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市場調査レポート
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1479872

植物性飼料添加物市場-2024年から2029年までの予測

Feed Phytogenics Market - Forecasts from 2024 to 2029


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英文 136 Pages
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植物性飼料添加物市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
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  • 概要
  • 目次
概要

植物性飼料添加物市場は、2022年には8億8,570万2,000米ドルと評価され、CAGR 7.78%で成長し、2029年には14億9,651万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

植物性飼料添加物は、ハーブ、スパイス、エッセンシャルオイルなどの製品を含む飼料添加物の一群に属し、動物飼料に含まれる栄養レベルを高める。フィトジェニックは植物から得られる生物活性化合物で、あらゆる種類の植物二次代謝産物を特徴とします。植物性添加物には多様な種類の物質が含まれており、幅広い作用が期待できます。さらに、動物の疾病の発生率の増加と相まって、動物同伴の採用が増加していることも、市場の成長を後押ししています。

畜産人口の増加と、動物協会の関与とともに政府によるイニシアチブの増加が、市場の成長機会を広げています。さらに、動物の健康に対する意識の高まりも市場成長の主要な促進要因となっています。植物性飼料添加物市場は、タイプ、機能、家畜、地域に区分されます。

市場の動向:

いくつかの重要な側面が植物性飼料添加物産業の主要促進要因です。例えば、消費者の意識の高まりや、動物への給餌における自然で持続可能な選択肢を求める規制の後押しもあり、業界は拡大しています。動物飼料における合成化学物質や抗生物質の使用に対する懸念の高まりは、動物の性能と健康を向上させるための天然植物由来の代替物質を提供する植物原薬の選好につながっています。

さらに、抗生物質による成長促進剤が地域によって禁止または制限された結果、植物性飼料添加物の使用が増加しています。さらに、技術的・科学的開拓により、有効性と適用性が強化された新規の植物原性製品が生み出され、これが市場の成長を促進しています。全体として、市場成長は、法改正、技術的ブレークスルー、顧客の嗜好の収束によって推進されています。

市場促進要因:

  • 世界の家畜生産の増加が市場成長の原動力になると予想されます。

一人当たりの食肉消費量の増加は、家禽や豚を含む家畜の増産を農業従事者に促しており、これが植物性飼料添加物市場の需要を押し上げています。有機食肉と畜産物に対する需要の高まりは、予測期間中の飼料発芽促進剤市場の成長にさらに貢献すると考えられます。

さらに、植物性飼料添加物市場は、動物におけるフィトジェニックの加速された効率、性能、健康に関連する利点のため、飼料生産の上昇によって牽引されています。植物由来の飼料添加物のニーズは、増加する畜産農業従事者からの飼料転換率の向上と抗生物質不使用の添加物に対する需要によってさらに高まっています。

健康愛好家による優れた品質の肉や乳製品へのニーズや、ペットフードにおける天然成分の人気の高まりは、植物性添加物産業における未開拓の利益を獲得しようとする生産者をさらに導いています。さらに、大量の飼料と飼料添加物に対する世界の需要が、このセグメントでの実質的な科学的調査につながっており、予測期間中に植物性飼料添加物市場全体を押し上げると予想されています。近代的な飼料添加物は、動物の生産と健康を向上させる重要な手段として、現在頻繁に採用されています。その中でも、植物性飼料添加物はより頻繁に使用されています。その結果、より多くの製品が植物性飼料添加物市場に導入されています。

  • 動物の健康と福祉への関心の高まりは、植物性飼料市場の成長に影響を与える可能性があります。

植物性飼料添加物市場は、動物の健康と福祉への関心の高まりから大きな影響を受けています。食品生産のために飼育される動物の福祉に対する懸念は、消費者と規制機関の両方の間で高まっています。このような理解の高まりの結果、動物の扱い方や餌の与え方も変化しています。

植物性添加物は、その自然な起源と健康増進の資質から、動物の幸福と健康を高める実用的な手段として、ますます認知されるようになってきています。抗生物質のような従来の飼料添加物は、残留や抗菌剤耐性の問題を引き起こす可能性があります。

