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市場調査レポート
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1457035

マテリアルハンドリング市場-2024年から2029年までの予測

Material Handling Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 135 Pages
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即日から翌営業日
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.08円
マテリアルハンドリング市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

マテリアルハンドリング市場は、2022年に1,678億3,000万米ドルと評価され、CAGR 7.9%で成長し、2029年には2,858億1,300万米ドルの市場規模に達します。

様々なエンドユーザー産業で産業オートメーションソリューションの採用が拡大していることが、世界のマテリアルハンドリング市場の成長を促進する主要要因の1つです。eコマース産業の活況の結果、流通センターや倉庫に様々な機器を設置するためのメーカーによる投資が増加していることも、マテリアルハンドリング製品やソリューションの需要を世界中で促進しています。さらに、作業員の安全性に関する厳格な規制により、メーカーは危険な作業環境でマテリアルハンドリングソリューションを導入する必要があり、これが市場におけるマテリアルハンドリング製品とサービスの需要をさらに押し上げています。

トラックとリフトの需要増加

この成長は、高価な人的労働力のために自動リフトとトラックへのシフトが進んでいることと、サプライチェーン全体を通して業務効率を向上させる必要性が高まっていることに起因しています。発展途上国における建設プロジェクトの増加が、小型トラックや特殊な重量物リフト機器の需要を促進しています。さらに、活況を呈している世界のロジスティクス産業が、今後数年間の市場の成長をさらに後押しすると考えられます。自動保管・検索システム(AS/RS)は、床面積、人件費、在庫レベルの削減を支援し、製造サイクルタイムを短縮しながら生産性を向上させる自動化された機械・装置に対する需要の増加により、予測期間中に最も速い成長を遂げると考えられます。

倉庫管理・配送ニーズの高まり

世界のサードパーティーロジスティクス物流業界の成長は、マテリアルハンドリングソリューションの需要を大きく促進しています。成長する世界のeコマース業界への新興企業の参入は、サプライチェーンの一部として他の物流企業に依存しているため、3PLソリューションの需要を押し上げています。そのため、サプライチェーン全体を円滑にするために、3PL業界の倉庫・流通部門からマテリアルハンドリングソリューションへの需要が高まっています。空港の手荷物ハンドリング用途は、世界の観光産業の成長により、大幅な市場成長が見込まれています。世界の新興経済諸国における購買力の増加と生活水準の向上により、航空旅行へのシフトが顕著になっています。これがさらに航空旅行利用者数の増加につながり、ひいては空港における空港手荷物ハンドリングソリューションの需要に拍車をかけることになります。

業界別では、製造業が予測期間中に大きく成長すると予測されています。

世界の製造活動の活発化と、特に発展途上国におけるインフラ整備が、タイムリーな生産要件と生産性向上のためのマテリアルハンドリングソリューションの需要に拍車をかけると考えられます。さらに、人件費の高騰と、より安全な職場を提供するための厳しい規制が相まって、製造業者は労働集約的な生産方法から資本集約的な生産方法への転換を迫られており、マテリアルハンドリングの世界市場の成長にプラスの影響を与えています。さらに、医療セグメントは、世界の高齢者人口の増加と慢性疾患の増加により、予測期間中に最も速い市場成長を示すことになります。様々な医薬品や医療機器の需要の増加により、医療や製薬業界は効率的なマテリアルハンドリングソリューションを選択する必要があります。

アジア太平洋は、予測期間中に高い成長が見込まれています。

中国、インド、韓国などの新興経済諸国における急速な工業化と製造活動の活発化が、マテリアルハンドリングソリューションの需要を押し上げています。また、スマートフォンの普及やインターネット接続の普及により、インドや中国でeコマース産業が成長していることも、倉庫・流通向けマテリアルハンドリングソリューションの需要を後押ししています。活況を呈する建設業界や、政府の積極的な取り組みや政策に支えられたインフラ開拓への投資は、アジア太平洋のマテリアルハンドリング市場の成長をさらに促進すると考えられます。

