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市場調査レポート
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1479936

クエン酸カリウム市場-2024年から2029年までの予測

Potassium Citrate Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 132 Pages
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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クエン酸カリウム市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

クエン酸カリウム市場はCAGR 3.05%で成長し、市場規模は2022年の6億511万米ドルから2029年には7億4,680万4,000米ドルに達すると予測されています。

カリウムは様々な食品に含まれるミネラルです。カリウムは、体の様々な機能、特に心臓の機能に不可欠です。クエン酸カリウムは、tri-クエン酸カリウムと呼ばれることもあり、クエン酸とカリウム塩からできています。主にクエン酸を炭酸カリウムまたは炭酸水素カリウムで中和し、結晶化させることで製造されます。食品添加物として、クエン酸カリウムは広く使用されており、骨と心臓の健康を同時に改善することが示されています。腎結石を伴う腎尿細管性アシドーシスもまた、クエン酸カリウムが使用される疾患のひとつです。電解質として、クエン酸カリウムは神経と筋肉機能の調節を助けます。さらに、尿のpHバランスを整えるアルカリ化作用もあります。

クエン酸カリウム市場の成長は、加工食品に対する需要の高まりと、それに伴う加工食品産業の拡大によって牽引されると予想されます。人口の増加、都市化と工業化の進展、非遺伝子組み換えクエン酸カリウム製品に対する消費者の需要の高まりが市場拡大を促進すると予想されます。さらに、クエン酸カリウムの高い水溶性、優れた生分解性、高い化学的・微生物学的安定性といった優れた品質が、世界規模での製品需要を後押ししています。

食品中のクエン酸ナトリウムに代わるクエン酸カリウムの使用増加

クエン酸カリウムはクエン酸ナトリウムの代わりに一般的に使用されており、同等の効果があります。クエン酸カリウムは、より少ないナトリウムを必要とする食品の調理に使用されます。塩分過多の食事は心臓発作の可能性を高めます。アメリカ人は1日に1,500ミリグラム以下のナトリウムを摂取するよう勧められていますが、一般的にはその2倍近い3,400ミリグラムを摂取しています。ナトリウムによる健康問題は、食事にカリウムを取り入れることで防ぐことができます。世界中の消費者がより健康的な食生活を採用し、その結果より健康的な製品を好むようになっているため、食品メーカーはクエン酸カリウムのようなより健康的な添加物を使用するよう奨励されています。炭酸水素ナトリウムや塩化カリウムは、経口補水液のクエン酸カリウムの塩で代用することができます。

慢性腎臓病の増加

慢性腎臓病(CKD)の患者は、心血管疾患のリスクを著しく高めており、この疾患は慢性腎臓病患者の主要死因となっています。心血管疾患は透析患者の主要死因であり、一般人口の10~20倍の死亡率を占めています。糖尿病や高血圧のほか、重金属、毒素、HIV感染などもCKDの一般的な原因です。CKDの根本的な原因が謎のままである場合もあります。科学者は、アメリカ人の14%がCKDに罹患していると推定しています。クエン酸カリウムは、腎尿細管性アシドーシスとして知られる腎結石症の治療に使用されます。また、痛風による腎結石の予防にも使用されます。

さらに、フロリダ大学獣医療部では、代謝性アシドーシスの治療のためにクエン酸カリウムとグルコン酸塩の補給を評価する臨床試験のために、腎臓病の猫を受け入れています。将来的には、この情報はCKDの猫に対する特別な治療法の指針となり、彼らの生活の質を高めるために利用されるかもしれません。

栄養補助食品へのクエン酸カリウムの導入が進む

クエン酸カリウムは、その有用性から多くの産業用途に使用されています。クエン酸カリウムの機能性製品への配合は、ますます盛んになってきています。例えば、2020年6月、腎臓結石予防飲料会社のMoonstone Nutritionは、腎臓結石の問題を抱える顧客を支援するために、初のレディ・トゥ・ドリンク機能性飲料を発表しました。Moonstone Nutritionが提供する腎臓結石予防は、粉末ですぐに飲めるクエン酸カリウム処方の形で提供されます。クエン酸カリウムのpH調整作用とキレート作用により、スキンケアや化粧品に配合され、製品の自然な保存を助ける有用な成分となっています。