これらのオーガニックサプリメントは、免疫システムのパフォーマンスを強化し、栄養利用を最適化し、動物の消化を促進する能力でよく知られています。植物性添加物は、より良い一般的な健康を促進することにより、ストレスや病気の発生率の減少など、動物福祉の成果を高めることを可能にします。

さらに、消費者の嗜好が、より持続可能で思いやりのある方法で維持された動物から得られる商品にシフトするにつれて、植物性遺伝物質のような飼料添加物の需要は増加し続けると予想されます。畜産業界が植物原性飼料添加物を採用するのは、動物の健康と福祉を重視する傾向が強まっていることが強く影響しており、これが植物性飼料添加物市場の力学を形成しています。

欧州が主要地域市場になると予測されます。

地域的には、抗生物質の使用禁止、化学飼料添加物の代替品開拓への関心の高まり、EU諸国における安全で衛生的な食肉への需要の高さから、欧州が大きな市場シェアを占めると予想されます。さらに、欧州委員会の保健・食品安全総局は、食肉と食肉製品に関する重要な規則を制定しています。

生産、加工、流通のすべての段階を通じて、食品、飼料、原材料を追跡する能力をトレイサビリティと呼ぶ。今後、高品質の食肉に対する高い需要が、EU地域における植物性飼料添加物市場の成長の原動力となります。さらに、飼料発色剤ビジネスはアジア太平洋で大きな成長の可能性を秘めています。アジア太平洋の飼料発色剤市場は、主に抗生物質成長促進剤の代替戦略と、植物ベースの添加物に有毒残留物がないことが原動力となっています。

主要開発:

  • 2023年1月、EvonikとDr. Eckel Animal Nutritionの提携が発効しました。この提携により、Evonikの動物用栄養事業部門は、腸内健康ソリューション部門の既存製品群に植物性飼料添加物クラスを追加することができました。
  • 2022年6月、世界最大の農業企業であるCargillは、この拡大する植物性飼料添加物市場の飼料顧客にサービスを提供するため、植物由来の飼料添加物の世界的権威であるDelaconを買収する法的拘束力のある契約を締結したと発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 1.1.市場概要
  • 1.2.市場の定義
  • 1.3.調査範囲
  • 1.4.市場セグメンテーション
  • 1.5.通貨
  • 1.6.前提条件
  • 1.7.ベースと予測年タイムライン
  • 1.8.ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 2.1.調査デザイン
  • 2.2.調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 3.1.主要調査結果
    • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 4.1.市場促進要因
  • 4.2.市場抑制要因
  • 4.3.ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 業界内の競争企業間の敵対関係
  • 4.4.業界バリューチェーン分析
  • 4.5.アナリストビュー

第5章 飼料植物性飼料市場:タイプ別

  • 5.1.イントロダクション
  • 5.2.オレオレジン
  • 5.3.ハーブとスパイス
  • 5.4.エッセンシャルオイル
  • 5.5.その他

第6章 植物性飼料添加物市場:機能別

  • 6.1.イントロダクション
  • 6.2.嗜好性向上剤
  • 6.3.抗酸化物質
  • 6.4.成長促進剤
  • 6.5.その他

第7章 植物性飼料添加物市場:家畜別

  • 7.1.イントロダクション
  • 7.2.豚
  • 7.3.家禽類
  • 7.4.反芻動物
  • 7.5.その他

第8章 飼料植物性食品市場:地域別

8.1.イントロダクション

8.2.北米

  • タイプ別
  • 機能別
  • 家畜別
  • 国別

8.3.南米

  • タイプ別
  • 機能別
  • 家畜別
  • 国別

8.4.欧州

  • タイプ別
  • 機能別
  • 家畜別
  • 国別

8.5.中東・アフリカ

  • タイプ別
  • 機能別
  • 家畜別
  • 国別

8.6.アジア太平洋

  • タイプ別
  • 機能別
  • 家畜別
  • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 9.1.主要企業と戦略分析
  • 9.2.市場シェア分析
  • 9.3.合併、買収、合意とコラボレーション
  • 9.4.競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • 10.1.BIOMIN Holding GmbH (ERBER Group)
  • 10.2.Delacon
  • 10.3.argill
  • 10.4.Kemin Industries
  • 10.5.Phytobiotics
  • 10.6.Pancosma (ADM)
  • 10.7.EW Nutrition (EW Group)
  • 10.8.Nor-Feed (The Adisseo Group)
目次
Product Code: KSI061611859

