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市場調査レポート
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1456984

低雑音アンプの世界市場:2024年から2029年までの予測

Global Low Noise Amplifier Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 122 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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低雑音アンプの世界市場:2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月29日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 122 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

低雑音アンプ市場は予測期間中にCAGR 11.49%で成長し、2022年の26億6,153万4,000米ドルから2029年には56億9,839万米ドルに達すると予測されています。

低雑音増幅器(LNA)は、非常に低い強度の信号を増幅するために使用できる電子増幅器で、通常、信号がほとんど認識できないアンテナからの信号を、さらなる雑音を加えることなく増幅する必要があります。LNAは、通信技術の優れたコンポーネントです。低雑音増幅器は、無線通信システムの受信端に設けられます。

無線通信技術の著しい成長により、低雑音、高利得、低消費電力の集積無線周波数回路への需要が高まっています。LNAは、現代の通信技術におけるビルディング・ブロックの代表です。

セルラー通信需要の高まりと5G技術の進歩・革新が、市場の成長をさらに促進しています。LTEと5G技術の成長と相まってスマートフォン技術の需要が高まっていることが、予測期間中の世界LNA市場を牽引する主要理由です。さらに、LNAはISM無線機、GPSレシーバー、無線LAN、コードレス電話、衛星通信システム、セルラーとPCSハンドセット、自動車のリモートキーレスエントリー機器にも使用されています。

IoTの商用化、スマート自動車セグメントの成長、宇宙研究の革新、5G技術の進歩といった新興国市場の開拓は、市場を好調に維持すると予想されます。

市場の促進要因:

  • スマートフォン需要の増加

スマートフォンの大幅な普及と技術の世界の普及は、低ノイズアンプ市場を大きく牽引すると予想されます。オランダ(98%)、スペイン(95%)、スウェーデン(94%)、デンマーク(93%)、アイルランド(93%)、オーストリア(92%)、ルクセンブルク(91%)、キプロス(90%)などの国々では、個人の90%以上がインターネットにアクセスするために携帯電話やスマートデバイスを使用しており、スマートフォンに対する需要の高まりは明らかです。

このようなスマートフォンへの依存の高まりと、スマートフォン技術の継続的な進歩が、低ノイズアンプ市場の拡大を促進する重要な要因になると見られています。消費者の嗜好の進化、リモートワークの台頭、リモート学習の持続的重視といった要因も、スマートフォンの販売拡大に寄与すると予想される追加要素です。

  • ワイヤレス技術の成長

スマートフォン、タブレット、さまざまなモバイル機器の需要の高まりは、ネットワーク接続の強化を必要とし、微弱な信号を増幅して信頼性の高い通信を確保する低雑音アンプ(LNA)の必要性を強調しています。何十億もの相互接続デバイスが急増するモノのインターネット(IoT)の急激な成長に伴い、効率的なデータ伝送を促進する小型でエネルギー効率に優れたLNAの必要性が高まっています。

欧州連合(EU)によると、現在進行中の研究開発、特に5Gのようなセグメントでの展開構想は、産業全体で10兆6,000億ユーロに達すると予測されています。2035年までに、これはこの地域の世界全体の実質生産高の4.6%を占めると予想されています。この需要の急増は、低ノイズアンプ市場の重要性をさらに際立たせています。

市場抑制要因:

  • コストの複雑性

優れた雑音指数と高い利得を持つ低雑音増幅器(LNA)は、多くの場合、高度な材料と複雑な製造プロセスを使用する必要があり、製造コストの上昇につながります。コスト重視の用途、特に民生用電子機器セグメントでは、より経済的な代替品が好まれ、高性能LNAの普及が制限される可能性があります。付加的な機能を統合すると、コストがかさみ、設計が複雑化する可能性があります。

