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市場調査レポート
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1456938

好酸球性食道炎治療市場-2024年から2029年までの予測

Eosinophilic Esophagitis Disease Treatment Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 125 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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好酸球性食道炎治療市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

好酸球性食道炎治療市場は、2022年に3億7,996万1,000米ドルと評価され、CAGR 8.12%で成長し、2029年には6億5,611万8,000米ドルの市場規模に達します。

好酸球性食道炎は慢性型の疾患です。胃食道逆流症(GERD)と好酸球性食道炎は、胸痛や嚥下困難などの症状が共通しています。長年、小児に多い病気とされていたが、現在では登録可能な若年者の症例が増加しています。好酸球性食道炎の一般的な症状は、嚥下困難、胸腔や上腹部の痛み、嘔吐です。

好酸球性食道炎は、食道が好酸球として知られる白血球で満たされることによって起こる。これらの好酸球は、消化管内に留まるべきものであるが、他の場所に蓄積すると、臓器内に不快感や炎症を引き起こします。

好酸球性食道炎治療の市場は、好酸球性食道炎のようなII型炎症性疾患の有病率の上昇、治療アプローチの進歩、FDA承認薬で先行者利益を得るための競合間の熾烈な競争によって押し上げられると予想されます。好酸球性食道炎には多くのニーズがあり、それが好酸球性食道炎治療薬セクターの繁栄を支えています。好酸球性食道炎の診断基準は、エビデンスよりも専門家の意見(消化器専門医、アレルギー専門医、病理専門医の合意)に依存しているため、欠陥があります。疾患活動性と患者の症状には相関関係がないため、好酸球性食道炎の組織学的基準は現在のところ不明確であり、発病を確認するためには繰り返し組織検査を行う必要があります。

以下は成人と小児における好酸球性食道炎の症状です。成人では、未消化の食物の逆流、食道に詰まった食物を咀嚼する際の胸の痛み、食物を咀嚼・嚥下する際の困難などが症状として現れます。小児では、嚥下困難や食道に食べ物が詰まるなどの一般的な症状もあれば、嘔吐、腹痛、摂食困難、薬に反応しないなどの症状もあります。

市場の促進要因:

  • 好酸球関連疾患に対する啓蒙活動の増加が市場の成長を後押しします。

好酸球関連疾患について一般市民や医療関係者を啓蒙するため、さまざまな啓蒙プログラムが立案・実施されており、市場拡大を後押しすると予想されます。好酸球性食道炎市場は、消化管炎症性疾患の増加によって牽引されています。好酸球性食道炎市場の成長は、食道におけるアレルギーの増加、好酸球の蓄積、嚥下障害、食道内インパクションによって後押しされると予想されます。

  • タイムリーで迅速な承認による規制当局のサポートが市場成長を急増させると予想されます。

規制当局のサポートと迅速な承認は、好酸球性食道炎疾患治療薬市場を大幅に押し上げる可能性があります。これには医薬品開発の迅速化、市場アクセスの迅速化、投資の促進、Fast TrackやBreakthrough Therapyのような指定プログラム、臨床試験デザインにおける柔軟性などが含まれます。また、規制機関は希少疾患に対する特別な配慮を行い、規制経路を合理化し、技術革新を奨励しています。これらの要因がEoE治療薬市場の成長に寄与し、アンメット・メディカル・ニーズへの対応、生命改善や救命のための治療法の提供、新規治療法の開発における技術革新の促進につながっています。

市場抑制要因:

  • 疾患に対する認識と治療の受容性の欠如が市場成長の妨げになる可能性

世界の好酸球性食道炎市場は、疾患認知度の欠如と、その場所における治療の受容性によって阻害される可能性があります。今のところ、好酸球性食道炎に対する特異的な治療薬は承認されていないです。米国食品医薬品局(FDA)のような規制機関は、医薬品の臨床開発、製造、販売、流通に携わる組織に対して重要かつ厳しい制限を課しているため、医薬品の承認取得には時間がかかり困難です。

北米が好酸球性食道炎治療薬市場を独占すると予想されます。

喘息リスク軽減薬やハイエンド医療に対する需要が高まっていることから、好酸球性食道炎治療薬市場では北米が最大の市場規模を持つと予測されています。好酸球性疾患の原因となるアレルギーの発生が増加しているため、欧州が好酸球性食道炎の第2位の市場になると予測されています。好酸球性食道炎市場は、認知度の向上とジェネリック企業の存在により、アジア太平洋が予測期間において最大の市場シェアを占めると思われます。

