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市場調査レポート
商品コード
1425064

ジッパー付きスタンディングパウチ市場-2024年から2029年までの予測

Stand-Up Zipper Pouches Market - Forecasts from 2024 to 2029

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 141 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ジッパー付きスタンディングパウチ市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年01月17日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

ジッパー付きスタンディングパウチ市場は、2022年に32億6,600万米ドルと評価され、CAGR 7.13%で成長し、2029年には52億8,900万米ドルの市場規模に達します。

ジッパー付きスタンディングパウチ市場は、利便性、美しさ、多くの付加価値など様々な要因から、顧客のジッパー付きスタンディングパウチに対する嗜好が高まっているため、拡大が見込まれています。ジッパー付きスタンディングパウチは、美的魅力の向上、ファスナーやスライダー、スパウト、リップノッチなどの便利な機能など、いくつかの利点を提供し、利便性と実用性を高めています。さらに、金属缶やガラス瓶を含む他の硬質包装形態と比較すると、これらのパウチは材料の使用量が少なく、出荷や輸送の費用が少なくて済み、軽量です。

イントロダクション

Doypack(スタンドアップジッパーパウチ)は、使用、保管、展示のために底部を直立させることができるフレキシブル包装の一種です。袋の一種ですが、時にはペットボトルにも似ています。粉末や飲みかけの飲料はデイパックに入れて持ち運ぶことが多いです。スタンドポーチは底にマチがあり、使用時や展示時に安定します。ジッパー付きスタンディングパウチは、美観の向上や、ジッパーやスライダー、スパウト、リップノッチなど、利便性や有用性を向上させる多くの付加価値機能を含む、いくつかの利点を提供します。また、これらのパウチは、金属缶やガラス瓶など、他の硬質包装に比べ、材料の使用量が少なく、出荷や輸送の手間が省け、重量も軽くなります。パッケージ商品の製造業者にとって、ジッパー付きスタンディングパウチは、店頭での商品の差別化を可能にするため、素晴らしいマーケティングツールです。さらに、これらのジッパー付きスタンディングパウチは、表面積が大きいので、高品質の画像を印刷することができ、特にコンビニエンスストアやスーパーマーケットなど、顧客がスピーディーに購入する傾向がある場所では、より多くの消費者を引き付けることができます。

促進要因

  • ジッパー付きスタンディングパウチは商品の鮮度を保ちます:ジッパー付きスタンディングパウチは、環境要因に対する優れたバリア機能により、人気が高まっています。FDA(米国食品医薬品局)の認可を受けた素材で、中の商品の安全性を保証するスタンドアップポーチ。ジッパー付きスタンディングパウチは、ジッパーや他のファスナーを含む様々な閉鎖オプションにより、商品の風味や鮮度を損なうことを心配することなく、お客様がいつでも簡単に食べることができます。ジッパー付きスタンディングパウチ市場は、食品パッケージングに対するニーズの高まりによって牽引されると思われます。
  • 最近の技術的進歩が市場成長を後押ししている:近距離無線通信(NFC)と拡張現実(AR)技術は、顧客の関与とブランド・ロイヤルティを高めるためにスタンドアップ・パウチ製造業者によって利用されています。携帯電話を使って、顧客はパッケージと対話したり、デジタル・コンテンツにアクセスしたり、製品について詳しく学んだり、インタラクティブな活動に参加したりすることができます。企業はこの動向を利用して、消費者の行動や嗜好に関する重要な情報を得ると同時に、顧客に特徴的で記憶に残る体験を提供することができます。
  • eコマースの成長が市場拡大に拍車をかけている:効率的で耐久性のあるパッケージの必要性は、eコマースの急激な拡大によって注目されるようになった。ジッパー付きスタンディングパウチはオンライン商人の需要に最適であり、ブランド認知のためにカスタマイズすることもできるため、企業はパッケージ戦略に取り入れることが強く求められています。
  • 持続可能なパッケージに対する意識の高まり:ジッパー付きスタンディングパウチの環境負荷は減少し、費用対効果は包装資材の開発により向上しています。環境に優しい包装方法への業界の取り組みは、リサイクル可能な製品や堆肥化可能な製品の開発に表れており、最終的に市場の成長を後押ししています。
  • ヘルスケア業界からの需要の高まり:健康・ウェルネス業界におけるスタンドアップパウチ・ジッパー市場は、今後数年でさらに成長すると予測されています。これらのポーチは、健康に気を配る顧客のために、オーガニックで有用な天然製品を保管するのに最適です。

