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市場調査レポート
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1457014

工業用酵素市場-2024年から2029年までの予測

Industrial Enzymes Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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工業用酵素市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

工業用酵素市場はCAGR 9.83%で成長し、2022年の市場規模31億200万米ドルから2029年には59億7,800万米ドルに達すると予測されています。

活況を呈する飲食品加工業界は、製品の食感、味、風味を向上させる工業用酵素の需要を増大させています。

世界の高齢化人口の増加と意識向上による化粧品とパーソナルケア製品への需要増加が、工業用酵素の世界市場成長に寄与しています。健康とフィットネスに関する意識の高まりは、栄養補助食品への高い需要につながっており、これは消化酵素と栄養酵素の成長を促進し、それによって予測数年間の工業用酵素市場の成長にプラスの影響を与えます。さらに、酵素の需要は、飼料の消化性と栄養価を高めるために動物飼料製品への応用が増加することによって強まると考えられます。

世界の新興国を中心とした急速な都市化

国連の統計によると、世界の都市人口は増加しており、2022年には56.9%に増加します。農村部から都市部への人口移動によって可処分所得が増加し、それが近代的な生活環境の導入にもつながっています。そのため、消費水準にプラスの影響を与え、革新的な製品開拓のために多くの産業で利用される酵素の市場需要を生み出し、予測期間中の市場成長を急成長させています。さらに、急速な都市化により、人々はより良い教育を受け、高給を得ることができます。このため、人々は健康や個人の衛生に気を配り、身だしなみを整えるようになり、予測期間中の世界の工業用酵素市場の成長を促進しています。

最終用途産業に基づくと、飲食品セクターが高い成長率を示すと予想されます。

飲食品産業は予測期間中にかなりの成長が見込まれます。これは、食品加工、製パン、醸造において、他の酵素の中でもカルボヒドラーゼのような酵素の需要が増加しているためです。革新的な風味の開発に対するニーズの高まりが、世界の工業用酵素市場の成長をさらに後押ししています。さらに、生産プロセスの最適化とともに食品の保存性を高める必要性が高まっているため、食品酵素の需要は予測期間中も高水準を維持します。

さらに、化粧品セグメントは、天然酵素を使用し、グリーン化粧品を開発することにより、低合成化学ベースの化粧品への需要が高まっているため、予測期間中に最も速い市場成長を示すと考えられます。

北米は予測期間中に高成長が予測される

市場は北米地域が大きく牽引しています。この地域の力強い経済成長と確立された産業が、様々な産業における酵素の強い需要を生み出しています。この地域の飲食品セグメントでは、製品の品質を高め、保存性を向上させ、自然でクリーンラベルの商品に対する消費者の需要の高まりを満たすために、酵素が広く使用されています。

北米の繊維、洗剤、バイオ燃料産業では、環境に優しく持続可能な製造技術に注目した結果、酵素の使用が増加しています。同地域の奨励的な規制枠組みと研究開発への注力により、酵素技術は常に進化しており、その結果、用途が拡大し、市場シェアが拡大しています。同地域の強固な産業基盤、革新的な経済、環境意識により、市場は拡大しています。

市場の主要立ち上げ

  • 2022年11月、Novozymesは史上初の酵素コーン分離ソリューションを発表し、澱粉生産者が機械的分離だけよりも効率的に工場を操業できるようにすることで、このセグメントに変革をもたらしました。工場は、第一世代の酵素であるFrontia(R) Fiberwashにより、エネルギーコストの削減、CO2排出量の増加、デンプン収量の増加を実現しました。同製品が業界標準としての地位を確立して以来、デンプン生産に使用される世界のトウモロコシの3分の1以上が、この酵素溶液で処理されています。
  • 2022年10月、Biotalysが初めて特許を取得した生物防除剤Evocaの可能性を高めるため、同社はバイオテクノロジーソリューションの世界的リーダーであるノボザイムズと提携しました。この技術プラットフォームを利用することで、Biotalysは、高い一貫性、有効性、安全性と、耐性と闘うための斬新なアプローチを組み合わせた、革新的な生物学的食品保護ソリューションを発見し、創造することができます。Evocaは、果物や野菜におけるうどんこ病やボトリティスの経済的に重要かつ持続可能な管理を支援します。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 工業用酵素市場:製品別

