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市場調査レポート
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1479938

マンニトール市場-2024年から2029年までの予測

Mannitol Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 139 Pages
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マンニトール市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月07日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 139 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マンニトール市場はCAGR 4.24%で成長し、2022年の市場規模5億1,744万2,000米ドルから2029年には6億9,205万5,000米ドルに達すると予測されています。

マンニトールは、溶解性と吸湿性が低い糖ポリオールまたは糖アルコールの一種で、甘味料としても医薬品としても使用されています。マンニトールは、樹皮、新鮮キノコ、褐藻、海藻、ほとんどの果物や野菜に自然に含まれています。特定の疾患の有病率の増加、よりダイナミックなライフスタイル、すべての地域における人口の増加が、市場にプラスの影響を与えると予想されます。この製品は、製薬業界では腎臓、脳、心臓疾患の治療や医薬品の製剤化に賦形剤として使用されています。さらに、増量剤として打錠用途にも採用されています。

消費者の生活の質が大幅に向上したのは、主に個人所得の増加によるものです。消費者の健康意識が高まった結果、人々の食習慣は大きく変化しています。さらに、企業は天然成分で構成された製品や、健康増進に特化した商品の開発に多くの時間と資源を投入しています。その結果、低カロリーの天然甘味料に対する需要の高まりが、予測期間を通じてマンニトールの世界市場の成長を促進しています。マンニトールは消費者の血糖値にほとんど影響を与えないため、糖尿病人口の増加も拡大の原動力となっています。

人工甘味料としてのマンニトールの用途拡大

市場拡大の主要要因は、食品添加物や人工甘味料としてのマンニトールの使用拡大です。マンニトールは、ショ糖に比べて血糖値の上昇が非常に小さいです。その結果、糖尿病食に使用される製品が増えています。また、肥満や糖尿病の割合が増加していることから、より健康的な食品へのシフトが顕著であり、市場拡大に寄与しています。さらに、バター、冷凍魚、調理済みパスタ、ベビー用粉ミルクなどにマンニトールが使用されるようになり、需要が増加しています。さらに、食生活の変化や健康志向の高まりに伴い、消費者の低カロリー食品やゼロカロリー食品への嗜好が高まっており、人工甘味料の需要が増加しています。

飲食品業界における需要の増加

マンニトールは、様々な菓子類、特に砂糖不使用製品の甘味料として使用されています。マンニトールは溶解性が低く潜熱が高いため、ミントキャンディーやバブルガムの製造に広く使用されています。マンニトールは吸湿性が非常に低く、湿度が98%に達するまで空気中の水分を吸収しないため、ハードキャンディー、ドライフルーツ、チョコレートコーティング、チューインガムなどの被覆材として最適です。マンニトールの優れた風味とテクスチャーは、チュアブルタブレットの賦形剤として好まれています。

マンニトールはショ糖よりもグリセミック指数が低く、糖尿病患者向けの甘味料です。そのため、肥満、糖尿病、メタボリックシンドロームの患者数の増加と消費者の意識の向上が、マンニトールの積極的な拡大をもたらしています。

慢性疾患の増加

マンニトール市場は、主に糖尿病やその他の心血管疾患につながる慢性疾患の有病率の上昇によって牽引されると予想されます。さらに、糖尿病患者の増加と、様々な無糖製品オプションへの適応意欲が、マンニトール市場を牽引します。さらに、世界保健機関(WHO)によると、低・中所得国を中心に世界で4億2,200万人が糖尿病を患っており、この病気は年間160万人の死亡の直接原因となっています。

マンニトールは、低カロリー食品によく使われる炭水化物に比べ、カロリーが低いです。マンニトールはインスリンを使わなくても消化できるため、糖尿病食にも適しています。糖尿病患者の増加に伴い、低糖・低カロリー製品の需要が高まっています。低カロリーの砂糖を摂取することが健康に良いという認識が広まり、マンニトールの需要は今後数年間で増加すると予想され、予測期間中に市場の拡大が見込まれます。

