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市場調査レポート
商品コード
1425087

デジタル造船所市場:予測(2024年~2029年)

Digital Shipyard Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 147 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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デジタル造船所市場:予測(2024年~2029年)
出版日: 2024年01月24日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

デジタル造船所市場は、2022年に13億2,400万米ドルとなりました。

世界のデジタル造船所のコンセプトは、造船業界の情勢に極めて重要な変革をもたらし、最先端のデジタル技術の包括的な同化を意味します。この同化は、最初の設計段階から建造、その後のメンテナンス段階に至るまで、造船ライフサイクル全体の効率を比類なく高める道を開くものです。3Dプリンティング、バーチャル・リアリティ・シミュレーション、人工知能などを含む高度なデジタルツールの能力を活用することは、多面的な進歩の触媒として機能します。特に、3Dプリンティングの応用は、従来の製造工程に革命をもたらし、複雑な船舶部品の精密な製造を容易にすると同時に、労働集約的な方法への依存を抑制する礎石となります。同様に、バーチャル・リアリティの統合は、複雑な船舶設計のエミュレーションを可能にし、物理的な建造を開始する前に徹底的なテストと検証を行い、潜在的なエラーや非効率を軽減します。さらに、人工知能を戦略的に導入することで、大量のデータをシームレスに分析し、造船プロセスの重要な側面を最適化することができます。造船分野における革新的な動向として世界のデジタル造船所が台頭してきたことは、業務効率の急上昇を意味するだけでなく、この業界における前例のない成長と先駆的な進歩が約束されていることは間違いありません。

イントロダクション

造船分野へのデジタル技術の統合を包含するデジタル造船所の世界市場は、予測可能な将来において大幅な成長が見込まれています。この予測される拡大は、主に貨物船に対する世界の需要の急増と、造船プロセスの最適化と合理化の差し迫った必要性に起因しています。特に、市場は軍事造船所と商業造船所という明確なカテゴリーに二分され、採用される技術は人工知能、ビッグデータ分析、ロボットによるプロセス自動化、拡張知能、バーチャルリアリティ、デジタルツイン、ブロックチェーン、産業用モノのインターネットなど多岐にわたります。さらに、市場はデジタル化のレベルに基づいて層別化され、セミ・フルのデジタル造船所に区別され、それぞれが特定の産業要件に対応しています。予測では、海上貿易活動の絶え間ない拡大により、商業セグメントが市場を独占する構えです。特に、Accenture、Altair Engineering Inc.、Aras、AVEVA Group Plc、BAE Systems Plc、Damen Shipyards Group、Dassault Systems、Hexagon AB、iBASEt、Inmarsat Global Limited、Crandon Production Systems BV、Kreyon Systems Pvt.Ltd.、Pemamek OY、PROSTEP AG、SAP SE、Siemens、Wartsilaなどの主要企業がデジタル造船所分野に積極的に参入しています。地理的には、アジア太平洋が主要ランナーとして浮上し、デジタル造船所の最大の地域市場を占めています。この市場調査レポートは、主要企業、造船所の種類、技術プラットフォーム、デジタル造船所のデジタル化の度合いなどの重要な要素に焦点を当て、業界の包括的な分析を提供しています。これらのレポートは、デジタル造船所市場のニュアンスやダイナミクスを把握しようとする利害関係者や市場参入企業にとって貴重な資料となります。