  • イントロダクション
  • リパーゼ
  • ヌクレアーゼ
  • カルボヒドラーゼ
  • ポリメラーゼ
  • その他

第6章 工業用酵素市場:供給源別

  • イントロダクション
  • 動物
  • 植物
  • 微生物
  • 藻類

第7章 工業用酵素市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 飲食品
  • 紙・パルプ
  • 化粧品
  • 医薬品
  • 廃水
  • 紙・パルプ
  • 動物用飼料
  • その他

第8章 工業用酵素市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Nature BioScience Pvt. Ltd.
  • DuPont de Nemours, Inc.
  • Novozymes
  • BASF SE
  • DSM-Firmenich AG
  • ABF Ingredients, Ltd.(AB Enzymes)
  • Amano Enzyme Inc.
目次
Product Code: KSI061610005

The industrial enzymes market is projected to grow at a CAGR of 9.83%, reaching a market size of US$5.978 billion in 2029 from US$3.102 billion in 2022.

The booming food and beverage processing industry is augmenting the demand for industrial enzymes to enhance the product's texture, taste, and flavour.

Rising demand for cosmetics and personal care products due to the growing global ageing population and awareness is contributing to the global industrial enzymes market growth. Growing consciousness concerning good health and fitness is leading to the high demand for nutraceuticals, which will bolster the growth of digestive and nutritional enzymes, thereby positively impacting the industrial enzyme market growth over the forecast years. Furthermore, the demand for enzymes will intensify owing to their increasing application in animal feed products to boost the digestibility and nutritional value of the feed.

Rapid urbanization, especially in the emerging economies of the world

According to UN statistics, there is a growth in the urban population of the world, which increased to 56.9% in 2022. The migration of people from rural areas to urban areas has increased disposable income, which in turn has led to the adoption of modern living conditions as well. Thus, this has impacted positively the consumption levels, creating a market demand for the enzymes to be utilized by many industries for the development of innovative products, burgeoning the market growth in the forecast period. Additionally, with rapid urbanization, people can attain a better education and are paid well. This has further led to people paying attention to their health and personal hygiene and grooming their appearance, fueling the growth of the global industrial enzymes market during the forecast period.

Based on the end-use industry, the food and beverages sector is expected to grow at a high rate.

The food and beverage industry is expected to grow considerably during the forecast period. This is due to the increasing demand for enzymes such as carbohydrase, among other enzymes, in food processing, baking, and brewing. The growing need for the development of innovative flavours is further bolstering the growth of the global industrial enzymes market. Further, the demand for food enzymes will remain high during the forecast period due to the growing need to increase the shelf life of food products along with the optimization of the production processes.

Additionally, the cosmetics segment will witness the fastest market growth during the forecast period, with a growing demand for low synthetic chemical-based cosmetics by using natural enzymes and developing green cosmetics.

North America is projected to grow at a high rate during the forecast period

The market is significantly driven by the North American region. Strong economic growth and well-established industries in the area generate a strong demand for enzymes in a variety of industries. Enzymes are widely used in the food and beverage sector in this area to boost product quality, increase shelf life, and satisfy consumers' increasing demand for natural and clean-label goods.

Enzymes are increasingly being used in textile, detergent, and biofuel industries in North America as a result of a focus on environmentally friendly and sustainable manufacturing techniques. Enzyme technologies are constantly evolving due to the region's encouraging regulatory framework and focus on R&D, which expands their applications and boosts their market share. The market is expanding because of the region's robust industrial base, innovative economy, and environmental consciousness.

