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市場調査レポート
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1495992

オートインジェクターの世界市場:2024年~2029年の予測

Global Auto Injector Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 134 Pages
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本日の銀行送金レート: 1USD=143.74円
オートインジェクターの世界市場:2024年~2029年の予測
出版日: 2024年04月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 134 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のオートインジェクター市場は、2022年には691億7,100万米ドルと評価され、CAGR19.39%で成長し、2029年には2,391億4,500万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

オートインジェクターは、あらかじめ薬剤や医薬品の投与量がチャージされた、バネで充電された針が付属する注射器です。オートインジェクターが提供する利便性と使い勝手の良さが、従来の注射器よりもオートインジェクターの需要を高めています。従来の注射器に比べ患者の不安やパニックを軽減できるため、広く好まれています。

慢性疾患患者の増加がオートインジェクターの世界市場の成長を後押ししています。従来の注射器よりもオートインジェクターの人気と受容性を高めている主な要因の1つは、患者のオートインジェクターによる不安の軽減です。また、オートインジェクターにはあらかじめ薬剤がチャージされているため、医療従事者にとってもオートインジェクターの有効性と利便性が高まる。オートインジェクターで報告されるエラーの割合は、従来の注射器よりも低いです。

主要な市場プレーヤーによる医療用薬剤注射の研究と技術開発への多額の投資も、オートインジェクター市場の成長に寄与しています。また、在宅医療診断や医療の動向の高まりも、世界のオートインジェクター市場の需要を高めています。アナフィラキシーの症例が増加しているため、アナフィラキシー予防のためのエピネフリンの自己注射にオートインジェクターが広く使用されていることも、オートインジェクター市場の成長を後押ししています。

市場促進要因:

  • 慢性疾患患者の増加がオートインジェクター市場を促進すると予測されます。

慢性疾患患者の増加は、世界のオートインジェクター市場の成長を促進する主な要因の一つです。アナフィラキシーの治療薬は通常、オートインジェクターの助けを借りて患者に自己投与されるため、アナフィラキシー症例の増加率もオートインジェクター市場の成長を後押ししています。

WAO(世界アレルギー機関)の世界概況によると、アナフィラキシー症例の割合は、小児に比べて成人の方が多く報告されています。アナフィラキシーに罹患した成人や高齢者は、エピネフリンのような薬剤を摂取するために、主に自己注射器の助けを求める。PAHO(汎米保健機構)によると、アメリカの全人口の約2%がアナフィラキシーの影響に直面しています。

生活習慣病などに対する在宅医療の動向の高まりも、従来の注射器と比較してオートインジェクターの市場成長を促進しています。オートインジェクターが提供する自己投与における利点と投与量における有効性が、オートインジェクターの市場価値を世界的に押し上げています。

  • 企業への投資の増加は、市場成長を急増させると予想されます。

注射器と自己注射器への大手市場プレイヤーの多額の投資は、オートインジェクターの世界市場成長に可能性を与えています。薬物投与管理で行われている研究開発は、オートインジェクターの分野を技術的に強化し、発展させています。

医療分野の研究開発における政府の支援も、オートインジェクター市場の成長をもたらしています。AmgenやAntares Pharmaのような企業の大規模な投資や関与も、オートインジェクターの分野での強化や開発につながっています。

北米地域が最大のシェアを占めています。

地域的には、北米地域が世界のオートインジェクター市場で大きなシェアを占めています。アナフィラキシーや関節炎など、オートインジェクターが広く使用されている疾患の症例が増加していることが、北米地域におけるオートインジェクター市場の成長を後押ししています。アジア太平洋地域はオートインジェクターの市場成長に続いています。

北米、特に米国とカナダは、糖尿病、関節リウマチ、多発性硬化症などの慢性疾患の有病率が高いため、オートインジェクターの主要市場となっています。この地域の高度なヘルスケア・インフラ、技術の進歩、規制環境が、これらの機器の急速な普及に寄与しています。患者の嗜好や教育、経済的要因もオートインジェクターの需要に影響を与えています。

この地域の強い経済力は、オートインジェクターのような先進医療機器へのヘルスケア支出の増加につながる可能性があります。北米に本社を置く、あるいは北米に強いプレゼンスを持つ大手製薬・医療機器企業の存在は、同地域の市場シェアをさらに押し上げる可能性があります。

主な発展:

