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市場調査レポート
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1456945

FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場-2024年から2029年までの予測

Firewall as a Service Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月27日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場は、2022年に24億7,100万米ドルと評価され、CAGR 18.05%で成長し、2029年には78億9,700万米ドルの市場規模に達すると予測されています。

ファイアウォールは、企業ネットワークへの不正アクセスを防止するバリアとして使用されます。ファイアウォールシステムは、組織のセキュリティ・政策の実施と適用とともに、すべての送信と受信データ・トラフィックを積極的に監視します。さらに、FWaaS(FireWall-as-a-Service)の活用による災害からの復旧性の向上、クラウドベースのプラットフォームへの移行、モバイルデバイスの利用の大幅な増加により、ユーザーやアプリケーションを保護する要件が大きな懸念事項となっているネットワークでは、明確な境界線が欠如しています。

セキュリティの脅威が増加するにつれ、組織の評判やリソースに関する高いコストにつながる災害のリスクも高まっています。FWaaS(FireWall-as-a-Service)の採用は、サービスプロバイダのIT専門家が新たな脅威の検知に積極的に取り組むため、組織が災害のレベルを軽減または最小化するのに役立ちます。

FWaaS(FireWall-as-a-Service)の採用により、企業によるトレーニングやITスタッフの配置が不要となり、コスト負担も軽減されます。すべてのオペレーションは、必要なスキルを持ったプロフェッショナルがサービスプロバイダーのためだけに行います。さらに、これらのチームによる企業へのコンサルティングも提供され、セキュリティ・政策や規制と政策の策定を支援します。

市場動向:

市場成長の主要要因は、世界中でサイバー攻撃の事例が増加し、その深刻度が増していることです。そのため、企業のネットワーク・インフラを保護するための投資が増加しており、こうしたサービスの需要が高まっています。さらに、初期設定コストが高く、インフラストラクチャーのメンテナンスが大変であることも、FWaaS(FireWall-as-a-Service)の採用を後押しする要因となっており、市場成長にプラスの影響を与えています。

さらに、サービスプロバイダーが提供するファイアウォールプロトコルの簡単なアップグレードや変更といった機能も、多くのエンドユーザーの間で採用を増やしており、市場成長に大きく貢献しています。

クラウドベースのアプリケーションの急速な成長と、特にパブリッククラウドプラットフォームにおけるデータ漏洩リスクの増大も、FWaaS(FireWall-as-a-Service)の採用にプラスの影響を与えている主要要因です。さらに、企業のファイアウォールプロトコルの継続的な変化も、FWaaS(FireWall-as-a-Service)の市場成長を促進すると予測されています。クラウドネットワーク上のデータトラフィックの増加も、主に各クラウドネットワーク上の重要データのセキュリティに対する懸念の高まりから、業界を問わず多くの組織でさまざまなセキュリティソリューションの採用が増加しており、これが市場成長に寄与しています。

市場の促進要因:

  • サイバー脅威の増加がFWaaS(FireWall-as-a-Service)市場を促進すると予測されます。

サイバー攻撃の頻度と巧妙さの増加により、FWaaS(FireWall-as-a-Service)の需要が高まっています。企業は、絶えず変化するサイバー攻撃からデジタル資産を保護するために、予防措置を講じる必要があることをますます認識するようになっています。ダイナミックで分散したコンピューティング環境において、FWaaS(FireWall-as-a-Service)はリアルタイムの脅威検知・防止機能を提供することで、企業のセキュリティ態勢を向上させます。

クラウドベースのセキュリティソリューションは、現代のサイバー脅威やITインフラストラクチャのクラウド環境への移行に伴う複雑な問題を処理するために設計された、拡大性と適応性に優れたソリューションを提供するため、サイバーリスクの増大は、こうしたセキュリティ対策の採用の刺激となります。

  • クラウド・コンピューティングの採用拡大が市場成長に影響を与える可能性もあります。

FWaaS市場を促進するもう1つの重要な要因は、クラウド・コンピューティングの利用拡大です。ワークロードをクラウドに移行する企業が増えているため、クラウド環境での実装と保守が容易なセキュリティソリューションの必要性が高まっています。FWaaSはクラウドベースのサービスとして提供できるため、この要件に適しています。

  • サービスとしてのソフトウェアは、予測期間を通じて堅調な成長を示すと予想されます。

世界のFWaaS(FireWall-as-a-Service)市場は、サービスモデルに基づいて、IaaS(Infrastructure-as-a-Service)、PaaS(Platform-as-a-Service)、SaaS(Software-as-a-Service)に分類されます。SaaS(Software-as-a-Service)セグメントは、さまざまな業界の企業でSaaSアプリケーションの採用が増加していることから、予測期間を通じて顕著な成長が見込まれています。さらに、サービスとしてのソフトウェアの採用は、技術スタッフのトレーニングや育成の必要性が非常に低いため、組織で発生する運用コストの削減に役立ちます。