The feed phytogenic market is evaluated at US$885.702 million for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 7.78% to reach a market size of US$1,496.51 million by the year 2029.

Phytogenic feed additives belong to a class of feed additives that include products such as herbs, spices, and essential oils to enhance the level of nutrition present in animal feed. Phytogenics are bioactive compounds obtained from plants, which feature a complete range of plant secondary metabolites. They comprise a wide range of diverse classes of substances, which provide a wide range of action options. Further, the increasing adoption of animal companions coupled with the growing incidence of animal diseases fuels the growth of the market.

Growth in the livestock population and increasing initiatives by the government along with the involvement of animal associations widen the market growth opportunities. Moreover, there is also a growing awareness of animal health which works as the key driver for the growth in the market. The feed phytogenic market is segmented into type, function, livestock, and geography.

MARKET TRENDS:

Several important aspects are the main drivers of the feed phytogenics industry. For instance, the industry is expanding as a result of growing consumer awareness and regulatory push for natural and sustainable options in animal feeding. Growing apprehensions over the use of synthetic chemicals and antibiotics in animal feed have led to a preference for phytogenics, which provide natural plant-based alternatives for improving animal performance and health.

Furthermore, the use of phytogenic feed additives has increased as a result of regional prohibitions or limits on antibiotic growth boosters. Furthermore, technological and scientific developments have sparked the creation of novel phytogenic products with enhanced efficacy and applicability, which is driving the market growth. Overall, the market growth is being propelled by the convergence of legislative changes, technical breakthroughs, and customer preferences.

MARKET DRIVERS:

  • Growing global livestock production is anticipated to drive the market's growth.

Rising per capita meat consumption is encouraging farmers to increase the production of livestock including poultry and swine which, in turn, is boosting the demand for feed phytogenic market. Growing demand for organic meat and livestock products will further contribute to the growth of the feed phytogenic market during the forecast period.

Furthermore, the market for feed phytogenic is being driven by rising feed production because of the accelerated efficiency, performance, and health-related advantages of phytogenic in animals. The need for botany-based feed additives is being driven further by the demand for an increased feed conversion ratio and antibiotic-free additions from an increasing number of livestock farmers.

The need for superior quality meat and dairy products from health enthusiasts and the increasing popularity of natural ingredients in pet food are further leading producers to capture the untapped profits in the phytogenic industry. Furthermore, global demand for large quantities of feed and feed additives has led to substantial scientific investigation in the field, which is expected to boost the feed phytogenic market as a whole during the forecast period. Modern feed additives are now frequently employed as a crucial instrument to raise animal production and wellness. Among these, phytogenic feed additives are being used more frequently. As a result, more goods are being introduced to the feed phytogenics market.

  • Growing focus on animal health and welfare might impact the feed phytogenic market growth.

The feed phytogenics market is significantly impacted by the increased emphasis on animal health and welfare. Concerns over the welfare of animals kept for food production are growing among both consumers and regulatory agencies. The way animals are handled and fed has changed as a result of this increased understanding.

With their natural origins and health-enhancing qualities, phytogenics are becoming more and more recognized as a practical means of boosting the well-being and health of animals. Phytogenics provide a natural and sustainable feed additive option, in contrast to conventional feed additives like antibiotics, which may cause issues with residues and antimicrobial resistance.

These organic supplements are well renowned for their capacity to strengthen immune system performance, optimize nutrition utilization, and promote animal digestion. Phytogenics enable enhanced animal welfare outcomes, such as decreased stress and illness incidence, by promoting better general health.

