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市場調査レポート
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1479878

セルフクリーニングフィルター市場-2024年から2029年までの予測

Self-Cleaning Filters Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 124 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.66円
セルフクリーニングフィルター市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月26日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

セルフクリーニングフィルター市場は2022年に59億3,800万米ドルと評価され、CAGR 7.54%で成長し、2029年には98億8,400万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

セルフクリーニングフィルターは、液体の自動ろ過と洗浄に役立ちます。これらのフィルターは、上下水道処理、農業、食品加工、発電など、さまざまな産業のさまざまな分野で採用され、製品の連続ろ過、製品の流れに生じる障害の低減、製品の損失や汚染の低減を実現しています。

例えば、食品加工では、食品から汚染物質を除去するためにセルフクリーニングフィルターが使用され、発電では、流体の効果的かつ効率的な流れを確保するためにタービンにフィルターが取り付けられ、下水処理では、廃棄物処理配管システムの目詰まりを最小限に抑えるのに役立ち、水処理分野では、すべての不要な粒子が水から確実に除去されるように適用されます。

市場動向:

水域の汚染と汚染の増加は、世界中で大きな懸念事項のひとつとなっています。政府や関係当局は、セルフクリーニングフィルターが重要な役割を果たせる汚染を減らすために厳しい措置を取っています。そのほか、労働者の安全に関する厳しい規制も、今後数年間の市場を牽引すると予想されます。人口の増加、都市化、工業化がセルフクリーニングフィルター市場を牽引する主な理由であると予想されます。

市場の主な抑制要因の1つは、これらのフィルターに使用される原材料価格の変動と、製品に関連する高い設置コストです。

市場促進要因:

  • 工業用水汚染の増加が市場成長の原動力になると予測されます。

工業用水汚染は、水域の汚染レベル上昇の主な原因となっています。産業界は大量の汚染物質を水域に放出しており、水域の生態系や人間生活にとっても危険です。セルフクリーニングフィルターは、排水や液体による汚染を除去するために不可欠な役割を果たしています。例えば、冷却水として使用される水は、廃棄や再利用の前に適切に処理されなければならないです。そのため、セルフクリーニングフィルターによる水処理が必要となります。

UNEPによるGlobal Wastewater Initiative、世界銀行グループによるWater Resources Managementなど、政府や当局が世界のイニシアチブを立ち上げ、セルフクリーニングフィルター市場にチャンスをもたらしているこの懸念の高まりに注意を払っています。

  • 急速な工業化はセルフクリーニングフィルター市場の成長に影響を与えるかもしれないです。

様々な産業が、工業化の進展に伴い、生産コストの削減、品質保証などの長期的な利益を達成するために、細かな点に注目しています。そのため、生産能力の向上、フィルター交換のコスト削減、メンテナンスコストの削減など、いくつかの重要な利点をもたらすセルフクリーニングフィルターの役割は、過去数十年の間に産業界で必要不可欠なものとなっています。

これは通常、セルフクリーニングフィルターが提供する再利用性の利点によって達成されます。流体、液体、水を処理することにより、生産工程で再利用することができ、無駄を省き、生産コストを削減することができます。さらに、セルフクリーニングフィルターは、様々な用途やその他の特典により、医薬品、自動車、農業、エネルギー、石油・ガス、電力など、様々な産業で採用されています。

その上、セルフクリーニングフィルターは手作業を不要にし、人件費の削減に貢献しており、これらの要因が組み合わさることで、産業界は廃棄コストの削減を達成することができます。このため、予測期間中、セルフクリーニングフィルター市場を牽引することが期待されます。

阻害要因

  • 高い製造コストと設置コスト:

セルフクリーニングフィルター市場の主な抑制要因の1つは、製品に関連するコストの高さです。その主な理由は原材料価格の変動であり、これが製品のコストを高くしているため、様々な産業セグメントにとってその設置が手の届かないものになっています。これは、今後数年間の市場成長を妨げる可能性があります。

そのほか、システムを設置するための技術的訓練を受けた労働者が確保できないことも、市場にとって大きな懸念事項であり、セルフクリーニングフィルター市場の大きな抑制要因となり得る。

アジア太平洋は主要な地域市場になると予想されています。

いくつかの重要な要因がアジア太平洋地域のセルフクリーニングフィルター市場の力強い拡大を後押ししています。特に製造、飲食品、製薬、上下水道処理などの産業部門が成長していることが、この地域の重要な促進要因のひとつです。アジア太平洋地域の企業が成長を続ける中、厳しい規制基準を満たし、業務効率を維持するために、効果的なフィルターソリューションの必要性が高まっています。

