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市場調査レポート
商品コード
1457013

インダクター市場 - 2024年~2029年までの予測

Inductor Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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インダクター市場 - 2024年~2029年までの予測
出版日: 2024年02月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

インダクター市場はCAGR 4.52%で成長し、市場規模は2022年の57億3,800万米ドルから2029年には78億1,800万米ドルに達すると予測されています。

コイル、リアクトル、チョークとも呼ばれるインダクターは、電流が流れると磁場にエネルギーを蓄える2端子電気部品です。スマートフォン、タブレット、ノートパソコン、セットトップボックス、ポータブルゲーム機などのコンシューマーエレクトロニクスに対する需要の高まりが、インダクターの世界の需要を牽引する主な要因となっています。インダクターの世界市場の成長には、通信、産業、自動車、防衛分野からのインダクター需要の高まりも寄与しています。可処分所得の増加に伴い、特にインド、中国、ブラジルなどの新興諸国では家電製品への支出も増加しており、インダクターの需要を押し上げています。2023年には、コンシューマー・テクノロジー協会は、コンシューマー・エレクトロニクスと関連テクノロジーへの国内支出は4,850億米ドルになると予測しています。

自動車産業におけるインダクターの使用拡大

自動車エレクトロニクス部品へのインダクター採用の拡大は、市場成長の主要促進要因のひとつになると予想されます。現在、自動車は人が運転する時代から、自動運転や自律走行が可能な時代に移行しつつあり、その結果、自動車に使用される電子部品が増加し、インダクターの需要がさらに高まっています。車載用高周波パワーインダクターは、故障リスクを低減するために信頼性に特化して設計されています。世界各地での自動車生産台数の増加も、今後インダクターの需要を押し上げると予想されています。例えば、産業情報技術省のデータによると、2021年の自動車販売台数は2,600万台以上(うち乗用車は2,148万台)で、2020年比で7.1%増加します。

家電部門の高い需要

インダクターは、マザーボード、ラップトップ、産業用コンピュータ、パーソナルコンピュータなど、コンピューティングの垂直アプリケーションで使用されています。これらのインダクターは、さまざまなコンピュータの電源回路に使用されています。コンピュータのスイッチモード電源(SMPS)では、インダクターはエネルギー貯蔵部品として機能します。インダクターの充電時間は、これらの電源の出力電圧比を決定します。コンシューマ・エレクトロニクスの売上高の増加は、生活水準の向上にも起因しています。特に発展途上国では、テクノロジーとインターネットのユビキタス化が進み、最先端のデジタル・ガジェットに対する消費者の需要が高まっています。

予測期間中、航空宇宙産業は大幅な成長率を示す

自動化は多くの産業で重要な役割を担うようになっています。航空宇宙産業もその1つで、航空機のメンテナンス手順、宇宙空間での実験、監視、情報収集、防衛における地形マッピングなど、多くのタスクに対処するために自動化デバイスを使用するようになってきています。これらの技術的に高度な装置には、センサー、フィルター、モーター、変圧器などの部品が使用されており、インダクターに大きく依存しています。高性能インターフェース、セキュリティの向上、高度な処理に対する要求の高まりが、自動化製品の需要を押し上げており、この分野での産業用モノのインターネット(IIoT)の台頭により、航空宇宙メーカーは、工場のアップグレードを着実に進めており、インダクターとメーカーにとって、今後数年間の市場成長機会を後押しする結果となっています。

アジア太平洋地域は予測期間中に飛躍的な成長を遂げる

アジア太平洋地域は、中国やインドなどの国々で自動車産業や家電産業が活況を呈していることから、大きな市場成長機会が見込まれます。この地域の市場成長は、拡張設備に多額の投資を行っている大手市場プレイヤーの存在によって主に支えられています。同時に、民生用電子機器やその他の産業開拓への投資を目的とした政府の様々な政策も、この地域の半導体部品市場に大きな影響を与え、予測期間中にインダクターの需要をさらに押し上げると思われます。例えば、インド政府は法人税率を引き下げ、外国投資の誘致と製造業の活性化を狙っています。