主要企業が提供する製品

  • カスタムスタンドアップポーチ、Amcor:パーソナライズド・スタンドアップ・ジッパー・ポーチは、ブランドの個性と消費者特有の需要に焦点を当てています。いくつかの種類から選ぶことができます。
  • PRO-POUCHプレメイドポーチ、プロアンパック:PRO-POUCH(R)ソリューションは、数え切れないほどの用途や市場の選択肢として利用可能であり、プロアンパックはスタンドアップパウチの世界的リーダーです。製品保護を最大化するため、スパウト、リクローズ機構、パウチのフィルム構造をカスタマイズすることができます。

材料別ではプラスチック分野の成長が目立つ

ジッパー付きスタンディングパウチ市場を独占しているのはプラスチック分野です。プラスチックは箔や紙よりも剛性が高く、リサイクル可能で、最も重要なのは価格が安いことです。さらに、他のタイプの袋包装よりもはるかに資源効率が高く、使用する材料も少なく、箔やガラス瓶よりも製造コストが低いです。プラスチックパウチの主な用途は、ドライフルーツ、エナジードリンクやジュースなどの液体飲料、液体石鹸や洗剤などの非食品です。通常、BOPP、PPE、MET、LLDPE、PET、PVCなどの材料がプラスチックパウチの製造に使用されます。

北米地域がジッパー付きスタンディングパウチ市場で大きなシェアを占めると予想されている:

北米市場はジッパー付きスタンディングパウチ市場を独占しており、今後もこの支配が続くと予想されます。同市場は、調理済み食品のような保存食に対する大きな需要や、保存性、柔軟性、軽量性、硬質包装製品に比べ材料使用量が少ないことによるジッパー付きスタンディングパウチの人気上昇などの変数により、予測期間中に成長すると予測されています。予測期間を通じて、米国は北米市場で大きな金額シェアを占めると予想されます。米国の製造企業は、すぐに使用でき、持ち運びも可能な食品包装の結果、さらなるジッパー付きスタンディングパウチを作るチャンスが広がっています。ジッパー付きスタンディングパウチは、その優れたバリア性により、中の商品を新鮮に保ち、湿気・石油・水・ガスなどから保護します。この要素が、米国におけるジッパー付きスタンディングパウチの需要増加を牽引しています。さらに、環境に優しいアイテムに対する消費者の嗜好が、ジッパー付きスタンディングパウチの市場拡大を促進しています。

主な発展

  • 2022年8月、SCG Chemicals Public Company Limitedによって完全な構造を持つポリエチレンモノマーのスタンドアップパウチが誕生し、現在使用されている様々な素材の不可分な層で構成されたマルチマテリアルパッケージングよりもリサイクルプロセスを継続するのが簡単になった。この包装ソリューションには、monomeとmonome+ハイバリアの2つのバリエーションがあり、どちらも必要に応じて効果を発揮します。
  • 現在の商品ラインに加えて、プレミアムラップとシリコーンコーティング箔&シートの日本のトップメーカーである旭化成は、2021年11月にインドで最新のダブルラインジッパーバッグを発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ジッパー付きスタンディングパウチ市場:材料別

  • イントロダクション
  • プラスチック
  • アルミニウム

第6章 ジッパー付きスタンディングパウチ市場:形態別

  • イントロダクション
  • ロールストック
  • 丸底
  • K-スタイル
  • 平底
  • その他

第7章 ジッパー付きスタンディングパウチ市場:クロージャタイプ別

  • イントロダクション
  • トップノッチ
  • ジッパー
  • スパウト

第8章 ジッパー付きスタンディングパウチ市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 食品
  • ヘルスケアと製薬
  • 化粧品とパーソナルケア
  • 消費財
  • その他

第9章 ジッパー付きスタンディングパウチ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第11章 企業プロファイル

  • PouchDirect
  • Alpha Pack
  • Mondi
  • Nichrome Packaging Solutions
  • Mangalam Polypack
  • Glenroy, Inc.
  • WINPAK LTD.
  • ProAmpac
  • Novolex
  • Amcor Plc
目次
Product Code: KSI061616100

The stand-up zipper pouches market is evaluated at US$3.266 billion for the year 2022 growing at a CAGR of 7.13% reaching the market size of US$5.289 billion by the year 2029.