製薬業界からの高い需要

利尿剤、医薬用錠剤の賦形剤、心疾患や肺疾患、腎不全の治療など、用途が拡大した結果、市場が拡大しています。また、吸湿性が低く冷却効果もあることから、チューインガム、ミント風味のキャンディ、チュアブル錠などにも使用されるようになり、市場は拡大しています。ベーカリーや菓子類での製品採用の増加、打錠用途の増量剤としての使用の増加、継続的な研究開発(R&D)活動、継続的な技術の進歩など、その他の要因も市場の前向きな展望を後押ししています。

アジア太平洋は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

アジア太平洋はマンニトールで大きな市場シェアを占めると予測されています。この地域は、消費者の健康志向の高まり、都市化の進展、可処分所得の増加により、予測期間中に高成長を遂げると考えられます。マンニトールは中国やインドなどの新興市場で高い需要があります。この地域の市場は、食習慣の変化や低カロリー製品や飲料の需要の高まりにより拡大しています。マンニトールは血糖値に影響を与えないため、糖尿病患者にとって優れた選択肢となります。その結果、インドや中国などにおける糖尿病罹患率の増加がこのセグメントの需要を牽引しています。

市場の主要製品

  • 2022年11月、大手医薬品・栄養補助食品賦形剤メーカーのRoquetteは、直接打錠用の2つの次世代マンニトールソリューションを発表した:Pearlitol CR-HとPearlitol 200 GTです。どちらの賦形剤も、製薬業界特有の製剤上の問題に対応するために特別に開発されたもので、メーカーによる直接打錠技術の最適化を支援し、放出制御錠剤や極小タブなどの革新的な用途セグメントへと拡大しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 マンニトール市場:形態別

  • イントロダクション
  • 粉末
  • 顆粒

第6章 マンニトール市場:用途別

  • イントロダクション
  • 食品
  • 医薬品
  • 産業
  • その他

第7章 マンニトール市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 形態別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 形態別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 形態別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 形態別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 形態別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Roquette Freres Company
  • Cargill, Incorporated.
  • Ingredion Incorporated
  • SPI Pharm
  • Singsino Group Ltd.,
  • Merck Millipore Corporation
  • Bright Moon Seaweed
目次
Product Code: KSI061615253

The mannitol market is expected to grow at a CAGR of 4.24% reaching a market size of US$692.055 million in 2029 from US$517.442 million in 2022.

Mannitol is a type of sugar polyol or sugar alcohol with low solubility and hygroscopicity and is used as both a sweetener and a drug. Mannitol is naturally found in tree bark, fresh mushrooms, brown algae, seaweed, and most fruits and vegetables. Increased prevalence of certain diseases, a more dynamic lifestyle, and growing populations in all regions are expected to have a positive effect on the market. This product is used as an excipient in the pharmaceutical industry to treat kidney, brain, and heart diseases as well as to formulate pharmaceutical products. Additionally, it is employed in tableting applications as a bulking agent.

The consumer's quality of life has greatly improved, owing mostly to increased personal income. As a result of rising health consciousness among consumers, the population's eating habits have shifted substantially. Furthermore, firms are investing a lot of time and resources in developing products composed of natural ingredients and specialized goods that improve health. As a result, rising demand for low-calorie natural sweeteners is propelling the growth of the global market for mannitol throughout the projected period. The growing diabetic population is also driving expansion since mannitol has little to no effect on the consumer's blood sugar level.

Increasing application of mannitol as an artificial sweetener

The main driver of the market expansion is the growing use of mannitol as a food additive and artificial sweetener. Mannitol causes a much smaller rise in blood sugar when compared to sucrose. Consequently, more products are being used in diabetic food. In addition, there has been a noticeable shift toward healthier food options as a result of the growing rates of obesity and diabetes, which is helping the market expand. In addition, the demand for the product has increased due to the increasing use of mannitol in butter, frozen fish, pre-cooked pasta, and baby formula. Furthermore, as dietary habits change and health consciousness rises, consumers' preferences for low- and zero-calorie foods are growing, which has increased the demand for artificial sweeteners.