Furthermore, it is anticipated that demand for feed additives like phytogenics will continue to rise as consumer tastes shift towards goods obtained from animals maintained in more sustainable and compassionate ways. The livestock industry's adoption of phytogenic feed additives is strongly influenced by the increasing emphasis on animal health and welfare, which in turn shapes the feed phytogenics market dynamics.

Europe is anticipated to be the major regional market.

Geographically, Europe is anticipated to hold a significant market share on account of the ban on the use of antibiotics, a growing focus on developing alternatives for chemical feed additives, and the high demand for safe and hygienic meat in EU countries. Moreover, the European Commission's Directorate General for Health and Food Safety has established important rules for meat and meat products.

The capacity to track food, feed, and materials through all phases of production, processing, and distribution is referred to as traceability. Henceforth, the high demand for quality meat is the driving factor for the growth of the feed phytogenic market in the EU region. Furthermore, the feed phytogenic business has great potential for growth in the Asia-Pacific region. The market for feed phytogenic in the Asia-Pacific region is primarily driven by a replacement strategy for antibiotic growth promoters and the lack of toxic residues in plant-based additives.

Key Developments:

  • In January 2023, a collaboration between Evonik and Dr. Eckel Animal Nutrition went into effect. Through this collaboration, Evonik's Animal Nutrition business line was able to add the phytogenics product class to its existing range of products in the Gut Health Solutions sector.
  • In June 2022, the world's largest agriculture firm, Cargill, announced that it had entered into a legally binding agreement to purchase Delacon, the top authority on plant-based phytogenic additives worldwide, to serve feed clients in this expanding feed phytogenics market.

Segmentation:

By Type

  • Oleoresins
  • Herbs and Spices
  • Essential oils
  • Others

By Functions

  • Palatability Enhancers
  • Antioxidants
  • Performance Enhancers
  • Others

By Livestock

  • Swine
  • Poultry
  • Ruminants
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

1.1.Market Overview

1.2.Market Definition

1.3.Scope of the Study

1.4.Market Segmentation

1.5.Currency

1.6.Assumptions

1.7.Base, and Forecast Years Timeline

1.8.Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

2.1.Research Design

2.2.Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

3.1.Key Findings

  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

4.1.Market Drivers

4.2.Market Restraints

4.3.Porter's Five Forces Analysis

    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry

4.4.Industry Value Chain Analysis

4.5.Analyst View

5. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY TYPE

5.1.Introduction

5.2.Oleoresins

    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness

5.3.Herbs and Spices

    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

5.4.Essential Oils

    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

5.5.Others

    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness

6. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY FUNCTIONS

6.1.Introduction

6.2.Palatability Enhancers

    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness

6.3.Antioxidants

    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

6.4.Performance Enhancers

    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

6.5.Others

    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY LIVESTOCK

7.1.Introduction

7.2.Swine

    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness

7.3.Poultry

    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness

7.4.Ruminants

    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness

7.5.Others

    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness

8. FEED PHYTOGENIC MARKET, BY GEOGRAPHY

8.1.Introduction

8.2.North America

    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Functions
    • 8.2.3. By Livestock
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects

8.3.South America

    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Functions
    • 8.3.3. By Livestock
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects

8.4.Europe

    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Functions
    • 8.4.3. By Livestock
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects

8.5.Middle East and Africa

    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Functions
    • 8.5.3. By Livestock
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects

8.6.Asia Pacific

    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Functions
    • 8.6.3. By Livestock
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

9.1.Major Players and Strategy Analysis

9.2.Market Share Analysis

9.3.Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

9.4.Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

10.1.BIOMIN Holding GmbH (ERBER Group)

10.2.Delacon

10.3.Cargill

10.4.Kemin Industries

10.5.Phytobiotics

10.6.Pancosma (ADM)

10.7.EW Nutrition (EW Group)

10.8.Nor-Feed (The Adisseo Group)