さらに、HVAC、灌漑、自治体の水処理などのシステムにおけるセルフクリーニングフィルターのニーズは、急速な都市化とインフラ投資の増加によって高まっています。さらに、水の保全と環境の持続可能性への注目の高まりが、無駄を省き、水を節約し、一般的に持続可能性を高めるために最先端のフィルタリング技術を使用するよう企業を後押ししています。このような要因が、アジア太平洋地域における様々な分野でのセルフクリーニングフィルターの利用を促進し、技術革新と市場成長を促しています。

主な発展:

  • 2023年7月、Wartsila Water and Waste社のAquarius UVバラスト水管理システム(BWMS)が、まったく新しいフィルターシステムとともに導入されます。Wartsila Water and WasteのパートナーであるFilterSafeが開発した"Manta "フィルターは、独自のOneMotionスキャナーを備え、わずか1回転でスクリーンを洗浄します。
  • 2022年11月、アルファ・ラバルの新型Moatti 180フィルターは頑丈で小型、信頼性の高い製品です。アトリウム2.0技術を搭載したこの最先端フィルターは、油圧制御油、燃料油、潤滑油の高効率精密ろ過を行いながら、圧力損失をほぼゼロにします。カートリッジを交換する必要がなく、機械とオイルの寿命を延ばします。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 セルフクリーニングフィルター市場:素材別

  • イントロダクション
  • ステンレス鋼
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 炭素
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第6章 セルフクリーニングフィルター市場:軸方向別

  • イントロダクション
  • 水平
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 垂直
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 セルフクリーニングフィルター市場:最終用途別

  • イントロダクション
  • 飲食品
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 行政
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 製薬
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 自動車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 化学・電力
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 石油ガス
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 農業用灌漑と家庭用水
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第8章 セルフクリーニングフィルター市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 素材の種類別
    • 軸方向別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 南米
    • 素材の種類別
    • 軸方向別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 素材の種類別
    • 軸方向別
    • 最終用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 素材の種類別
    • 軸方向別
    • 最終用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 素材の種類別
    • 軸方向別
    • 最終用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Orival Inc.
  • Russell Finex Ltd.
  • Alfa Laval AB
  • The 3M Company
  • Eaton Corporation PLC
  • Forsta Filters Inc.
  • Parker-Hannifin Corporation
  • Galaxy Sivtek Pvt. Ltd.
  • Trinity Filtration Technologies Pvt. Ltd.
  • Amiad Water Systems Ltd.
  • Rotorflush Filters Ltd.
目次
Product Code: KSI061611936

The self-cleaning filters market is evaluated at US$5.938 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 7.54% to reach a market size of US$9.884 billion by the year 2029.

Self-cleaning filters help in the automatic filtration and cleaning of liquids. These filters are employed in various areas of water and sewage treatment, farming, agriculture, food processing, electricity generation, etc., across various industries to achieve the continuous filtration of the product, reduction in the disruption caused in product flow, and reduction in product loss and contamination.

For instance, in food processing, self-cleaning filters are used to remove contaminants from the food; in electricity generation, these filters are fitted in turbines to ensure the effective and efficient flow of fluid; in sewage treatment, these filters help to minimize the clogging of the waste treatment piping system, and its application in the area of water treatment ensures that all unwanted particles are removed from the water.

MARKET TRENDS:

The rising pollution and contamination in water bodies have become one of the major concerns around the globe. Governments and related authorities are taking stringent actions to reduce the contamination in which self-cleaning filters can play an important role. Besides that, strict worker safety regulations are also expected to drive the market in the coming years. The rising population, urbanization, and industrialization are expected to be the primary reasons behind the driving self-cleaning filters market.

One of the major restraints for the market is the volatility in the price of raw materials used in these filters and the high installation cost associated with the product.

MARKET DRIVERS:

  • An increase in industrial water pollution is anticipated to drive the market's growth.

Industrial water pollution has become a major reason behind the rising contamination levels in the water bodies. Industries release huge amounts of pollutants into the water bodies that can prove dangerous to the water ecosystem and human life as well. Self-cleaning filters play an essential role in eliminating contamination from effluent and liquid. For instance, water used as a coolant must be treated properly before disposal or re-use. At times fragments of plastics, metal, silt, sand, etc., can be present in the water; therefore, water treatment becomes necessary through the self-cleaning filters.

Government and authorities have further launched initiatives like the Global Wastewater Initiative by UNEP, Water Resources Management by World Bank Group, etc., worldwide to pay attention to this rising concern which has opened an opportunity for the self-cleaning filter market.

  • Rapid industrialization might impact the self-cleaning filter market growth.

Various Industries are focusing on the smallest details to achieve long-term benefits of reduction in production cost, quality assurance, etc owing to the growth in industrialization. Therefore, the role of self-cleaning filters in industries has become necessary in the past few decades as they provide several key advantages like an increase in production capacity, reduced cost of filter replacement and maintenance cost, etc.

