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市場調査レポート
商品コード
1457050

天然ビタミンE市場 - 2024年~2029年までの予測

Natural Vitamin E Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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天然ビタミンE市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月08日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

天然ビタミンE市場は、2022年に7億1,026万7,000米ドルと評価され、CAGR 5.42%で成長し、2029年には10億2,780万8,000米ドルに達すると予測されています。

ハーバード・メディカル・スクールでは、ビタミンEは脂溶性の抗酸化物質であり、細胞膜に存在する活性酸素から身を守る働きがあると説明しています。ビタミンEは、小麦胚芽油、ナッツ類(ピーナッツ、アーモンドなど)、種子類(ひまわりの種、かぼちゃの種など)、果物(マンゴー、アボカドなど)、野菜(ビートグリーン、コラードグリーン、ほうれん草、赤ピーマン、アスパラガスなど)に多く含まれています。

天然ビタミンE製品は、健康、肌、髪に良いという認識が広まり、人気が高まっています。天然ビタミンEサプリメントやスキンケア製品への需要が高まった結果、美容室、栄養ショップ、薬局から食料品店まで幅広く販売されるようになりました。健康や皮膚に関する意識の高まりは、ビタミンEサプリメントやその他の製品への消費者の大きなシフトをもたらし、需要をさらに押し上げています。

さらに、化学物質を含まないナチュラルでクリーンなラベルの製品に対する需要の高まりも、天然ビタミンEの市場拡大に寄与しています。消費者の嗜好は、ビタミンEなどの主要ビタミンを有機的に生産した製品にシフトしています。新しい天然由来のビタミンEの動向は、美容・パーソナルケア製品の需要を大幅に押し上げています。

市場促進要因

  • ビタミンEの効能に関する意識の高まりが市場成長の原動力となっています。

ビタミンEが豊富な食品や栄養補助食品を摂取することで、致死的な心血管疾患、がん、認知症、その他の疾患の有病率が低下することが、様々な研究で示されています。天然ビタミンEは、健康な皮膚や目の維持を助けるだけでなく、病気やウイルス・細菌感染に対する身体の免疫システムを強化します。

また、天然ビタミンE製品を摂取することで、その欠乏症を減らし、運動失調やAVEDなどの自己免疫疾患の発生を予防することができます。ビタミンEは豊富な抗酸化物質であり、紫外線による皮膚へのダメージを最小限に抑えるのに役立ちます。

さらに、ビタミンEを皮膚に局所的に使用することで、皮膚に潤いを与え、フリーラジカルによるダメージから保護することができます。また、湿疹、乾癬、にきびなどの内科的疾患に悩む人々の救済にも役立ちます。その結果、保湿クリーム、栄養を与える美容液、強力なアイクリームなど、天然ビタミンEの用途が拡大しています。

クリーンラベル製品に対する需要の高まりと、自然派スキンケアと化粧品市場の隆盛が、様々な天然ビタミンE製品に対する需要を加速させています。

健康志向の顧客は、ラベルや成分が透明なサプリメントやスキンケア製品を求めています。その結果、クリーン・ラベル商品、つまり自然で基本的で身近な成分を特徴とする商品が絶大な人気を集めています。調査によると、顧客は人工的な化学物質を含む製品よりも、クリーン・ラベル製品に高いお金を払うことを望んでいます。

調査によると、消費者はパラベン、鉱物油、フタル酸エステル、ラウリル硫酸ナトリウムなどの化学物質による健康被害を懸念して敬遠しています。天然ビタミンEのような天然成分は、人の健康や環境にとってより安全であると消費者に認識されています。

その結果、合成化合物の代わりに天然成分を使用する化粧品会社が増えており、天然成分やオーガニックのパーソナルケア製品への需要が高まっています。

阻害要因

  • 高価格

天然ビタミンE製品の高価格、具体的な科学的根拠の欠如、原材料価格の高騰と変動が、予測期間中の天然ビタミンE世界市場の成長を妨げます。

しかし、特に米国や英国などの国々における継続的な製品の革新と発売は、主要な市場プレーヤーに新たな機会を提供しています。

天然ビタミンEの世界市場の製品タイプ別セグメンテーションには、トコフェロールとトコトリエノールが含まれます。

天然ビタミンEの世界市場を製品タイプ別に分類すると、トコフェロールとトコトリエノールが含まれます。トコフェロールは自然界に存在するビタミンEの中で最も一般的なものです。トコフェロールには、アルファ、ベータ、ガンマ、デルタの4つのサブタイプがあります。トコトリエノールは、心血管の健康や認知機能のサポートなど、さまざまな健康上のメリットをもたらします。

