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市場調査レポート
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1496038

エネルギーメーター市場-2024年から2029年までの予測

Energy Meter Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 145 Pages
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エネルギーメーター市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年05月10日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
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  • 概要
  • 目次
概要

エネルギーメーター市場は、予測期間中にCAGR8.81%で成長し、2022年の272億4,400万米ドルから2029年には491億9,300万米ドルに達すると予測されています。

エネルギーメーター市場は、スマートメーターの採用を促進する政府の規制やインセンティブなど、さまざまな要因によって推進されています。例えば、GMR Power and Urban Infra Limited(GPUIL)の子会社であるGMR Smart Electricity Distribution Pvt.Ltd.は、2024年7月にインド政府電力省が開始したRDSSプログラムの下で大規模なスマートメータリングプロジェクトを実施するため、7593ルピーの大型受注を獲得しました。

電気自動車(EV)の普及に伴い、EVメーターやEV充電インフラの拡大に対する需要も増加しています。例えば米国では、電気自動車充電ステーションの数が2022年の57,482から2023年には68,475に急増し、市場におけるEV関連メーター技術のニーズの高まりを浮き彫りにしています。

こうした動向を踏まえると、より効率的で正確なエネルギー計測システムの必要性が高まっており、エネルギー・メーターはそのニーズに応えることができます。エネルギー需要が世界的に拡大し続ける中、エネルギー・メーターは効率的なエネルギー管理を確保する上で重要な役割を果たしています。

エネルギー需要の増大が市場成長を促進すると予想されます。

世界のエネルギー需要は、人口増加と経済発展により増加し続けると予測されています。そのため、より効率的で正確なエネルギー計測が必要となり、エネルギー・メーターがそれを提供します。IEAの報告書によると、電力需要は2050年までに大幅に増加します。2021年の12,594(TWh)から2030年には15,383(TWh)に増加し、2050年には21,940(TWh)に達します。

この需要は、最終用途の電化が加速していることを反映しています。ビルディングセクターは、顕著な電力消費セクターのひとつです。EV(バッテリー式電気自動車やプラグイン・ハイブリッド車)の普及に伴い、その他の電力使用量も増加します。さらに、世界の電力供給は、しばらくすると化石燃料から脱却すると予測されています。

スマート・エネルギー市場は、市場の成長を促進すると予想されます。

スマートエネルギーメーターは、詳細な消費データを提供し、電気代を削減し、電力網の性能を向上させる。顧客が消費習慣を理解し、適切な料金プランを選択し、エネルギー効率対策によってエネルギー使用量を削減し、最終的に顧客サービスを向上させるのに役立ちます。新世代のスマートメーターは、中央システムや家庭内ディスプレイを通じて、ほぼリアルタイムの顧客情報を提供します。また、測定されるネットワーク・パラメーターと頻度が増加し、LVネットワーク管理が改善されます。さらに、分散処理機能を備えているため、より詳細なローカル測定処理が可能です。これにより、分散型発電や電気自動車の検出、線路やメーターの位相識別、負荷分解、需要管理などのアプリケーションが可能になります。

EUエネルギー規制当局協力機構は、2021年末までに欧州の54%の家庭に電力スマートメーターが設置され、2023年にはEU13カ国で普及率が80%を超えると報告し、2030年までにスマートメーターシステムへの投資額は470億ユーロに達し、普及率は92%に達すると予測しています。

さらに、消費者の意識の高まりとともに、政府の取り組みが増加していることも、今後数年間のスマート・エネルギー・メーターの需要を押し上げると思われます。例えば、2023年3月、インドのスマートメーター国家計画は、スマートメータープロジェクトのためのモデル標準入札文書のもと、全国に25兆台のメーターを設置することを目指しています。さらに英国政府は、2025年末までに一般家庭の74.5%、中小企業の69%にスマートメーターを設置するという新たな目標をサプライヤーや利害関係者に設定しました。