しかし、中東・アフリカ、南米などでは、高い治療費と患者情報の不足が好酸球性食道炎市場を制限しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 好酸球性食道炎治療市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 適応外医薬品
    • 市場機会動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • ブデソニド経口懸濁液
    • 市場機会動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • フルチカゾンODT
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • メポリズマブ
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • レスリズマブ
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • ベンラリズマブ
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • デュピルナブ
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • オマリズマブ
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益

第6章 好酸球性食道炎治療市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 病院薬局
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 小売薬局
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • オンライン薬局
    • 市場機会と動向
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 好酸球性食道炎治療市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 南米
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 欧州
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 製品タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第9章 企業プロファイル

  • Ellodi Pharmaceuticals
  • AstraZeneca Plc
  • Bristol-Myers Squibb Co
  • GlaxoSmithKline Plc
  • Sanof
  • Takeda Pharmaceutical Company Limited
  • Pfizer
目次
Product Code: KSI061612287

The eosinophilic esophagitis disease treatment market is evaluated at US$379.961 million for the year 2022 growing at a CAGR of 8.12% reaching the market size of US$656.118 million by the year 2029.

EoE (Eosinophilic esophagitis) is a disease of chronic type. Gastroesophageal reflux disease (GERD) and eosinophilic esophagitis share symptoms such as chest pain and difficulty swallowing. It was considered a common disease in children for many years but has now grown in cases in young people that can be registered. Common symptoms of EOE are difficulty swallowing, pain in the chest cavity and upper abdomen, and vomiting.

The condition of eosinophilic Esophagitis occurs when the esophagus is filled with white blood cells, which are also known as eosinophils. These eosinophils should remain inside the digestive tract if they build up elsewhere, creating discomfort and inflammation inside the organ.

The market for eosinophilic esophagitis disease treatment is expected to be pushed by the rising prevalence of type II inflammatory illnesses, such as EoE, advancements in treatment approaches, and fierce competition among competitors for the first FDA-approved medicine to gain a first-mover advantage. EoE has a lot of needs, which is helping the eosinophilic esophagitis medication sector flourish. EoE diagnosis criteria are flawed since they are reliant on professional opinions (agreement among gastroenterologists, allergists, and pathologists) rather than evidence. Because there is no correlation between disease activity and patient symptoms, histologic criteria for EoE are currently unclear, and repeated tissue testing is required to confirm disease initiation.

The following are the symptoms of Eosinophilic Esophagitis in adults and children: In adults, symptoms are the backflow of undigested food, chest pain while chewing food that gets stuck in the esophagus, and difficulty in chewing and swallowing the food. In a child, some symptoms are common, like difficulty swallowing, and food getting stuck in the esophagus, while other symptoms in the child are vomiting, abdominal pain, difficulty eating, and no response to the medication.

MARKET DRIVER:

  • Increasing awareness campaigns for eosinophil-associated illnesses will bolster the growth of the market.

Various public and medical awareness programs have been designed and implemented to educate the public and medical community about eosinophil-related illnesses, which is expected to fuel market expansion. The market for eosinophilic esophagitis is being driven by an increase in the occurrences of digestive tract inflammatory illnesses. Eosinophilic esophagitis (EoE) market growth is expected to be boosted by increased allergies in the esophagus, eosinophil build-up, dysphagia, and impaction in the esophagus.

  • Regulatory support with timely and expedited approvals is expected to surge the market growth.

Regulatory support and expedited approvals can significantly boost the Eosinophilic Esophagitis (EoE) disease treatment market. This includes faster drug development, faster market access, encouraging investment, designation programs like Fast Track and Breakthrough Therapy, and flexibility in clinical trial design. Regulatory agencies also provide special considerations for rare diseases, streamline regulatory pathways, and encourage innovation. These factors contribute to the growth of the EoE treatment market, addressing unmet medical needs, providing life-improving or life-saving treatments, and fostering innovation in the development of novel treatment modalities.

MARKET RESTRAINTS:

  • Lack of disease awareness and treatment acceptability could hamper the market growth

The global eosinophilic esophagitis (EoE) market may be hampered by a lack of disease awareness and the acceptability of treatment for a given location. For the time being, no specific treatment for eosinophilic esophagitis has been approved. Obtaining regulatory approval for the drug is time-consuming and difficult, as regulatory agencies such as the US Food and Drug Administration (FDA) place significant and stringent restrictions on organizations involved in the clinical development, manufacture, marketing, and distribution of drugs.

North America is expected to dominate the Eosinophilic Esophagitis Treatment Market.

