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市場調査レポート
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1479853

世界のダイヤモンド市場-2024年から2029年までの予測

Global Diamond Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 120 Pages
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即日から翌営業日
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世界のダイヤモンド市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年03月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
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概要

世界のダイヤモンド市場は、予測期間中にCAGR2.10%で成長し、2022年の1,005億3,800万米ドルから2029年には1,162億4,500万米ドルに達すると予測されています。

純粋な炭素からなるダイヤモンドは、ユニークな鉱物であり、地球で最も硬い物質です。ダイヤモンドは、地球の高温高圧環境の奥深くで自然に産出され、研究室で合成することもできます。この万能な宝石は、宝飾品や様々な産業用途に利用されています。業界のバリューチェーンは、川下、川中、川上の各段階からなります。上流段階では、ダイヤモンド原石の探査、生産、選別が行われます。川中段階には、最終製品を作るためのダイヤモンド原石のカットと研磨が含まれます。川下段階には、研磨されたダイヤモンドを使ったジュエリーのデザインとセッティング、そして小売販売が含まれます。

市場力学のダイナミックな成長は、いくつかの重要な要因に起因しています。業界の拡大は、主に宝飾品に対する需要の増加と関連しています。また、業界の成長は、特に中国やインドなどの新興国における宝飾品需要の増加が主要要因となっています。さらに、ラボグロウンダイヤモンドはそのカスタマイズ可能な特性から、産業用途へのニーズが高まっています。例えば、2023年8月、持続可能なラグジュアリーを提唱するCullen Jewelleryは、「Love in Colour」と名付けられたカラーラボグロウンダイヤモンドのデビューコレクションを発表します。ピンク、イエロー、ブルーなど、鮮やかな夕日からインスパイアされた色合いを特徴とするこの絶妙なラインは、コンシャス・エレガンスのコンセプトを再構築しています。さらに2023年2月、インド中央政府は、国産のラボグロウンダイヤモンド(LGD)技術、種、処方の開発を目的とした研究プロジェクトをIITマドラスに授与しました。インド工科大学(IITs)はこのイニシアチブを支援するため、政府から5年間の研究助成を受ける。このプロジェクトには、IITマドラスに、5年間で2,930万米ドルの予算を見込んで、ラボグロウンダイヤモンドのためのインドセンター(InCent-LGD)を設立する計画も含まれています。

さらに、ブランド志向がダイヤモンドジュエリーの販売急増につながっています。デビアスグループの2023年ダイヤモンド洞察レポートによると、中国では、2022年にミレニアル世代がダイヤモンドジュエリーに平均1万300人民元を費やし、Z世代は平均8,400人民元を費やし、市場の成長を加速させています。

De Beers Groupのダイヤモンド洞察レポート2023年版によると、研磨済みダイヤモンドと天然ダイヤモンドの需要は世界中で着実に増加しています。本物のダイヤモンドを使用した宝飾品に対する世界の消費者の需要は、2022年においても875億米ドルと安定しており、2021年から大きな変化はないです。

さらに、ダイヤモンド市場は、消費者行動の変化、政府の政策、金融情勢など、さまざまな社会的、政治的、経済的要因の影響を受けます。2023年7月、デビアスグループは、アフリカのボツワナ政府に割り当てられたダイヤモンド原石の供給を増強する協定に調印しました。この構想は、同社の加工施設を強化し、今後10年以内にダイヤモンド原石の量を50%増加させることを目的としています。

世界中で高まる消費者需要

ダイヤモンド産業の拡大は、主に宝飾品に対する消費者需要の増加によってもたらされています。この需要は、ダイヤモンドの価格設定、供給、生産に大きな影響を与えるため、業界の拡大には欠かせない要素となっています。中産階級の増加や、ダイヤモンド、特に婚約指輪に対する文化的な考え方の進化などの要因が、ダイヤモンドジュエリーに対する欲求の高まりに寄与しています。インドでは、ダイヤモンドは特別な日の贈り物や伝統的なデザインのジュエリーに好まれています。さらに、ブランド志向がダイヤモンドジュエリーの売上急増につながっています。De Beers Groupの2023年ダイヤモンド洞察レポートによると、中国では、2022年にミレニアル世代がダイヤモンドジュエリーに平均1万300人民元を費やし、Z世代は平均8,400人民元を費やし、その成長が加速しています。

De Beers Groupの「Diamond Insight Report 2023」によると、世界のダイヤモンド需要は天然と研磨の両カテゴリーで安定した伸びを示しています。2022年、天然ダイヤモンドジュエリーの世界消費者需要は875億米ドルで安定し、2021年と比較して大きな変化は見られません。さらに、2022年の研磨済みダイヤモンドの世界需要は278億米ドルと、前年から大きな変動もなく安定しています。同レポートによると、米国の需要は前年比最小の伸びを示し、インドではプラスの伸びが見られたが、中国では主にCOVID-19関連のロックダウンに起因する減少で相殺されました。