市場は北米地域で成長すると予測されています。

エネルギー・メーターの市場は、米国でここ数年大幅に拡大しており、この地域で最も急成長している市場のひとつとなっています。スマートメーターの適応率の上昇、成長、投資の増加が米国のエネルギーメーター市場の拡大を促進しています。

2022年、米国の電力会社は1億1,900万台の先進/スマート計測インフラ(AMI)を設置し、電気メーター全体の72%を占めました。住宅顧客はAMI設置総数の88%を占め、住宅用電気メーターの73%がAMIメーターです。政府の強力なイニシアチブは、エネルギーメーター市場を急ピッチで推進すると予測されています。

Smart Energy Internationalによると、Edison Institute for Electric Innovationは、2023年までに米国の家庭と企業に1億2,800万台のスマートメーターが設置され、2021年の73%から80%の普及率を達成すると予測しています。2025年には1億3,500万台となり、普及率は85%に近づくと予測しています。スマートメーターは電力業界にとって極めて重要であり、双方向通信の高速化を可能にし、グリッドの回復力を高め、顧客に新しいサービスを提供します。米国の家庭に設置されるスマートメーター数は、2021年から2025年にかけて71%増加します。

米国におけるスマートグリッドインフラと高度監視消費メーターの配備の拡大は、エネルギーメーターに対する需要と緊急性を高めると予想され、省エネルギー重視の高まりは、再生可能エネルギー源メーターの実用化につながっています。

2023年5月、フォルティスBCはブリティッシュ・コロンビア公益事業委員会(BCUC)から、提案されている先進ガスメータープロジェクトの承認を受けた。さらに、ファーストエナジー社の子会社であるジャージー・セントラル・パワー&ライト社(JCP&L)は、配電システムの近代化計画の一環として、2023年にスマートメーターの設置を開始しました。ニュージャージー州公益事業委員会が承認したこの計画には、36ヶ月間で110万個以上のスマートメーターの設置が含まれています。スマートメーターの約3分の1は毎年設置され、2026年までにJCP&Lの顧客の大半がスマートメーターを受け取ることになります。

主な市場開拓:

  • 2024年3月、イベルドローラ社とアマゾンは、英国のイースト・アングリア・スリー洋上風力発電所159MW(年間700GWhのクリーン電力に相当)の電力購入契約を締結。アマゾンは、イベルドローラの全世界での再生可能エネルギー54,000GWhを可能にし、イベルドローラは、スマートメーターと再生可能エネルギーのデータ増加をサポートするために、アマゾンウェブサービス社(AWS)上に世界データプラットフォームを構築しました。このパートナーシップは、イベルドローラの世界・クリーン・パワーの拡大を目指しています。

主要プレイヤー

  • ハネウェル・インターナショナルは、エネルギー、安全、セキュリティといった世界の関心事に対応する技術を開発・製造する世界のコングロマリット企業です。同社は、航空宇宙、ビルディング・オートメーション、パフォーマンス・マテリアルズ&テクノロジー(PMT)、セーフティ&プロダクティビティ・ソリューション(SPS)の4つの主要事業分野を有しています。
  • 株式会社アクレルは、スマート電力メーターとエネルギー効率の高い管理ソリューションを製造する大手企業です。電圧変動、高調波、過渡過電圧など、電力品質に関する懸念を検出できるエネルギー・メーターと電力メーターの多様な選択肢を提供しています。
  • Accuenergy社は、エネルギー・メーターとパネルショップ・ソリューションを開発しています。同社の製品は、高性能エネルギー監視とシンプルなシステム統合のために最適化されています。さらに、最新のAcuvim IIアップグレードには、次世代メーターでのみ利用可能な性能向上と追加機能が含まれています。精度はANSI C12.20クラス0.1とIEC 62053-22クラス0.1の要件を上回り、BACnet IPとMS/TPの両方でBTLに登録されています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 エネルギーメーター市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • スマートエネルギー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 電子エネルギー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 電気機械誘導型エネルギー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 エネルギーメーター市場:用途別