IaaS(Infrastructure as a Service)市場は、これらのサービスを利用することで多くの利点が得られることから、市場で一定のシェアを占めると予想されます。また、クラウドにおける仮想データセンターの動向も、市場成長にプラスの影響を与える重要な要因と考えられています。

  • パブリックデプロイは、まずまずの市場シェアを占めると予測されます。

展開モデルに基づいて、FWaaS(FireWall-as-a-Service)の世界市場はパブリック、プライベート、クラウドに区分されます。ファイアウォールサービスのパブリック展開は、中小企業におけるデータ量の増加とデータセキュリティへの投資予算の増加により、中小企業全体でFWaaS(FireWall-as-a-Service)の採用率が高いため、世界市場で高いシェアを占めると予測されます。パブリックデプロイは、複数のクライアント間でコンピューティングスペースを共有できるマルチテナント環境です。

さらに、中小企業の競合が激化していることも、パブリック・クラウドの採用を後押しする重要な要因の1つと考えられています。

  • 通信と技術は大幅な成長が見込まれる

FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場は、エンドユーザー産業に基づき、BFSI、通信・技術、メディア・エンターテインメント、小売、政府、その他に区分されます。通信・技術セグメントでは、デジタル化の動向の高まりや、クラウドベースのストレージサービスの採用が進んでいることに加え、大量のデータが生成されるため、同セグメントのサービス需要にプラスの影響を与えていることから、良好な成長機会が見込まれます。

また、データセキュリティに対する懸念の高まりと相まって、小売業者間の競合が激化していることから、小売セグメントも予測期間中にまずまずの成長を見せると予測されています。可処分所得の増加と中流階級の人口増加により、小売セクターは世界中で成長しています。

北米は主要な地域市場になると予測されています。

北米地域のFWaaS(FireWall-as-a-Service)市場は、予測期間中に大きなシェアを占めると予想されます。FWaaS(FireWall-as-a-Service)ビジネスを推進する変数の強力な組み合わせにより、北米が市場をリードしています。高度なサイバー攻撃の危険性が常にあるため、高度なセキュリティが必要であり、FWaaSはそれらに対する防御を記載しています。FWaaSは拡大性とコンプライアンスに優れているため、クラウド・コンピューティングを採用し、複雑なデータ保護要件に対応する企業にとって最適な選択肢です。

マネージドFWaaSソリューションは、サイバーセキュリティの人材格差から恩恵を受け、攻撃に関する金銭的影響に対する意識の高まりから、予防への投資が促進されています。北米はまた、新しいセキュリティ動向を採用し、強力なFWaaS参入企業基盤を有しているため、業界は常にイノベーションの最前線にあります。データ・プライバシーの問題や統合の難しさなど、克服すべき障害もあるが、北米のFWaaS業界はリーダーシップを維持し、成長するのに十分な位置にあります。

主要発展:

  • 2023年4月、オンラインでの生活を可能にし、保護するクラウドプロバイダーのAkamai Technologies, Inc.は、Prolexic Network Cloud Firewallのリリースを発表しました。
  • 2023年2月、統合型サイバーセキュリティの世界的パイオニアであるWatchGuard(R) Technologiesは、新しい卓上型ファイアウォールアプライアンス、Firebox T25/T25-W、T45/T45-POE/T45-W-POE、T85-POEの発売を発表。
  • 2022年3月、Palo Alto Networksは、Amazon Web Services(AWS)と提携し、AWSの導入セキュリティを容易にし、企業がセキュリティを犠牲にすることなく、より迅速にイノベーションを起こせるようにするマネージド次世代ファイアウォール(NGFW)サービス「Palo Alto Networks Cloud NGFW for AWS」を発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場:サービスモデル別

  • イントロダクション
  • サービスとしてのインフラストラクチャ(IaaS)
  • サービスとしてのプラットフォーム(PaaS)
  • ソフトウェア・アズ・アサービス(SaaS)

第6章 FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場:導入モデル別

  • イントロダクション
  • 公共
  • 民間
  • ハイブリッド

第7章 FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場:企業規模別

  • イントロダクション

第8章 FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • 通信と技術
  • メディアとエンターテイメント
  • 小売り
  • 政府
  • その他

第9章 FWaaS(FireWall-as-a-Service)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
  • 南米
  • 欧州
  • 中東・アフリカ
  • アジア太平洋

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Cato Networks
  • Cisco Systems, Inc.
  • Palo Alto Networks, Inc.
  • Juniper Networks, Inc.(Hewlett Packard Enterprise)
  • IBM Corporation
  • Zscaler, Inc.
  • IntraSystems(Accscient, LLC)
目次
Product Code: KSI061611811

The Firewall as a Service market is evaluated at US$2.471 billion for the year 2022 and is projected to grow at a CAGR of 18.05% to reach a market size of US$7.897 billion by the year 2029.

