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市場調査レポート
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1456903

BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場-2024年から2029年までの予測

Blockchain as a Service Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月06日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場は、2022年に7億8,497万7,000米ドルと評価され、CAGR 22.85%で成長し、2029年には33億1,557万2,000米ドルの市場規模に達します。

BaaS(Blockchain-as-a-Service)は、SaaS(Service-as-a-Service)と同様に、クラウドコンピューティングを利用して、送金、スマートコントラクト、ID管理、サプライチェーン管理などのブロックチェーンアプリケーションを運用する企業のインフラと管理ネットワークを構築する技術サービスモデルです。技術革新の進展により、金融取引やデータ認識などのアプリケーションでより透明性を提供する最新の技術ソリューションに対する需要が高まっており、それによってリスクや複雑さが軽減され、市場需要の原動力となっています。様々な金融機関が、BaaS(Blockchain-as-a-Service)の導入を促進するため、サービスプロバイダーと戦略的提携を行っています。例えば、エチオピア教育省は2021年4月、ブロックチェーンメーカーのIOHKとの戦略的協業を発表し、IOHKは約500万人の学生にブロックチェーンベースのデジタルIDを提供します。

市場の促進要因:

  • 有利な政府イニシアチブの成長が市場を押し上げると予測されます。

BaaS(Blockchain-as-a-Service)は、賢明かつ重要なデータにセキュリティを提供し、流通台帳を通じて複数のトランザクションを追跡し、監査証跡を通じてデータのトレーサビリティを提供し、高度な自動化を通じてデータ処理速度を向上させる。このような高性能の利点により、各国政府は、金融機関、輸送・物流、製造業などの様々なビジネスセグメントへの応用におけるBaaS(Blockchain-as-a-Service)モデルの重要性を認識し、技術サービスモデルの利用を促進するために様々な投資、スキーム、協定を実施しています。例えば、2022年10月、タイのThai Fintech AssociationとハンガリーのHungarian Blockchain Associationは、それぞれの金融セグメントにおけるブロックチェーン技術の利用を促進するための覚書を締結しました。

  • ブロックチェーン技術の進歩

技術の進歩はBaaS(Blockchain-as-a-Service)の利用を後押ししているが、BaaS(Blockchain-as-a-Service)は暗号通貨の利用で構成されており、投資家の利益を保護し、金融の安定性を維持するために、各国の管理当局によって規則や規制が実施されています。例えば、2021年11月、バイデン政権は、ブローカーに1万米ドル以上のデジタル資産取引を内国歳入庁(IRS)に報告することを義務付ける「インフラ投資・雇用法」に署名し、導入しました。一部の政府は、暗号通貨を金融取引の合法的な方法ではないとみなしており、そのため暗号通貨を禁止する措置を講じています。

北米は主要な地域市場になると予想されています。

北米のBaaS(Blockchain-as-a-Service)産業は、企業のブロックチェーン技術への関心と理解の高まりにより急成長しています。企業がブロックチェーン技術を調査しているのは、セキュリティと効率性の向上に加え、分散型で透明性の高いシステムの魅力が組み合わさっているためです。この受容は、BaaS(Blockchain-as-a-Service)モデルのスケーラビリティと費用対効果によってさらに加速しており、企業は社内の大規模なインフラや専門知識を必要とせずにブロックチェーンの利点を利用することができます。ブロックチェーンの革命的な可能性は各セグメントで認識されており、北米のBaaS(Blockchain-as-a-Service)業界は、信頼性が高く独創的なブロックチェーンソリューションを求める企業のニーズの変化に対応するため、さらなる成長を遂げる好位置にあります。

主要発展

  • 2023年12月、レイヤー1のパブリック・ブロックチェーン・プラットフォームであるZetrixの革新的なデジタル・クレデンシャル・プラットフォームの発表により、安全かつ実用的で相互運用可能なクレデンシャル検証の新時代が始まった。この独創的なアプローチは、従来の紙ベースのクレデンシャルの欠点に対処しながら、人々、企業、政府のデジタル領域への関わり方に革命をもたらすいくつかの利点を提供します。
  • 2023年10月、Circleは、開発者や企業がWeb3をよりシンプルに活用できるよう、2つの新しいWeb3サービス製品「ガスステーション」と「スマートコントラクトプラットフォーム」のベータ版を発表しました。「ガス料金」は、Web3ユーザーが取引中に支払わなければならないブロックチェーンネットワーク料金です。
  • Fujitsuは2023年6月、アジア開発銀行、ブロックチェーンベンダーのConsenSys Software Inc.、R3、SORAMITSU, LTD.と共同で、独自のブロックチェーン技術「ConnectionChain」の2022年1月から1年間のパイロットプロジェクトを成功裏に終了したと発表しました。同プロジェクトは、同技術が金融証券のクロスボーダー取引の迅速化と安全性の向上に有効であることを実証しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場:オファリング別