  • イントロダクション
  • 家庭用器具
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 変電所
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • EV充電器
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 エネルギーメーター市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 住宅用
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 産業
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 エネルギーメーター市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Honeywell International
  • Arcel Co. Ltd
  • Accuenergy Inc.
  • L&T Electrical Automation
  • Schneider Electric
  • ABB
  • Electro Industries/GaugeTech Inc(Hubbell Incorporated)
  • SATEC Ltd.
  • Landis+Gyr(Toshiba Corporation)
  • Delta Electronics Inc.(Delta Group)
目次
Product Code: KSI061614461

The energy meter market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 8.81% over the forecast period to reach US$49.193 billion by 2029, increasing from US$27.244 billion in 2022.

The energy meters market is propelled by various factors, including government regulations and incentives promoting the adoption of smart meters. For instance, GMR Smart Electricity Distribution Pvt. Ltd., a subsidiary of GMR Power and Urban Infra Limited (GPUIL), secured a significant order valued at Rs. 7,593 crores to execute a large-scale smart metering project under the RDSS program initiated by the Ministry of Power, Government of India in July 2024.

As electric vehicles (EVs) become more prevalent, there is a corresponding rise in demand for EV meters and the expansion of EV charging infrastructure. For example, in the USA, the number of electric vehicle charging stations surged from 57,482 in 2022 to 68,475 in 2023, highlighting the growing need for EV-related meter technologies in the market.

Given these trends, there is a need for more efficient and accurate energy measurement systems, which energy meters can fulfill. As the energy demand continues to escalate globally, energy meters play a crucial role in ensuring efficient energy management.

Growing demand for energy is anticipated to propel market growth.

The global energy demand is projected to continue rising due to population growth and economic development. This necessitates more efficient and accurate energy measurement, which energy meters provide. According to a report by IEA, electricity demand will increase significantly by 2050. It rises from 12,594 (TWh) in 2021 to 15,383(TWh) in 2030 and will reach 21,940(TWh) in 2050.

This demand reflects faster electrification of end?uses. The buildings sector is one of the prominent consuming electricity sectors. Other uses of electricity rise as more EVs (battery electric vehicles and plug?in hybrids) come into the picture. Furthermore, the global electricity supply is projected to shift away from unabated fossil fuels after some time.

The smart energy market is anticipated to propel market growth.

A smart energy meter provides detailed consumption data, reducing electricity bills and improving the electricity grid's performance. It helps customers understand their consumption habits, choose suitable tariffs, and reduce energy usage through energy efficiency measures, ultimately improving customer service. New generation smart meters offer near real-time customer information through central systems or an In-home Display. They also increase measured network parameters and frequency, improving LV network management. Additionally, they have distributed processing capability, allowing for more detailed local measurement processing. This enables applications like detecting distributed generation or electric vehicles, line and meter phase identification, load disaggregation, and demand management.

The EU Agency for the Cooperation of Energy Regulators reported that 54% of European households had an electricity smart meter by the end of 2021, and had a penetration rate of over 80% in 13 EU countries in the year 2023 and predicted that by 2030, the investment in smart metering systems could reach €47 billion, with a penetration rate of 92%

In addition, increasing government initiatives along with rising awareness among consumers will be propelling the demand for smart energy meters in the coming years. For instance, in March 2023, India's Smart Meter National Programme under a model standard bidding document for smart metering projects, aims to install 25 crore meters across the country. Additionally, the government of the UK set new targets for suppliers and other industry stakeholders to install smart meters in 74.5% of homes and 69% of small businesses by the end of 2025, a move that was previously estimated to cost £13.5 billion from 2013 to 2034.

The market is projected to grow in the North American region.

The market for energy meters has seen substantial expansion in the United States over the years, making it one of the fastest growing in the area. The rising incidence of adaptation of smart meters, growing, and increasing investments are driving the expansion of the USA energy meters market.

In 2022, US electric utilities had 119 million advanced/smart metering infrastructure (AMI) installations, accounting for 72% of total electric meters. Residential customers accounted for 88% of total AMI installations, with 73% of total residential electric meters being AMI meters. The government's strong initiatives are projected to propel the energy meter market forward at a rapid pace.

