デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1496029

DBaaS(Database As A Service)市場-2024年から2029年までの予測

Database As A Service (DBaaS) Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 145 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
DBaaS(Database As A Service)市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年04月09日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

DBaaS(Database As A Service)市場は、予測期間中にCAGR21.32%で成長し、2022年の219億6,400万米ドルから2029年には849億8,300万米ドルに達すると予測されます。

DBaaS(Database As A Service)は、SaaS(Software as a Service)市場の中でも急成長している市場の1つであり、オンプレミスデータベースから仮想データベース管理への移行が進んでいることなどが、組織におけるクラウドコンピューティングの採用を増加させ、市場全体の成長を生み出しています。さらに、事実上無限の成長の可能性を提供し、全体的な管理と日常的なデータベース管理タスクを改善することは、このような技術が提供する追加的な特典であり、これがさらに先行投資につながっています。

組織のワークロードの増加に伴い、効率的なデータ管理とストレージ・ソリューションに対する需要は年々高まっています。Linux Foundationが発表した「Data and Storage Trend 2022」によると、企業の生産ワークロードのトップはデータ分析とデータベース管理で、データ分析が52%、データベース管理が46%を占めています。

革新的なデータ管理とアナリティクスに対する企業の需要の高まり

技術革新と進歩が著しい今日の世界では、企業はそうした技術を業務にシームレスに統合するための戦略に投資しています。このようなアプローチの実施により、データ量と生産ワークロードも年々増加しており、革新的なデータ管理ソリューションに対する需要が生まれています。

さらに、最近のAI採用の仮想データやハイブリッドクラウド環境の動向の高まりも、開発者やITアーキテクトの多様な要求に応えるITインフラへの要求の高まりとして、市場全体の拡大を促しています。Linux Foundationの「Data and Storage Trends 2022」レポートによると、2022年には約49%がAIによるデータ管理が効果的なデータベース管理ソリューションであると考えており、今後2~4年間で重要性を示すと予想されると述べています。

クラウドセグメントのDBaaS(Database As A Service)市場は成長が予測される

ここ数年、世界的にクラウドデータベースの採用が著しいペースで増加しています。クラウド・コンピューティング・プラットフォームを利用してサービスとしてデータベースを提供する場合、クラウドデータベースと呼ばれます。リレーショナルクラウドデータベースは、ユーザーがデータを論理的な相関関係で整理できるように、あらかじめ決められた関係でデータを整理することを可能にします。

さらに、近年のクラウド・コンピューティングの進歩は、クラウド・データベースの世界の台頭を後押ししています。また、より多くの企業がクラウドに移行しているため、クラウドベースのデータストレージ・ソリューションの採用が急ピッチで進んでいます。例えば、「Flexera State of the Cloud Report 2023」によると、DBaaS(リレーショナル)に関連する公開クラウドサービスの導入状況について、現在DbaaSを利用している企業は全体の48%でした。このことから、予測期間中、DBaaSの普及拡大には有利な道が開けていることがわかる。

フレクセラのレポートデータによると、2023年における企業によるマルチクラウドサービスの採用率は約87%でした。このことは、マルチクラウドサービスの拡大という好機が、今後数年間におけるクラウドベースの展開の拡大とともに、データベース・アズ・ア・サービス(DBaaS)市場の成長を後押しすることを浮き彫りにしています。

主な市場開拓:

  • 2022年、Clickhouse Inc.はClickhouse Cloudの発売を発表しました。Clickhouse Cloudはクラウドベースのデータベースであり、現代のデジタル企業の分析と洞察の加速を支援します。
  • 2022年、StarRocksは初のマネージドDBaaS(Database-as-a-Service)を発表しました。このDBaaSは、StarRocks Cloudを利用してリアルタイム分析を行うことを可能にします。提供されるクラウド・サービスは、データ消費量に応じた従量課金モデルによって価格設定されます。

