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市場調査レポート
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1456981

体外受精(IVF)の世界市場-2024年から2029年までの予測

Global In Vitro Fertilization (IVF) Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 141 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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体外受精(IVF)の世界市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 目次
概要

体外受精(IVF)市場は、予測期間中にCAGR 9.37%で拡大し、2022年の245億2,000万米ドルから2029年には458億9,500万米ドルの市場規模になると予測されています。

体外受精(IVF)として知られる一連の高度な技術は、遺伝的または生殖上の問題を治療し、幼児の妊娠を助けるために使用されます。卵管の閉塞や損傷のある患者、男性因子不妊、排卵障害のある女性、早発卵巣不全、子宮筋腫、卵管切除、原因不明不妊などは、体外受精で治療できる不妊症のひとつです。この増加の背景には、ライフスタイルの変化による男性不妊症と女性不妊症の増加があります。不妊治療に対する社会の理解と受容の開拓は、体外受精(IVF)法の使用を促進し、体外受精(IVF)市場の発展を加速させると考えられます。

しかし、体外受精(IVF)の潜在的な市場を制限する主要要因は、世界中でよく知られている治療費です。

市場の促進要因:

  • 初産婦の年齢中央値の増加が市場成長の原動力になると予想されます。

家族計画や晩婚化よりもキャリアを選択する女性が以前より増えているため、人類人口が拡大した結果、初産婦の年齢中央値が大幅に上昇しています。避妊薬の効果的な使用も初産婦の年齢中央値に大きく影響しており、これが体外受精(IVF)市場の拡大に大きく寄与すると予想されます。

  • 精子分離システムのセグメントが市場の成長を押し上げると予想される

精子分離システムは、体外受精(IVF)や人工授精などの生殖補助医療(ART)において極めて重要であり、精製されたサンプルをその後の処置に記載しています。市場成長の原動力となっているのは、不妊治療クリニックや産婦人科医によるART施術のための新規デバイスを開発する企業です。高品質の精子を選別するために、精子シリンジなどの先端技術の使用が増加していることが、このセグメントの成長を促進すると予想されます。

エンドユーザー別

体外受精市場は、身体の部位別に不妊治療クリニック、病院、研究センターに区分されます。臨床研究センターは、不妊の問題やその可能な治療法に関する調査の大半を占めているため、最も急成長が見込まれています。

地域別

地域別では、体外受精市場は北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。最も市場シェアが高いのはアジア太平洋です。アジア太平洋は、人口が多く、体外受精の認知度が高まり、体外受精の治療費が安く、不妊人口が増加しています。

主要発展

  • 2023年5月-AIVFとGenea Biomedxは、体外受精市場に革命を起こすことを目的とした統合システムの発売を発表しました。このシステムはGenea BiomedxのGeriタイムラプス培養器とAIVFのEMA AIプラットフォームを組み合わせたもので、個別化された体外受精ケアを低コストで記載しています。このシステムは、効率性の向上と患者アクセスの改善により、クリニックの収益を増加させながら患者のコストを削減します。AIVFのGeriタイムラプス・インキュベーターとGenea Biomedxの先進的なEM AIプラットフォームの組み合わせは、個別化され最適化された体外受精ケアへのアクセスを広く記載しています。
  • 2022年6月-細胞培養培地と生殖補助医療技術の世界的リーダーであるFUJIFILM Irvine Scientificは、人工知能(AI)に関する知的財産の独占ライセンスを取得しました。マサチューセッツ総合病院とブリガム・アンド・ウィメンズ病院の研究開発者が共同で開発し、特許を取得しました。FUJIFILM Irvine Scientificは、この技術の非独占的ライセンスを企業に提供する計画で、世界に契約を求めています。この画像ベースのソリューションは、資本支出なしに現在の体外受精業務に簡単に統合でき、試験施設にAIと画像解析をワークフローに統合するための、よりシンプルで手頃なエントリーポイントを記載しています。

