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市場調査レポート
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1456866

包装機械市場-2024年から2029年までの予測

Packaging Machinery Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 142 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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包装機械市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年02月05日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

包装機械市場のCAGRは3.23%で、2022年の425億4,100万米ドルから2029年には531億4,300万米ドルに成長すると予測されています。

包装機械市場が成長している背景には、自動化の進展、効率性の要求、品質基準の厳守があります。環境に優しい梱包材を求める顧客ニーズの高まりが、環境に優しい機器の使用の要因となっています。eコマースの成長により、効果的な包装ソリューションが求められるようになり、洗練された機械に対する需要が高まっています。さらに、継続的な技術革新や、スマート包装などの技術開拓は、市場に影響を与える上で極めて重要です。全体として、これらの要素は包装機械産業の拡大と発展を支えるために共に機能しています。さらに、国際貿易局によると、包装資材の生産は2022年にメキシコ全体のGDPの1.8%を占めました。包装機械セグメントは、その革新的な技術と近接性により、アメリカの輸出業者にとって有利な展望を持っています。さらに、包装機械 Manufacturers Institute(PMMI)によると、メキシコはドイツ、イタリアに次いで米国から2番目に多くの包装機械を購入しています。

eコマースの成長が包装機械の成長を後押しします。

eコマースの拡大により、包装機械の需要が高まる。包装機械は、幅広い製品寸法や要件に対応できる適応性と柔軟性を備えている必要があります。自動化を向上させ、材料の無駄を省く技術の使用は、コスト削減への欲求に促されています。eコマースでは、保護包装がより重要になり、安全な輸送を保証する機器の需要に影響を与えています。eコマース産業がさらに発展するにつれて、スマート包装機能などの技術統合がますます重要になります。India Brand Equity Foundationは、インドの消費者デジタル経済が2020年の5,375億米ドルから2030年には1兆米ドルに成長すると予測しています。これは主に、インドのeコマースとハイテク導入率の高さによるものです。さらに、インドのeコマース市場は急速に拡大しています。政府電子マーケットプレース(GeM)における商品総額は、2022~2023年度に過去最高の2,110億米ドルに達しました。2023年7月23日現在、GeMは設立以来、累計4億5,000万米ドル以上のGMVを生み出しています。推定貯蓄額を考慮すると、GeMは設立以来4,000億インドルピー以上の貯蓄を促進したことになります。TRAIのIndian Telecom Services Performance Indicators January-March 2023によると、2023年3月現在、インドの通信顧客数は1億1,700万人以上、インターネットユーザー数は8億8,000万人以上です。さらに、安価なデータプラン、富裕層の増加、スマートフォンの普及率上昇といった理由も、e小売の台頭を後押ししています。これらすべての要因が、インドにおけるeコマースの成長に寄与しています。インドの2022年のユーザー数は8億人を超え、UPIの取引件数は1億2,594万件で、世界第2位のインターネット市場となっています。

アジア太平洋は予測期間中に高い成長が見込まれます。

この成長は、各国のマクロ経済が堅調かつ着実に発展しているためです。これは、国家によって開始された様々な産業調整と活性化計画によって支えられています。例えば、「メイド・イン・チャイナ2025」計画は、先進的な世界標準との溝を埋め、中国の成長志向の力を強化することを目的としています。これは、生産大国から、ブレークスルーに牽引され、量より質を重視するトップクラスの製造大国へと転換することです。家電や包装機械を含む川下産業の急速な拡大が、この拡大の重要な原動力となっています。特筆すべきは、飲食品、化粧品、医薬品などの必需品が安定的に消費されていることから、包装機械の需要が安定していることです。その結果、国家統計局は、2022年の国内包装機械製造業の営業利益は約410億元と予測しています。同市場の回復力は、安定した需要を経験するセクターとの関連性によるもので、他の機械類に比べて変動が少ないです。この成長は、都市化、所得の増加、全体的な人口増加などのメガ動向によってさらに高まっています。これらすべてが、包装機械セクターの拡大に寄与しています。これはさらに、2012年の8兆5,300億米ドルから2022年には17兆9,600億米ドルに急増したGDPに反映される中国の目覚ましいマクロ経済実績と一致しています。

