市場調査レポート
商品コード
1425064
ジッパー付きスタンディングパウチ市場-2024年から2029年までの予測Stand-Up Zipper Pouches Market - Forecasts from 2024 to 2029 |
● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。 詳細はお問い合わせください。
ジッパー付きスタンディングパウチ市場-2024年から2029年までの予測 |
出版日: 2024年01月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
ジッパー付きスタンディングパウチ市場は、2022年に32億6,600万米ドルと評価され、CAGR 7.13%で成長し、2029年には52億8,900万米ドルの市場規模に達します。
ジッパー付きスタンディングパウチ市場は、利便性、美しさ、多くの付加価値など様々な要因から、顧客のジッパー付きスタンディングパウチに対する嗜好が高まっているため、拡大が見込まれています。ジッパー付きスタンディングパウチは、美的魅力の向上、ファスナーやスライダー、スパウト、リップノッチなどの便利な機能など、いくつかの利点を提供し、利便性と実用性を高めています。さらに、金属缶やガラス瓶を含む他の硬質包装形態と比較すると、これらのパウチは材料の使用量が少なく、出荷や輸送の費用が少なくて済み、軽量です。
Doypack(スタンドアップジッパーパウチ)は、使用、保管、展示のために底部を直立させることができるフレキシブル包装の一種です。袋の一種ですが、時にはペットボトルにも似ています。粉末や飲みかけの飲料はデイパックに入れて持ち運ぶことが多いです。スタンドポーチは底にマチがあり、使用時や展示時に安定します。ジッパー付きスタンディングパウチは、美観の向上や、ジッパーやスライダー、スパウト、リップノッチなど、利便性や有用性を向上させる多くの付加価値機能を含む、いくつかの利点を提供します。また、これらのパウチは、金属缶やガラス瓶など、他の硬質包装に比べ、材料の使用量が少なく、出荷や輸送の手間が省け、重量も軽くなります。パッケージ商品の製造業者にとって、ジッパー付きスタンディングパウチは、店頭での商品の差別化を可能にするため、素晴らしいマーケティングツールです。さらに、これらのジッパー付きスタンディングパウチは、表面積が大きいので、高品質の画像を印刷することができ、特にコンビニエンスストアやスーパーマーケットなど、顧客がスピーディーに購入する傾向がある場所では、より多くの消費者を引き付けることができます。
材料別ではプラスチック分野の成長が目立つ
ジッパー付きスタンディングパウチ市場を独占しているのはプラスチック分野です。プラスチックは箔や紙よりも剛性が高く、リサイクル可能で、最も重要なのは価格が安いことです。さらに、他のタイプの袋包装よりもはるかに資源効率が高く、使用する材料も少なく、箔やガラス瓶よりも製造コストが低いです。プラスチックパウチの主な用途は、ドライフルーツ、エナジードリンクやジュースなどの液体飲料、液体石鹸や洗剤などの非食品です。通常、BOPP、PPE、MET、LLDPE、PET、PVCなどの材料がプラスチックパウチの製造に使用されます。
北米市場はジッパー付きスタンディングパウチ市場を独占しており、今後もこの支配が続くと予想されます。同市場は、調理済み食品のような保存食に対する大きな需要や、保存性、柔軟性、軽量性、硬質包装製品に比べ材料使用量が少ないことによるジッパー付きスタンディングパウチの人気上昇などの変数により、予測期間中に成長すると予測されています。予測期間を通じて、米国は北米市場で大きな金額シェアを占めると予想されます。米国の製造企業は、すぐに使用でき、持ち運びも可能な食品包装の結果、さらなるジッパー付きスタンディングパウチを作るチャンスが広がっています。ジッパー付きスタンディングパウチは、その優れたバリア性により、中の商品を新鮮に保ち、湿気・石油・水・ガスなどから保護します。この要素が、米国におけるジッパー付きスタンディングパウチの需要増加を牽引しています。さらに、環境に優しいアイテムに対する消費者の嗜好が、ジッパー付きスタンディングパウチの市場拡大を促進しています。
The stand-up zipper pouches market is evaluated at US$3.266 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 7.13% reaching the market size of US$5.289 billion by the year 2029.
The market is expected to increase as a result of customers' rising preference for stand-up zipper pouches due to a variety of factors, including convenience, aesthetic appeal, and many value-added features. Stand-up zipper pouches provide several benefits, including improved aesthetic appeal and several useful features, such as zippers or sliders, spouts, and rip notches, among others, that provide more convenience and utility. In addition, compared to several other rigid packaging forms including metal cans and glass bottles, these pouches use less material, need less shipping and transportation expense, and are lightweight.
A Doypack, or stand-up zipper pouch, is a type of flexible packaging that can stand upright on its bottom for usage, storage, and exhibition. Although it is a type of bag, occasionally it also resembles a plastic bottle. Powders and drinks that are ready to drink are frequently carried in daypacks. A stand-up pouch's bottom portion is gusseted to provide stability for usage or exhibition. Stand-up zipper pouches provide several benefits, including improved aesthetics and many value-added features, such as zippers or sliders, spouts, and rip notches, among others, that improve convenience and usefulness. These pouches also use less material, require less shipping and transportation, and weigh less than several other rigid packaging types, including metal cans and glass bottles, among others. For manufacturers of packaged goods, stand-up zipper pouches are a great marketing tool since they allow for product differentiation on store shelves. Additionally, these Stand-up zipper pouches feature a greater surface area that may be used to print high-quality images to attract more consumers, particularly in convenience stores and supermarkets where customers tend to make speedier purchases.
The prominent growth in the plastic sector under the material type segment
The plastic segment dominated the stand-up zipper pouches market. Since plastic is more rigid, recyclable, and, most significantly, less expensive than foils and papers, it is the most common material used to make stand-up pouches. Additionally, they are far more resource-efficient than other types of bag packaging, use less material, and cost less to produce than foil or glass jars. The packing of dry fruits, liquid beverages including energy drinks and juices, as well as non-food items like liquid soaps and detergents, are the main uses of plastic pouches. Typically, materials including BOPP, PPE, MET, LLDPE, PET, and PVC are used to make plastic pouches.
North American market dominated the stand-up zipper pouches market and is expected to continue with this dominance. The market is anticipated to grow over the forecasting period as a result of variables such as the substantial demand for preserved food, such as ready-to-eat meals, and the rising popularity of stand-up zipper pouches due to their shelf readiness, flexibility, lightweight, and low material usage compared to rigid packaging products. Through the projection period, the U.S. is anticipated to have a significant value share of the North American market. Manufacturing companies in the United States have greater chances to make additional stand-up zipper pouches as a result of ready-to-use and on-the-go food packaging. Because of its exceptional barrier qualities, stand-up zipper pouches keep the goods within them fresh and shield them from things like moisture, oil, water, and gas. This element is driving rising demand for stand-up zipper pouches in the United States. Furthermore, consumer preferences for environmentally friendly items are promoting the market expansion of stand-up zipper pouches.