世界の天然ビタミンE市場では、北米が大きなシェアを占めると予想されています。

北米地域が天然ビタミンE市場で大きなシェアを占めると予想されています。この地域は、栄養補助食品、化粧品、スキンケア産業が確立されているため、予測期間を通じて急速な拡大が見込まれます。天然ビタミンEは米国やカナダなどの市場で需要が高いです。

この地域市場は、クリーンラベル、ナチュラル、オーガニックのスキンケアおよび化粧品製品に対する需要の高まりに加え、ミレニアル世代の人口増加の結果、拡大しています。

さらに、BASF、Archer Daniels Midland Companyなどの主要市場プレイヤーの存在も、この地域における天然ビタミンEの需要に拍車をかけています。高齢者人口の増加とヘルスケア支出の増加、ライフスタイルの変化、食品の技術革新などが、北米における予測期間中の市場拡大に寄与しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 世界の天然ビタミンE市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • トコフェロール
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • トコトリエノール
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し

第6章 世界の天然ビタミンE市場:用途別

  • イントロダクション
  • 栄養補助食品
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 強化/機能性食品および飲料
    • 市場機会動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 美容およびパーソナルケア製品
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 医薬品
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 動物の飼料
    • 市場機会そして動向
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第7章 世界の天然ビタミンE市場:地域別

  • イントロダクション
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 用途別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • BASF SE
  • Archer Daniels Midland Company
  • Dsm N.V
  • Brenntag AG
  • Merck KGaA(Sigma Aldrich)
  • Excel Vite, Inc.
  • Parachem Fine & Specialty Chemicals
  • Kuala Lumpur Kepong Berhad(Davos Life Science)
目次
Product Code: KSI061615372

The natural vitamin E market was valued at US$710.267 million in 2022 and is expected to grow at a CAGR of 5.42% to reach US$1027.808 million by 2029.

Harvard Medical School describes Vitamin E as a fat-soluble antioxidant that helps protect against reactive oxygen specimens present in cell membranes. Naturally, vitamin E is predominately found in plant-based oils such as wheat germ oil, nuts (like peanuts, and almonds), seeds (like sunflower seeds and pumpkin seeds), fruits (Mangoes and avocados), and vegetables such as beet greens, collard greens, spinach, red bell pepper, and asparagus.

Natural vitamin E products are becoming more popular due to the growing awareness regarding its benefits for health, skin, and hair. As a result of the increased demand for natural vitamin E supplements and skincare products, they are widely available in beauty stores, nutrition shops, and pharmacies to being available in grocery stores. Increasing awareness regarding one's health and skin has led to a massive consumer shift towards vitamin E supplements and other products which is propelling the demand even further.

In addition, the growing demand for chemical-free, natural, and clean-label products is also contributing to the market expansion of natural vitamin E. Consumers' preferences have shifted towards products that have organically produced key vitamins such as vitamin E. The trend of new naturally derived Vitamin E has significantly boosted the demand for beauty and personal care products.

Market Drivers

  • Growing awareness regarding vitamin E's benefits is driving the market growth-

Various studies have shown that ingestion of vitamin E-rich food or dietary supplements leads to decreased prevalence of fatal cardiovascular disease, cancer, dementia, and other medical disorders. Natural vitamin E aids in the maintenance of healthy skin and eyes, as well as the strengthening of the body's immunity system against sickness and viral or bacterial infection.

Consumption of natural vitamin E products can also decrease its deficiency and prevent the occurrence of autoimmune diseases such as ataxia and AVED. Vitamin E is a rich antioxidant that can be useful in minimizing UV damage to the skin.

Furthermore, using vitamin E topically on your skin can help hydrate and protect it from free radical damage. It also helps in providing relief to people suffering from medical disorders such as eczema, psoriasis, and acne. As a result, the market is also witnessing a growing application of natural vitamin E in hydrating creams, nourishing serums, and potent eye creams.

Growing demand for clean-label products and the flourishing natural skincare and cosmetics market is accelerating the demand for different natural vitamin E products.

Health-conscious customers are looking for supplements and skincare products with label and ingredient transparency. As a result, clean-label goods - those featuring natural, basic, and familiar ingredients are gaining immense popularity. Research has shown that customers are willing to pay more for clean-label products than products containing artificial chemicals.

According to research, consumers are avoiding chemicals such as parabens, mineral oil, phthalates, and sodium lauryl sulfate because they are concerned about the health hazards linked with them. Natural ingredients such as natural vitamin E are perceived as safer for human health and the environment by consumers.

