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市場調査レポート
商品コード
1457071

殺鼠剤市場 - 2024年~2029年までの予測

Rodenticides Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 124 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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殺鼠剤市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 124 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

殺鼠剤市場は、2022年に11億1,230万1,000米ドルと評価され、CAGR 4.49%で成長し、2029年には15億1,237万米ドルの市場規模に達します。

殺鼠剤」という用語は、作物被害、食品汚染、疾病感染、経済的損害を引き起こすネズミ、ネズミ、リス、シマリス、ウッドチャックなどのげっ歯類を駆除するために使用される殺虫剤を指します。世界中でネズミの侵入や住宅法違反が原因で、毎年何千ドル分もの食料が浪費されています。それ以外にも、ネズミは食品に汚れを残し、細菌を蔓延させる。インドでは、年間240万トンから2,600万トンものネズミによる穀物ロスが報告されています。インドには推定24億匹のネズミがおり、毎日6匹のネズミが人間1人分の食料を消費しています。Panseの報告によると、貯蔵中のネズミは約2.5%の損失を引き起こす可能性があります。(出典:igmri.dfpd.gov, in).ペスト、ハンタウイルス、ラッサ熱のような伝染病が増加し、生態系、野生生物、そして人間に影響を及ぼす背景には、ネズミの急激な増加があります。商業施設、住宅、工業施設では、これらの害虫を駆除するためにネズミ駆除製品を使用し始めています。

さまざまな害虫駆除業者が、都市部のネズミの個体数を減らすために殺鼠剤を広く使用しています。世界の人口増加により穀物需要が増加し、食料貯蔵能力を高める必要性から食料安全保障に対する懸念が高まり、殺鼠剤市場を世界的に牽引しています。国連の報告書によれば、その数は2030年までに86億人、2050年までに98億人、2100年までに112億人に増加するといいます。しかし、化学物質の使用や、人間や他の生物への有害な影響に対する懸念から、需要は制限される可能性が高いです。このため、製品の用途は厳しい法律の下で高度に規制されています。

市場促進要因:

  • 経済的損失と病気に対する懸念の高まりが市場を急拡大させると予想されます。

ネズミの数は増加の一途をたどっています。米国では、全食品の30%(4,830億米ドル相当)が毎年捨てられています。驚くべき数のネズミが人間の食べ物を食べることに適応し、急速に繁殖しています。ノルウェーネズミ(Rattus norvegicus)は、十分な餌があれば、1回の出産で最大12匹の仔ネズミを産むことができます。(出典:UNEPおよびthecounter.org)。その結果、食品廃棄物もげっ歯類の個体数増加に寄与しています。気候変動により、温帯地域ではげっ歯類の個体数が増加すると予想されています。その結果、都市部では、特にネズミと人間が接触することによって、人間の疾病感染のリスクが高まる可能性があります。ネズミが農作物に与える被害は、発展途上国では3~5%、先進国では1%以上と推定されています。(knowledgebank.irri.org)。その結果、ペスト、ラッサ熱、ハンタウイルス感染症などの病気を引き起こし、人間、動物、環境に影響を及ぼす可能性があります。その結果、殺鼠剤は、工業、商業、住宅におけるネズミ駆除製品に多用されています。殺鼠剤は、この問題に対処するため、各社から発売されています。

  • 都市化とインフラ整備の進展が市場の成長に影響を与えます。

殺鼠剤市場は、都市化とインフラ整備の影響を大きく受ける。これらの要因は、ネズミ駆除と新たな生息地に関する課題を発生させるからです。都市が拡大し、インフラ・プロジェクトが増加するにつれて、建物や道路、その他の構造物がネズミの繁殖に理想的な条件を提供するように建設されます。都市部におけるネズミは、食料供給に害を及ぼし、病気を蔓延させる可能性があるため、住民に健康上の危険をもたらします。その結果、町や企業、住宅所有者がネズミの侵入に関連する危険を減らす効率的な方法を探しているため、殺鼠剤に対する市場の需要が顕著に急増しています。

市場抑制要因:

  • 殺鼠剤に関する政府の禁止令や厳しい規制が市場の妨げになると予想されます。

同市場は、いくつかの厳しい規制とそれに続く殺鼠剤禁止勧告に苦しめられています。猛禽類やその他の清掃動物が毒殺された死骸を食べることが、これらの種の死亡の主な原因となっています。さらに、殺鼠剤への暴露は人間を中毒の危険にさらします。さらに、殺鼠剤会社や害虫駆除会社が遵守すべき殺鼠剤スチュワードシップ規制を生み出した、欧州全域のほとんどの殺鼠剤に適用される規則を施行するBiocidal Products Regulation(BPR)があります。これは、使用される殺鼠剤の需給比と価格設定に影響を与え、市場の成長を抑制すると予想されます。

北米は主要な地域市場になると予想されます。

この地域の多様な景観や都市化パターンを表すいくつかの要因が、北米の殺鼠剤市場に影響を与えています。害虫を効果的に管理するために、増加する都市では殺鼠剤を利用しなければならないです。これは、ネズミの侵入につながる都市化の継続的なプロセスによって生み出される好条件のためです。殺鼠剤の必要性は、都市害虫駆除、農業、食品貯蔵を含むいくつかの業界において、食品安全や公衆衛生に関する厳しい法律やガイドラインによってさらに裏付けられています。農業の分野では、殺鼠剤は収穫物や保管されている穀物を保護するために不可欠であり、そのため金銭的な損失に対する心配を軽減することができます。

主な発展:

  • BASF社によると、2023年3月、野ネズミ(一般にキツツキネズミと呼ばれる)は、高い評価を得ているコレカルシフェロール殺鼠剤Selontra(R)で処理できるようになります。この新ラベルの刷新により、害虫駆除ソリューションのトップメーカーであるBASFのこの好評な製品は、Apodemus sylvaticus、すなわちキクネズミまたは野ネズミの駆除に適した唯一の殺鼠剤となります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 殺鼠剤市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 抗凝固剤
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 非抗凝固剤
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 殺鼠剤市場:製品別

  • イントロダクション
  • ペレット
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な利益性
  • ブロック
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • パウダーとスプレー
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第7章 殺鼠剤市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 害虫駆除会社
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 倉庫
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 家庭用
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 農業
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第8章 殺鼠剤市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • 製品別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • Bayer AG
  • Neogen Corporation
  • Liphatech, Inc.
  • Impex Europe sl
  • Bell Labs
  • Ecoclear Products
  • Syngenta
  • SenesTech, Inc
目次
Product Code: KSI061611706

The rodenticides market is evaluated at US$1,112.301 million for the year 2022 growing at a CAGR of 4.49% reaching the market size of US$1,512.37 million by the year 2029.

The term "rodenticide" refers to pesticides used to control rodents such as mice, rats, squirrels, chipmunks, woodchucks, and others that cause crop damage, food contamination, disease transmission, and economic damage. Thousands of dollars worth of food is wasted every year due to rodent infestations as well as violations of housing codes across the globe. Aside from that, they leave dirt in food and spread bacteria. India reports food grain losses ranging from 2.4 million tonnes per year to 26 million tonnes per year caused by rodents. In India, there are an estimated 2400 million rats, and six rats consume one man's food each day. The report by Panse indicates that rodents in storage can cause losses of approximately 2.5%. (Source:igmri.dfpd.gov, in) . A rapidly growing rodent population is a prime reason behind the increase in transmittable diseases like plague, hantavirus, and Lassa fever, which, in turn, affect the ecosystem, wildlife, and humans. Commercial, residential, and industrial facilities have started using rodent control products to get rid of these pests.

Various pest control agencies use rodenticides widely to reduce rodent populations in the cities. A growing population worldwide has resulted in an increased demand for grains, and the need for more food storage capacity has resulted in a growing concern over food security, driving rodenticide markets worldwide. A United Nations report says that number will rise to 8.6 billion by 2030, 9.8 billion by 2050, and 11.2 billion by 2100. Demand, however, is likely to be restricted by concerns about the use of chemicals and their harmful effects on humans and other living creatures. Because of this, product applications are highly regulated under stringent laws.

MARKET DRIVERS:

  • Economic losses and growing concern over diseases are anticipated to upsurge the market.

