも、予測期間中に冷蔵輸送市場を大きく押し上げると予想されます。例えばインドでは、農産物輸出に占める加工食品輸出の割合が2014-15年の13.7%から2022-23年には25.6%へと大幅に増加しています。

  • 技術進歩の拡大が冷蔵輸送市場を牽引すると予測されます。

冷蔵輸送技術における技術進歩の拡大は、市場における冷蔵輸送の需要拡大の一因であり、冷蔵品を効率的に配送するために長距離輸送を行っている主要プレーヤーによって採用される予定です。これらの技術の進歩は、厳しい環境から商品を保護し、食品であれ、一定の温度に維持する必要がある医薬品であれ、その安全性を確保するために行われています。

これらの先端技術は、製品によって異なる業界のニーズに合わせることができます。さらに、これらの先端技術は、二酸化炭素排出量を削減することで、廃棄物や環境への影響を減らすことにも役立っています。したがって、冷蔵輸送技術のこうした進歩は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

冷蔵輸送市場の抑制要因:

  • 高コストの要件と誤作動のリスクが市場成長を抑制する可能性

冷蔵輸送市場は、果物や野菜などの冷蔵品を破損や腐敗させることなく長距離輸送するサービスを向上させるという重要な役割を担っているにもかかわらず、これらの冷蔵サービスのメーカーが直面する可能性のあるさまざまな課題が、予測期間中に冷蔵輸送市場にマイナスの影響を与える可能性があります。

例えば、冷蔵輸送サービスプロバイダーが必要とする高コストの大型機器や、これらの機器の消費電力にかかるコストは、これらのサービスプロバイダーがこれらの機器を採用することに疑念を抱かせ、市場にマイナスの影響を与える可能性があります。また、この冷蔵庫の出荷過程における故障に関連するリスクは、ビジネスオーナーとサービスプロバイダーの双方に多くのコストをもたらす可能性があり、この機器の定期的なサービスとメンテナンスは、高コストの要件につながる可能性があるため、予測期間中、冷蔵輸送市場の妨げになると予測されます。

冷蔵輸送市場:地理的展望

  • 成長は欧州地域で顕著になると予測されます。

欧州地域では、衛生を推進する政府の政策や、冷凍食品会社が遵守すべき食品の鮮度に関する厳しい規制により、欧州地域のいくつかの国々で一般消費者の間で冷凍食品製品の生産と需要が急増しているため、冷蔵輸送市場で大きな成長が見込まれます。さらに、これらの冷凍食品は、顧客にとって調理や取り扱いが簡単で便利であるため、需要が高まっており、これが冷蔵輸送の欧州市場の成長を促進すると期待されています。

さらに、冷蔵システムの技術や商品が移動する輸送手段の進歩が進んでいることと、欧州地域の大手食品メーカーが欧州地域全体の地元小売店から全食品市場へと事業を拡大していることが、予測期間中に欧州地域の冷蔵市場を押し上げると予想される要因となっています。

theme_keyword業界の最新情報

  • 2023年9月、三菱重工サーマルシステムズ(株)は冷蔵輸送に必要な中型・小型トラック専用の電動式輸送用冷凍機TEJ35GAMを国内市場に投入すると発表しました。

冷蔵輸送市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

技術別

  • Vapor Compression Systems
  • Eutectic Systems
  • Cryogenic Systems
  • Others

製品別

  • チルド
  • 冷凍

輸送手段別

  • 海上
  • 航空
  • 道路
  • 鉄道

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他
  • 中東アフリカサウジアラビアアラブ首長国連邦その他中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他
  • アジア太平洋
  • 日本
  • 中国
  • インド
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 冷蔵輸送市場:技術別

  • イントロダクション
  • 蒸気圧縮システム
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 共晶システム
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 極低温システム
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 冷蔵輸送市場:製品別

  • イントロダクション
  • 冷蔵
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 冷凍
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 冷蔵輸送市場:輸送モード別