Product Offerings

  • DuPont Danisco Bonlacta: High-purity lactases like DuPont Danisco Bonlacta can hydrolyze lactose more quickly at high temperatures and under refrigeration, and they produce foods that taste exceptionally clean. Dairy producers can choose their process settings more freely to save reaction times by using this customized enzyme to create a lactose-free product. It guarantees the sensory quality of UHT and prolonged shelf-life products. It offers advantages like Improved filterability and sustained rapid hydrolysis in processes at high temperatures.
  • AB Enzymes ECOPULP: AB Enzymes ECOPULP is a capable supplier of technologically unique enzymes for use in the pulp and paper sector. Cellulases allow pulp refiners to produce fibrillation at lower levels of energy while sustaining less damage to the fibres by opening the surface of the fibre. Costs can be reduced as a result, and important quality metrics can be optimized. Specific esterases facilitate the elimination of stickies and the focused reduction of extractives in the paper, pulp, and machine surfaces. Xylanases allow pulp makers to obtain the same pulp brightness while lowering yield loss and chemical demand.

Market key launches

  • In November 2022, Novozymes introduced the first enzymatic corn separation solution ever, transforming the sector by making it feasible for producers of starch to operate their mills more efficiently than they could have with just mechanical separation. Plants were able to reduce energy costs, increase CO2 emissions, and increase starch yield due to Frontia(R) Fiberwash, a first-generation enzyme. More than one-third of the world's corn used to produce starch is treated with this enzymatic solution since the product has established itself as a standard in the industry. Through close collaboration and communication with the starch industry, Novozymes realized that enzymatic corn separation still held unrealized potential.
  • In October 2022, to increase the potential for Evoca, Biotalys' first patented biocontrol, the firm has partnered with Novozymes, a global leader in biotech solutions. With the use of this technological platform, Biotalys can find and create innovative biological food protection solutions that combine a high level of consistency, efficacy, and safety with fresh approaches to combat resistance. Evoca aids in the economically significant and sustainable management of powdery mildew and botrytis in fruits and vegetables.

Segmentation:

By Product

  • Lipase
  • Nuclease
  • Carbohydrase
  • Polymerase
  • Others

By Source

  • Animal
  • Plant
  • Microorganism
  • Algae

By End-User Industry

  • Food and Beverage
  • Paper and Pulp
  • Cosmetics
  • Pharmaceutical
  • Wastewater
  • Animal Feed
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. INDUSTRIAL ENZYMES MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Lipase
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Nuclease
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Carbohydrase
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Polymerase
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Others
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness

6. INDUSTRIAL ENZYMES MARKET, BY SOURCE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Animal
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Plant
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Microorganism
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Algae
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness

7. INDUSTRIAL ENZYMES MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverage
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Paper and Pulp
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Cosmetic
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Pharmaceutical
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Wastewater
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.7. Paper and Pulp
    • 7.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.7.2. Growth Prospects
    • 7.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.8. Animal Feed
    • 7.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.8.2. Growth Prospects
    • 7.8.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.9. Others
    • 7.9.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.9.2. Growth Prospects
    • 7.9.3. Geographic Lucrativeness

8. INDUSTRIAL ENZYMES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Product
    • 8.2.2. By Source
    • 8.2.3. By End-User Industry
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Product
    • 8.3.2. By Source
    • 8.3.3. By End-User Industry
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Product
    • 8.4.2. By Source
    • 8.4.3. By End-User Industry
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Product
    • 8.5.2. By Source
    • 8.5.3. By End-User Industry
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. UAE
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. Saudi Arabia
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Product
    • 8.6.2. By Source
    • 8.6.3. By End-User Industry
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Indonesia
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Others
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Nature BioScience Pvt. Ltd.
  • 10.2. DuPont de Nemours, Inc.
  • 10.3. Novozymes
  • 10.4. BASF SE
  • 10.5. DSM-Firmenich AG
  • 10.6. ABF Ingredients, Ltd. (AB Enzymes)
  • 10.7. Amano Enzyme Inc.