Rodents are increasing in numbers continuously. In the United States, 30 percent of all food, worth $483 billion, is thrown away each year. A remarkable number of rats are adapted to eating human food and reproduce rapidly. Norway rats (Rattus norvegicus) can have up to 12 pups in a litter if sufficient food is available. (Source: UNEP and thecounter.org). Consequently, food waste also contributes to the population increase of rodents. It is expected that rodent populations will increase in temperate areas due to climate change. This could pose a higher risk of human disease transmission in urban areas, particularly as a result of human contact with rodents. The damage rats cause to crops is estimated to be 3-5% in developing countries and more than 1% in developed countries. (knowledgebank.irri.org). This leads to diseases such as the plague, Lassa fever, and Hantavirus infections that can affect humans, animals, and the environment. As a result, rodenticides are heavily used in rodent control products in industrial, commercial, and residential settings. Rodenticides are being launched by companies to combat this problem.

  • Increasing urbanization and infrastructure development impacts the market growth.

The rodenticide market is significantly impacted by urbanization and infrastructure development since these factors generate challenges for rodent control and new habitats. As cities expand and infrastructure projects multiply, buildings, roads, and other structures are built to provide ideal conditions for rats to thrive. Mice in urban areas pose a health danger to the population because they can harm food supplies and spread disease. As a result, there is a noticeable surge in the market demand for rodenticides as towns, companies, and homeowners look for efficient ways to reduce the hazards related to rodent infestations.

MARKET RESTRAINTS:

  • The government ban and stringent regulations on rodenticides are expected to hamper the market.

The market has suffered from several stringent regulations and a subsequent recommendation to ban rodenticides. The consumption of poisoned carcasses by birds of prey and other scavenger species is a leading cause of the deaths of these species. Additionally, rodenticide exposure exposes humans to intoxication risks. In addition, the Biocidal Products Regulation (BPR) enforces rules that apply to most rodenticides across Europe, which spawned the Rodenticide Stewardship Regime that is to be observed by rodenticide companies and pest control companies. This is expected to impact the demand-supply ratio and pricing of rodenticides used, thereby restricting the market's growth.

North America is anticipated to be the major regional market.

Several factors that represent the varied landscapes and urbanization patterns of the area influence the rodenticide market in North America. To effectively manage pests, increasing cities must utilize rodenticides due to the favorable conditions created by the continual process of urbanization, which leads to rodent infestations. The need for rodenticides is further supported by strict laws and guidelines about food safety and public health in several industries, including urban pest control, agriculture, and food storage. In the field of agriculture, rodenticides are essential for protecting harvests and grains that have been kept, therefore mitigating worries over financial losses.

Key Developments:

  • In March 2023, according to BASF, field mice, commonly referred to as wood mice, can be treated with the acclaimed cholecalciferol rodenticide Selontra(R). With this new label relaunch, the well-liked product from the top producer of pest control solutions is the only rodenticide available that is appropriate for taking care of these Apodemus sylvaticus, or wood or field mice.

Segmentation:

By Type

  • Anticoagulant
  • Non-Anticoagulant

By Product

  • Pellets
  • Blocks
  • Powder and Spray

By End-User

  • Pest Control Companies
  • Warehouses
  • Household
  • Agriculture

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. RODENTICIDES MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Anticoagulant
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Non-Anticoagulant
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. RODENTICIDES MARKET, BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Pellets
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Blocks
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Powder and Spray
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. RODENTICIDES MARKET, BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Pest Control Companies
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Warehouses
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Household
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Agriculture
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness

8. RODENTICIDES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By Product
    • 8.2.3. By End-User
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2.Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2.Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2.Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By Product
    • 8.3.3. By End-User
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2.Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2.Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2.Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By Product
    • 8.4.3. By End-User
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. United Kingdom
        • 8.4.4.1.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2.Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2.Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2.Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2.Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2.Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By Product
    • 8.5.3. By End-User
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2.Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2.Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2.Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2.Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By Product
    • 8.6.3. By End-User
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2.Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2.Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2.Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2.Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2.Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2.Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2.Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1.Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2.Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. BASF SE
  • 10.2. Bayer AG
  • 10.3. Neogen Corporation
  • 10.4. Liphatech, Inc.
  • 10.5. Impex Europe sl
  • 10.6. Bell Labs
  • 10.7. Ecoclear Products
  • 10.8. Syngenta
  • 10.9. SenesTech, Inc