低雑音アンプ市場は周波数別に<6 GHz, 6GHz-60GHz, and>60GHzに区分されます。

低雑音アンプ(LNA)市場は周波数帯で区分されます。6GHz以下の周波数帯で動作するLNAは高度に開発されており、コスト効率も比較的高いため、広く普及しています。これらのLNAは、モバイル通信(4Gまで)、無線LAN、Wi-Fi、Bluetooth、衛星通信など、さまざまなセグメントで確立された用途があります。

6 GHzから60 GHzの周波数範囲では、5Gミリ波、レーダーシステム、高速無線通信リンクなどの新技術でLNAの採用が拡大しています。60GHzを超える周波数では、LNAは6G、テラヘルツ通信、高度なレーダーシステムなどの高度な用途に利用されています。

アジア太平洋は低雑音アンプ市場で大きなシェアを占めると予想されています。

アジア太平洋は、技術の進歩や民生用電子機器の隆盛によって、低雑音アンプ(LNA)市場で重要な位置を占めると見られています。民生用電子製品にLNAが広く使用されていることが、同地域の市場機会をさらに高めています。さらに、2大成長国であるインドと中国は、LNAの需要促進において極めて重要な役割を果たし、市場全体の成長に貢献すると予測されています。

新興国市場の開拓

  • 2023年 8月-Musical Fidelityは、強化されたトランス、アップグレードされた電源、最新の低ノイズ部品を搭載したA1インテグレーテッドアンプを発表しました。
  • 2023年 6月-半導体集積設計・開発の最前線に立つMurata傘下のpSemi(R)Corporationは、デュアルチャネルスイッチを搭載した2種類のマルチチップ・モジュールの発売を発表しました。PE53230は3.3-3.8GHz、PE53231は3.5-4.0GHzの周波数帯に対応します。各モジュールは、ハイバンドとローバンド用に設計された2つのスイッチと2つのLNAで構成されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 低雑音アンプの世界市場:材料別

  • イントロダクション
  • シリコンゲルマニウム
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • ケイ素
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • ガリウムヒ素
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 窒化ガリウム
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第6章 低雑音アンプの世界市場:帯域別

  • イントロダクション
  • 6GHz以下
    • 市場機会動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • 6GHz
    • 市場機会動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 60GHz以上
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 低雑音アンプの世界市場:業界別

  • イントロダクション
  • 家電
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 医療
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 通信と技術
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • 製造業
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 航空宇宙と防衛
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望

第8章 低雑音アンプの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 材料別
    • 帯域別
    • 業界別
    • 国別
  • 南米
    • 材料別
    • 帯域別
    • 業界別
    • 国別
  • 欧州
    • 材料別
    • 帯域別
    • 業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 材料別
    • 帯域別
    • 業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 材料別
    • 帯域別
    • 業界別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • Analog Devices, Inc
  • Infineon Technologies AG
  • Teledyne Microwave Solutions
  • Skyworks Solutions, Inc
  • Maxim Integrated
  • Future Electronics
  • MACOM
  • NXP Semiconductors
  • Panasonic Corporation
  • Qorvo, Inc
  • Broadcom(Avago Technologies)
目次
Product Code: KSI061611338

Global Low Noise Amplifier Market is projected to grow at a CAGR of 11.49% during the forecast period to reach US$5,698.39 million by 2029, from US$2,661.534 million in 2022.

A low-noise amplifier or LNA is an electronic amplifier that can be used to amplify signals of very low strength, usually from an antenna where signals are barely recognizable and have to be amplified without adding any further noise. It is an eminent component of communication technology. A low-noise amplifier is provided for the receiving end of a wireless communications system.

Due to the significant growth in wireless communication technology, the demand for integrated radio frequency circuits having low noise, along with high gain, and low power dissipation is increasing. LNAs represent a building block in modern communication technology.

The rising demand for cellular communication and the advancement and innovation in 5G technology are further catalyzing the growth of the market. The rising demand for smartphone technology coupled with the growth of LTE and 5G technology is a key reason driving the global LNA market during the projected period. Furthermore, LNAs are also used in ISM radios, GPS receivers, wireless LANs, cordless phones, satellite communication systems, cellular and PCS handsets, and automotive remote keyless entry devices.