促進要因

  • 貨物船需要の増加:海上貿易の継続的な急増に伴い、貨物船に対する世界の需要が顕著に増加しており、造船業界における技術進歩の重要な必要性を促しています。造船工程に最先端のデジタル技術を取り入れることは、複雑な建造段階を合理化・最適化する可能性を秘めているだけでなく、運航コストを抑制し、全体的な運航効率を高める有効な機会にもなります。高度な設計ソフトウェア、精密な製造技術、自動化された組立工程などのデジタルツールを活用することで、製造スケジュールを迅速化できるだけでなく、現代の海運業界の進化する基準に沿った、より堅牢で環境的に持続可能な船舶の開発にも貢献することができます。さらに、リアルタイムのモニタリング・システムとデータ解析の統合は、メンテナンス・プロトコルを大幅に改善し、船舶の寿命と信頼性を確保することで、より強靭で競争力のある海上輸送ネットワークを世界規模で確立することができます。
  • 環境問題:海運業は世界貿易と商業の重要な構成要素でありながら、炭素排出の実質的な発生源であり、環境悪化と気候変動に大きく寄与していることが長い間指摘されてきました。従来の化石燃料を動力源とする船舶は、従来からこの点で大きな原因となってきました。しかし、画期的なコンセプトであるデジタルツイン技術を含む革新的なデジタル技術の統合は、海上輸送に伴う環境への悪影響を軽減する有望な手段を提供します。物理的資産の仮想レプリカであるデジタルツインを採用することで、海運会社は運航効率を高め、船舶の性能を最適化し、燃料消費を最小限に抑えることができます。このテクノロジーによって可能になるリアルタイムのモニタリング、予知保全、高度なシミュレーションは、物流プロセスを合理化するだけでなく、より正確なエネルギー管理を促進し、海運業界が生み出すカーボンフットプリントの顕著な削減につながります。
  • デジタルツイン技術の採用:デジタルツイン技術は、基本的に物理的資産の正確なデジタル複製であり、当該資産の性能をシミュレートし、微調整するための強力なツールとして機能します。物理的な資産の仕様や特性を正確に反映した仮想的な複製を作成することで、デジタルツイン技術は資産の挙動や機能を包括的に理解することを可能にします。高度な計算モデルを活用することで、さまざまなシミュレーションや分析を行うためのダイナミックなプラットフォームを提供し、潜在的な非効率性や改善点の特定を容易にします。この技術は、造船の文脈で大きな注目を集めており、その統合により、船舶の建造に関わる複雑なプロセスを合理化・最適化することができます。デジタルツイン技術の応用により、造船業者はエラーや計算ミスの潜在的リスクを軽減することができ、最終的に造船プロセス全体の効率と品質を高めることができます。
  • 技術の進歩:洗練された人工知能システム、最先端のビッグデータ解析ツール、没入型拡張知能アプリケーションなど、画期的なデジタル技術の急速な進歩と統合は、造船領域における変革的強化への道を大きく開いています。これらの革新的なデジタル・ソリューションは、初期設計や計画段階から建造、試験、メンテナンス段階に至るまで、造船プロセスのさまざまな側面に革命をもたらす可能性を秘めています。人工知能アルゴリズムを活用することで、造船業者は複雑な作業を効率化し、リソース配分を最適化し、製造プロセス全体を通じて正確な品質管理を行うことができます。さらに、包括的なビッグデータ分析を活用することで、膨大で複雑なデータの収集、分析、解釈が可能になり、情報に基づいた意思決定、事前のリスク管理、潜在的な性能ボトルネックの特定が容易になります。さらに、拡張現実(AR)技術の統合により、造船チームは複雑な設計コンセプトをリアルタイムで視覚化し、没入型訓練シミュレーションを実施し、現場での共同作業を強化できるようになり、より合理的、効率的、かつ協力的な造船エコシステムが育まれます。
  • 自動化の台頭:造船業界におけるロボティック・プロセス・オートメーション(RPA)の導入は、手作業の必要性を大幅に削減し、精度を著しく向上させる変革的アプローチであることが証明されています。この高度な自動化技術の統合は、主に人的資源の必要性の減少に起因する運用コストの顕著な減少につながると同時に、造船プロセスの全体的な効率の比類のない増加を促進しました。反復的で労働集約的な作業をロボット・システムに委ねることで、造船業者は建造プロセスのより複雑で付加価値の高い側面に集中することができ、それによって生産スケジュールを迅速化し、より高い水準の品質管理を確保することができます。このような造船への合理的なアプローチは、造船会社の競争力を強化するだけでなく、急速に変化する世界市場の現代的な需要に適応することで、海事産業の幅広い進化にも貢献しています。

主要企業が提供する製品

  • AVEVAの船舶オペレーション・ソリューションは、作業の自動化、リアルタイムの洞察の提供、より良いコラボレーションの実現により、船主やオペレーターの業務効率の向上を支援します。
  • Dassault Systemsは、造船所の作業の自動化、コミュニケーションとコラボレーションの改善、生産プロセスの最適化を支援します。

