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市場調査レポート
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1457129

防水システム市場 - 2024年~2029年までの予測

Waterproofing Systems Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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防水システム市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

防水システム市場は、2022年の米国108億3,000万米ドルから2029年には158億9,100万米ドルへとCAGR 5.63%で成長すると予測されています。

防水ゴム、プラスチック、コーティング布材料の薄い層は、地下室、壁、建物、屋根の防水ソリューションとして利用されています。これらの防水層の主な目的は、水を遮断し、裂けにくくし、柔軟性と強度を提供することです。

防水システム市場は、特に新興国において、インフラ建設への政府支出の増加や水管理方法の改善といった要素によって刺激されています。多様なセクターが人工防水製品からバイオベース防水製品への切り替えを進めているが、その理由は、バイオベース防水製品がより手頃な価格で、維持管理も少なくて済み、廃水管理がますます重要視されるようになる中で従来技術に代わる最良の解決策だからです。

市場促進要因

  • 公共インフラへの投資の増加

防水システム市場は、商業ビルの建設、老朽化したインフラの改修、都市化と工業化の進展、工業廃水や都市廃水の排出に関する厳しい環境規制への投資の増加により、予測期間中に収益が拡大すると予測されます。

さらに、業界における防水膜の使用が拡大するにつれ、タンク、堤防、その他の貯水構造物における湿気による腐食を防ぐため、また正圧に耐えるために、さまざまな地下防水膜が使用されるようになります。前述の要素は、市場の収益成長を加速させるはずです。

  • ポリウレタン液体膜の需要増がチャンスを広げる

液状ポリウレタン膜は、ルーフィングおよび防水産業で広く使用されています。非常に有利で危機に強い中小規模の屋根修復市場は、この膜が主に提供されている場所です。断片化された液状膜の世界市場を供給しているのは、地元や地域の業者だけです。

これらの膜は、耐久性、適応性、強力な強度対重量比、優れた断熱性などの特性が改善された結果、不釣り合いに高い市場成長率を示しています。ポリウレタンの防水システムは、幾何学的に困難な接合部での使用や低エネルギー使用により、従来の防水膜を上回り、防水システムの市場シェアを伸ばしています。

阻害要因

  • 施工の複雑さ

特定の防水システム、特に高度なメンブレンや化学的用途を実施するには、熟練した専門家や特殊な機器を必要とする複雑な手順を伴うことが多いです。その結果、単純な技術に比べて人件費がかさみ、設置期間が長くなる可能性があります。

建設業界の地域や分野によっては、高度な防水システムの認知度や理解度が低い場合があります。その結果、伝統的な工法が好まれたり、新しい技術の採用に消極的になったりする可能性があります。

防水システム市場はタイプ別に防水膜、防水薬品、一体型システムに区分されます。

防水システム市場は大きく3つのタイプに分類される:防水膜、防水薬品、インテグラルシステムです。防水膜には、瀝青膜(アスファルト系)、PVC膜、EPDM膜、TPO膜、HDPE膜など様々な種類があります。

地下室、基礎、トンネル、駐車場、その他の地下構造物など、様々な用途に使用されています。インテグラル・システムは、高性能建築物、グリーン建設プロジェクト、優れた防水性能を必要とする構造物に使用されます。

アジア太平洋地域が防水システム市場で大きなシェアを占めると予測

予測期間中、アジア太平洋地域が防水システム市場をリードすると予想されています。中国の建築セクターは急速に成長しています。中国国家統計局によると、2022年第4四半期の中国の建築生産高は50%増の2,760億人民元超となった。

2035年までに16万2,000kmの高速道路を建設することは、中国政府が掲げる長期的なインフラ整備目標のひとつです。インド政府は、2022-23年度連邦予算において、PM Aawas Yojanaスキームに48,000カロールインドルピー(約58億米ドル)を計上した際、都市部の貧困層のために手頃な価格の住宅を建設するというコミットメントを改めて表明しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 防水システム市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 防水膜
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 防水薬品
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • インテグラルシステム
    • 市場機会動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 防水システム市場:用途別

  • イントロダクション
  • 建築構造物
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 屋根と壁
    • 市場機会動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 車道
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • 廃棄物と水の管理
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性

第7章 防水システム市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • SOPREMA S.A.S.
  • Henkel Polybit
  • MAPEI S.p.A.
  • Pidilite Industries Ltd.
  • Tremco Incorporated
  • ALCHIMICA S.A.
  • Bostik
  • CHRYSO
  • Elmich
  • Siplast
  • STP Limited
目次
Product Code: KSI061615935

The waterproofing systems market is expected to grow at a CAGR of 5.63% from US$10.830 billion in 2022 to US$15.891 billion in 2029.

Thin layers of waterproof rubber, plastic, and coated fabric materials are utilized as waterproofing solutions for basements, walls, buildings, and roofs. These waterproof thing layers' main purposes are to keep out water, give tear resistance, and offer flexibility and strength.

The waterproofing system market is being stimulated by elements like increasing government spending on infrastructure construction and bettering water management practices, particularly in developing nations. Diverse sectors are switching from artificial to bio-based waterproofing products because they are more affordable, require less upkeep, and are the best possible solution for conventional technology as wastewater management becomes more and more of a concern.