主な市場投入

  • 2024年1月、TDK株式会社(東証:6762)からインダクター KLZ2012-Aシリーズ(長さ2.0mm×幅1.25mm×高さ1.25mm)が発表されました。
  • TDK株式会社(社長:上釜健宏)は2022年4月、ADAS/ADシステムの電源管理向けに、小型で堅牢なCLT32パワーインダクターを含む新しいサンプルキットを発表しました。サンプルキット(品番B82403X1)には、インダクタンス値が17nHから440nHまでの9種類のインダクターが含まれています。これらの設計は、13.5Aから60Aの飽和電流をサポートします。これらのAEC-Q200認定部品では、強磁性プラスチックコンパウンドがソリッド銅コイル上にオーバーモールドされています。特に車載用途では、コイルエンドが端子として二重の役割を果たすことで、信頼性が大幅に向上します。これらの製品は、ソリッド銅コイルのため、損失を最小限に抑える非常に低いRDC値を達成することができます。インダクタンス値が17nHの場合、オーミック抵抗はわずか0.39m。
  • 2023年3月、Innovation for Tomorrow's DesignsのAbracon, LLC(アブラコン)は、200以上のシリーズを収録したインタラクティブなインダクターカタログの発売を発表しました。アブラコンが提供するインダクターのサイズには、小型のチップインダクターと大型の巻線インダクターがあります。これらのインダクターは、高速データ転送、ワイヤレス通信、パワーマネージメントなどの様々なアプリケーションに最適です。各インダクターのインダクタンス、直流抵抗、定格電流などの具体的な仕様は、新しいインダクターカタログに、その構造タイプやパッケージ寸法の詳細とともに掲載されています。
  • 2022年9月、Vishay Intertechnology, Inc.は、0803、0805、0806のコンパクトなケースサイズを持つ3つの新しい薄型大電流パワーインダクターの発売を発表しました。Vishay Dale IHHP-0603ZH-01、IHHP-0805ZH-01、IHHP-0806ZH-01は、0.8mmという低い最大高さと低DCRおよびコア損失を組み合わせ、モノのインターネット(IoT)機器や携帯電子機器の効率を最適化し、スペースを節約します。今回発表された製品は、タブレット、ノートパソコン、モノのインターネット(IoT)機器などのポータブル電子機器の電源モジュールやDC/DCコンバータでの使用を想定しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 インダクター市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • エアコアインダクター
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • フェライトコアインダクター
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性

第6章 インダクター市場:エンドユーザー産業別

  • イントロダクション
  • 自動車
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 産業用
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 通信
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 防衛
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 家電
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し

第7章 インダクター市場:用途別

  • イントロダクション
  • 無線・高周波アプリケーション
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 電源
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • DC-DCコンバータ
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • 移動通信システム
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し
    • 地理的な収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の見通し

第8章 インダクター市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • 南米
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • 欧州
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • タイプ別
    • エンドユーザー業界別
    • 用途別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競争力のあるダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Vishay Intertechnology
  • KYOCERA AVX Components Corporation
  • Coilcraft, Inc.
  • Delta Electronics, Inc.
  • Taiyo Yuden Co., Ltd.
  • Panasonic Corporation
  • TDK Corporation
  • Ice Components Inc.
  • Yageo Company
  • Murata Manufacturing Co., Ltd.
  • Berkshire Hathaway(TTI, Inc.)
目次
Product Code: KSI061610069

The inductor market is expected to grow at a CAGR of 4.52%, reaching a market size of US$7.818 billion in 2029 from US$5.738 billion in 2022.

An inductor, which is also called a coil, reactor, or choke, is a two-terminal electric component that stores energy in the magnetic field when electric current flows through it. Growing demand for consumer electronics such as smartphones, tablets, laptops, set-top boxes, portable gaming consoles, and others is the major factor driving the demand for various inductors worldwide. The growth of the global inductor market is also being fueled by escalating demand for inductors from the telecommunication, industrial, automotive, and defense sectors. With the increasing disposable income, the expenditure on consumer electronics also increases, especially in developing countries like India, China, and Brazil, which boosts the demand for inductors. In 2023, the Consumer Technology Association projects that domestic spending on consumer electronics and related technology will total $485 billion.

The growing use of inductors in the automotive industry

The growing adoption of inductors in automotive electronics parts is expected to be one of the prime drivers of the growth of the market. As of today, the market is transitioning from an age of people driving cars to an age of self-driven or autonomous driving capability, resulting in an increase in the number of electronic parts used in cars, which further increases the demand for the inductor. High-frequency power inductors for automotive applications are specifically designed for reliability to reduce failure risks. Increasing the production of automotive vehicles in various parts of the world is also expected to boost the demand for inductors in the coming years. For instance, Data from the Ministry of Industry and Information Technology indicates that in 2021, sales of over 26 million vehicles-including 21.48 million passenger vehicles-rose by 7.1% over 2020 levels.

High demand from the consumer electronics sector

Inductors are used in motherboards, laptops, industrial computers, and personal computers, among other computing vertical applications. These inductors are used in the circuitry of different computers' power supplies. In computer switch-mode power supplies (SMPS), inductors serve as energy storage components. The inductor's charging time determines the output voltage ratio in these power supply types. The increase in consumer electronics sales can be further attributed to the rising standards of living. The increasing ubiquity of technology and the internet, particularly in developing nations, has increased consumer demand for cutting-edge digital gadgets.

The aerospace industry is growing at a substantial rate over the forecast period

Automation has come to take on a critical role in a number of industries. The aerospace industry is one such sector that is increasingly using automated devices to address a number of tasks such as aircraft maintenance procedures, conducting experiments in outer space, surveillance, intelligence gathering, and terrain mapping in defense. These technologically advanced devices use components like sensors, filters, motors, and transformers which rely highly on inductors. Increasing demand for the high-performance interface, increased security, and heavy processing requirements are boosting the automated products demands and with the emerging industrial internet of things (IIoT) in this sector; aerospace manufacturers are steadily upgrading their factories resulting in propelling the market growth opportunities for inductors and manufactures in the coming years.