市場の主要発表

  • 2023年5月、マテリアルハンドリングイノベーションの業界リーダーであるToyota Material Handling(TMH)は、3つの新しい電動フォークリフトモデルを発表し、すでに素晴らしいマテリアルハンドリング製品とサービスのポートフォリオを拡大しました。サイド・エントリー・エンド・ライダー、センター・ライダー・スタッカー、産業用牽引トラクターは、新たに導入される電動製品のひとつです。これらの製品は、オペレーターの快適さを第一に考えながら、これまでにない効率性、多用途性、クラス最高の性能を顧客に記載しています。この製品は人間工学に基づいた制御ハンドルを持ち、複数の機能を備えているため、運転者は前方を向き、明確な視線を維持しながら荷のピッキングと配置を行うことができます。クラス最高の旋回半径と旋回中の速度低下も運転者に体験させ、コーナリング時の荷物の運搬をより簡単にし、さまざまな用途に適しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 マテリアルハンドリング市場:製品別

  • イントロダクション
  • 無人搬送車
  • 自動保管と検索システム
  • トラックとリフト
  • クレーンとホイスト
  • コンベアシステム
  • その他

第6章 マテリアルハンドリング市場:用途別

  • イントロダクション
  • 倉庫保管と配送
  • 空港の手荷物取り扱い
  • バルクハンドリング
  • 郵便と宅配便
  • 組み立て
  • 包装

第7章 マテリアルハンドリング市場:業界別

  • イントロダクション
  • 製造業
  • 医療
  • 化学薬品
  • 飲食品
  • 倉庫
  • その他

第8章 マテリアルハンドリング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Daifuku Co., Ltd.
  • Schaefer Systems International Pvt Ltd
  • Honeywell Intelligrated
  • KION Group(Dematic)
  • Toyota Industries Corporation
  • Beumer Group
  • Material Handling Systems
  • KUKA Group(Swisslog Holding AG)
  • LIEBHERR
  • Alta Equipment Group Inc(PeakLogix)
目次
Product Code: KSI061610036

The material handling market is evaluated at US$167.83 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 7.9% reaching the market size of US$285.813 billion by the year 2029.

The growing adoption of industrial automation solutions across various end-user industries is one of the key factors driving the global material handling market's growth. As a result of the booming e-commerce industry, rising investments by manufacturers in the installation of various equipment at distribution centres and warehouses are also fueling the demand for material handling products and solutions across the globe. Moreover, the rigid regulations regarding worker safety require manufacturers to implement material-handling solutions in a hazardous work environment, which further drives the demand for material-handling products and services in the market.

Increasing demand for trucks and lifts

This growth is attributed to the shift towards automated lifts and trucks due to the expensive human workforce and the growing need to improve operational efficiency throughout the entire supply chain. An increasing number of construction projects in developing countries is driving the demand for small trucks and specialized heavy-lifting equipment. Moreover, the booming global logistics industry will further push the market's growth over the next few years. Automated storage and retrieval systems (AS/RS) will witness the fastest growth during the forecast period owing to the increasing demand for automated machines and equipment that assist in reducing floor space, labour costs, and inventory levels to enhance productivity while reducing manufacturing cycle time.

The rising need for warehousing and distribution

The growing global third-party logistic industry is significantly driving the demand for material handling solutions. The entry of new startups in the growing global e-commerce industry is boosting the demand for 3PL solutions, as they rely on other logistic enterprises as part of the supply chain. Thus, there is a high demand for material handling solutions from the warehousing and distribution segment of the 3PL industry to smoothen the entire supply chain. Airport baggage handling applications are poised to experience significant market growth due to the growing global tourism industry. The increasing purchasing power and improving living standards in the developing economies of the world have led to a significant shift towards air travel. This has further led to a rise in the number of air travel passengers, which, in turn, will spur the demand for airport baggage handling solutions at airports.