  • 2023年5月-SHL MedicalとMoonLake Immunotherapeuticsは、MoonLakeのNanobody sonelokimab用のオートインジェクターを共同開発しました。初期投資を抑え、開発期間を短縮するため、モジュラー・プラットフォームであるモリーオートインジェクター技術が採用されました。SHLメディカルは、ソネロキマブ製剤開発プロジェクトをサポートするため、デバイス開発の専門知識、組み立て指導、生産能力を提供します。MoonLake Immunotherapeuticsのオリバー・ダルトロップ最高技術責任者(CTO)は、今回の提携に期待を寄せています。
  • 2022年10月-バイオコープとBDは、コネクテッド技術を利用して生物製剤を含む自己投与薬物療法のアドヒアランスを追跡するために提携しました。バイオコープのInjay技術は、プレフィラブルシリンジ用のBD UltraSafe Plus(TM)パッシブニードルガードと統合された近距離無線通信を使用します。この統合は、注射薬のアドヒアランスとアウトカムを改善することを目的としています。
  • 2022年5月-ジャビルヘルスケアはQfinity(TM)オートインジェクタープラットフォームを発表しました。このプラットフォームは再利用可能でモジュール化されたソリューションで、皮下注射薬の自己投与に対応し、市場の代替品よりも低コストです。このプラットフォームは、1台あたり100回以上の注射が可能で、大容量・高粘度の医薬品を含むさまざまな注射剤を患者が自己投与できるように設計されています。Qfinity+は、患者中心のフォームファクターを提供し、プラスチック製の使い捨て注射器は医療用プラスチック廃棄物の中で最も高い割合を占めるため、医療廃棄物という課題にも対応します。
  • 2022年5月-Stevanato GroupはOwen Mumford Ltd.と提携し、Aidaptus(R)オートインジェクタープラットフォームの製造を開始しました。このパートナーシップは、Stevanato Groupがコンポーネントを成形し、最終およびサブアセンブリ装置を提供し、市場をリードするプレフィルドシリンジを提供するものです。組立はStevanato GroupとOwen Mumfordの英国自動組立センターで行われます。この提携は、デバイスの生産を合理化し、1mLと2.25mLのプレフィルドガラス製シリンジに対応する汎用性の高い2ステップの単回使用オートインジェクターであるAidaptus(R)プラットフォームの価値を最大限に提供することを目的としています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストの見解

第5章 オートインジェクターの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 使い捨てオートインジェクター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 再利用可能なオートインジェクター
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 オートインジェクターの世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 関節リウマチ
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • アナフィラキシー
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 多発性硬化症
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 オートインジェクターの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 在宅ケア環境
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 病院・クリニック
    • 市場機会と動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 オートインジェクターの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋地域
    • タイプ別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Amgen
  • Antares Pharma
  • Becton Dickinson and Company
  • Eli Lilly and Company
  • Johnson and Johnson
  • Mylan N.V.
  • Novartis AG
  • SHL Medical
  • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
  • Ypsomed AG
目次
Product Code: KSI061611775

The global auto-injector market is evaluated at US$69.171 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 19.39% to reach a market size of US$239.145 billion by the year 2029.

Auto-injectors are syringes accompanied by a spring-charged needle with a pre-charged dosage of drugs or medicine. The convenience and user-friendliness offered by auto-injectors are increasing the demand for auto-injectors over conventional syringes. They are widely preferred over conventional syringes as they reduce anxiety and panic in patients compared to conventional syringes.

The increasing cases of chronic diseases have boosted the global auto-injector market growth. One of the major factors increasing the popularity and acceptability of auto-injectors over conventional syringes is the reduced anxiety caused by auto-injectors in patients. The pre-charged dosage of drugs in auto-injectors also increases the effectiveness and convenience of auto-injectors for medical practitioners. The percentage of errors reported in auto-injectors is lower than that of conventional syringes.

The significant investments in research and technological developments in medical drug injection by major market players are also contributing to the auto-injector market growth. The rising trend of home-based medical diagnosis and medical care also increases the demand for auto-injectors in the global market. The wide use of auto-injectors for the self-injection of epinephrine to prevent anaphylaxis is also boosting the market growth of auto-injectors as cases of anaphylaxis are increasing.

Market Drivers:

  • Rising cases of chronic diseases are anticipated to propel the global auto injector market.

The rising cases of chronic diseases are one of the major factors driving the global auto-injectors market growth. The increasing rate of anaphylaxis cases is also pushing the market growth of auto-injectors, as the drug for the treatment of anaphylaxis is usually self-administered to patients with the help of auto-injectors.

According to the global overview of WAO (World Allergic Organisation), the percentage of anaphylaxis cases is mostly reported in adults compared to children. Adults or older people affected by anaphylaxis mainly seek the support of self-administered auto-injectors for the dosage intake of drugs like epinephrine. According to PAHO (Pan American Health Organisation), about 2% of the total American population is facing the effects of anaphylaxis.

The rising trend of home-based medical care for lifestyle diseases and others is also fuelling the market growth of auto-injectors compared to conventional syringes. The benefits offered by auto-injectors in self-administration and effectiveness in dosage quantity are pushing the market value of auto-injectors globally.