さらに、ダイヤモンド市場は、消費者行動の変化、政府の政策、金融情勢など、様々な社会的、政治的、経済的要因の影響を受けます。2023年7月、De Beers Groupは、アフリカのボツワナ政府に割り当てられたダイヤモンド原石の供給を増強する契約をボツワナ政府と締結しました。この構想は、同社の加工施設を強化し、今後10年以内にダイヤモンド原石の量を50%増加させることを目的としています。

米国ダイヤモンド市場の成長予測

主要産出国から米国へのダイヤモンド輸入の増加と小売販売の回復により、今後数年間、同国のダイヤモンド市場は拡大すると予測されます。また、ダイヤモンド取引をより安全かつ効率的に行うための新興国企業の技術開拓が、市場成長をさらに後押しすると予想されます。

インド宝石・宝飾品輸出振興協会(GJEPC)の統計部が発表した2021年4月~9月の宝石・宝飾品貿易動向半期報告書によると、米国では、特にコビドパンデミック後のダイヤモンドに対する消費者の強い需要が観察されています。情報源はさらに、インドから米国へのカット・研磨済みダイヤモンドの輸入は、2019年4月~9月の36億7,261万米ドルから2021年4月~9月の51億5,094万米ドルに増加し、40.25%の伸びを示したと述べた。

世界のダイヤモンド市場成長のダイナミックな成長は、いくつかの重要な要因に起因しています。業界の拡大は主に宝飾品の需要増に関連しています。また、業界の成長は、特に中国やインドなどの新興国における宝飾品需要の増加が主要要因となっています。さらに、ラボグロウンダイヤモンドはそのカスタマイズ可能な特性から、産業用途へのニーズが高まっています。

市場成長の原動力のひとつは、最近の製品発表を通じて、新しく独創的なダイヤモンドデザインが導入されたことです。2023年9月、Swarovskiは米国とカナダでダイヤモンドコレクションを発表しました。オーストリアのジュエリー・ブランドであるSwarovskiは、世界のクリエイティブ・ディレクターのGiovanna Engelbertが開発したコスモスにインスパイアされた新コレクションで、秋のシーズンにファイン・ジュエリー部門における存在感を拡大しました。

また、Care Ratings Limitedが発表した2023年8月のダイヤモンドセクター展望によると、米国は世界のラボグロウンダイヤモンド消費の約80%を占めており、インドのような主要なダイヤモンド加工・産出国からの輸出先として依然として有力です。

さらに、米国ダイヤモンド企業であるDe Beers Groupは、2022年5月のニュースリリースで、Tracr(TM)と名付けられた世界初のブロックチェーンに裏打ちされた大規模なダイヤモンドソースプラットフォームを発表しました。このプラットフォームは、原産地からサイトホルダー、保管に至るまで、同社のダイヤモンドの100%について出所保証を提供する機能を備えています。

主要参入企業

  • ALROSA Groupは、ダイヤモンドの探査、抽出、加工、流通における専門知識で有名なロシアのダイヤモンド採掘会社のコンソーシアムです。
  • De Beers Groupは南アフリカと英国の企業で、ダイヤモンドの採掘、探査、小売、取引、工業用ダイヤモンドの製造部門に特化しています。
  • Petra Diamondsは、南アフリカとタンザニアにまたがる4カ所で採掘を行い、高品質のノーカットダイヤモンドを提供する著名な企業です。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界のダイヤモンド市場:用途別

  • イントロダクション
  • ジュエリー
  • 産業

第6章 世界のダイヤモンド市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 用途別
    • 国別

第7章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第8章 企業プロファイル

  • ALROSA Group
  • De Beers Group
  • Petra Diamonds Limited
  • Debswana Diamond
  • Rio Tinto
  • Arctic Canadian Diamond Company
  • Lucara Diamond
  • Trans Hex group
  • Mountain Province Diamond
  • Gem Diamonds
目次
Product Code: KSI061614650

The global diamond market is anticipated to grow at a compound annual growth rate (CAGR) of 2.10% over the forecast period to reach US$116.245 billion by 2029, increasing from US$100.538 billion in 2022.

Diamonds, comprising pure carbon, are a unique mineral and the Earth's hardest substance. They occur naturally deep within the planet's high-temperature, high-pressure conditions and can also be synthetically created in labs. These versatile gems find applications in both jewelry and various industrial uses. The industry's value chain comprises downstream, midstream, and upstream stages. The upstream phase covers rough diamond exploration, production, and sorting. The midstream phase encompasses the cutting and polishing of rough diamonds to create the final product. The downstream phase encompasses jewelry design and setting using polished diamonds, followed by retail sales.