By industry vertical, the manufacturing sector is projected to grow considerably during the forecast period

The rising global manufacturing activities and infrastructural development, especially in developing countries, will spur the demand for material handling solutions for timely production requirements and increased productivity. Moreover, high labour costs coupled with stringent regulations for providing a safer workplace are pushing manufacturers to shift from labour-intensive to capital-intensive production methods, thereby positively impacting the global material handling market growth. Additionally, the healthcare sector will witness the fastest market growth over the projected period due to the rising global geriatric population and the increasing cases of chronic diseases. The increase in demand for various medicines and medical devices will require the healthcare and pharmaceutical industries to opt for efficient material-handling solutions.

Asia Pacific is expected to grow at a high rate during the forecast period.

The rapid industrialization and rising manufacturing activities in developing Asian economies such as China, India, and South Korea are boosting the demand for material handling solutions. The growing e-commerce industry in India and China due to the rising use of smartphones and the proliferation of internet connectivity is also fueling the demand for material handling solutions for warehousing and distribution applications. The booming construction industry and investments in infrastructural development supported by favourable government initiatives and policies will further propel the growth of the Asia Pacific material handling market over the forecast years.

Market key launches

  • In May 2023, three new electric forklift models were introduced by Toyota Material Handling (TMH), the industry leader in material handling innovation, expanding its already impressive portfolio of material handling products and services. A Side-Entry End Rider, a Center Rider Stacker, and an Industrial Tow Tractor are among the new electric products that are being introduced. These products give customers access to unprecedented efficiency, versatility, and best-in-class performance while putting operator comfort first. This product has an ergonomic control handle with multiple functions that allow the operator to pick and place loads while facing forward and maintaining a clear line of sight. Best-in-class turning radius and speed reduction during turns will also be experienced by operators, making it simpler to transport loads when cornering and suitable for a variety of applications.

Segmentation:

By Product

  • Automated Guided Vehicles
  • Automated Storage and Retrieval Systems
  • Trucks and Lifts
  • Cranes & Hoists
  • Conveyor System
  • Others

By Application

  • Warehousing and Distribution
  • Airport Baggage Handling
  • Bulk Handling
  • Postal and Parcel Delivery
  • Assembly
  • Packaging

By Industry Vertical

  • Manufacturing
  • Healthcare
  • Chemical
  • Paper
  • Food and Beverage
  • Warehousing
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. MATERIAL HANDLING MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Automated Guided Vehicles
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Automated Storage and Retrieval Systems
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Trucks and Lifts
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Cranes & Hoists
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Conveyor System
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness

6. MATERIAL HANDLING MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Warehousing and Distribution
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Airport Baggage Handling
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Bulk Handling
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Postal and Parcel Delivery
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Assembly
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
    • 6.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.7. Packaging
    • 6.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.7.2. Growth Prospects
    • 6.7.3. Geographic Lucrativeness

7. MATERIAL HANDLING MARKET, BY INDUSTRY VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Manufacturing
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Healthcare
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Chemical
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Paper
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Food and Beverages
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. Warehouse
    • 7.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.8. Others
    • 7.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.8.2. Growth Prospects
    • 7.8.3. Geographic Lucrativeness

8. MATERIAL HANDLING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Application
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Application
    • 8.3.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Application
    • 8.4.3. By Industry Vertical
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Others
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Application
    • 8.5.3. By Industry Vertical
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Application
    • 8.6.3. By Industry Vertical
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Indonesia
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Others
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Daifuku Co., Ltd.
  • 10.2. Schaefer Systems International Pvt Ltd
  • 10.3. Honeywell Intelligrated
  • 10.4. KION Group (Dematic)
  • 10.5. Toyota Industries Corporation
  • 10.6. Beumer Group
  • 10.7. Material Handling Systems
  • 10.8. KUKA Group (Swisslog Holding AG)
  • 10.9. LIEBHERR
  • 10.10. Alta Equipment Group Inc (PeakLogix)