A firewall is used as a barrier for the prevention of unauthorized access to a company's network. A firewall system proactively monitors all the outgoing as well as incoming data traffic, along with enforcing and applying the security policies of the organization. Furthermore, better recovery from disasters offered by the utilization of firewall as a service along with the migration to cloud-based platforms and a significant increase in the use of mobile devices is leading to a lack of clear perimeters in the network where the requirement for safeguarding the users and applications is a major concern.

As security threats are increasing, there is a rising risk of disasters that can lead to high costs regarding the reputation and resources of an organization. The adoption of the firewall as a service can help the organization to mitigate or minimize the level of disasters as the service provider's IT experts work on a proactive basis for the detection of new threats, which is one of the key factors for driving its adoption in numerous companies across different industry verticals.

The adoption of the firewall as a service also reduces the cost burden as no training and IT staffing are required by the company. All operations are carried out by professionals with the necessary skills who work solely for the service provider. Furthermore, consultations are also provided by these teams to the companies, which help to frame the security policies and regulations.

MARKET TRENDS:

The market growth is majorly attributed to the rising cases and the severity of cyber-attacks across the world. This is further leading to rising investments by companies to protect their network infrastructure, which is augmenting the demand for these services. Furthermore, high initial setup costs coupled with much higher maintenance of that infrastructure is another factor that is further propelling the adoption of the firewall as a service, thus positively impacting the market growth.

In addition, the facilities such as easy up-gradation and alterations to the firewall protocols, which are offered by the service providers, are also increasing the adoption among the numerous end-users, thereby adding to the market growth significantly.

The rapid growth in cloud-based applications coupled with the growing risk of a data breach, especially on public cloud platforms, is also a key factor that is positively impacting the adoption of the firewall as a service. In addition, the continuously changing firewall protocols for companies are also projected to propel the market growth of the firewall as a service. The increasing traffic of data over cloud networks is also leading to the increased adoption of various security solutions by numerous organizations across industries, primarily due to growing concerns about the security of critical data on their respective cloud networks, which is contributing to market growth.

MARKET DRIVERS:

  • Increasing cyber threats are anticipated to propel the firewall as a service market.

Firewalls as a service are in high demand due to the increasing frequency and sophistication of cyber attacks. Businesses are realising more and more that to protect their digital assets from ever-changing cyberattacks, they must take preventative action. In dynamic and dispersed computing settings, a firewall as a service helps enterprises improve their security posture by providing real-time threat detection and prevention capabilities.

Since cloud-based security solutions offer scalable and adaptable solutions designed to handle the intricacies associated with contemporary cyber threats and the transfer of IT infrastructure to cloud environments, the growth in cyber risks serves as a stimulus for the adoption of these security measures.

  • The growing adoption of cloud computing might impact market growth.

Another significant factor propelling the FWaaS market is the expanding use of cloud computing. More businesses are shifting their workloads to the cloud, necessitating the need for security solutions that are simple to implement and maintain in a cloud environment. Since FWaaS can be provided as a cloud-based service, it is a good fit for this requirement.

  • Software as a Service is anticipated to show robust growth throughout the forecast period.

Based on the service model, the global firewall as a service market is classified into Infrastructure as a Service, Platform as a Service, and Software as a Service. The Software as a Service (SaaS) segment is expected to show notable growth throughout the forecast period on account of the rising adoption of SaaS applications by companies in various industries. Further, the adoption of software as a service helps in the reduction of operational costs incurred by organizations as there is a very low requirement for the training and development of technical staff.

The Infrastructure as a Service (IaaS) market is anticipated to hold a decent share of the market due to the numerous benefits from the utilization of these services. The growing trend of virtual data centers in the cloud is also considered a key factor that will positively impact market growth.

  • Public deployment is predicted to hold a decent market share.

Based on the deployment model, the global firewall as a service market is segmented into public, private, and cloud. The public deployment of firewall services is anticipated to hold a good share in the global market since there is a high adoption rate of the firewall as a service across SMEs due to the rising budgets of SMEs to invest in data security coupled with the growing amount of data in these organizations. Public deployment is a multi-tenant environment where the computing space can be shared between several clients.

Furthermore, the increasing competitiveness of SMEs is also considered one of the key factors that are propelling the adoption of the public cloud since it offers high-cost efficiency to organizations with low risk-bearing capabilities.

  • Communication and Technology are expected to grow substantially.