世界のデジタル造船所市場において、商業セグメントが顕著な成長:

デジタル造船所の世界市場において、商業セグメントは大幅な成長を遂げる見通しです。この急成長の背景には、商業造船所のデジタル化の進展があり、これによって商業船舶のオーナーやオペレーターは、ライフサイクルコストを効果的に抑制し、資本増強を積極的に追求し、建造手順を合理化し、運用の可用性を強化し、船舶運用に関連する全体的な諸経費を最小限に抑えることができるようになりました。予測では、主に貨物船に対する需要の高まりと造船プロセスの最適化が急務となっていることから、民間部門が市場での優位性を主張することになります。海上貿易の拡大に伴い、貨物船の需要が急増し、造船におけるデジタル技術の統合が進んでいます。この統合は、業務の合理化、コストの削減、全体的な業務効率の向上に役立っています。さらに、商業分野ではデジタルツインテクノロジーの採用が活用され、海運業に起因するカーボンフットプリントの削減に貢献すると予想されます。市場はセミ・デジタル造船所とフル・デジタル造船所に区分され、これらの区分は業界内で受け入れられているデジタル化の多様な程度を示しています。

アジア太平洋は、世界のデジタル造船所市場で大きなシェアを占めると予想される:

アジア太平洋は、様々な要因からデジタル造船所世界市場のかなりの部分を占めると予想されています。特に、この地域は長年にわたって急速な経済成長を遂げており、海上貿易活動が大幅に活発化しています。様々なプロセスの高度化、迅速な配送、コスト削減、厳格な規制基準に対する需要が高まるにつれ、特にインドや中国などの新興経済圏において、予測期間中にさらなる成長が見られると予測されています。アジア太平洋は造船の極めて重要な中心地であり、中国、韓国、日本などの有力国が市場をリードしています。この地域で造船業が繁栄を続ける中、業務の合理化、リソースの最適化、船舶需要の高まりへの効果的な対応を実現するために、デジタル造船所ソリューションの導入が不可欠となっています。パンデミック(世界的大流行)の影響による労働力不足に対応するため、造船オートメーションに対する需要が急増しています。このような状況の中、デジタル造船所ソリューションは、アジア太平洋造船業界において、労働力不足がもたらす課題を効果的に緩和し、全体的な生産性を向上させる自動化機能を促進する重要な資産として浮上しています。

市場開拓:

  • 2022年11月、Dassault SystemesとSamsung Heavy Industries (SHI) は、デジタルツインテクノロジーを活用したスマート造船所の開発で提携しました。この協業はSHIの造船所運営を変革し、同社の事業目標をサポートします。
  • 2021年2月。Damen Shipyards GroupはSea Machines Roboticsと提携し、Damenの船舶に衝突回避技術を開発・実装します。この提携は、デジタル化、持続可能性、オペレーショナル・エクセレンスというデイメンの戦略目標をサポートします。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のデジタル造船所市場:造船所の種類別

  • イントロダクション
  • 商業
  • 軍事

第6章 世界のデジタル造船所市場:技術別

  • イントロダクション
  • AR&VR
  • デジタルツインとシミュレーション
  • AIとビッグデータ分析
  • ロボティクスプロセスオートメーション
  • クラウドコンピューティング
  • ブロックチェーン
  • その他

第7章 世界のデジタル造船所市場:容量別

  • イントロダクション

第8章 世界のデジタル造船所市場:デジタル化レベル別

  • イントロダクション
  • フル
  • 部分的
  • セミ

第9章 世界のデジタル造船所市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 実装
  • アップグレードとサービス

第10章 世界のデジタル造船所市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第11章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第12章 企業プロファイル

  • IBM
  • Accenture
  • Dassault systems
  • Siemens AG
  • PROSTEP INC
  • Daman shipyard group
  • AVEVA Group Plc
目次
Product Code: KSI061616194

The digital shipyard market was valued at US$1.324 billion in 2022.