主要プレーヤー

  • IBM Corporationは世界の大手テクノロジー企業です。同社はハイブリッド・クラウドとストレージ・ソリューションを提供し、様々なビジネス要件に対応しています。MongoDB、EDB PostgreSQL、MySQL、MariaDBなどのオープンソースデータベースに最適化されたDatabase-as-a-Service(DBaaS)を提供しています。
  • Microsoft Corporationは多国籍企業であり、Azure SQLによるフルマネージドデータベースサービスなど、包括的なデータベースサービスを提供するテクノロジー企業です。
  • Amazon.com, Inc.は、世界に分散されたアプリケーションのためのAmazon aurora世界データベースなど、DBaaS市場に対応するさまざまなサービスを提供しており、単一のリレーショナルデータベースで複数の地域に対応することができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 DBaaS(Database As A Service)市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • SQL
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • NOSQL
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 DBaaS(Database As A Service)市場:展開別

  • イントロダクション
  • クラウド
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • オンプレミス
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 DBaaS(Database As A Service)市場:企業規模別

  • イントロダクション
  • 中小規模
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 大規模
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 DBaaS(Database As A Service)市場:業界別

  • イントロダクション
  • BFSI
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ヘルスケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 小売り
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ITおよび通信
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 製造業
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • メディアとエンターテイメント
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第9章 DBaaS(Database As A Service)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 展開別
    • 企業規模別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 展開別
    • 企業規模別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 展開別
    • 企業規模別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 展開別
    • 企業規模別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 展開別
    • 企業規模別
    • 業界別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • IBM Corporation
  • Microsoft Corporation
  • Amazon.com, Inc.
  • MongoDB, Inc.
  • Google, Inc.
  • Oracle
  • Rackspace Technology
  • Salesforce, Inc.
  • SAP SE
  • ScyllaDB
目次
Product Code: KSI061614387

The database as a service (DBaaS) market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 21.32% over the forecast period to reach US$84.983 billion by 2029, increasing from US$21.964 billion in 2022.

Database as a service (DBaaS) is among the quickest growing Software as a Service (SaaS) markets and major factors such as the growing shift from on-premise databases towards virtual database management have increased the adoption of cloud computing in organizations which is creating the overall market growth. Moreover, providing virtually unlimited growth potential and improving the overall administration & routine database management tasks are additional perks provided by such technology which has further led to its upfront investment

With the growing organization's workloads, the demand for efficient data management & storage solutions has propelled over the years. According to the Linux Foundation's "Data and Storage Trend 2022", data analytics & database management were the top production workloads in organizations, where data analytics accounted for 52% and database management 46%.

Rising demand for innovative data management and analytics by organizations

In today's modern world where technological innovations and advancements are witnessing a significant boom, and companies are investing in strategies to promote seamless integration of such technologies in their operations. Due to the implementation of such an approach, the data volume and production workload have also increased over the years, which is creating demand for innovative data management solutions.

Furthermore, the recent growing trend of AI adoption virtual data, and hybrid cloud environment has also stimulated the overall market expansion as the requirement for IT infrastructure that meets the varied demands of developers, and IT architects is also expected to increase. According to the Linux Foundation's "Data and Storage Trends 2022" report, it stated that in 2022 about 49% of them believe that AI-drive data management is an effective database management solution and is expected to show significance over the next 2-4 years.

The Database as a service (DBaaS) market for the cloud segment is projected to grow

The adoption of cloud database globally in the past few years has increased at a significant pace. When a database as a service is being provided using a cloud computing platform, it is referred to as a cloud database. The relational cloud database allows users to organize data in predetermined relation so that it is arranged in a logical correlation.

Furthermore, the recent advancement in cloud computing propels the rise of cloud databases worldwide. Also, the adoption of cloud-based data storage solutions is growing at a rapid pace as more and more enterprises are migrating to the cloud. For instance, according to the Flexera State of the Cloud Report 2023, the public cloud service adoption by organizations related to DBaaS(relational) resulted in 48% of the companies currently using DbaaS whereas around 21% responded that they are experimenting stage, and 10% companies stated that they plan to use in the coming years. This highlights lucrative avenues for larger penetration of DBaaS till the forecast period.

