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市場調査レポート
商品コード
1496040
穀物サイロと貯蔵市場-2024年から2029年までの予測Grain Silo and Storage Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
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カスタマイズ可能
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穀物サイロと貯蔵市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年05月10日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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穀物サイロと貯蔵市場は、CAGR3.63%で上昇し、2022年の13億7,418万2,000米ドルから2029年には17億6,377万3,000米ドルの市場規模に達すると予測されています。
特にロシア、インド、ブラジル、米国のような著名な穀物生産国からの穀物貯蔵ニーズの急増は、予測される時間枠内の市場成長を推進する重要な要因です。一例として、国際穀物協会は、2023-24年の小麦と粗粒穀物を含む穀物生産量が23億400万トンで安定的に推移すると予測しています。このような穀物生産の増加により、効果的な保管ソリューションに対する需要も増加する必要があります。
農業・農民福祉省によると、インドは2022-23会計年度に3,235.54 lakhトンの食糧穀物総生産量を達成する見込みです。米、小麦、栄養・粗粒穀物がこの成長の主な貢献者として浮上し、同期間にそれぞれ1,308.37 lakhトン、1,121.82 lakhトン、527.86 lakhトンを占める。その結果、同国のこのような大幅な生産量に伴い、将来の消費と輸入に対応するための貯蔵施設に対する需要が高まり、市場の拡大を促しています。
不十分な貯蔵インフラは、盗難、盗掘、輸送の非効率性による穀物ロスにつながっています。この問題に対処するため、中央政府は1,100万トンの食糧穀物を貯蔵できる鉄製サイロを249カ所に設置する計画です。この取り組みにより、インドでは年間約1350億ルピーの経費削減が見込まれています。こうした政府の取り組みは、穀物サイロと貯蔵市場をさらに牽引します。
さらに、人口の増加が食糧需要を押し上げ、穀物サイロ貯蔵の需要を増大させています。国連食糧農業機関(FAO)によると、世界人口は2050年までに91億人に達すると予測されており、食糧や栄養価の高い食品に対する需要の高まりにつながっています。加えて、急速な都市化に伴う耕地の不足により、穀物の保存と適切な貯蔵施設への要求が高まると予想されます。
インドは中国を抜いて世界で最も人口の多い国になったが、人口が急増した結果、困難に直面しています。14億人以上の人口を抱え、年間成長率は1%前後と推定されるこの人口動態の変化は、インドの人間開発に多面的かつ重大な影響を及ぼします。インドの人口は持続不可能なペースで増加しており、2030年には15億人、2050年には20億人を超えると予想されています。
大容量貯蔵に対する需要の高まりが市場成長を促進すると予想されます。
ロシア、インド、ブラジル、米国といった主要な穀物生産国からの穀物貯蔵に対する需要の高まりは、予測期間における市場成長を促進する主な理由のひとつです。例えば、国際穀物協会によると、2023-24年の小麦と粗粒穀物を含む穀物生産量の予測は22億9,400万トンに維持されると予想されています。穀物生産量の増加に伴い、適切な貯蔵ソリューションに対する需要も増加しています。
従って、穀物貯蔵サイロは自動輸送を提供するため、長期的には運用コストが低く、費用対効果の高い穀物貯蔵手段です。さらに、穀物貯蔵サイロは、穀物貯蔵を成功させるための主要な生理学的要因の1つである、作物・穀物の含水率の維持にも役立ちます。作物や穀物が適切に保管されていない場合、それらは高い含水率にさらされ、真菌や昆虫の問題、呼吸、発芽を促進するため、保管上の問題につながります。
農業・農民福祉省によると、インドの食用穀物総生産量は2022-23年に3,235.54トンに達すると推定されています。米、小麦、栄養/粗粒穀物が成長に大きく寄与しており、2022-23年にはそれぞれ1,308.37 lakhトン、1,121.82 lakhトン、527.86 lakhトンとなります。したがって、各国によるこのような大幅な生産により、将来の消費と輸入のために使用する貯蔵の需要が高まり、市場拡大の一助になると予想されます。
市場はAPAC地域で成長すると予測されます。
適切な貯蔵システムがないため、輸送、盗難、盗掘によって穀物が失われています。中央政府は、1,100万トンの食料穀物を貯蔵できる鉄製サイロを249ヵ所に設置することを目指しています。そうすることで、インドは年間約1,350カロールインドルピーを節約できると期待されています。インドにおける食糧の持続可能性は、同国が自立し、国内外での人口増加の需要を満たすための重要な関心事です。
民間セクターは、FCIと連携して貯蔵能力を構築し、さまざまな施設を維持することが奨励されています。FCIは、最初の10年間はこれらの施設の100%の利用を保証し、次の10年間は75%の利用を保証します。以下の図は、2022年 7月1日現在のFCIの保管能力(所有+賃借)と利用概要を示しています。
インドの食品穀物の取り扱い、貯蔵、輸送に関する国家政策は、主に食品穀物の取り扱い、貯蔵、輸送のシステムを近代化し、貯蔵と輸送のロスを減らすことを目的としています。この政策の下、インド政府は、特別設計のトラックによる農場からサイロへの穀物輸送、調達と流通のためのサイロ複合施設の建設、専用列車と鉄道貨車(鉄道省との提携による上部充填と下部排出のための特別設計)の提供などのインフラ枠組みを概説しています。
The grain silo and storage market is projected to rise at a compound annual growth rate (CAGR) of 3.63% to reach a market valuation of US$ 1,763.773 million by 2029, from US$ 1,374.182 million in 2022.