As a result, an increasing number of cosmetics businesses are substituting natural components for synthetic compounds which is fueling demand for natural and organic personal care products.

Restraint-

  • High Prices-

High prices of natural vitamin E products, lack of concrete scientific evidence along with high and volatile prices of raw materials obstruct the growth of the global market for natural vitamin E during the projection period.

However, continuous product innovation and launches especially in countries such as the US or the UK are providing new opportunities for key market players.

The segmentation of the global natural vitamin E market by product type includes Tocopherols and Tocotrienols.

The segmentation of the global natural vitamin E market by product type includes tocopherols and tocotrienols. Tocopherols represent the most prevalent form of vitamin E naturally occurring in nature. They consist of four subtypes: alpha, beta, gamma, and delta. Tocotrienols offer various health benefits, including support for cardiovascular health and cognitive function.

North America is anticipated to hold a significant share of the global natural vitamin E market.

North America region is anticipated to hold a substantial share of the natural vitamin E market. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to the presence of well-established nutraceutical, cosmetic, and skincare industries. Natural vitamin E's are in high demand in markets such as the United States and Canada.

This regional market is also expanding as a result of the growing millennial population, in addition to the rising demand for clean-label, natural, and organic skincare and cosmetics products.

In addition, the presence of key market players such as BASF, Archer Daniels Midland Company, and others is also spurring the demand for natural vitamin E in this region. The rising elderly population and healthcare expenditures along with changing lifestyles, and food innovation have all contributed to market expansion during the forecast period in North America.

Market Developments

  • March 2022- In a groundbreaking development in oral health, UK vitamin brand Nourished collaborated with Colgate to introduce 'nutristacks' to the UK market. The innovative range of 3D printed vitamin gummies, developed in partnership with Colgate, launched by Birmingham-based health tech start-up Nourished. These gummies were made available for purchase across the UK.
  • February 2022- Indian Natural Vitamin E manufacturing company Orah Nutrichem Pvt Ltd launched ORAH Vit E, a Tocotrienol-based natural anti-oxidant for the food and cosmetic industry.

Market Segmentation

By Product Type

  • Tocopherols
  • Tocotrienols

By Application

  • Dietary Supplements
  • Fortified/Functional Food and Beverage
  • Beauty and Personal Care Products
  • Pharmaceuticals
  • Animal Feed

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL NATURAL VITAMIN E MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Tocopherols
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Tocotrienols
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects

6. GLOBAL NATURAL VITAMIN E MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dietary Supplements
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. Fortified/Functional Food and Beverage
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. Beauty and Personal Care Products
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness
  • 6.5. Pharmaceuticals
    • 6.5.1. Market opportunities and trends
    • 6.5.2. Growth prospects
    • 6.5.3. Geographic lucrativeness
  • 6.6. Animal Feed
    • 6.6.1. Market opportunities and trends
    • 6.6.2. Growth prospects
    • 6.6.3. Geographic lucrativeness

7. GLOBAL NATURAL VITAMIN E MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
    • 7.1.1. By Product Type
    • 7.1.2. By Application
    • 7.1.3. By Country
      • 7.1.3.1. United States
        • 7.1.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.1.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.1.3.2. Canada
        • 7.1.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.1.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.1.3.3. Mexico
        • 7.1.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.1.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.2. South America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Application
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. Brazil
        • 7.2.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Argentina
        • 7.2.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Others
        • 7.2.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. Europe
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Application
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. UK
        • 7.3.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Germany
        • 7.3.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. France
        • 7.3.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.4. Spain
        • 7.3.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.5. Others
        • 7.3.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.3.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.4. Middle East and Africa
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Application
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Saudi Arabia
        • 7.4.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. UAE
        • 7.4.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. Israel
        • 7.4.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Others
        • 7.4.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
  • 7.5. Asia Pacific
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Application
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Japan
        • 7.5.3.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. China
        • 7.5.3.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. India
        • 7.5.3.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.4. South Korea
        • 7.5.3.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.5. Indonesia
        • 7.5.3.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.6. Thailand
        • 7.5.3.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.7. Others
        • 7.5.3.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 7.5.3.7.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. BASF SE
  • 9.2. Archer Daniels Midland Company
  • 9.3. Dsm N.V
  • 9.4. Brenntag AG
  • 9.5. Merck KGaA (Sigma Aldrich)
  • 9.6. Excel Vite, Inc.
  • 9.7. Parachem Fine & Specialty Chemicals
  • 9.8. Kuala Lumpur Kepong Berhad (Davos Life Science)