The market is expected to increase as a result of customers' rising preference for stand-up zipper pouches due to a variety of factors, including convenience, aesthetic appeal, and many value-added features. Stand-up zipper pouches provide several benefits, including improved aesthetic appeal and several useful features, such as zippers or sliders, spouts, and rip notches, among others, that provide more convenience and utility. In addition, compared to several other rigid packaging forms including metal cans and glass bottles, these pouches use less material, need less shipping and transportation expense, and are lightweight.

Introduction:

A Doypack, or stand-up zipper pouch, is a type of flexible packaging that can stand upright on its bottom for usage, storage, and exhibition. Although it is a type of bag, occasionally it also resembles a plastic bottle. Powders and drinks that are ready to drink are frequently carried in daypacks. A stand-up pouch's bottom portion is gusseted to provide stability for usage or exhibition. Stand-up zipper pouches provide several benefits, including improved aesthetics and many value-added features, such as zippers or sliders, spouts, and rip notches, among others, that improve convenience and usefulness. These pouches also use less material, require less shipping and transportation, and weigh less than several other rigid packaging types, including metal cans and glass bottles, among others. For manufacturers of packaged goods, stand-up zipper pouches are a great marketing tool since they allow for product differentiation on store shelves. Additionally, these Stand-up zipper pouches feature a greater surface area that may be used to print high-quality images to attract more consumers, particularly in convenience stores and supermarkets where customers tend to make speedier purchases.

Drivers:

  • Stand-up zipper pouches keep products fresh: Due to its excellent barrier capabilities to shield against environmental factors, stand-up zipper pouches are becoming more popular. FDA-approved materials that guarantee the security of the items within are utilized to make stand-up pouches. With a range of closure options, including zippers and other fasteners, stand-up zipper pouches are simple for customers to eat at any time without worrying about the product's flavour or freshness being compromised. The market for stand-up zipper pouches will be driven by the growing need for food packaging.
  • Recent technological advancements are aiding market growth: Near-field communication (NFC) and augmented reality (AR) technologies are being used by stand-up pouch producers to boost client involvement and brand loyalty. With their cell phones, customers may interact with the packaging, access digital content, learn more about the product, or participate in interactive activities. Businesses may use this trend to get crucial information about consumer behaviour and preferences while also providing customers with a distinctive and memorable experience.
  • Growth of e-commerce fueling market expansion: The need for efficient and durable packaging has been brought to attention by the exponential expansion of e-commerce. Because stand-up zipper pouches are ideal for the demands of online merchants and may be customized for brand recognition, businesses are being urged to incorporate them into their packaging strategies.
  • Growing awareness towards sustainable packaging: The environmental impact of stand-up zipper pouches has decreased while their cost-effectiveness has improved due to ongoing developments in packaging materials. The industry's commitment to using eco-friendly packaging methods is shown in the development of recyclable and compostable products, eventually boosting market growth.
  • Rising demand from the healthcare industry: The stand-up pouch zipper market in the health and wellness industry is projected to grow more in the next years. These pouches are perfect for storing organic, useful, and natural products for customers who care about their health.

Products offered by key companies:

  • Custom Stand-Up Pouch, Amcor: The personalized Stand-Up Zipper Pouch focuses on brand distinctiveness and demands particular to consumers. There are several varieties to choose from. The consumer can have a bag with a distinctive form for a small tooling expenditure.
  • PRO-POUCH Premade Pouches, ProAmpac: PRO-POUCH® solutions are available as a choice for countless applications and markets, and ProAmpac is a global leader in stand-up pouches. To maximize product protection, they can tailor the spouts, reclose mechanisms, and film structures of the pouches.

