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市場調査レポート
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1495951

歩行補助装置市場-2024年から2029年までの予測

Assisted Walking Devices Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 146 Pages
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.69円
歩行補助装置市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月22日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

歩行補助装置市場は、2022年の米国38億2,800万米ドルから2029年には58億1,900万米ドルへとCAGR 6.17%で成長すると予測されています。

歩行補助装置は、移動に困難がある人にサポートと支援を提供し、より簡単かつ安全に歩行できるように設計されたツールです。これらの器具は、加齢に関連した問題、怪我、障害、または病状により歩行が困難な人々によって使用されることが多いです。

高齢者人口の増加と相まって、移動障害の有病率が上昇していることが、より多くの移動問題を引き起こしており、歩行補助装置市場の主要な成長要因となっています。さらに、技術の進歩やリハビリ機器に対する需要の増加が、市場の拡大をさらに加速させています。

市場促進要因:

  • 移動障害の発生率の上昇は、市場の成長に寄与する主要要因の1つです。

病状、怪我、事故などによる障害の蔓延が、歩行補助具の需要拡大につながっています。関節炎、骨粗しょう症、パーキンソン病、筋骨格系の疾患は世界的に増加しており、これが歩行補助装置市場を押し上げると予想されています。

例えば、WHOによると、2022年6月には世界で約17億1,000万人が筋骨格系の問題を抱えていると予想されています。さらに、CDCによると、関節炎は米国の成人の間で最も一般的な就業不能の原因であり、現在推定2,570万人が関節炎に関連した日常活動の制限を経験しており、この数は2040年までに3,500万人に増加すると予想されています。

  • 人口の高齢化も市場の成長を後押しします。

世界人口の高齢化に伴い、筋力の低下、関節の問題、バランスの課題など、加齢に関連した問題による移動支援のニーズが高まっています。歩行補助装置は、高齢者の自立とモビリティの維持を可能にするソリューションを提供することで、このような層に対応しています。

Health Ageing Organizationによると、高齢者が直面するモビリティ問題の第1位は転倒です。その結果、骨折や打撲を引き起こし、歩行補助装置の永久的な必要性につながります。WHOによると、2030年までに世界の6人に1人が60歳以上となり、2020年の10億人から14億人に増加します。2050年には、この年齢層は21億人に倍増します。

  • リハビリ機器の需要増加が市場を牽引。

手術、怪我、医療処置から回復した人々は、リハビリの一環として歩行補助装置を必要とすることが多いです。WHOによると、1,300万人の関節リウマチ患者は、リハビリテーションの恩恵を受ける可能性のある中等度または重度の疾患を抱えています。交通事故による重傷を負った人は、リハビリ用具として移動支援を必要とすることが多いです。したがって、交通事故の膨大な数は、歩行補助装置市場を加速させると予想されます。例えば、WHOによれば、致命的でない負傷は2,000万人から5,000万人以上の個人に影響を与え、その多くが負傷の結果身体障害者となります。

  • 技術の進歩が市場のさらなる成長を促進します。

技術革新により、動力式外骨格やスマート装具ソリューションなど、より洗練された歩行器具が開発されています。これらの技術は、重度の運動障害を持つ人々に、より強化された移動の選択肢を記載しています。

スマート装具は、センサーとアクチュエーターを統合してリアルタイムのフィードバックを提供し、ユーザーの動きに基づいてサポートを調整し、歩行パターンとバランスを最適化します。例えば、CAN Mobilitiesは2022年6月、データを通じてモビリティを向上させるため、世界で最もスマートな歩行杖を開発しました。CAN Goは、航空機グレードのアルミニウムで作られた超快適で耐久性のあるスタイリッシュな杖であり、安全性を高めるために柔らかく、べたつかず、滑りにくいグリップを備えています。

市場抑制要因:

歩行補助装置市場は成長と開拓を経験しているが、市場抑制要因や課題がその拡大に影響を与える可能性があります。例えば、先進技術や電動デバイスの中には高価なものもあり、所得水準の低い個人や医療資源が限られている地域ではアクセシビリティが制限される場合があります。

例えば、折りたたみ式車椅子は一般的に9,000インドルピー以上するため、経済的に不均等な人口分布の地域では手が届かない可能性があります。さらに、電動機器や高度な技術には定期的なメンテナンスや修理が必要であり、これには時間がかかり、ユーザーにとっては余分なコストがかかります。

北米は大幅な成長が見込まれる

予測期間中、北米が歩行補助装置市場で大きなシェアを占めると予想されます。このようなシェアの要因としては、移動障害の有病率の高さ、高齢者人口、技術開発、政府支援などが挙げられます。例えば、CDCのデータによると、アメリカ人口の約12.1%が歩行や階段昇降の問題につながる深刻な運動障害を患っています。Drive DeVilbisのような市場リーダーの存在は、市場拡大をさらに刺激します。