Increasing demand in food & beverages industry

Mannitol is used as a sweetener in various confectionary goods, especially sugar-free products. Due to low solubility and high latent heat, mannitol is extensively used to produce mint candies and bubble gums. It has a very low hygroscopicity, meaning that it does not absorb water from the air until the humidity level reaches 98 percent, which makes it an excellent covering for hard candies, dried fruits, chocolate coatings, and chewing gums. Mannitol's excellent flavour and texture make it a preferred excipient for chewable tablets.

Mannitol has a lower glycemic index than sucrose and is a sweetener for diabetic patients. Therefore, an increasing number of cases of obesity, diabetes, and metabolic syndrome, along with improved consumer awareness, has resulted in a positive expansion of mannitol.

Increasing cases of chronic diseases

The market for mannitol is expected to be driven primarily by the rising prevalence of chronic diseases, which can lead to diabetes and other cardiovascular diseases. Furthermore, the growing number of diabetes patients and their willingness to adjust to various sugar-free product options will drive the market for mannitol. Furthermore, 422 million people worldwide, mostly in low- and middle-income nations, have diabetes, according to the World Health Organization, and the disease is directly responsible for 1.6 million deaths annually.

Compared to carbohydrates, which are frequently used in low-calorie foods, mannitol has fewer calories. Mannitol is a good option for diabetic diets because it can be digested without the need for insulin. The demand for low-sugar and low-calorie products is rising in tandem with the rise in the number of patients with diabetes. People's awareness of the health benefits of consuming low-calorie sugar is expected to increase demand for mannitol in the upcoming years, and the market is expected to grow during the forecast period.

High demand from the pharmaceutical industry

The market has grown as a result of the expanding uses of the product, which include diuretics, excipients in pharmaceutical tablets, and the treatment of heart and lung conditions as well as renal failure. Accordingly, the market has grown as a result of the increasing use of mannitol in chewing gum, mint-flavored candies, and chewable tablets due to its low hygroscopicity and cooling effect. A positive market outlook is also being fueled by other factors, such as growing product adoption in bakery and confectionery items, growing use as a bulking agent for tableting applications, continuing research and development (R&D) activities, and ongoing technological advancements.

Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

Asia Pacific region is anticipated to hold a significant market share in mannitol. This region will witness high growth during the forecast period due to the rising health copiousness among consumers, increased urbanization, and rising disposable income. Mannitol is in high demand in rising markets such as China and India. This region's market is expanding due to changing eating habits and rising demand for low-calorie products and drinks. Mannitol does not affect blood sugar levels, making them an excellent choice for diabetic individuals. As a result, increased diabetes incidence in countries such as India and China is driving demand in this area

Market key launches

  • In November 2022, Roquette, a major pharmaceutical and nutraceutical excipients manufacturer, introduced two next-generation mannitol solutions for direct compression: Pearlitol CR-H and Pearlitol 200 GT. Both excipients were created specifically to address unique drug formulation issues in the pharmaceutical industry, assisting manufacturers in optimizing direct compression techniques and expanding into innovative application areas such as controlled-release tablets and tiny tabs.

Segmentation:

By Form

  • Powder
  • Granules

By Application

  • Food
  • Pharmaceuticals
  • Industrial
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. MANNITOL MARKET, BY FORM

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Powder
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Granules
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. MANNITOL MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Pharmaceuticals
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Industrial
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Others
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. MANNITOL MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Form
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Form
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Form
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Form
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Form
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Roquette Freres Company
  • 9.2. Cargill, Incorporated.
  • 9.3. Ingredion Incorporated
  • 9.4. SPI Pharm
  • 9.5. Singsino Group Ltd.,
  • 9.6. Merck Millipore Corporation
  • 9.7. Bright Moon Seaweed