With the rising demand for asthma risk-reducing medications and high-end medical treatments, it is predicted that North America will have the biggest market volume in the Eosinophilic Esophagitis Treatment Market. Because of the increased occurrence of allergies that cause eosinophilic illnesses, Europe is expected to be the second-largest market for eosinophilic esophagitis (EoE). Due to growing awareness and the existence of generic companies, Asia-Pacific is likely to account for the biggest market share in the eosinophilic esophagitis (EoE) market in the forecasted period.

However, in places such as the Middle East, Africa, and South America, high therapeutic costs and a lack of patient information are limiting the eosinophilic esophagitis market.

Key development

  • September 2023- The FDA has approved Dupixent(R) (dupilumab) for Priority Review to treat children aged 1-11 with eosinophilic esophagitis (EoE). Dupixent is the first and only treatment in the U.S. approved for children and adults aged 12 and older with EoE, weighing at least 40kg. If approved, it would be the first and only treatment indicated in the U.S. for children aged 1-11.
  • May 2022- The FDA has approved Dupixent (dupilumab) as the first treatment for Eosinophilic Esophagitis (EoE), a chronic immune disorder affecting adults and pediatric patients aged 12 and above. EoE is a chronic inflammatory disorder characterized by difficulty swallowing, eating, and food sticking in the esophagus. Dupixent is a monoclonal antibody that inhibits part of the inflammatory pathway, making it the first FDA approval for a treatment for EoE.

Segmentation

By Product Type

  • Off-Label Drugs
  • Budesonide Oral Suspension
  • Fluticasone ODT
  • Mepolizumab
  • Reslizumab
  • Benralizumab
  • Dupilunab
  • Omalizumab

By Distribution Channel

  • Hospital Pharmacies
  • Retail Pharmacies
  • Online Pharmacies

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. EOSINOPHILIC ESOPHAGITIS DISEASE TREATMENT MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Off-Label Drugs
    • 5.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Budesonide Oral Suspension
    • 5.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Fluticasone ODT
    • 5.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Mepolizumab
    • 5.5.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Reslizumab
    • 5.6.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Benralizumab
    • 5.7.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.8. Dupilunab
    • 5.8.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.8.2. Growth Prospects
    • 5.8.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.9. Omalizumab
    • 5.9.1. Market Opportunities and Trends
    • 5.9.2. Growth Prospects
    • 5.9.3. Geographic Lucrativeness

6. EOSINOPHILIC ESOPHAGITIS DISEASE TREATMENT MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hospital Pharmacies
    • 6.2.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Retail Pharmacies
    • 6.3.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Online Pharmacies
    • 6.4.1. Market Opportunities and Trends
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. EOSINOPHILIC ESOPHAGITIS DISEASE TREATMENT MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. By Product Type
    • 7.2.2. By Distribution Channel
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
        • 7.2.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.2. Canada
        • 7.2.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.2.3.3. Mexico
        • 7.2.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.2.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. By Product Type
    • 7.3.2. By Distribution Channel
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
        • 7.3.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.2. Argentina
        • 7.3.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.3.3.3. Others
        • 7.3.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.3.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. By Product Type
    • 7.4.2. By Distribution Channel
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. Germany
        • 7.4.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.2. France
        • 7.4.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.3. United Kingdom
        • 7.4.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.4. Spain
        • 7.4.3.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.4.3.5. Others
        • 7.4.3.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.4.3.5.2. Growth Prospects
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. By Product Type
    • 7.5.2. By Distribution Channel
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. Saudi Arabia
        • 7.5.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.2. UAE
        • 7.5.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.5.3.3. Others
        • 7.5.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.5.3.3.2. Growth Prospects
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. By Product Type
    • 7.6.2. By Distribution Channel
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. China
        • 7.6.3.1.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.1.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.2. Japan
        • 7.6.3.2.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.2.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.3. India
        • 7.6.3.3.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.3.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.4. South Korea
        • 7.6.3.4.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.4.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.5. Indonesia
        • 7.6.3.5.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.5.2. Growth Prospects
      • 7.6.3.6. Others
        • 7.6.3.6.1. Market Opportunities and Trends
        • 7.6.3.6.2. Growth Prospects

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Competitive Dashboard

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Ellodi Pharmaceuticals
  • 9.2. AstraZeneca Plc
  • 9.3. Bristol-Myers Squibb Co
  • 9.4. GlaxoSmithKline Plc
  • 9.5. Sanof
  • 9.6. Takeda Pharmaceutical Company Limited
  • 9.7. Pfizer