主要市場参入企業

  • Honda Globalは、自動車と動力機器の製造を専門とする日本企業です。American Honda Motor Co., Inc.は、2009年に初めて歩行補助器具のプロトタイプを発表しました。最初のガジェットであるStride Management Assistは、高齢者や脚の筋力が弱い人の歩行を助けるように設計されています。
  • Drive DeVilbiss Healthcareは、様々な程度の移動困難者の生活を改善するために、移動補助器具や歩行補助器具を含む幅広い医療医療製品の提供を専門とする企業です。Airgo Claw Standing Cane Tip、Airgo Procare IC Crunch Hand Grips、Respiratory Rollator Accessory Packなどを提供しています。
  • Elderluxeは、シニアや高齢者向けの高級製品やソリューションの提供を専門とする企業。様々な歩行杖、移動スクーター、歩行器、ローレーターを提供しています。代表的な製品としては、GT-80パワーカーボンファイバー杖(ダービーハンドル付)、トリオニック・ベロペッド・スポーツ12er、14erなどがあります。

主要市場開拓:

  • 2023年3月、Toyotaは歩行者移動補助車シリーズ第2弾となるC+walk Sを発売しました。C+pod*3に加え、立ち乗りタイプのC+walk T*2を改良。
  • 2023年5月、Complete Care Shopは、英国初のグラブ付き両用ステッキ「Freestyle Grab and Go」を発売しました。このステッキには掴み機構が内蔵されており、かがむことなく小さなものやよく落とすものを拾うことができます。
  • 2022年4月、Getingeは手術台用に設計された新しいシステムを発表しました。このシステムは1本の脚を保持することに重点を置いています。このシステムは2種類の膝松葉杖に対応可能で、コスト削減、手術間隔の短縮、患者の快適性向上などのメリットがあります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブ概要

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 歩行補助装置市場:製品別

  • イントロダクション
  • 松葉杖
  • ウォーカー
  • 歩行訓練器

第6章 歩行補助装置市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第7章 歩行補助装置市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院
  • その他

第8章 歩行補助装置市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Honda Global
  • Drive DeVilbiss
  • Physio-pedia
  • HME Home Health
  • Elderluxe
  • Homecare Medical
  • ALIMCO
  • ByACRE
  • Millbrook Healthcare
  • Arcatron
目次
Product Code: KSI061616007

The assisted walking devices market is expected to grow at a CAGR of 6.17% from US$3.828 billion in 2022 to US$5.819 billion in 2029.

Assisted walking devices are tools designed to provide support and assistance to individuals with mobility challenges, helping them walk more easily and safely. These devices are often used by people who have difficulty walking due to age-related issues, injuries, disabilities, or medical conditions.

The rising prevalence of mobility disorders coupled with the growing elderly population leading to more mobility problems are a major growth driver of the assisted walking devices market. Moreover, technological advancements and increasing demand for rehabilitation equipment further accelerate market expansion.

Market Drivers:

  • Rising Incidence of Mobility Disabilities are one of the major factors contributing to the growth of the market.

The prevalence of disabilities caused by medical conditions, injuries, and accidents has led to a growing demand for walking aids. There are increasing cases of arthritis, osteoporosis, Parkinson's disease, and musculoskeletal conditions worldwide which is expected to boost the assisted walking devices market.

For instance, according to the WHO, about 1.71 billion individuals worldwide were expected to have musculoskeletal problems in June 2022. Moreover, according to the CDC, arthritis is the most prevalent cause of job incapacity among US adults, with an estimated 25.7 million people currently experiencing arthritis-related limits in their daily activities, and that number is expected to rise to 35 million by 2040.

  • Aging Population also pushes the market to grow.

As the global population ages, there is an increasing need for mobility assistance due to age-related issues, such as reduced muscle strength, joint problems, and balance challenges. Assisted walking devices cater to this demographic by providing solutions that enable older individuals to maintain their independence and mobility.

According to the Health Ageing Organization, the number one mobility issue that older persons face is falls. This results in broken bones, and bruises leading to a permanent need for assisted walking devices. According to the WHO, by 2030, 1 in 6 people globally will be 60 years or older, rising from 1 billion in 2020 to 1.4 billion. By 2050, this age group will double to 2.1 billion.

  • Increasing Demand for Rehabilitation Equipment drives the market.