飲食品業界での高い需要

クエン酸カリウムは、様々な業界で使用されているため、需要の増加が予想されます。クエン酸カリウムは、主に飲食品業界で酸味調整剤として使用されています。また、シロップ、砂糖、魚製品などの加工食品と一緒に保存されています。また、乳製品やアルコールベースの飲料にも含まれています。クエン酸カリウムを多用する主要業界として、パーソナルケア業界と製薬業界が挙げられます。クエン酸カリウムは、心臓の健康を促進するだけでなく、複数の臓器の円滑な作動など、他の多くの身体プロセスも促進します。クエン酸カリウムは遺伝子組み換え作物を使用していないため、ビーガンの方でもお召し上がりいただけます。クエン酸カリウム製品は、その応用範囲の広さから、需要が高まるはずです。

アジア太平洋は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

世界のクエン酸カリウム市場で最も大きな割合を占めているのはアジア太平洋です。この地域では、クエン酸カリウムは中国から最も多く生産・輸出されています。中国のクエン酸カリウム最大の輸出市場は米国です。他の地域と比較すると、この地域は輸出が非常に多いです。これは、競合優位性を獲得するために、メーカーが低価格を提示していることが主要理由です。これは、この地域でクエン酸カリウムを生産するコストが低いことで説明できます。さらに、クエン酸カリウムは食品、医薬品、化粧品産業で多くの用途があるため、この地域での急速な工業化が需要を押し上げています。これらの産業の成長が商業添加物の需要を押し上げ、それが市場拡大の推進力となっています。食品と製薬業界ではクエン酸カリウムの需要が高く、アジア太平洋のクエン酸カリウム市場の需要を押し上げています。

市場の主要製品

  • 2023年3月、珍しい腎疾患に苦しむ患者のための新しい治療法の研究・販売に取り組むスペシャリティファーマであるAdvicenne社は、クエン酸カリウムと炭酸水素カリウムのレディミックスであるSibnayal(R)がデンマークで保険償還されたことを発表しました。北欧とバルト海のパートナーであるAdvicenne社とFrostPharmaは、Sibnayal(R)の許可された商業化で大きな成功を収めました。
  • 2023年1月、米国の化粧品会社Neutrogenaとグミ型ビタミン剤メーカーNourishedが共同で、美肌のためのカスタマイズ3Dプリント栄養補助食品The Ageless Skinstackを発売。クエン酸カリウムを製品処方の重要な要素として使用することで、この業界の市場可能性は拡大します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 クエン酸カリウム市場:グレードタイプ別

  • イントロダクション
  • 産業
  • 食品
  • 製薬

第6章 クエン酸カリウム市場:用途別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 産業
  • 医薬品
  • 化粧品

第7章 クエン酸カリウム市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • グレードタイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • グレードタイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • グレードタイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • グレードタイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • グレードタイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Cargill
  • Tate & Lyle
  • ADM
  • Jungbunzlauer Suisse AG
  • Cofco Biochemical
  • American Tartaric Products
  • Huangshi Xinghua Biochemical
  • Gadot Biochemical Industries
  • Niran
  • Adani Pharamachem
目次
Product Code: KSI061615255

The Potassium citrate market is expected to grow at a CAGR of 3.05%, reaching a market size of US$746.804 million in 2029 from US$605.110 million in 2022.

Potassium is a mineral that can be found in a variety of foods. It is essential to the body's ability to function in many ways, most notably the heart. Potassium citrate, sometimes called tri-potassium citrate, is made up of citric acid and potassium salt. It is mostly produced by neutralizing citric acid with potassium carbonate or potassium bicarbonate, followed by crystallization. As a food additive, potassium citrate is widely used and has been shown to simultaneously improve bone and heart health. Renal tubular acidosis, a condition associated with kidney stones, is another condition for which it is used. As an electrolyte, potassium citrate aids in the regulation of nerve and muscle function. Additionally, it has alkalizing properties that help the body balance the pH levels in the urine.

Potassium citrate market growth is anticipated to be driven by the growing demand for processed foods and the consequent expansion of the processed food industry. Growth in the population, rising urbanization and industrialization, and rising consumer demand for non-GMO potassium citrate products are anticipated to propel market expansion. In addition, potassium citrate's remarkable qualities-such as its high water solubility, remarkable biodegradability, and high chemical and microbiological stability-fuel demand for the product on a worldwide scale.

Increasing the use of Potassium Citrate to Replace Sodium Citrate in Food

Potassium citrate is commonly used in place of sodium citrate and is equally effective. Potassium citrate is used in the preparation of foods that require less sodium. An excessive salt diet raises the chance of having a heart attack. Although Americans are advised to consume no more than 1,500 milligrams of sodium per day, they typically consume nearly twice that amount, or 3,400 milligrams. Health issues caused by sodium can be prevented by including potassium in the diet. Food manufacturers are encouraged to use healthier additives like potassium citrate because consumers worldwide are adopting healthier diets and prefer healthier products as a result. Sodium bicarbonate and potassium chloride can be substituted with potassium citrate salt in an oral rehydration solution.