  • イントロダクション
  • 道具
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • サービス
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第6章 BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場:企業規模別

  • イントロダクション
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場:用途別

  • イントロダクション
  • 振込による決済
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • 個人データのレビュー
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • スマートコントラクト
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 暗号通貨
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第8章 BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • BFSI
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • コミュニケーションと技術
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 医療
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 製造業
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 運輸・物流
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 政府
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第9章 BaaS(Blockchain-as-a-Service)市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • オファリング別
    • 企業規模別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 南米
    • オファリング別
    • 企業規模別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 欧州
    • オファリング別
    • 企業規模別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • オファリング別
    • 企業規模別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • オファリング別
    • 企業規模別
    • 用途別
    • エンドユーザー別
    • 国別

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第11章 企業プロファイル

  • Microsoft Corporation
  • Hewlett-Packard Enterprises
  • IBM
  • SAP SE
  • Stratis Group Ltd(RealPage)
  • Amazon web Service
  • Oracle Corporation
  • VeChain Foundation
  • BLOCKO
  • Seracle
目次
Product Code: KSI061611710

The Blockchain as a service market is evaluated at US$784.977 million for the year 2022 growing at a CAGR of 22.85% reaching the market size of US$3,315.572 million by the year 2029.

Blockchain as a service (BaaS) just like software as a service, is a technical service model that uses cloud computing to create an infrastructure and management network for the companies that are operating in blockchain applications such as money transfer, smart contracts, identity management, and supply chain management among others. The growing technological innovations have increased the demand for modern technical solutions that provide more transparency in applications such as financial transactions, and data recognition, thereby reducing their risk and complexities creating a drive in the market demand. Various financial institutions are undergoing strategic collaborations with service providers to promote the adoption of blockchain as a service in their operations. For instance, the Ethiopian Ministry of Education, in April 2021, announced a strategic collaboration with blockchain maker IOHK, in which IOHK will provide blockchain-based digital identities for approximately five million students.

MARKET DRIVERS:

  • Growth in favorable government initiatives is predicted to upsurge the market.

Blockchain as a service provides security to sensible and crucial data, keeps track of multiple transactions through its distribution ledgers, through audit trails provides data traceability, and through high automation, improves the data processing speed. Owing to such high-performance benefits, the government of countries is realizing the importance of blockchain as a service model in various applications for business sectors such as financial institutions, transportation & logistics, and manufacturing among others, thereby, undertaking various investments, schemes and agreements to promote the usage of technical service models. For instance, in October 2022, Thailand's Thai Fintech Association and Hungary's Hungarian Blockchain Association entered into a Memorandum of Understanding to promote the usage of blockchain technology in their financial sectors.

  • Advancement in blockchain technology.

Though technological advancements are boosting the usage of blockchain as a service, however, the blockchain as a service consists of the usage of cryptocurrencies, and to safeguard the investor's interest and also preserve financial stability, rules and regulations are being implemented by the governing authorities in the countries. For instance, in November 2021, the Biden Administration signed and introduced the Infrastructure Investment and Jobs Act, which requires brokers to report to the Internal Revenue Service (IRS) for their digital asset transactions that are valued at more than US$10,000. Certain governments, consider cryptocurrency as not a legitimate method for conducting financial transactions, owing to which they are taking undertaking steps to ban it.

North America is anticipated to be the major regional market.

The blockchain-as-a-service (BaaS) industry in North America has grown rapidly due to enterprises' increased interest in and comprehension of blockchain technology. Businesses are investigating blockchain technologies due to the combination of improved security and efficiency with the appeal of decentralized and transparent systems. This acceptance is further fueled by the scalability and cost-effectiveness of BaaS models, which allow enterprises to use the benefits of blockchain without requiring substantial in-house infrastructure or expertise. The blockchain's revolutionary potential is being recognized by sectors, and North America's BaaS industry is well-positioned to grow further to meet the changing needs of companies looking for dependable and creative blockchain solutions.

Key Developments:

  • In December 2023, a new age of safe, practical, and interoperable credentials verification began with the launch of Zetrix's innovative Digital Credentials platform, which is a layer 1 public blockchain platform. This creative approach offers several advantages that revolutionize the way people, businesses, and governments engage in the digital sphere while addressing the drawbacks of conventional paper-based credentials.
  • In October 2023, Circle launched the beta versions of two new Web3 Services products, Gas Station and Smart Contract Platform, to make it simpler for developers and companies to take advantage of Web3. The "gas fee" is a blockchain network charge that Web3 users must pay while transacting. The blockchain network's computational power is offset by the charge.
  • In June 2023, With the Asian Development Bank, blockchain vendor ConsenSys Software Inc., R3, and SORAMITSU, LTD, Fujitsu announced the successful completion of a year-long pilot project that began in January 2022 for its proprietary "ConnectionChain" blockchain technology. The project demonstrated the technology's effectiveness in expediting and enhancing the safety of cross-border transactions of financial securities.