According to the data from the Flexera report, the adoption of multi-cloud services by organizations accounted for around 87% in the year 2023. This highlights the favorable opportunity for the expansion of multi-cloud services boosting the growth of the database-as-a-service (DBaaS) market with larger cloud-based deployment in the upcoming years.

Key Market Developments:

  • In 2022, clickhouse Inc. announced the launch of Clickhouse Cloud which is a cloud-based database that assists in accelerating analytics and insights for modern digital enterprises. The company also allows users to develop business-critical applications and analyze the database using the clickhouse cloud.
  • In 2022, StarRocks launched its first managed database-as-a-service (DBaaS) that allows users to undertake real-time analytics using the StarRocks Cloud. The cloud services offered with be priced according to the pay-as-you-go model based on data consumption.

Key Players:

  • IBM Corporation is a leading technology company globally. The company provides hybrid cloud and storage solutions to address various unique business requirements. It offers Database-as-a-Service (DBaaS) optimized for open-source databases such as MongoDB, EDB PostgreSQL, MySQL, and MariaDB among others.
  • Microsoft Corporation is a multinational corporation and technology company that offers a comprehensive range of database services such as fully managed database services with Azure SQL. The company is focusing on bringing innovations to deliver intelligent, relational cloud database services to meet the needs of all diverse users.
  • Amazon.com, Inc. provides various services catering to the DBaaS market such as Amazon aurora global database for globally distributed applications, thereby allowing a single relational database to serve multiple regions.

Segmentation:

By Type:

  • SQL
  • NOSQL

By Deployment

  • Cloud
  • On-Premise

By Enterprise Size

  • Small and Medium
  • Large

By Industry Vertical

  • BFSI
  • Healthcare
  • Retail
  • IT and Telecom
  • Manufacturing
  • Media & Entertainment
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. DATABASE AS A SERVICE (DBaaS) MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. SQL
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. NOSQL
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. DATABASE AS A SERVICE (DBaaS) MARKET BY DEPLOYMENT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cloud
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. On-Premise
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. DATABASE AS A SERVICE (DBaaS) MARKET BY ENTERPRISE SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Small and Medium
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Large
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. DATABASE AS A SERVICE (DBaaS) MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. BFSI
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Healthcare
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.4. Retail
    • 8.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.5. IT and Telecom
    • 8.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.5.2. Growth Prospects
    • 8.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.6. Manufacturing
    • 8.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.6.2. Growth Prospects
    • 8.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.7. Media & Entertainment
    • 8.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.7.2. Growth Prospects
    • 8.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.8. Others
    • 8.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.8.2. Growth Prospects
    • 8.8.3. Geographic Lucrativeness

9. DATABASE AS A SERVICE (DBaaS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Type
    • 9.2.2. By Deployment
    • 9.2.3. By Enterprise Size
    • 9.2.4. By Industry Vertical
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. United States
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Type
    • 9.3.2. By Deployment
    • 9.3.3. By Enterprise Size
    • 9.3.4. By Industry Vertical
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Type
    • 9.4.2. By Deployment
    • 9.4.3. By Enterprise Size
    • 9.4.4. By Industry Vertical
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. Germany
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. France
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. United Kingdom
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Spain
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Others
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Type
    • 9.5.2. By Deployment
    • 9.5.3. By Enterprise Size
    • 9.5.4. By Industry Vertical
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. UAE
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Israel
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.4. Others
        • 9.5.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.4.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Type
    • 9.6.2. By Deployment
    • 9.6.3. By Enterprise Size
    • 9.6.4. By Industry Vertical
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. Japan
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Indonesia
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Taiwan
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Others
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. IBM Corporation
  • 11.2. Microsoft Corporation
  • 11.3. Amazon.com, Inc.
  • 11.4. MongoDB, Inc.
  • 11.5. Google, Inc.
  • 11.6. Oracle
  • 11.7. Rackspace Technology
  • 11.8. Salesforce, Inc.
  • 11.9. SAP SE
  • 11.10. ScyllaDB