主要市場の立ち上げ

  • 2023年11月、ELITER 包装機械は、オープンプロファイル、多軸サーボドライブシステム、ステンレス鋼構造を特徴とする、新設計の強化された自動漫画機を発表しました。
  • 2022年9月、ドイツの機械メーカーHeiber+Schroder社と包装・製紙のパイオニアMondi社との革新的なパートナーシップにより、高速自動包装機が開発されました。この機械は、eコマースのフルフィルメント業務のプロセス、効率、安全基準を満たすものです。新しいeComPackマシンは、信頼性と効率性を必要とする中規模から大規模のeコマース事業者を対象としています。自動化された設置、充填、閉鎖手順により、毎時500個の包装を処理することができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 関係者にとっての主要メリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主要調査結果
  • CXOの視点

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析
  • アナリストビュー

第5章 包装機械市場:機械タイプ別

  • イントロダクション
  • 充填と成形機械
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • ラベル付けとコーディング機械
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 包装機
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • ケース成形機
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • コンベヤ
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第6章 包装機械市場:技術別

  • イントロダクション
  • 一般的な包装
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益
  • ガス置換包装
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 真空包装
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第7章 包装機械市場:エンドユーザー業界別

  • イントロダクション
  • 飲食品
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 製薬と医療
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • 家電
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • パーソナルケア
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性
  • その他
    • 市場動向と機会
    • 成長の展望
    • 地理的収益性

第8章 包装機械市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 機械のタイプ別
    • 技術別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 南米
    • 機械のタイプ別
    • 技術別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 欧州
    • 機械のタイプ別
    • 技術別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 機械のタイプ別
    • 技術別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 機械のタイプ別
    • 技術別
    • エンドユーザー業界別
    • 国別

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意とコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第10章 企業プロファイル

  • CVC Capital Partners(Syntegon Technology GmbH)
  • Massman Automation Designs, LLC(EDL Packaging Engineers)
  • MG Technologies ag(GEA Group)
  • Barry-Wehmiller
  • Krones AG
  • Ilapak International S.a.
  • Aetnagroup(OCME s.r.l.)
  • Tetra Laval
  • Signode Industrial Group(Crown Holdings)
  • Mondi
目次
Product Code: KSI061610046

The packaging machinery market is expected to grow at a CAGR of 3.23% from US$42.541 billion in 2022 to US$53.143 billion by 2029.

The packaging machinery market is growing because of rising automation, demands for efficiency, and strict adherence to quality standards. The rise in customer demand for environmentally friendly packing materials is a factor in the use of eco-friendly equipment. The growth of e-commerce has increased demand for sophisticated machinery by requiring effective packaging solutions. In addition, continuous innovation, and technical developments such as smart packaging are crucial in influencing the market. Overall, these elements work together to support the packing machinery industry's expansion and development. Moreover, as per the International Trade Administration, packaging material production accounted for 1.8 per cent of Mexico's overall GDP in 2022. The packing machinery sector has favourable prospects for American exporters due to its innovative technology and proximity. Additionally, according to the Packaging Machinery Manufacturers Institute (PMMI), Mexico purchases packaging equipment from the United States in the second-largest amount, after Germany and Italy.

Growth in e-commerce to boost packaging machinery growth.