  • Rising investment in companies is expected to surge the market growth.

The significant investments offered by major market players in injectors and self-injectors are giving potential to the global market growth of auto-injectors. The research and developments taking place in drug dosage administration are technically enhancing and developing the sector of auto-injectors.

The support offered by the government in research and development in the medical field is also resulting in the auto-injector market growth. The large investments and involvement of companies like Amgen and Antares Pharma are also leading to enhancement and development in the field of autoinjectors.

The North American region accounted for the largest share.

Geographically, the North American region accounts for the major market share in the global auto-injector market. The increasing cases of anaphylaxis, arthritis, and other diseases in which auto-injectors are widely used are fuelling the market growth of auto-injectors in the North American region. The Asia-Pacific region follows the market growth of the auto-injectors.

North America, particularly the United States and Canada, is a major market for auto-injectors due to its high prevalence of chronic diseases like diabetes, rheumatoid arthritis, and multiple sclerosis. The region's advanced healthcare infrastructure, technological advancements, and regulatory environment contribute to the rapid adoption of these devices. Patient preferences and education, along with economic factors, also influence the demand for auto-injectors.

The region's strong economic strength may lead to higher healthcare spending on advanced medical devices like auto-injectors. The presence of major pharmaceutical and medical device companies headquartered or with a strong presence in North America can further boost the region's market share.

Key Developments:

  • May 2023- SHL Medical and MoonLake Immunotherapeutics collaborated to create an autoinjector for MoonLake's Nanobody sonelokimab, a drug designed to target inflammation sites and penetrate inflamed tissues and joints. The Molly autoinjector technology, a modular platform, was used to reduce initial investments and expedite development timelines. SHL Medical will provide device development expertise, assembly guidance, and production competencies to support the sonelokimab drug-device project. MoonLake Immunotherapeutics Chief Technical Officer Oliver Daltrop is excited about the collaboration.
  • October 2022- Biocorp and BD partnered to use connected technology to track adherence for self-administered drug therapies, including biologics. Biocorp's Injay technology, which uses Near Field Communication integrated with BD UltraSafe Plus(TM) Passive Needle Guard for prefillable syringes. The integration aims to improve adherence and outcomes of injectable drugs. The global connected drug delivery market is expected to grow at double-digit rates over the next decade due to shifts from acute care to home care and increased self-administered therapies.
  • May 2022- Jabil Healthcare introduced the Qfinity(TM) autoinjector platform, a reusable and modular solution for subcutaneous drug self-administration at a lower cost than market alternatives. The platform can handle over 100 injections per device and is designed to help patients self-administer various injectables, including larger volume, higher viscosity medicines. It offers a patient-centric form factor and addresses the challenge of medical waste, as plastic disposable syringes generate the highest percentage of medical-grade plastic waste. The Qfinity+ autoinjector also offers a connected version for remote monitoring.
  • May 2022- Stevanato Group partnered with Owen Mumford Ltd. to manufacture the Aidaptus(R) auto-injector platform, offering pharmaceutical customers a full range of capabilities. The partnership involved Stevanato Group molding components, providing final and sub-assembly equipment, and offering market-leading pre-filled syringes. Assembly carried out by both Stevanato Group and Owen Mumford at their UK automated assembly center. The collaboration aims to streamline device production and deliver the full value of the Aidaptus(R) platform, which is a versatile 2-step, single-use auto-injector that accommodates both 1mL and 2.25 mL prefilled glass syringes.

Market Segmentation:

By Type

  • Disposable autoinjectors
  • Reusable autoinjectors

By Application

  • Rheumatoid Arthritis
  • Anaphylaxis
  • Multiple sclerosis
  • Others

By End-user

  • Homecare settings
  • Hospitals & Clinics

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • UK
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL AUTO INJECTOR MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Disposable autoinjectors
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Reusable autoinjectors
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL AUTO INJECTOR MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Rheumatoid Arthritis
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Anaphylaxis
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Multiple sclerosis
    • 6.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL AUTO INJECTOR MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Homecare settings
    • 7.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Hospitals & Clinics
    • 7.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. GLOBAL AUTO INJECTOR MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. France
        • 8.4.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. UK
        • 8.4.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. India
        • 8.6.4.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. Japan
        • 8.6.4.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Opportunities and Trends
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Amgen
  • 10.2. Antares Pharma
  • 10.3. Becton Dickinson and Company
  • 10.4. Eli Lilly and Company
  • 10.5. Johnson and Johnson
  • 10.6. Mylan N.V.
  • 10.7. Novartis AG
  • 10.8. SHL Medical
  • 10.9. Teva Pharmaceutical Industries Ltd
  • 10.10. Ypsomed AG