The Asia Pacific is witnessing exponential growth during the forecast period

Geographically, Asia Pacific will witness substantial market growth opportunities owing to the booming automotive as well as consumer electronics industries in countries like China and India. This regional market growth is majorly supported by the presence of major market players who are investing heavily in expansion facilities. Simultaneously, the various government policies for investment in the development of consumer electronics and other industries will also have a significant impact on the semiconductor components market in this region, which will further boost the demand for inductors during the forecast period. For instance, the government of India reduced corporate tax rates, aiming to attract foreign investment and boost its manufacturing sector.

Market key launches

  • In January 2024, new inductor KLZ2012-A series (2.0 mm (L) x 1.25 mm (W) x 1.25 mm (H)) from TDK Corporation (TSE: 6762) was announced. These multilayer inductors have an extended operating range, excellent inductance tolerance, and are made for automotive audio bus (A2B) applications.
  • In April 2022, to manage the power of ADAS/AD systems, TDK Corporation unveiled a new sample kit that includes the remarkably compact and robust CLT32 power inductors. The sample kit (part number B82403X1) contains nine different inductors with inductance values ranging from 17 nH to 440 nH. Their design supports saturation currents from 13.5 A to 60 A in. The ferromagnetic plastic compound is over-molded onto a solid copper coil in these AEC-Q200 certified components. Reliability is greatly increased by the coil ends' dual role as terminals, particularly in automotive applications. These products can achieve a very low RDC value, which minimizes losses, because of the solid copper coil. At an inductance value of 17 nH, the ohmic resistance is just 0.39 m?.
  • In March 2023, Abracon, LLC (Abracon), Innovation for Tomorrow's Designs announced the launch of their Interactive Inductor Catalog, which includes more than 200 series. Smaller chip inductors and larger wire-wound inductors are among the sizes of inductors offered by Abracon. These inductors are ideal for use in a variety of applications, such as high-speed data transfer, wireless communication, and power management. Every inductor's specific specification, such as its inductance, DC resistance, and current rating, are listed in the new inductor catalog along with details on its construction type and package dimensions.
  • In September 2022, Vishay Intertechnology, Inc. announced the availability of three new low-profile, high-current power inductors with compact case sizes of 0803, 0805, and 0806. The Vishay Dale IHHP-0603ZH-01, IHHP-0805ZH-01, and IHHP-0806ZH-01 combine a low maximum height of 0.8 mm with low DCR and core losses to optimize efficiency and save space in Internet of Things (IoT) devices and portable electronics. The products that were unveiled are intended to be used with power supply modules and DC/DC converters for portable electronics, such as tablets, laptops, and Internet of Things devices.

Segmentation:

By Type

  • Air Core Inductor
  • Ferrite Core Inductor
  • Others

By End-User Industry

  • Automotive
  • Industrial
  • Telecommunication
  • Defense
  • Consumer Electronics
  • Others

By Application

  • Radio and High Frequency Applications
  • Power Supplies
  • DC-DC Convertors
  • Mobile Communication Systems
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. INDUCTOR MARKET, BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Air Core Inductor
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Ferrite Core Inductor
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Others
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. INDUCTOR MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Automotive
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Industrial
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Telecommunication
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.5. Defence
    • 6.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.5.2. Growth Prospects
    • 6.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.6. Consumer Electronics
    • 6.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.6.2. Growth Prospects
  • 6.7. Others
    • 6.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.7.2. Growth Prospects

7. INDUCTOR MARKET, BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Radio and High Frequency Applications
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Power Supplies
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. DC-DC Convertors
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Mobile Communication Systems
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects

8. INDUCTOR MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Type
    • 8.2.2. By End-User Industry
    • 8.2.3. By Application
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Type
    • 8.3.2. By End-User Industry
    • 8.3.3. By Application
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Type
    • 8.4.2. By End-User Industry
    • 8.4.3. By Application
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Type
    • 8.5.2. By End-User Industry
    • 8.5.3. By Application
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Type
    • 8.6.2. By End-User Industry
    • 8.6.3. By Application
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Japan
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Taiwan
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Indonesia
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Others
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Vishay Intertechnology
  • 10.2. KYOCERA AVX Components Corporation
  • 10.3. Coilcraft, Inc.
  • 10.4. Delta Electronics, Inc.
  • 10.5. Taiyo Yuden Co., Ltd.
  • 10.6. Panasonic Corporation
  • 10.7. TDK Corporation
  • 10.8. Ice Components Inc.
  • 10.9. Yageo Company
  • 10.10. Murata Manufacturing Co., Ltd.
  • 10.11. Berkshire Hathaway (TTI, Inc.)