  • イントロダクション
  • 海上
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 航空
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 陸上
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 鉄道
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 冷蔵輸送市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 技術別
    • 製品別
    • 輸送モード別
    • 国別
  • 南米
    • 技術別
    • 製品別
    • 輸送モード別
    • 国別
  • 欧州
    • 技術別
    • 製品別
    • 輸送モード別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 技術別
    • 製品別
    • 輸送モード別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 技術別
    • 製品別
    • 輸送モード別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Coldman Logistics
  • Coldrush Logistics
  • AGI Global Logistics
  • DFDS
  • NT Logistics
  • Reema Transport
  • Girteka
  • Hitech Refrigeration Services
  • American Transport Group, LLC
  • OFE Refrigerated Transport
目次
Product Code: KSI061616886

The refrigerated transport market is projected to grow at a CAGR of 7.76% from US$109.098 billion in 2022 to US$184.108 billion in 2029 during the forecast period.

Refrigerated transport is the shipment process of several different food items, such as fruits & vegetables, frozen foods, ice creams, and meat products, in a temperature-controlled environment necessary for the food items to avoid the food getting spoiled or rotten due to harsh environmental conditions. They include chemicals and pharmaceuticals that are required to be under cool temperatures for their safety and reliability after transportation so that it does not get spoiled during transportation under different environmental conditions that they need to avoid getting spoiled.

These transport services are specially designed to travel long range while maintaining the temperature for the goods during the journey so that they are in good condition during the delivery. Different types of vehicles containing refrigerators are required to maintain the temperature required for the goods attached to the vehicles, such as trucks, containers, and vans that are associated with different businesses like pharmaceutical companies or frozen food manufacturing units to transport their goods that need refrigeration during long-range delivery.

Refrigerated transport makes sure that the goods that they transport are not spoiled or damaged due to harsh environmental conditions throughout the supply chain from manufacturing to retail store delivery the products need to be fresh and under cool temperature. Therefore, the wide range of applications for these refrigerated transport across different industry verticals drives the demand for them.

REFRIGERATED TRANSPORT MARKET INTRODUCTION:

The refrigerated transport market is driven by the growing demand for packaged or frozen food & beverage products globally among the general public. Several innovations have been made in the technology for the refrigerated transport industry that make the logistics of transferring the goods that need to be maintained at certain temperatures easy to transport across long-range distances without spoiling the product.

The demand for packaged food products is rising globally due to the convenience and ease of cooking and disposal nature of the product which saves a lot of time for the customer in this hectic world where time is of the essence.

REFRIGERATED TRANSPORT MARKET DRIVERS:

  • Growth in demand for packaged and frozen food products across the globe is predicted to propel the market.

The demand for packaged foods or frozen foods has seen significant growth over the years. These packaged foods are already processed and need to be maintained at certain temperatures to avoid them getting spoiled and increase their shelf-life while they are being transported across different long-range distances. Refrigerated transport is the solution for this as it can maintain the required temperature of the processed food using the refrigerator technology installed in the mode of transport and then deliver the food as fresh as it was initially when started the transport of the packaged foods.

The rise in trade for processed foods across different regions is also expected to significantly boost the market for refrigerated transport over the forecast period. For instance, in India, the share of processed food exports in agri-exports has increased substantially from 13.7% in 2014-15 to 25.6% in 2022-23.

  • The growing technological advancements are projected to drive the refrigerated transport market.

The growing technological advancements in refrigerated transport technology are a contributing factor to the growing demand for them in the market and are to be adopted by key players that are transporting refrigerated goods across long-range distances to deliver them efficiently. These technological advancements are made to protect the goods from the harsh environment and ensure their safety whether they are food products or some pharmaceutical medicines that need to be maintained at certain temperatures.

These advanced technologies can adjust to the requirements of different industries needs according to the products. Moreover, these advanced technologies help in reducing waste and environmental impact by reducing the carbon footprint. Hence, these advancements in the technologies for refrigerated transport are anticipated to propel growth in the market over the forecast period.