The expansion of e-commerce drives up demand for packing machinery since these sellers need effective ways to manage larger quantities. Packaging machinery needs to be adaptable and flexible enough to handle a wide range of product dimensions and requirements. The use of technology that improves automation and reduces material waste is prompted by a desire to reduce costs. In e-commerce, protective packaging becomes more important, affecting the demand for equipment that guarantees safe transportation. As the e-commerce industry develops further, technology integration such as smart packaging features becomes increasingly important. The India Brand Equity Foundation projects that India's consumer digital economy will grow from US$ 537.5 billion in 2020 to US$ 1 trillion by 2030. This is mostly a result of the nation's high e-commerce and tech adoption. Furthermore, the Indian e-commerce market has been expanding rapidly. Gross merchandise value on the Government e-marketplace (GeM) reached a record high of $2011 billion in FY 2022-2023. As of July 23, 2023, GeM has created a cumulative GMV of over 4.5 lakh crore since its founding. Taking into account the estimated savings, GeM has facilitated savings of over INR 40,000 Cr since its inception. According to TRAI's Indian Telecom Services Performance Indicators January-March 2023, there were over 1172 million telecom customers and over 880 million internet users in India as of March 2023. Furthermore, the rise of e-retail is being driven by reasons such as inexpensive data plans, rising wealth, and growing smartphone penetration. All of these factors are contributing to the growth of e-commerce in India. India had over 800 million users and 125.94 lakh UPI transactions in 2022, making it the second-largest internet market globally.

Asia Pacific is expected to grow at a high rate during the forecast period.

The growth is due to the robust and steady development of the nation's macroeconomy. It is supported by various industrial adjustment and revitalization plans initiated by the state. The "Made in China 2025" plan, for instance, aims to close the divide with advanced global standards and strengthen China's growth-oriented power. This is by converting the nation from a production giant into a top-tier manufacturing power that is driven by breakthroughs and emphasizes quality over quantity. The rapid expansion of downstream industries, including consumer electronics and packaging machinery, has been a key driver of this expansion. Notably, the demand for packaging machinery has remained stable, given the consistent consumption of essential products such as food, beverages, cosmetics, and medicines. Consequently, the National Bureau of Statistics projected that the domestic packaging machinery manufacturing sector generated an operating income of about 41 billion yuan in 2022. The market's resilience is attributed to its association with sectors that experience steady demand, rendering it less volatile compared to other machinery types. This growth is further risen by megatrends such as urbanization, rising incomes, and overall population growth. All of this contributes to the expanding packaging machinery sector. This further aligns with China's remarkable macroeconomic performance, reflected in its GDP, which surged from US$8.53 trillion in 2012 to US$17.96 trillion in 2022.

Market key launches

  • In November 2023, ELITER Packaging Machinery presented its newly designed and enhanced automatic cartooning machine, featuring an open profile, multi-axis servo drive system, and stainless steel construction. For businesses looking to simplify their packaging procedures, the new end-load cartoner known as "GRAN SONATA" offers a compact secondary and tertiary packaging automation option that can handle both large-sized cartoning and medium-sized case packing.
  • In September 2022, an innovative partnership between German machine manufacturer Heiber + Schroder and packaging and paper pioneer Mondi resulted in the development of a high-speed automated packing machine. This machine satisfies the process, efficiency, and safety criteria of eCommerce fulfilling operations. The new eComPack machine is intended for medium-sized to large-scale eCommerce businesses that need dependability and efficiency. Its automated erection, filling, and closing procedure allows it to process up to 500 packages each hour.

Segmentation:

By Machinery Type

  • Filling and Form Machinery
  • Labelling and Coding Machines
  • Wrapping Machines
  • Case Forming Machines
  • Conveyors
  • Others

By Technology

  • General Packaging
  • Modified Atmosphere Packaging
  • Vacuum Packaging

By End-User Industry

  • Food and Beverages
  • Pharmaceuticals and Healthcare
  • Consumer Electronics
  • Personal Care
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • UAE
  • Saudi Arabia
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key Benefits to the Stakeholder

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. CXO Perspective

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis
  • 4.5. Analyst View

5. PACKAGING MACHINERY MARKET, BY MACHINERY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Filling and Form Machinery
    • 5.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.2.2. Growth Prospects
    • 5.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.3. Labelling and Coding Machinery
    • 5.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.3.2. Growth Prospects
    • 5.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.4. Wrapping Machines
    • 5.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.4.2. Growth Prospects
    • 5.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.5. Case Forming Machines
    • 5.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.5.2. Growth Prospects
    • 5.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.6. Conveyors
    • 5.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.6.2. Growth Prospects
    • 5.6.3. Geographic Lucrativeness
  • 5.7. Others
    • 5.7.1. Market Trends and Opportunities
    • 5.7.2. Growth Prospects
    • 5.7.3. Geographic Lucrativeness