This is usually achieved by the reusability advantage provided by the self-cleaning filters. The treatment of the fluids, liquids, and water at times makes them suitable enough to be reused in the production process hence reducing the wastage and cutting down the production cost as well. Moreover, self-cleaning filters are employed in various industries, including pharmaceuticals, automotive, agriculture, energy, oil and gas, power, etc., due to their various applications and additional benefits.

Besides that, self-cleaning filters have eliminated the need for manual labor, which helps bring down labor costs, and these factors combined can help industries achieve reduced disposal costs. This, therefore, is expected to drive the self-cleaning filter market during the forecast period.

RESTRAINTS:

  • High Manufacturing and Installation Costs:

One of the major restraints for the self-cleaning filter market is the high cost associated with the product. The primary reason behind this is the volatility in the price of raw materials, which makes the cost of the product high, and therefore its installation becomes unaffordable for various industrial segments. This can hamper the growth of the market in the coming years.

Besides that, the unavailability of technically trained labor to install the system is also a major concern for the market, which can serve as a major restraint for the self-cleaning filter market.

Asia Pacific is anticipated to be the major regional market.

Several important factors are propelling the strong expansion of the Asia Pacific self-cleaning filter market. The region's growing industrial sector, especially in the manufacturing, food and beverage, pharmaceutical, and water and wastewater treatment sectors, is one important driver. Effective filtering solutions are becoming more necessary to fulfill strict regulatory standards and preserve operational efficiency as companies in the Asia Pacific area continue to grow.

In addition, the need for self-cleaning filters in systems like HVAC, irrigation, and municipal water treatment is being driven by fast urbanization and rising infrastructure investments. In addition, the growing focus on water conservation and environmental sustainability is pushing enterprises to use cutting-edge filtering technology to cut down on waste, conserve water, and enhance sustainability in general. These factors are propelling the Asia Pacific region's use of self-cleaning filters in a variety of sectors, encouraging innovation and market growth.

Key Developments:

  • In July 2023, the Aquarius UV Ballast Water Management System (BWMS) from Wartsila Water and Waste is being introduced with an entirely new filtering system. The "Manta" filter, created by FilterSafe, a partner of Wartsila Water and Waste, has a unique OneMotion scanner that cleans the screen in just one revolution. Experiments have demonstrated that even with dense dirt loads, the "Manta" filter can effectively and quickly clean screens.
  • In November 2022, the new Moatti 180 filters from Alfa Laval are robust, small, and dependable. These cutting-edge filters, which include Atrium 2.0 technology, provide nearly zero pressure drop while providing high-efficiency fine filtering for hydraulic control oil, fuel oil, and lubrication oil. They do away with the need to replace cartridges and prolong the life of the machinery and oil.

Segmentation:

By Material Type

  • Stainless Steel
  • Carbon
  • Others

By Axis-Direction

  • Horizontal
  • Vertical

By End-Use

  • Food & Beverage
  • Municipal
  • Pharmaceutical
  • Automotive
  • Chemical & Power
  • Oil & Gas
  • Agricultural Irrigation & Domestic Water
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY MATERIAL TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Stainless Steel
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Carbon
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Others
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY AXIS DIRECTION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Horizontal
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Vertical
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY END-USE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food & Beverage
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Municipal
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Pharmaceutical
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Automotive
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Chemical & Power
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. Oil & Gas
    • 7.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.8. Agricultural Irrigation & Domestic Water
    • 7.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.8.2. Growth Prospects
    • 7.8.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.9. Others
    • 7.9.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.9.2. Growth Prospects
    • 7.9.3. Geographic Lucrativeness

8. SELF-CLEANING FILTERS MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Material Type
    • 8.2.2. By Axis Direction
    • 8.2.3. By End-Use
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Material Type
    • 8.3.2. By Axis Direction
    • 8.3.3. By End-Use
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Material Type
    • 8.4.2. By Axis Direction
    • 8.4.3. By End-Use
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Material Type
    • 8.5.2. By Axis Direction
    • 8.5.3. By End-Use
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Material Type
    • 8.6.2. By Axis Direction
    • 8.6.3. By End-Use
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Orival Inc.
  • 10.2. Russell Finex Ltd.
  • 10.3. Alfa Laval AB
  • 10.4. The 3M Company
  • 10.5. Eaton Corporation PLC
  • 10.6. Forsta Filters Inc.
  • 10.7. Parker-Hannifin Corporation
  • 10.8. Galaxy Sivtek Pvt. Ltd.
  • 10.9. Trinity Filtration Technologies Pvt. Ltd.
  • 10.10. Amiad Water Systems Ltd.
  • 10.11. Rotorflush Filters Ltd.