The developments in the form of commercialization of the IoT, growth in the smart automotive sector, innovation in space research, and the advancement of 5G technology are expected to hold the market in good stead.

Market Drivers:

  • Increasing demand for smartphones-

The substantial surge in smartphone adoption and the global proliferation of technology are anticipated to significantly drive the low-noise amplifier market. The escalating demand for smartphones is evident, with over 90% of individuals using mobile or smart devices to access the internet in countries such as the Netherlands (98%), Spain (95%), Sweden (94%), Denmark (93%), Ireland (93%), Austria (92%), Luxembourg (91%), and Cyprus (90%).

This increasing reliance on smartphones, coupled with continuous advancements in smartphone technology, is poised to be a key factor propelling the expansion of the low-noise amplifier market. Factors such as evolving consumer preferences, the rise of remote work, and the sustained emphasis on remote learning are additional elements expected to contribute to increased smartphone sales.

  • Growing wireless technology-

The escalating demand for smartphones, tablets, and various mobile devices, all requiring enhanced network connectivity, underscores the necessity for Low-Noise Amplifiers (LNAs) to amplify weak signals, ensuring reliable communication. With the exponential growth of the Internet of Things (IoT), marked by the proliferation of billions of interconnected devices, there is a substantial need for compact and energy-efficient LNAs to facilitate efficient data transmission.

According to the European Union (EU), ongoing research, development, and deployment initiatives, particularly in areas like 5G, are projected to reach €10.6 trillion across industries. By 2035, this is expected to constitute 4.6% of the entire global real output in the region. This surge in demand further underscores the significance of the low-noise amplifier market.

Market Restraint:

  • Cost complexity-

Low Noise Amplifiers (LNAs) with superior noise figures and high gains often necessitate the use of advanced materials and intricate fabrication processes, contributing to elevated production costs. In applications where cost sensitivity is paramount, especially within the consumer electronics sector, there may be a preference for more economical alternatives, thereby restricting the widespread adoption of high-performance LNAs. The integration of additional functionalities can compound costs and introduce greater complexity to the design.

Global low noise amplifier market is segmented by frequency into <6 GHz, 6GHz-60GHz, and >60GHz.

The Global Low Noise Amplifier (LNA) Market is segmented based on frequency bands. LNAs operating at frequencies below 6 GHz are highly developed and comparatively cost-effective, resulting in widespread accessibility. These LNAs find established applications across various sectors, including mobile communication (up to 4G), wireless LANs, Wi-Fi, Bluetooth, and satellite communication.

In the frequency range of 6 GHz to 60 GHz, there is a growing adoption of LNAs in emerging technologies such as 5G mm-wave, radar systems, and high-speed wireless communication links. For frequencies exceeding 60 GHz, LNAs are utilized in advanced applications like 6G, terahertz communication, and sophisticated radar systems.

APAC is anticipated to hold a significant share of the Low noise amplifiers market.

The Asia-Pacific region is poised to hold a significant position in the Low-Noise Amplifiers (LNAs) market, driven by technological advancements and the flourishing consumer electronics sector. The extensive use of LNAs in consumer electronics products further enhances the market opportunities in the region. Additionally, the two largest growing economies, India and China, are anticipated to play a pivotal role in driving the demand for LNAs, contributing to the overall market growth.

Market Developments:

  • August 2023- Musical Fidelity introduced the A1 integrated amplifier, featuring an enhanced transformer, upgraded power supplies, and modern low-noise components.
  • June 2023- pSemi(R) Corporation, a Murata company at the forefront of semiconductor integration design and development, announced the launch of two multi-chip modules featuring dual-channel switches. The PE53230 catered to the 3.3-3.8 GHz frequency range, while the PE53231 addressed the 3.5-4.0 GHz range. Each module comprised two switches and two LNAs designed for high- and low-band frequencies.