Rising chronic kidney diseases

Individuals with chronic kidney disease (CKD) have a significantly increased risk of cardiovascular disease, which is the primary cause of death in this population. Cardiovascular disease is the leading cause of death for dialysis patients, accounting for 10-20 times higher deaths than in the general population. In addition to diabetes and high blood pressure, other common causes of CKD include heavy metals, toxins, and HIV infection. There are moments when the underlying cause of CKD remains a mystery. Scientists estimate that 14% of Americans suffer from CKD. Potassium citrate is used to treat kidney stone disease, known as renal tubular acidosis. It's also used to prevent kidney stones from arising from gout.

Additionally, the University of Florida College of Veterinary Medicine is accepting cats with kidney disease for a clinical trial assessing potassium citrate and gluconate supplementation for the treatment of metabolic acidosis. In the future, this information might be used to guide particular therapies for cats with CKD and enhance their quality of life.

Increasing Incorporation of Potassium Citrate in Dietary Supplements

Potassium citrate is used in many industrial applications due to its useful qualities. The use of potassium citrate in the formulation of functional products is becoming more and more popular. For example, in June 2020, the kidney stone reduction beverage company Moonstone Nutrition unveiled its first-ever ready-to-drink functional beverage to help customers with kidney stone problems. Kidney stone prevention is offered by Moonstone Nutrition in the form of powdered and ready-to-drink potassium citrate formula. The pH-adjusting and chelating properties of potassium citrate make it a useful ingredient in skincare and cosmetic product formulations that aid in the natural preservation of the product.

High demand in the food & beverages industry

Because potassium citrate is used in so many different industries, it is expected that demand for it will increase. Potassium citrate is mostly used in the food and beverage industry as an acidity regulator. They are also preserved with processed foods like syrups, sugar, and fish products. It is also a part of dairy- and alcohol-based beverages. The personal care and pharmaceutical industries are two of the main ones that use potassium citrate extensively. Potassium citrate promotes the health of the heart as well as many other body processes, such as the smooth operation of multiple organs. Because potassium citrate is GMO-free, it can be consumed by vegans. Given its wide range of applications, potassium citrate products should see a rise in demand.

Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

The largest portion of the global potassium citrate market is accounted for by Asia-Pacific. Potassium citrate is produced and exported most frequently from China in the region. China's largest export market for potassium citrate is the United States. When compared to other regions, this one has very high exports. This is mostly because of the low price that the manufacturers are offering in order to gain a competitive edge; this is explained by the lower cost of producing potassium citrate in the area. Moreover, as potassium citrate has many uses in the food, pharmaceutical, and cosmetic industries, its rapid industrialization in this region is driving up demand for it. The growth of these industries drives up demand for commercial additives, which in turn propels market expansion. The food and pharmaceutical industries have a high demand for potassium citrate, which drives up market demand for potassium citrate in the Asia Pacific region.

Market key launches

  • In March 2023, Advicenne, a specialty pharmaceutical business committed to the research and marketing of new therapies for patients suffering from uncommon renal illnesses, announced that Sibnayal(R), a ready mix of potassium citrate and potassium bicarbonate, is reimbursed in Denmark. Advicenne and FrostPharma, Nordic and Baltic partners, have achieved significant success with the permitted commercialization of Sibnayal(R).
  • In January 2023, The American cosmetic company Neutrogena Corporation and the gummy vitamin manufacturer Nourished collaborated to launch The Ageless Skinstack, a customized 3D-printed nutritional supplement for good skin. The market potential in this industry is expanded by the use of potassium citrate as a crucial component in product formulation.

Segmentation:

By Grade Type

  • Industrial
  • Food
  • Pharmaceuticals

By Application

  • Food and Beverage
  • Industrial
  • Pharmaceuticals
  • Cosmetics

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. POTASSIUM CITRATE MARKET BY GRADE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Industrial
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Food
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Pharmaceutical
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. POTASSIUM CITRATE MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Food & Beverages
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Industrial
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Pharmaceuticals
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Cosmetics
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. POTASSIUM CITRATE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Grade Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Grade Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Grade Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Grade Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Grade Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Cargill
  • 9.2. Tate & Lyle
  • 9.3. ADM
  • 9.4. Jungbunzlauer Suisse AG
  • 9.5. Cofco Biochemical
  • 9.6. American Tartaric Products
  • 9.7. Huangshi Xinghua Biochemical
  • 9.8. Gadot Biochemical Industries
  • 9.9. Niran
  • 9.10. Adani Pharamachem