Based on the end-user industry, the firewall as a service market is segmented into BFSI, communication and technology, media and entertainment, retail, government, and others. The communication and technology segment is expected to show good growth opportunities on account of the rising trend of digitization and the growing adoption of cloud-based storage services, along with the generation of a large amount of data, which is positively impacting the demand for these services in this sector.

The retail segment is also projected to show decent growth over the forecast period due to rising competition among retailers coupled with growing concerns over data security. The retail sector is growing across the globe due to rising disposable income and a growing middle-class population.

North America is anticipated to be the major regional market.

The firewall as a service market in the North American region is expected to hold a significant share during the forecast period. With a powerful combination of variables driving the firewall as a service (FWaaS) business, North America is the market leader. Advanced security is necessary due to the constant danger of sophisticated cyberattacks, and FWaaS provides a defense against them. Since FWaaS is scalable and compliant, it is a great choice for enterprises embracing cloud computing and navigating complex data protection requirements.

Managed FWaaS solutions benefit from the cybersecurity talent gap, and investment in prevention is encouraged by growing awareness of the financial implications associated with assaults. North America also adopts new security trends and has a strong FWaaS player base, which keeps the industry at the forefront of innovation. Although there are obstacles to overcome, such as data privacy issues and integration difficulties, the North American FWaaS industry is well-positioned to maintain its leadership and grow.

Key Developments:

  • In April 2023, the cloud provider that enables and safeguards life online, Akamai Technologies, Inc., announced the release of its Prolexic Network Cloud Firewall. With more freedom to safeguard their network edge, clients may now design and maintain their access control lists (ACLs) owing to the new feature of Akamai Prolexic.
  • In February 2023, the global pioneer in unified cybersecurity WatchGuard(R) Technologies announced the launch of its new tabletop firewall appliances, the Firebox T25/T25-W, T45/T45-POE/T45-W-POE, and T85-POE.
  • In March 2022, Ten-time leader in network firewalls Palo Alto Networks announced that it has partnered with Amazon Web Services (AWS) to introduce Palo Alto Networks Cloud NGFW for AWS, a managed Next-Generation Firewall (NGFW) service made to make AWS deployment security easier and allow businesses to innovate more quickly without sacrificing security.

Segmentation:

By Service Model

  • Infrastructure as a Service (IaaS)
  • Platform as a Service (PaaS)
  • Software as a Service (SaaS)

By Deployment Model

  • Public
  • Private
  • Hybrid

By Enterprise Size

  • Small
  • Medium
  • Large

By End-User Industry

  • BFSI
  • Communication and Technology
  • Media and Entertainment
  • Retail
  • Government
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits for the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. FIREWALL AS A SERVICE MARKET, BY SERVICE MODEL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Infrastructure as a Service (IaaS)
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Platform as a Service (PaaS)
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Software as a Service (SaaS)
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness

6. FIREWALL AS A SERVICE MARKET, BY DEPLOYMENT MODEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Public
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Private
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Hybrid
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. FIREWALL AS A SERVICE MARKET, BY ENTERPRISE SIZE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Small
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Medium
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Large
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness

8. FIREWALL AS A SERVICE MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. BFSI
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Communication and Technology
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.4. Media and Entertainment
    • 8.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.5. Retail
    • 8.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.5.2. Growth Prospects
    • 8.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.6. Government
    • 8.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.6.2. Growth Prospects
    • 8.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.7. Others
    • 8.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.7.2. Growth Prospects
    • 8.7.3. Geographic Lucrativeness

9. FIREWALL AS A SERVICE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Service Model
    • 9.2.2. By Deployment Model
    • 9.2.3. By Enterprise Size
    • 9.2.4. By End-User Industry
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Service Model
    • 9.3.2. By Deployment Model
    • 9.3.3. By Enterprise Size
    • 9.3.4. By End-User Industry
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Service Model
    • 9.4.2. By Deployment Model
    • 9.4.3. By Enterprise Size
    • 9.4.4. By End-User Industry
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Spain
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Others
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Service Model
    • 9.5.2. By Deployment Model
    • 9.5.3. By Enterprise Size
    • 9.5.4. By End-User Industry
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. UAE
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Israel
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.4. Others
        • 9.5.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.4.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Service Model
    • 9.6.2. By Deployment Model
    • 9.6.3. By Enterprise Size
    • 9.6.4. By End-User Industry
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. Japan
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Taiwan
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Thailand
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Indonesia
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.8. Others
        • 9.6.5.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.8.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Cato Networks
  • 11.2. Cisco Systems, Inc.
  • 11.3. Palo Alto Networks, Inc.
  • 11.4. Juniper Networks, Inc. (Hewlett Packard Enterprise)
  • 11.5. IBM Corporation
  • 11.6. Zscaler, Inc.
  • 11.7. IntraSystems (Accscient, LLC)