Market Segmentation:

By Material

  • Silicon-germanium
  • Silicon
  • Gallium Arsenide
  • Gallium Nitride

By Frequency

  • <6 Ghz
  • 6ghz-60ghz
  • >60ghz

By Industry Vertical

  • Consumer Electronics
  • Healthcare
  • Communications And Technology
  • Manufacturing
  • Aerospace And Defence

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Australia
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL LOW NOISE AMPLIFIER MARKET BY MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Silicon-Germanium
    • 5.2.1. Market opportunities and trends
    • 5.2.2. Growth prospects
    • 5.2.3. Geographic lucrativeness
  • 5.3. Silicon
    • 5.3.1. Market opportunities and trends
    • 5.3.2. Growth prospects
    • 5.3.3. Geographic lucrativeness
  • 5.4. Gallium Arsenide
    • 5.4.1. Market opportunities and trends
    • 5.4.2. Growth prospects
    • 5.4.3. Geographic lucrativeness
  • 5.5. Gallium Nitride
    • 5.5.1. Market opportunities and trends
    • 5.5.2. Growth prospects
    • 5.5.3. Geographic lucrativeness

6. GLOBAL LOW NOISE AMPLIFIER MARKET BY FREQUENCY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. <6 GHz
    • 6.2.1. Market opportunities and trends
    • 6.2.2. Growth prospects
    • 6.2.3. Geographic lucrativeness
  • 6.3. 6GHz-60GHz
    • 6.3.1. Market opportunities and trends
    • 6.3.2. Growth prospects
    • 6.3.3. Geographic lucrativeness
  • 6.4. >60GHz
    • 6.4.1. Market opportunities and trends
    • 6.4.2. Growth prospects
    • 6.4.3. Geographic lucrativeness

7. GLOBAL LOW NOISE AMPLIFIER MARKET BY INDUSTRY VERTICAL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Consumer Electronics
    • 7.2.1. Market opportunities and trends
    • 7.2.2. Growth prospects
    • 7.2.3. Geographic lucrativeness
  • 7.3. Healthcare
    • 7.3.1. Market opportunities and trends
    • 7.3.2. Growth prospects
    • 7.3.3. Geographic lucrativeness
  • 7.4. Communications and Technology
    • 7.4.1. Market opportunities and trends
    • 7.4.2. Growth prospects
    • 7.4.3. Geographic lucrativeness
  • 7.5. Manufacturing
    • 7.5.1. Market opportunities and trends
    • 7.5.2. Growth prospects
    • 7.5.3. Geographic lucrativeness
  • 7.6. Aerospace and Defence
    • 7.6.1. Market opportunities and trends
    • 7.6.2. Growth prospects

8. GLOBAL LOW NOISE AMPLIFIER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Material
    • 8.2.2. By Frequency
    • 8.2.3. By Industry Vertical
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. United States
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Material
    • 8.3.2. By Frequency
    • 8.3.3. By Industry Vertical
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Material
    • 8.4.2. By Frequency
    • 8.4.3. By Industry Vertical
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. Germany
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. France
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. United Kingdom
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Italy
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Spain
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.6. Others
        • 8.4.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.6.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Material
    • 8.5.2. By Frequency
    • 8.5.3. By Industry Vertical
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. Saudi Arabia
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. UAE
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Israel
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.4. Others
        • 8.5.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.4.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Material
    • 8.6.2. By Frequency
    • 8.6.3. By Industry Vertical
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. China
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. Australia
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. Japan
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. India
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Thailand
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.7. Taiwan
        • 8.6.4.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.7.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.8. Indonesia
        • 8.6.4.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.8.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.9. Others
        • 8.6.4.9.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.9.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisition, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Analog Devices, Inc
  • 10.2. Infineon Technologies AG
  • 10.3. Teledyne Microwave Solutions
  • 10.4. Skyworks Solutions, Inc
  • 10.5. Maxim Integrated
  • 10.6. Future Electronics
  • 10.7. MACOM
  • 10.8. NXP Semiconductors
  • 10.9. Panasonic Corporation
  • 10.10. Qorvo, Inc
  • 10.11. Broadcom (Avago Technologies)