The dynamic growth of the global diamond market growth can be attributed to several key factors. The industry's expansion is primarily linked to the increased demand for jewelry. In addition, the industry's growth is primarily driven by increased jewelry demand, particularly in emerging economies like China and India. Furthermore, there's a growing need for lab-grown diamonds for industrial applications due to their customizable properties. For instance, in August 2023, Cullen Jewellery, a prominent advocate for sustainable luxury, is excited to unveil its debut collection of colored lab-grown diamonds named 'Love in Colour.' Featuring shades inspired by a vibrant sunset, including pink, yellow, and blue, this exquisite line reimagines the concept of conscious elegance. In addition, in February 2023, the Indian Central Government awarded a research project to IIT-Madras aimed at developing domestic lab-grown diamond (LGD) technology, seeds, and formulas. The Indian Institutes of Technology (IITs) will receive a five-year research grant from the government in support of this initiative. The project also includes plans for establishing an India Centre for Lab-Grown Diamonds (InCent-LGD) at IIT Madras, with an estimated budget of US$ 29.3 million over five years.

Moreover, the preference for branded purchases has led to a surge in diamond jewelry sales. According to the De Beers Group's Diamond Insight Report for 2023, in China, millennials spent an average of RMB 10,300 on a piece of diamond jewelry in 2022, while Gen Z spent an average of RMB 8,400, accelerating the growth of the market growth, according to the De Beers Group's Diamond Insight Report for 2023.

The De Beers Group's Diamond Insight Report 2023 states that there is a steady increase in the demand for polished and natural diamonds worldwide. Global consumer demand for jewelry made of real diamonds remained stable in 2022 at USD 87.5 billion, not much changed from 2021.

Furthermore, the diamond market is influenced by a variety of social, political, and economic factors, including shifts in consumer behavior, government policies, and financial conditions. In July 2023, De Beers Group signed an agreement with the Botswana government to augment the supply of rough diamonds allocated to the African nation. The initiative aims to bolster the company's processing facility and elevate the volume of rough diamonds by 50% within the coming decade.

Rising consumer demand across the globe

The diamond industry expansion is primarily driven by increased consumer demand for jewelry. This demand significantly impacts diamond pricing, supply, and production, making it a crucial factor in the industry's expansion. Factors such as the rising middle class and evolving cultural attitudes towards diamonds, especially for engagement rings, have contributed to the growing desire for diamond jewelry. In India, diamonds are a favored choice for special occasion gifts and traditional jewelry designs. Moreover, the preference for branded purchases has led to a surge in diamond jewelry sales. According to the De Beers Group's Diamond Insight Report for 2023, in China, millennials spent an average of RMB 10,300 on a diamond jewelry piece in 2022, while Gen Z spent an average of RMB 8,400, thus accelerating its growth.

According to the De Beers Group, the Diamond Insight Report 2023, global demand for diamonds both in the natural and polished categories shows stable growth. In 2022, global consumer demand for natural diamond jewelry held steady at USD 87.5 billion, showing not much significant change compared to 2021. Additionally, the global demand for polished diamonds in 2022 remained stable, amounting to USD 27.8 billion, without significant variation from the previous year. According to the same report, the demand in the United States experienced minimal year-on-year growth, while the positive value growth observed in India was counterbalanced by a decline in China, primarily attributed to COVID-19-related lockdowns.

Furthermore, the diamond market is influenced by a variety of social, political, and economic factors, including shifts in consumer behavior, government policies, and financial conditions. In July 2023, De Beers Group signed an agreement with the Botswana government to augment the supply of rough diamonds allocated to the African nation. The initiative aims to bolster the company's processing facility and elevate the volume of rough diamonds by 50% within the coming decade.

The United States diamond market is projected to grow

The increasing imports of diamonds from major diamond-producing countries to the USA coupled with the recovering retail sales are projected to boost the market for diamonds in the country over the next few years. In addition, technological developments by companies operating in the country for safer and more efficient transactions of diamonds are further expected to fuel market growth.

As per the April-September 2021 Gem & Jewellery Trade Trends Half Yearly Report published by the Statistics Department of the Gem & Jewellery Export Promotion Council (GJEPC) India, USA is observing a strong consumer demand for diamonds, especially post the covid pandemic period. The source further stated that imports of cut and polished diamonds to the USA from India increased from US$3,672.61 million in April to September 2019 to US$5,150.94 million in April to September 2021, exhibiting a 40.25% growth.

The dynamic growth of the global diamond market growth can be attributed to several key factors. The industry's expansion is primarily linked to the increased demand for jewelry. In addition, the industry's growth is primarily driven by increased jewelry demand, particularly in emerging economies like China and India. Furthermore, there's a growing need for lab-grown diamonds for industrial applications due to their customizable properties.