REFRIGERATED TRANSPORT MARKET RESTRAINT:

  • High-cost requirements and the risk of malfunctioning can restrain market growth

The refrigerated transport market, despite having an important role in improving the transport services of refrigerated goods such as fruits and vegetables across long-range distances without them getting damaged or spoiled, can lead to various challenges that can be faced by the manufacturers of these refrigerated services that may impact the refrigerated transport market negatively over the forecast period.

For instance, the high-cost requirement for refrigerated transport service providers for heavy-duty equipment and the cost for the power consumption of these equipment can make these service providers doubtful about adopting these equipment and negatively impact the market. The risk related to malfunctioning of this refrigerator equipment during the shipment process can also cost a lot to both business owners and service providers, and the regular service and maintenance for this equipment may lead to high-cost requirements that are predicted to hinder the refrigerated transport market over the forecast period.

REFRIGERATED TRANSPORT MARKET - GEOGRAPHICAL OUTLOOK

  • The growth is projected to be prominent in the European region.

The European region is expected to show major growth in the refrigerated transport market due to the rapid growth in production and demand of frozen foods products among the general public in several countries across the European region with the government policies that promote hygiene and strict regulations regarding the freshness of the food products which is to be complied with by the frozen food products companies. Additionally, these frozen foods are easy and convenient for customers to cook and handle; hence, their demand is rising, which in turn is expected to propel growth in the European market for refrigerated transport.

Moreover, the growing advancements in the technology of refrigerated systems and transport in which goods are to be traveled coupled with major food manufacturers in the European region that are expanding their businesses from local retailers to whole food market across the European region are the contributing factors that are expected to boost the refrigerated market in the European region over the forecast period.

REFRIGERATED TRANSPORT INDUSTRY UPDATES:

  • In February 2024, The Sumitomo Corporation announced the launch of its brand-new refrigerated ocean transportation service with the use of electric field technology that can provide long-term preservation to a wide variety of end-user commercial products during long-range transport of goods.
  • In September 2023, MHI Thermal Systems, Ltd. announced the launch of their TEJ35GAM which is an electric-driven transport refrigeration unit in the domestic market only for mid-size and small-size trucks that are required for refrigerated transport.

The Refrigerated Transport market is segmented and analyzed as:

By Technology

  • Vapor Compression Systems
  • Eutectic Systems
  • Cryogenic Systems
  • Others

By Product

  • Chilled
  • Frozen

By Mode of Transportation

  • Sea
  • Air
  • Road
  • Railways

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. REFRIGERATED TRANSPORT MARKET BY TECHNOLOGY

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Vapor Compression Systems
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Eutectic Systems
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Cryogenic Systems
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Others
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. REFRIGERATED TRANSPORT MARKET BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Chilled
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Frozen
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. REFRIGERATED TRANSPORT MARKET BY MODE OF TRANSPORTATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Sea
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Air
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Road
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Railways
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness

8. REFRIGERATED TRANSPORT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Technology
    • 8.2.2. By Product
    • 8.2.3. By Mode of Transportation
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Technology
    • 8.3.2. By Product
    • 8.3.3. By Mode of Transportation
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Technology
    • 8.4.2. By Product
    • 8.4.3. By Mode of Transportation
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Spain
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.6. Others
        • 8.4.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.6.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Technology
    • 8.5.2. By Product
    • 8.5.3. By Mode of Transportation
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Technology
    • 8.6.2. By Product
    • 8.6.3. By Mode of Transportation
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Coldman Logistics
  • 10.2. Coldrush Logistics
  • 10.3. AGI Global Logistics
  • 10.4. DFDS
  • 10.5. NT Logistics
  • 10.6. Reema Transport
  • 10.7. Girteka
  • 10.8. Hitech Refrigeration Services
  • 10.9. American Transport Group, LLC
  • 10.10. OFE Refrigerated Transport