According to Smart Energy International, the Edison Institute for Electric Innovation predicts 128 million smart meters will be installed in US households and businesses by 2023, achieving an 80% penetration rate from 73% in the year 2021. By 2025, the projection is 135 million, approaching 85% penetration. Smart meters are crucial for the electric power industry, enabling faster two-way communications, enhancing grid resiliency, and providing new services for customers. It shows a 71 % increase from 2021 to 2025 in the number of smart meters installed in the US household.

The growing deployment of smart grid infrastructure and advanced monitoring consumption meters in the United States is expected to boost the demand and urgency for energy meters and the rising emphasis on energy conservation has led to the utility of renewable energy sources meters.

In May 2023, FortisBC received approval from the British Columbia Utilities Commission (BCUC) for its proposed Advanced Gas Meters project, which aims to upgrade over one million gas meters across British Columbia to improve customer experience . Additionally, Jersey Central Power & Light (JCP&L), a subsidiary of FirstEnergy Corp., began installing smart meters in 2023 as part of its plan to modernize the electric distribution system. The plan, approved by the New Jersey Board of Public Utilities, includes the installation of over 1.1 million smart meters over 36 months. Approximately one-third of the smart meters are expected to be installed annually, with the majority of JCP&L customers receiving a smart meter by 2026.

Key Market Developments:

  • March 2024, Iberdrola and Amazon signed a Power Purchase Agreement for 159 MW of East Anglia Three offshore wind farms in the UK, equivalent to 700 GWh of clean electricity per year. Amazon enabled 54,000 GWh of renewable energy from Iberdrola worldwide, and Iberdrola built a global data platform on Amazon Web Services, Inc. (AWS) to support smart meter and renewables data growth. The partnership aims to expand Iberdrola's global clean power.

Key Players:

  • Honeywell International Inc. is a worldwide conglomerate firm that develops and manufactures technology to address global concerns such as energy, safety, and security. The company has four major business areas: aerospace, building automation, performance materials and technologies (PMT), and safety and productivity solutions (SPS).
  • Acrel Co., Ltd. is a leading firm that makes smart power meters and energy-efficient management solutions. They provide a diverse selection of energy meters and power meters that can detect power quality concerns such as voltage fluctuations, harmonics, and transient overvoltage.
  • Accuenergy develops energy meters and panel shop solutions. Their products are optimized for high-performance energy monitoring and simple system integration. Additionally, the newest Acuvim II upgrades include improved performance and additional capabilities available exclusively in next-generation meters. Accuracy surpasses the ANSI C12.20 class 0.1 and IEC 62053-22 class 0.1 requirements, and it is BTL listed for both BACnet IP and MS/TP.

Segmentation:

By Type:

  • Smart Energy
  • Electronic Energy
  • Electro-Mechanical Induction Type Energy

By Application

  • Household Appliances
  • Power Substations
  • EV Chargers
  • Others

By End-Users

  • Residential
  • Industrial

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ENERGY METER MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Smart Energy
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Electronic Energy
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Electro-Mechanical Induction Type Energy
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. ENERGY METER MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Household Appliances
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Power Substations
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. EV Chargers
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. ENERGY METER MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Residential
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Industrial
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. ENERGY METER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By End-user
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By End-user
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By End-user
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. United Kingdom
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By End-user
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By End-user
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. South Korea
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. India
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Australia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Others
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Honeywell International
  • 10.2. Arcel Co. Ltd
  • 10.3. Accuenergy Inc.
  • 10.4. L&T Electrical Automation
  • 10.5. Schneider Electric
  • 10.6. ABB
  • 10.7. Electro Industries/GaugeTech Inc (Hubbell Incorporated)
  • 10.8. SATEC Ltd.
  • 10.9. Landis+Gyr (Toshiba Corporation)
  • 10.10. Delta Electronics Inc. (Delta Group)