One of the driving factors behind the market's growth is the introduction of new and inventive diamond designs through recent product launches. An example of this occurred in September 2023, when Swarovski debuted its Diamond Collection in the United States and Canada. The Austrian jewelry brand expanded its presence in the fine jewelry sector during the autumn season with a new collection inspired by the cosmos, developed by Global Creative Director Giovanna Engelbert.

In addition, as per the August 2023 Diamond Sector Outlook release by Care Ratings Limited, the USA accounts for approximately 80% of the lab-grown diamond consumption in the world and thereby remains a strong export destination from major diamond processing and producing countries like India.

Furthermore, the USA-operating diamond company De Beers Group, in its May 2022 news release, introduced the world's first blockchain-backed diamond source platform at scale named Tracr(TM). The platform has the capability for the provision of provenance assurance for 100% of the company's diamonds from the source to the sightholder to store.

Key Players:

  • ALROSA Group is a consortium of Russian diamond mining firms renowned for their expertise in diamond exploration, extraction, processing, and distribution. They hold the top position globally in terms of diamond production quantity.
  • De Beers Group is a South African-British corporation that specializes in diamond mining, exploration, retail, trading, and industrial diamond manufacturing sectors.
  • Petra Diamonds is a prominent provider of high-quality uncut diamonds, operating in four locations spanning South Africa and Tanzania for mining purposes.

Segmentation:

By Application

  • Jewelry
  • Industrial

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Russia
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • South Africa
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Vietnam
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL DIAMOND MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Jewelry
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Industrial
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL DIAMOND MARKET BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. By Application
    • 6.2.2. By Country
      • 6.2.2.1. USA
        • 6.2.2.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.2.2.1.2. Growth Prospects
      • 6.2.2.2. Canada
        • 6.2.2.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.2.2.2.2. Growth Prospects
      • 6.2.2.3. Mexico
        • 6.2.2.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.2.2.3.2. Growth Prospects
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. By Application
    • 6.3.2. By Country
      • 6.3.2.1. Brazil
        • 6.3.2.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.3.2.1.2. Growth Prospects
      • 6.3.2.2. Argentina
        • 6.3.2.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.3.2.2.2. Growth Prospects
      • 6.3.2.3. Others
        • 6.3.2.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.3.2.3.2. Growth Prospects
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. By Application
    • 6.4.2. By Country
      • 6.4.2.1. UK
        • 6.4.2.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.4.2.1.2. Growth Prospects
      • 6.4.2.2. Germany
        • 6.4.2.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.4.2.2.2. Growth Prospects
      • 6.4.2.3. France
        • 6.4.2.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.4.2.3.2. Growth Prospects
      • 6.4.2.4. Russia
        • 6.4.2.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.4.2.4.2. Growth Prospects
      • 6.4.2.5. Others
        • 6.4.2.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.4.2.5.2. Growth Prospects
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. By Application
    • 6.5.2. By Country
      • 6.5.2.1. Saudi Arabia
        • 6.5.2.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.5.2.1.2. Growth Prospects
      • 6.5.2.2. Israel
        • 6.5.2.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.5.2.2.2. Growth Prospects
      • 6.5.2.3. South Africa
        • 6.5.2.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.5.2.3.2. Growth Prospects
      • 6.5.2.4. Others
        • 6.5.2.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.5.2.4.2. Growth Prospects
  • 6.6. Asia Pacific
    • 6.6.1. By Application
    • 6.6.2. By Country
      • 6.6.2.1. China
        • 6.6.2.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.6.2.1.2. Growth Prospects
      • 6.6.2.2. Japan
        • 6.6.2.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.6.2.2.2. Growth Prospects
      • 6.6.2.3. India
        • 6.6.2.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.6.2.3.2. Growth Prospects
      • 6.6.2.4. South Korea
        • 6.6.2.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.6.2.4.2. Growth Prospects
      • 6.6.2.5. Indonesia
        • 6.6.2.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.6.2.5.2. Growth Prospects
      • 6.6.2.6. Vietnam
        • 6.6.2.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.6.2.6.2. Growth Prospects
      • 6.6.2.7. Others
        • 6.6.2.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 6.6.2.7.2. Growth Prospects

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. ALROSA Group
  • 8.2. De Beers Group
  • 8.3. Petra Diamonds Limited
  • 8.4. Debswana Diamond
  • 8.5. Rio Tinto
  • 8.6. Arctic Canadian Diamond Company
  • 8.7. Lucara Diamond
  • 8.8. Trans Hex group
  • 8.9. Mountain Province Diamond
  • 8.10. Gem Diamonds