提供製品

  • 連続単一培養-NXコンプリートContinuous Single Culture-NX Complete(CSCM-NXC)は、胚盤胞の発育を促進するために、治療環境において実績のある低乳酸塩のシングルステップ培養液です。CSCM-NXCは、5日目と6日目までの受精と胚培養を目的としています。この培地は、ディッシュ交換や培地交換をすることなく、継続的な培養システムで使用できるように設計されています。不要なストレスを取り除き、効率的な代謝速度の維持をサポートします。最終総タンパク質濃度が5mg/mLとなるように、HSAをあらかじめ添加したものを選択可能。
  • FreyGen ALF:FreyGen ALFは、IVFtech ApSのインキュベーターシリーズで、医師の要求に合わせた理想的な「管理が簡単で最高の結果が得られる」インキュベーターを設計するために必要な知識を提供する広範な研究に基づいて作られています。フレイジェンのインキュベーターシリーズを使用することで、卵母細胞や胚を理想的な環境で開発・培養することができます。ベンチトップインキュベーターはドライインキュベーターとも呼ばれ、インキュベーターで使用されるものです。トレイも取り外し可能なため、洗浄が非常に簡単で、食器を温皿に載せてワークスペースに運ぶこともできます。データロガーとリモートアラートシステムが搭載されているので、医師はインキュベーターの性能を把握することができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • ステークホルダーにとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 体外受精(IVF)の世界市場:サイクルタイプ別

  • イントロダクション
  • 新規
  • 解凍
  • ドナー卵子

第6章 体外受精(IVF)の世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 不妊クリニック
  • 病院と研究センター

第7章 体外受精(IVF)の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Cooper Surgical
  • Vitrolife AB
  • Thermo Fisher Scientific Inc.
  • Cook Medicals
  • FUJIFILM Irvine Scientific
  • Nikon Instruments Inc.
  • Merck KGaA
  • Genea Limited
  • IVFtech ApS
  • Hamilton Thorne, Inc.
目次
Product Code: KSI061611468

The in vitro fertilization (IVF) market is anticipated to expand at a CAGR of 9.37% over the forecast period, from US$24.52 billion in 2022 to a total market value of US$45.895 billion by 2029.

A sophisticated set of techniques known as in vitro fertilization (IVF) is used to cure genetic or reproductive issues and aid in child conception. Patients with blocked or damaged fallopian tubes, male factor infertility, women with ovulation disorders, premature ovarian failure, uterine fibroids, excised fallopian tubes, and unexplained infertility are among the infertility conditions that can be treated with IVF. The increase may be attributable to the increased rates of male and female infertility brought on by lifestyle changes. Growing public understanding and acceptance of infertility treatment will encourage the use of in vitro fertilization (IVF) methods, which will accelerate the development of the in vitro fertilization (IVF) market.

However, the main factor limiting the potential market for in vitro fertilization (IVF) is the cost of the treatments, which is well-known around the world.

MARKET DRIVERS:

  • The increasing number of median age of first-time mothers is anticipated to drive the market growth

Because more women are choosing careers over family planning and later marriages than in the past, the median age of first-time mothers has increased significantly as a result of the expanding human population. The effective use of contraceptives has also significantly influenced the median age of first-time mothers, and this is anticipated to significantly fuel the expansion of the in vitro fertilization (IVF) market.

  • The segment of sperm separation systems is expected to surge the growth of the market

Sperm separation systems are crucial in assisted reproductive technologies (ART) like in vitro fertilization (IVF) and artificial insemination, providing purified samples for subsequent procedures. The market growth is driven by companies developing novel devices for ART procedures in fertility clinics and obstetrician-gynaecologist practices. The increasing use of advanced technology, such as sperm syringes, in selecting high-quality sperm is expected to fuel the segment growth.

By End-User

By body part, the In-Vitro Fertilization Market is segmented as Fertility Clinics Hospitals & Research Centers. The Clinical research centers are anticipated to have the fastest growth owing to the majority of research on fertility problems and their possible treatment.

By Geography

Geographically, the In-Vitro Fertilization Market is segmented as North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The greatest market share corresponds to the Asia-Pacific region, which has a huge population base, rising IVF treatment awareness, low IVF treatment prices, and an increase in the population of infertile people.