6. PACKAGING MACHINERY MARKET, BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. General Packaging
    • 6.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.2.2. Growth Prospects
    • 6.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.3. Modified Atmosphere Packaging
    • 6.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.3.2. Growth Prospects
    • 6.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 6.4. Vacuum Packaging
    • 6.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 6.4.2. Growth Prospects
    • 6.4.3. Geographic Lucrativeness

7. PACKAGING MACHINERY MARKET, BY END-USER INDUSTRY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Food and Beverages
    • 7.2.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.2.2. Growth Prospects
    • 7.2.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.3. Pharmaceutical and Healthcare
    • 7.3.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.3.2. Growth Prospects
    • 7.3.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.4. Consumer Electronics
    • 7.4.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.4.2. Growth Prospects
    • 7.4.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.5. Personal Care
    • 7.5.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.5.2. Growth Prospects
    • 7.5.3. Geographic Lucrativeness
  • 7.6. Others
    • 7.6.1. Market Trends and Opportunities
    • 7.6.2. Growth Prospects
    • 7.6.3. Geographic Lucrativeness

8. PACKAGING MACHINERY MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. By Machinery Type
    • 8.2.2. By Technology
    • 8.2.3. By End-User Industry
    • 8.2.4. By Country
      • 8.2.4.1. USA
        • 8.2.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.2. Canada
        • 8.2.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.2.4.3. Mexico
        • 8.2.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.2.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. By Machinery Type
    • 8.3.2. By Technology
    • 8.3.3. By End-User Industry
    • 8.3.4. By Country
      • 8.3.4.1. Brazil
        • 8.3.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.2. Argentina
        • 8.3.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.3.4.3. Others
        • 8.3.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.3.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. By Machinery Type
    • 8.4.2. By Technology
    • 8.4.3. By End-User Industry
    • 8.4.4. By Country
      • 8.4.4.1. UK
        • 8.4.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.2. Germany
        • 8.4.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.3. France
        • 8.4.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.4. Spain
        • 8.4.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.4.4.5. Others
        • 8.4.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.4.4.5.2. Growth Prospects
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. By Machinery Type
    • 8.5.2. By Technology
    • 8.5.3. By End-User Industry
    • 8.5.4. By Country
      • 8.5.4.1. UAE
        • 8.5.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.2. Saudi Arabia
        • 8.5.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.5.4.3. Others
        • 8.5.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.5.4.3.2. Growth Prospects
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. By Machinery Type
    • 8.6.2. By Technology
    • 8.6.3. By End-User Industry
    • 8.6.4. By Country
      • 8.6.4.1. Japan
        • 8.6.4.1.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.1.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.2. China
        • 8.6.4.2.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.2.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.3. India
        • 8.6.4.3.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.3.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.4. South Korea
        • 8.6.4.4.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.4.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.5. Indonesia
        • 8.6.4.5.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.5.2. Growth Prospects
      • 8.6.4.6. Others
        • 8.6.4.6.1. Market Trends and Opportunities
        • 8.6.4.6.2. Growth Prospects

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Competitive Dashboard

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. CVC Capital Partners (Syntegon Technology GmbH)
  • 10.2. Massman Automation Designs, LLC (EDL Packaging Engineers)
  • 10.3. MG Technologies ag (GEA Group)
  • 10.4. Barry-Wehmiller
  • 10.5. Krones AG
  • 10.6. Ilapak International S.a.
  • 10.7. Aetnagroup (OCME s.r.l.)
  • 10.8. Tetra Laval
  • 10.9. Signode Industrial Group (Crown Holdings)
  • 10.10. Mondi