The prominent growth in the plastic sector under the material type segment

The plastic segment dominated the stand-up zipper pouches market. Since plastic is more rigid, recyclable, and, most significantly, less expensive than foils and papers, it is the most common material used to make stand-up pouches. Additionally, they are far more resource-efficient than other types of bag packaging, use less material, and cost less to produce than foil or glass jars. The packing of dry fruits, liquid beverages including energy drinks and juices, as well as non-food items like liquid soaps and detergents, are the main uses of plastic pouches. Typically, materials including BOPP, PPE, MET, LLDPE, PET, and PVC are used to make plastic pouches.

The North American region is expected to hold a significant share of the Stand-Up Zipper Pouches Market:

North American market dominated the stand-up zipper pouches market and is expected to continue with this dominance. The market is anticipated to grow over the forecasting period as a result of variables such as the substantial demand for preserved food, such as ready-to-eat meals, and the rising popularity of stand-up zipper pouches due to their shelf readiness, flexibility, lightweight, and low material usage compared to rigid packaging products. Through the projection period, the U.S. is anticipated to have a significant value share of the North American market. Manufacturing companies in the United States have greater chances to make additional stand-up zipper pouches as a result of ready-to-use and on-the-go food packaging. Because of its exceptional barrier qualities, stand-up zipper pouches keep the goods within them fresh and shield them from things like moisture, oil, water, and gas. This element is driving rising demand for stand-up zipper pouches in the United States. Furthermore, consumer preferences for environmentally friendly items are promoting the market expansion of stand-up zipper pouches.

Key developments:

  • A full polyethene monomer stand-up pouch with a complete structure was created by SCG Chemicals Public Company Limited in August 2022, making it simpler to continue the recycling process than the multi-material packaging that is currently used and is made up of indivisible layers of various materials. There are two variations of this packaging solution: monome and monome+ high barrier, both of which are effective when called upon.
  • In addition to its current line of goods, Asahi Kasei, Japan's top manufacturer of premium wrap and silicone-coated foil & sheets, presented its most recent double-line Zipper Bag in India in Novermber 2021.

SEGMENTS:

BY MATERIAL

  • Plastic
  • Paper
  • Aluminum

BY FORM

  • Rollstock
  • Round Bottom
  • K-style
  • Flat Bottom

BY CLOSURE TYPE

  • Top Notch
  • Zipper
  • Spout

BY END-USER

  • Food
  • Healthcare and Pharmaceutical
  • Cosmetic and Personal Care
  • Consumer Goods
  • Others

BY GEOGRAPHY

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. STAND-UP ZIPPER POUCHES MARKET, BY MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Plastic
  • 5.3. Paper
  • 5.4. Aluminum

6. STAND-UP ZIPPER POUCHES MARKET, BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Rollstock
  • 6.3. Round Bottom
  • 6.4. K-style
  • 6.5. Flat Bottom
  • 6.6. Others

7. STAND-UP ZIPPER POUCHES MARKET, BY CLOSURE TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Top Notch
  • 7.3. Zipper
  • 7.4. Spout

8. STAND-UP ZIPPER POUCHES MARKET, BY END-USERS

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. Food
  • 8.3. Healthcare and Pharmaceutical
  • 8.4. Cosmetic and Personal Care
  • 8.5. Consumer Goods
  • 8.6. Others

9. STAND-UP ZIPPER POUCHES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. The Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. Japan
    • 9.6.2. China
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Taiwan
    • 9.6.6. Thailand
    • 9.6.7. Indonesia
    • 9.6.8. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Market Share Analysis
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. PouchDirect
  • 11.2. Alpha Pack
  • 11.3. Mondi
  • 11.4. Nichrome Packaging Solutions
  • 11.5. Mangalam Polypack
  • 11.6. Glenroy, Inc.
  • 11.7. WINPAK LTD.
  • 11.8. ProAmpac
  • 11.9. Novolex
  • 11.10. Amcor Plc