The concept of a Global Digital Shipyard marks a pivotal transformation in the landscape of the shipbuilding industry, denoting the comprehensive assimilation of cutting-edge digital technologies. This assimilation paves the way for an unparalleled enhancement in the efficiency of the entire shipbuilding lifecycle, spanning from the initial design phase to the construction and subsequent maintenance stages. Leveraging the prowess of advanced digital tools, encompassing the likes of 3D printing, virtual reality simulations, and artificial intelligence, serves as a catalyst for multifaceted advancements. Notably, the application of 3D printing stands as a cornerstone in revolutionizing the traditional manufacturing process, facilitating the precise fabrication of intricate ship components while concurrently curbing the reliance on labour-intensive methods. Similarly, the integration of virtual reality enables the emulation of intricate ship designs, facilitating thorough testing and validation well before the commencement of the physical construction, thus mitigating potential errors and inefficiencies. Additionally, the strategic deployment of artificial intelligence aids in the seamless analysis of copious amounts of data, thereby enabling the optimization of critical facets of the shipbuilding process. Undoubtedly, the emergence of the Global Digital Shipyard as an innovative trend within the shipbuilding domain signals not only a surge in operational efficacy but also harbours the promise of unprecedented growth and pioneering advancements within the industry.

Introduction:

The Global Digital Shipyard market, which encompasses the integration of digital technologies into the shipbuilding sector, is poised for substantial growth in the foreseeable future. This anticipated expansion is primarily attributed to the surging global demand for cargo ships, coupled with the pressing need for the optimization and streamlining of the shipbuilding processes. Notably, the market is bifurcated into distinct categories, namely military and commercial shipyards, with the technologies employed spanning an extensive array, including artificial intelligence, big data analytics, robotic process automation, augmented reality, virtual reality, digital twin, blockchain, and the industrial Internet of Things. Furthermore, the market is stratified based on the level of digitalization, distinguishing between semi and fully digital shipyards, each catering to specific industry requirements. Projections indicate that the commercial segment is poised to dominate the market owing to the relentless expansion of maritime trade activities. Notably, an impressive roster of key market players is actively engaged in the digital shipyard sphere, including prominent names such as Accenture, Altair Engineering Inc., Aras, AVEVA Group Plc, BAE Systems Plc, Damen Shipyards Group, Dassault Systems, Hexagon AB, iBASEt, Inmarsat Global Limited, Crandon Production Systems BV, Kreyon Systems Pvt. Ltd., Pemamek OY, PROSTEP AG, SAP SE, Siemens, and Wartsila. Geographically, the Asia-Pacific region emerges as the frontrunner, representing the largest regional market for Digital Shipyard. The market research reports furnish comprehensive analyses of the industry, with a keen focus on critical elements such as key players, shipyard types, technology platforms, and the degree of digitalization within digital shipyards. These reports serve as valuable resources for stakeholders and industry participants seeking to grasp the nuances and dynamics of the Digital Shipyard market.

Drivers:

  • Increase in demand for cargo ships: With the continuous surge in maritime trade, the global demand for cargo ships has witnessed a remarkable upsurge, prompting a crucial need for technological advancements in the shipbuilding industry. Integrating cutting-edge digital technologies in the shipbuilding process not only holds the potential to streamline and optimize the intricate stages of construction but also presents a viable opportunity to curtail operational costs and enhance overall operational efficiency. Leveraging digital tools such as advanced design software, precision manufacturing techniques, and automated assembly processes can not only expedite the production timeline but also contribute to the development of more robust and environmentally sustainable vessels, aligning with the evolving standards of the modern shipping industry. Moreover, the integration of real-time monitoring systems and data analytics can significantly improve maintenance protocols, ensuring the longevity and reliability of the vessels, thereby establishing a more resilient and competitive maritime transport network on a global scale.
  • Environmental concerns: The shipping industry, a vital component of global trade and commerce, has long been identified as a substantial source of carbon emissions, contributing significantly to environmental degradation and climate change. Vessels powered by conventional fossil fuels have traditionally been a major culprit in this regard. However, the integration of innovative digital technologies, including the revolutionary concept of digital twin technology, offers a promising avenue to mitigate the adverse environmental impact associated with maritime transportation. By employing digital twins, which are virtual replicas of physical assets, shipping companies can enhance operational efficiency, optimize vessel performance, and minimize fuel consumption. Real-time monitoring, predictive maintenance, and advanced simulations enabled by this technology not only streamline logistical processes but also facilitate more precise energy management, leading to a notable reduction in the carbon footprint generated by the shipping industry. This transformative shift toward digitalization underscores a proactive approach to sustainable practices within the maritime sector, fostering a greener future for global shipping operations.
  • Adoption of digital twin technology: Digital twin technology, essentially a precise digital replica of a physical asset, serves as a powerful tool for simulating and fine-tuning the performance of the asset in question. By creating a virtual counterpart that mirrors the exact specifications and characteristics of the physical asset, digital twin technology enables a comprehensive understanding of the asset's behaviour and functionality. Leveraging advanced computational models, it offers a dynamic platform for conducting various simulations and analyses, thus facilitating the identification of potential inefficiencies and areas for improvement. This technology has garnered significant attention in the context of shipbuilding, where its integration can streamline and optimize the complex processes involved in constructing vessels. Through the application of digital twin technology, shipbuilders can mitigate the potential risks of errors and miscalculations, ultimately enhancing the overall efficiency and quality of the shipbuilding process.
  • Technological advancements: The rapid advancement and integration of groundbreaking digital technologies, including sophisticated artificial intelligence systems, cutting-edge big data analytics tools, and immersive augmented reality applications, have significantly paved the way for transformative enhancements within the shipbuilding domain. These innovative digital solutions have the potential to revolutionize various aspects of the shipbuilding process, ranging from the initial design and planning phases to the construction, testing, and maintenance stages. By leveraging artificial intelligence algorithms, shipbuilders can streamline intricate tasks, optimize resource allocation, and ensure precise quality control throughout the manufacturing process. Additionally, the utilization of comprehensive big data analytics enables the collection, analysis, and interpretation of vast amounts of complex data, facilitating informed decision-making, proactive risk management, and the identification of potential performance bottlenecks. Furthermore, the integration of augmented reality technologies empowers shipbuilding teams to visualize intricate design concepts in real time, conduct immersive training simulations, and enhance on-site collaboration, thereby fostering a more streamlined, efficient, and collaborative shipbuilding ecosystem.
  • Rise in automation: The implementation of robotic process automation (RPA) within the shipbuilding industry has proven to be a transformative approach, facilitating a significant reduction in the necessity for manual labor and a notable enhancement in precision. This integration of advanced automation technologies has consequently led to a noteworthy decrease in operational costs, primarily attributed to the reduced requirement for human resources, while concurrently fostering an unparalleled increase in the overall efficiency of the shipbuilding process. By delegating repetitive and labour-intensive tasks to robotic systems, shipbuilders can focus on more intricate and value-adding aspects of the construction process, thereby expediting production timelines and ensuring a higher standard of quality control. This streamlined approach to shipbuilding not only bolsters the competitive edge of shipbuilding companies but also contributes to the broader evolution of the maritime industry, as it adapts to the modern demands of a rapidly changing global market.

Products offered by key companies:

  • AVEVA's ship operations solutions can help ship owners and operators to improve the efficiency of their operations by automating tasks, providing real-time insights, and enabling better collaboration.
  • Dassault Systems can help shipyards to automate tasks, improve communication and collaboration, and optimize their production processes.

Prominent growth in the commercial segment within the global digital shipyard market:

The commercial segment is poised to witness substantial growth within the Global Digital Shipyard market. This upsurge can be attributed to the progressive digitalization of commercial shipyards, which has enabled commercial ship owners and operators to effectively curtail lifecycle costs, actively pursue capital enhancements, streamline construction procedures, bolster operational availability, and minimize overall overhead expenses related to ship operation. Forecasts indicate that the commercial segment will assert its dominance in the market, primarily propelled by the escalating demand for cargo ships and the pressing need to optimize the shipbuilding process. With the escalation of maritime trade, there has been a notable surge in the requisition for cargo ships, prompting an increased integration of digital technologies in shipbuilding. This integration serves to streamline operations, curtail costs, and amplify overall operational efficiency. Moreover, the commercial segment is anticipated to leverage the adoption of digital twin technology, thereby contributing to the reduction of the carbon footprint engendered by the shipping industry. As the market is segmented into semi and fully digital-shipyards, these divisions are indicative of the diverse degrees of digitalization embraced within the industry.