Segmentation:

By Offering

  • Tool
  • Service

By Enterprise Size

  • Small
  • Medium
  • Large

By Application

  • Transfer Payments
  • Personal Data Reviewing
  • Smart Contract
  • Cryptocurrencies
  • Others

By End-User

  • BFSI
  • Communication and Technology
  • Healthcare
  • Manufacturing
  • Transportation and Logistics
  • Government
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. BLOCKCHAIN AS A SERVICE MARKET, BY OFFERING

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Tool
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Service
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness

6. BLOCKCHAIN AS A SERVICE MARKET, BY ENTERPRISE SIZE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Small
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Medium
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Large
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. BLOCKCHAIN AS A SERVICE MARKET, BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Transfer Payments
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Personal Data Reviewing
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Smart Contract
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Cryptocurrencies
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness

8. BLOCKCHAIN AS A SERVICE MARKET, BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. BFSI
    • 8.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.2.2. Growth Prospects
    • 8.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.3. Communication and Technology
    • 8.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.3.2. Growth Prospects
    • 8.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.4. Healthcare
    • 8.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.4.2. Growth Prospects
    • 8.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.5. Manufacturing
    • 8.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.5.2. Growth Prospects
    • 8.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.6. Transportation and Logistics
    • 8.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.6.2. Growth Prospects
    • 8.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.7. Government
    • 8.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.7.2. Growth Prospects
    • 8.7.3. Geographic Lucrativeness
  • 8.8. Others
    • 8.8.1. Market Trends and Opportunities
    • 8.8.2. Growth Prospects
    • 8.8.3. Geographic Lucrativeness

9. BLOCKCHAIN AS A SERVICE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. By Offering
    • 9.2.2. By Enterprise Size
    • 9.2.3. By Application
    • 9.2.4. By End-User
    • 9.2.5. By Country
      • 9.2.5.1. USA
        • 9.2.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.2. Canada
        • 9.2.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.2.5.3. Mexico
        • 9.2.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.2.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. By Offering
    • 9.3.2. By Enterprise Size
    • 9.3.3. By Application
    • 9.3.4. By End-User
    • 9.3.5. By Country
      • 9.3.5.1. Brazil
        • 9.3.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.2. Argentina
        • 9.3.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.3.5.3. Others
        • 9.3.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.3.5.3.2. Growth Prospects
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. By Offering
    • 9.4.2. By Enterprise Size
    • 9.4.3. By Application
    • 9.4.4. By End-User
    • 9.4.5. By Country
      • 9.4.5.1. United Kingdom
        • 9.4.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.2. Germany
        • 9.4.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.3. France
        • 9.4.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.4. Spain
        • 9.4.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.4.5.5. Others
        • 9.4.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.4.5.5.2. Growth Prospects
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. By Offering
    • 9.5.2. By Enterprise Size
    • 9.5.3. By Application
    • 9.5.4. By End-User
    • 9.5.5. By Country
      • 9.5.5.1. Saudi Arabia
        • 9.5.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.2. UAE
        • 9.5.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.3. Israel
        • 9.5.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.5.5.4. Others
        • 9.5.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.5.5.4.2. Growth Prospects
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. By Offering
    • 9.6.2. By Enterprise Size
    • 9.6.3. By Application
    • 9.6.4. By End-User
    • 9.6.5. By Country
      • 9.6.5.1. China
        • 9.6.5.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.1.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.2. Japan
        • 9.6.5.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.2.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.3. India
        • 9.6.5.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.3.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.4. South Korea
        • 9.6.5.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.4.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.5. Taiwan
        • 9.6.5.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.5.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.6. Thailand
        • 9.6.5.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.6.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.7. Indonesia
        • 9.6.5.7.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.7.2. Growth Prospects
      • 9.6.5.8. Others
        • 9.6.5.8.1. Market Trends and Opportunities
        • 9.6.5.8.2. Growth Prospects

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Competitive Dashboard

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. Microsoft Corporation
  • 11.2. Hewlett-Packard Enterprises
  • 11.3. IBM
  • 11.4. SAP SE
  • 11.5. Stratis Group Ltd (RealPage)
  • 11.6. Amazon web Service
  • 11.7. Oracle Corporation
  • 11.8. VeChain Foundation
  • 11.9. BLOCKO
  • 11.10. Seracle