People recovering from surgeries, injuries, or medical procedures often require assisted walking devices as part of their rehabilitation process. 13 million persons with rheumatoid arthritis have moderate or severe disease that might benefit from rehabilitation according to the WHO. People affected by road accidents-related severe injuries often require mobility assistance as rehabilitation equipment. Thus, the huge number of road accidents is expected to accelerate the assisted walking devices market. For instance, non-fatal injuries affect between 20 and 50 million more individuals with many becoming disabled as a result of their injury as per the WHO.

  • Technological Advancements propel the market to grow further.

Technological innovations have led to the development of more sophisticated walking devices, including powered exoskeletons and smart orthotic solutions. These technologies offer enhanced mobility options for individuals with severe mobility impairments.

Smart orthotic devices integrate sensors and actuators to provide real-time feedback and adjust support based on the user's movement, optimizing gait patterns and balance. For instance, CAN Mobilities developed the world's smartest walking cane in June 2022 to increase mobility through data. The CAN Go is an ultra-comfortable, durable, and stylish cane made of aircraft-grade aluminum with a soft, non-stick, non-slip grip for added safety.

Market Restraints:

The assisted walking devices market has experienced growth and development however some restraints or challenges can impact its expansion. For example, some advanced technologies and powered devices can be expensive, limiting accessibility for individuals with lower income levels or in regions with limited healthcare resources.

For instance, foldable wheelchairs generally cost more than INR 9,000 which may not be affordable in this unequally distributed economic population. Additionally, powered devices and advanced technology require regular maintenance and repairs, which can be time-consuming and add an extra cost for users.

North America is Expected to Grow Considerably

North America is expected to hold a significant share of the assisted walking devices market during the forecast period. The factors attributed to such a share are the higher prevalence of mobility disorders, the elderly population, technological developments, and government support. For instance, around 12.1% of the American population suffers from serious mobility conditions leading to problems in walking and climbing stairs as per the CDC data. The presence of market leaders such as Drive DeVilbis further stimulates market expansion.

Major Market Players:

  • Honda Global is a Japanese company specializing in automobile and power equipment manufacturing. American Honda Motor Co., Inc. debuted its prototype walking aid devices in the United States for the first time in 2009. The first gadget, Stride Management Assist, is designed to help the elderly and persons with weak leg muscles walk.
  • Drive DeVilbiss Healthcare is a company that specializes in providing a wide range of medical and healthcare products, including mobility and walking aids, to improve the lives of individuals with varying degrees of mobility challenges. It offers Airgo Claw Standing Cane Tip, Airgo Procare IC Crunch Hand Grips, and Respiratory Rollator Accessory Pack, among others.
  • Elderluxe is a company that specializes in providing luxury products and solutions for seniors and older adults. It offers a variety of walking canes, mobility scooters, walkers, and rollators. Some of the notable products are GT-80 Power Carbon Fiber Walking Cane with Derby Handle, Trionic Veloped Sports 12er, and 14er.

Key Market Developments:

  • In March 2023, Toyota launched the C+ walk S which is the second pedestrian-mobility-assistance model in this series. It has an improved standing-type model C+ walk T*2 as well as the C+pod*3. It assists people who can walk on their own but have difficulty walking long distances for long periods.
  • In May 2023, Complete Care Shop released the Freestyle Grab and Go which is the UK's first dual-purpose walking stick with a grabber. It is equipped with a built-in grabbing mechanism that enables the user to pick up small and commonly dropped items without the need to bend down. It is particularly useful for elder people with joint and muscle problems.
  • In April 2022, Getinge introduced a new system designed for operating tables, which focuses on holding a single leg. This system is capable of accommodating two types of knee crutches and offers benefits such as cost savings, reduced time between surgeries, and enhanced patient comfort.

Segmentation:

By Product

  • Canes
  • Crutches
  • Walkers
  • Gait Trainers

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By End-User

  • Hospitals
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. ASSISTED WALKING DEVICES MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Canes
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Crutches
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Walkers
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Gait Trainers
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. ASSISTED WALKING DEVICES MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Online
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Offline
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. ASSISTED WALKING DEVICES MARKET, BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospitals
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Others
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

8. ASSISTED WALKING DEVICES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Distribution Channel
    • 8.2.3. By End-user
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Distribution Channel
    • 8.3.3. By End-user
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Distribution Channel
    • 8.4.3. By End-user
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Distribution Channel
    • 8.5.3. By End-user
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Distribution Channel
    • 8.6.3. By End-user
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Indonesia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Others
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Honda Global
  • 10.2. Drive DeVilbiss
  • 10.3. Physio-pedia
  • 10.4. HME Home Health
  • 10.5. Elderluxe
  • 10.6. Homecare Medical
  • 10.7. ALIMCO
  • 10.8. ByACRE
  • 10.9. Millbrook Healthcare
  • 10.10. Arcatron