The surge in grain storage needs, particularly from prominent grain-producing nations like Russia, India, Brazil, and the United States, is a significant factor propelling market growth in the projected timeframe. As an illustration, the International Grain Council projects that the production of grains, encompassing wheat and coarse grains, for the 2023-24 period is expected to remain steady at 2,304 million tons. This uptick in grain production necessitates a corresponding rise in demand for effective storage solutions.
As per the Ministry of Agriculture & Farmers Welfare, India is expected to achieve a total food grain production of 3,235.54 lakh tons in the fiscal year 2022-23. Rice, wheat, and nutri/coarse cereals emerged as the primary contributors to this growth, accounting for 1,308.37 lakh tons, 1,121.82 lakh tons, and 527.86 lakh tons, respectively, during the same period . Consequently, with such substantial production figures from the country, there is an increased demand for storage facilities to accommodate future consumption and imports, thereby fostering market expansion.
Inadequate storage infrastructure has led to grain losses through theft, pilferage, and transportation inefficiencies. To address this issue, the central government plans to establish steel silos across 249 sites capable of storing 11 million tons of food grains. This initiative is projected to result in annual savings of approximately INR 1,350 crores for India . Such government initiatives further drive the grain silo and storage market.
Furthermore, the increasing population is driving up the need for food, thereby increasing the demand for grain silo storage. According to the Food and Agriculture Organization (FAO), the global population is projected to reach 9.1 billion by 2050, leading to heightened demand for food and nutritious food items. Additionally, the scarcity of arable land resulting from rapid urbanization is anticipated to escalate the requirement for grain preservation and adequate storage facilities.
India, having overtaken China as the world's most populous country, is encountering difficulties as a result of its rapidly increasing population. With more than 1.4 billion individuals and an estimated annual growth rate of around 1 percent, this demographic shift has multifaceted and profound consequences for human development in India. The country's population is growing at an unsustainable pace and is expected to exceed 1.5 billion by 2030 and 2 billion by 2050.
Rising demand for large-capacity storage is anticipated to propel market growth.
The rising demand for grain storage from leading grain-producing countries such as Russia, India, Brazil, and the United States is one of the major reasons driving the market growth of the market in the forecast period. For instance, according to the International Grain Council, the forecasted production for grains that include wheat and coarse grains production for 2023-24 is anticipated to be maintained at 2,294 million tons. The increasing production of grains comes with an increased demand for adequate storage solutions.
Accordingly, these silos are cost-effective modes of grain storage as they provide automated transport, which results in low operation costs in the long run. Additionally, grain storage silos help in maintaining the moisture content of the crops/grains, which is one of the major physiological factors in successful grain storage. If crops or grains are not properly stored, they get exposed to a high moisture content that leads to storage problems because it encourages fungal and insect problems, respiration, and germination.
According to the Ministry of Agriculture & Farmers Welfare, the total food grain production in India is estimated to reach 3,235.54 lakh tons in 2022-23. Rice, Wheat, and Nutri/Coarse Cereals were the major contributors to the growth, with 1,308.37 lakh tons, 1,121.82 lakh tons, and 527.86 lakh tons, respectively, in 2022-23. Therefore, with such significant production by the countries, there is a higher demand for storage to be used for future consumption and imports, which is anticipated to aid in market expansion.
The market is projected to grow in the APAC region.
The absence of an appropriate storage system is causing the nation to lose grains through transportation, theft, and pilferage. The central government aims to set up steel silos in 249 locations that can hold 11 million tons of food grains. By doing so, India is expected to save about INR 1,350 crores per year. Food sustainability in India is an important concern for the country to become self-reliant and meet the demands of the growing population, both domestically and internationally.
The private sector is encouraged to build storage capacities and maintain various facilities in coordination with FCI. For the first ten years, FCI will guarantee 100% utilization of these facilities and 75% for the next ten years. The following chart shows the storage capacity with FCI (Owned+Hired) and Utilization Summary as of 1st July 2022.
India's National Policy on handling, storage, and transportation of food grains primarily aims at modernizing the system of handling, storing, and transportation of food grains to reduce storage and transit losses. Under this policy, the government of India has outlined the infrastructural framework, which includes the transportation of grains from farms to silos through specially designed trucks, the construction of silo complexes for procurement and distribution, along with providing dedicated trains and rail wagons (specially designed for top filling and bottom discharge in association with Ministry of Railways).