Market Drivers

  • Rising investment in public infrastructure-

The waterproofing systems market is anticipated to experience revenue growth over the forecast period as a result of increasing investments in the construction of commercial buildings, the renovation of aging infrastructure, growing urbanization and industrialization, and strict environmental regulations regarding the discharge of industrial and municipal wastewater.

Additionally, as the use of waterproofing membranes in the industry grows, different below-grade waterproofing membranes are used to fend off corrosion caused by moisture in tanks, bunds, and other water-holding structures, as well as to withstand positive pressure. The aforementioned elements should accelerate market revenue growth.

  • Increasing Demand for Polyurethane Liquid Membranes to Open Up Opportunities

Liquid polyurethane membranes are widely used in the roofing and waterproofing industries. The small and medium-sized roof restoration market, which is extremely lucrative and resilient to crises, is where the membranes are largely offered. Only local or regional providers supply the fragmented worldwide market for liquid membranes.

These membranes are seeing disproportionately high market growth as a result of their improved characteristics, including durability, adaptability, a strong strength-to-weight ratio, and better insulating capacities. Due to their use in geometrically difficult connections and low energy usage, polyurethane waterproofing systems surpass conventional waterproofing membranes which increase the waterproofing systems market share.

Restraint-

  • Complexity of installation-

Implementing specific waterproofing systems, particularly advanced membranes or chemical applications, often involves intricate procedures that demand skilled professionals and specialized equipment. Consequently, this can result in elevated labor expenses and extended installation durations compared to simpler techniques.

In certain regions or sectors of the construction industry, there may be limited awareness and comprehension of advanced waterproofing systems. As a consequence, there might be a predilection for traditional methods or reluctance to embrace newer technologies.

Waterproofing systems market segmentation by type into waterproofing membranes, waterproofing chemicals, and integral systems.

The market for waterproofing systems is segmented into three main types: Waterproofing Membranes, Waterproofing Chemicals, and Integral Systems. Waterproofing Membranes include various types such as Bituminous membranes (asphalt-based), PVC membranes, EPDM membranes, TPO membranes, and HDPE membranes.

Waterproofing Chemicals are used in a range of applications including basements, foundations, tunnels, parking structures, and other below-grade structures. Integral Systems find applications in high-performance buildings, green construction projects, and structures requiring superior waterproofing performance.

APAC is anticipated to hold a significant share of the waterproofing systems market-

During the projected period, the Asia Pacific region is anticipated to lead the waterproofing systems market. The building sector in China is growing quickly. The fourth quarter of 2022 saw a 50% growth in China's building output, according to the National Bureau of Statistics of China, valued at over CNY 276 billion.

The construction of 162,000 km of highways by 2035 is one of the long-term infrastructure development objectives set forth by the Chinese government. The Indian government reiterated its commitment to constructing affordable homes for the urban poor when it included INR 48,000 crores (about USD 5.8 billion) for the PM Aawas Yojana scheme in its Union Budget 2022-23.

Market Developments

  • March 2023- Bostik introduced its smart waterproofing solutions, SEAL & BLOCK, in India. As a global leader in adhesive technologies, Bostik rolled out these innovative waterproofing solutions in the country. The launch emphasized the significance of advanced waterproofing technology within the SEAL & BLOCK range in contributing to more sustainable infrastructures, a crucial factor in economic growth.
  • May 2022- United Gilsonite Laboratories (UGL), a top producer of coating and waterproofing products (including membranes) for the building sector, is based in the US and was bought by Sika AG. The main retail stores in the United States carry UGL items. This acquisition is anticipated to enhance Sika's high-value waterproofing systems for masonry and concrete.
  • April 2022- A global leader in American construction products, GCP Applied Technologies Inc., collaborated with Pidilite Industries Ltd. Pidilite will be able to market high-performance waterproofing products under the Dr Fixit brand due to this partnership.

Market Segmentation

By Type

  • Waterproofing Membranes
  • Waterproofing Chemicals
  • Integral Systems

By Application

  • Building Structures
  • Roofing & Walls
  • Roadways
  • Waste & Water Management
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. WATERPROOFING SYSTEMS MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Waterproofing Membranes
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Waterproofing Chemicals
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Integral Systems
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness

6. WATERPROOFING SYSTEMS MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Building Structures
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Roofing & Walls
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Roadways
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness
  • 6.5. Waste & Water Management
    • 6.5.1. Market opportunities and trends
    • 6.5.2. Growth prospects
    • 6.5.3. Geographic lucrativeness
  • 6.6. Others
    • 6.6.1. Market opportunities and trends
    • 6.6.2. Growth prospects
    • 6.6.3. Geographic lucrativeness

7. WATERPROOFING SYSTEMS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. United Kingdom
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Israel
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. Others
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Type
    • 7.6.2. By Application
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Taiwan
        • 7.6.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Others
        • 7.6.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BASF SE
  • 9.2. SOPREMA S.A.S.
  • 9.3. Henkel Polybit
  • 9.4. MAPEI S.p.A.
  • 9.5. Pidilite Industries Ltd.
  • 9.6. Tremco Incorporated
  • 9.7. ALCHIMICA S.A.
  • 9.8. Bostik
  • 9.9. CHRYSO
  • 9.10. Elmich
  • 9.11. Siplast
  • 9.12. STP Limited