The Asia Pacific region is expected to hold a significant share of the global digital shipyard market:

The Asia Pacific region is anticipated to dominate a substantial portion of the global digital shipyard market owing to a multitude of factors. Notably, this region has undergone rapid economic expansion over the years, fostering a significant upsurge in maritime trade activities. As the demand for advancements in various processes, expeditious deliveries, cost reduction, and stringent regulatory standards escalates, it is projected to witness further growth during the forecast period, particularly in emerging economies such as India and China. The Asia Pacific region stands as a pivotal center for shipbuilding, with leading market positions held by prominent countries such as China, South Korea, and Japan. As the shipbuilding industry continues to thrive in this region, the call for digital shipyard solutions becomes imperative to streamline operations, optimize resources, and effectively meet the mounting demand for ships. A notable surge in demand for shipbuilding automation has been observed in response to the labor scarcity that transpired during the pandemic. In this context, digital shipyard solutions have emerged as a crucial asset, facilitating automation capabilities that effectively mitigate the challenges posed by labour shortages and consequentially augment overall productivity within the Asia Pacific shipbuilding industry.

Market developments:

  • In November 2022, Dassault Systemes and Samsung Heavy Industries (SHI) partnered to develop a smart shipyard using digital twin technologies. This collaboration will transform SHI's shipyard operations and support its business goals.
  • In February 2021. Damen Shipyards Group has partnered with Sea Machines Robotics to develop and implement collision avoidance technology on Damen ships. This partnership supports Damen's strategic goals of digitalization, sustainability, and operational excellence.

Segments

By Shipyard Type

  • Commercial
  • Military

By Technology

  • AR & VR
  • Digital twin & simulation
  • AI & Big data analytics
  • Robotics process automation
  • Cloud computing
  • Blockchain
  • Others

By Capacity

  • Large
  • Medium
  • Small

By Digitization Level

  • Full
  • Partial
  • Semi

By End User

  • Implementation
  • Upgrades and services

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL DIGITAL SHIPYARD MARKET BY SHIPYARD TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Commercial
  • 5.3. Military

6. GLOBAL DIGITAL SHIPYARD MARKET BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. AR & VR
  • 6.3. Digital twin & simulation
  • 6.4. AI & Big data analytics
  • 6.5. Robotics process automation
  • 6.6. Cloud computing
  • 6.7. Blockchain
  • 6.8. Others

7. GLOBAL DIGITAL SHIPYARD MARKET BY CAPACITY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Large
  • 7.3. Medium
  • 7.4. Small

8. GLOBAL DIGITAL SHIPYARD MARKET BY DIGITIZATION LEVEL

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Full
  • 8.3. Partial
  • 8.4. Semi

9. GLOBAL DIGITAL SHIPYARD MARKET BY END-USER

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. Implementation
  • 9.3. Upgrades and services

10. GLOBAL DIGITAL SHIPYARD MARKET BY GEOGRAPHY

  • 10.1. Introduction
  • 10.2. North America
    • 10.2.1. United States
    • 10.2.2. Canada
    • 10.2.3. Mexico
  • 10.3. South America
    • 10.3.1. Brazil
    • 10.3.2. Argentina
    • 10.3.3. Others
  • 10.4. Europe
    • 10.4.1. United Kingdom
    • 10.4.2. Germany
    • 10.4.3. France
    • 10.4.4. Spain
    • 10.4.5. Others
  • 10.5. The Middle East and Africa
    • 10.5.1. Saudi Arabia
    • 10.5.2. UAE
    • 10.5.3. Israel
    • 10.5.4. Others
  • 10.6. Asia Pacific
    • 10.6.1. Japan
    • 10.6.2. China
    • 10.6.3. India
    • 10.6.4. South Korea
    • 10.6.5. Indonesia
    • 10.6.6. Thailand
    • 10.6.7. Others

11. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 11.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 11.2. Market Share Analysis
  • 11.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

12. COMPANY PROFILES

  • 12.1. IBM
  • 12.2. Accenture
  • 12.3. Dassault systems
  • 12.4. Siemens AG
  • 12.5. PROSTEP INC
  • 12.6. Daman shipyard group
  • 12.7. AVEVA Group Plc

Not an exhaustive list