Key Developments:

  • May 2023- AIVF and Genea Biomedx have announced the launch of an integrated system aimed at revolutionizing the IVF market. The system combines Genea Biomedx's Geri time-lapse incubator with AIVF's EMA AI platform, offering personalized IVF care at a reduced cost. This system will reduce patient costs while increasing clinic revenues as efficiency increases and patient access improves. The combination of AIVF's Geri time-lapse incubator and Genea Biomedx's advanced EM AI platform will provide widespread access to personalized, optimized IVF care.
  • June 2022- FUJIFILM Irvine Scientific, a global leader in cell culture media and assisted reproductive technologies, has obtained an exclusive license to intellectual property related to artificial intelligence (AI). Researchers from Massachusetts General Hospital and Brigham and Women's Hospital collaborated to develop and patent the method. FUJIFILM Irvine Scientific plans to offer a non-exclusive license of the technology to businesses, seeking agreements globally. The image-based solution integrates easily into current IVF operations without capital expenditure, offering laboratories a simpler and more affordable entry point for integrating AI and image analysis into their workflows.

Product Offerings:

  • Continuous Single Culture-NX Complete: Continuous Single Culture-NX Complete (CSCM-NXC) is a low-lactate, single-step culture medium with a track record in the therapeutic setting for enhancing blastocyst development. The CSCM-NXC is intended for fertilization and embryo culture up to days 5 and 6. This medium is designed to be utilized in an ongoing culture system without dish replacement or medium replacement. Removing unneeded stress, it supports the maintenance of efficient metabolic rates. Pre-supplemented with HSA, with a final total protein concentration of 5 mg/mL, is the available option.
  • FreyGen ALF: FreyGen ALF is a line of incubators by IVFtech ApS built on an extensive study that provided the knowledge required to design the ideal "simple to manage - best results" incubators tailored to physicians' requirements. Oocytes and embryos can be developed and incubated in the ideal environment with the help of the FreyGen line of incubators. Benchtop incubators also referred to as dry incubators, are what are used in incubators. The fact that the trays are also removable makes it so much simpler to clean them and carry dishes to a workspace on a warm plate. It contains a data logger and a remote alert system so the physician can keep track of the incubator's performance.

Segmentation

By Cycle Type

  • Fresh IVF Cycle
  • Thawed IVF Cycle
  • Donor Egg IVF Cycles

By End-User

  • Fertility Clinics
  • Hospitals and research centers

By Geography

  • North America
  • USA
  • Mexico
  • Canada
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Italy
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • India
  • China
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. GLOBAL IN VITRO FERTILIZATION (IVF) MARKET, BY CYCLE TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Fresh IVF Cycle
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Thawed IVF Cycle
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Donor Egg IVF Cycles
    • 5.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. GLOBAL IN VITRO FERTILIZATION (IVF) MARKET, BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Fertility clinics
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Hospitals and research centers
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness

7. GLOBAL IN VITRO FERTILIZATION (IVF) MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Cycle Type
    • 7.2.2. By End-Users
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. United States
        • 7.2.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Cycle Type
    • 7.3.2. By End-Users
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Cycle Type
    • 7.4.2. By End-Users
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. United Kingdom
        • 7.4.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. Germany
        • 7.4.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. France
        • 7.4.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Italy
        • 7.4.3.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Spain
        • 7.4.3.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.6. Others
        • 7.4.3.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.6.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Cycle Type
    • 7.5.2. By End-Users
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Cycle Type
    • 7.6.2. By End-Users
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
        • 7.6.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. China
        • 7.6.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Taiwan
        • 7.6.3.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Thailand
        • 7.6.3.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.7. Indonesia
        • 7.6.3.7.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.7.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.8. Others
        • 7.6.3.8.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.8.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Cooper Surgical
  • 9.2. Vitrolife AB
  • 9.3. Thermo Fisher Scientific Inc.
  • 9.4. Cook Medicals
  • 9.5. FUJIFILM Irvine Scientific
  • 9.6. Nikon Instruments Inc.
  • 9.7. Merck KGaA
  • 9.8. Genea Limited
  • 9.9. IVFtech ApS
  • 9.10. Hamilton Thorne, Inc.