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市場調査レポート
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1425057

シードル用パッケージング市場-2024年から2029年までの予測

Cider Packaging Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
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英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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シードル用パッケージング市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年01月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

シードル用パッケージング市場の2022年の市場規模は65億7,500万米ドルでした。

市場拡大の要因としては、パッケージ入りアルコール飲料に対する消費者の嗜好の高まり、シードル製品に対する需要の高まりなどが挙げられます。さらに、消費者の可処分所得が増加した結果、プレミアム・シードル製品の使用が増加しており、これがシードル用パッケージング市場の世界市場をさらに押し上げています。業界は新しいシードル用パッケージングのアイデアを強く求めており、ハード・シードルの台頭は、憧れの的であるミレニアル世代によって後押しされています。世界の低アルコール飲料市場の拡大も、安全なパッケージに対する需要の増加を促す要因となっています。さらに、欧米型の生活様式や都市化の進展などの人口要因が、予測期間中の世界市場の成長を後押しします。

イントロダクション

シードルは、リンゴ、ナシ、その他の果汁を部分的または完全に発酵させた低アルコール飲料です。アルコール度数は1.2~8.5%で、ブランドによって異なります。二次発酵と炭酸ガスの注入により、シードルにはスティル(静置)と炭酸があります。他のアルコール飲料と比較して、この業界は現在、すべての地理的地域で最も速い成長率を示しており、これがシードル用パッケージング市場を後押ししています。シードル用パッケージング市場では、革新的なパッケージングオプションが非常に求められており、パッケージング分野に拍車をかけている憧れのミレニアル世代は、ハードシードル拡大の大きな要因となっています。世界のシードル用パッケージング市場は、都市化の進展や西洋文化の受容といった人口要因の結果として成長してきました。シードル用パッケージングは、アルコール飲料の需要増加の結果、好意的に拡大しています。さらに、シードル用パッケージングは手頃な価格で軽量であるため、プラスチック包装が非常に普及しています。シードル用パッケージングの世界市場は、レトルトパウチやアセプティックパウチの使用増加によっても成長すると予想されます。

促進要因

  • 個人の健康に対する意識の高まりが市場拡大を後押ししている:持続可能性は長期的な戦略にとって不可欠であると多くの顧客から評価されています。また、人々の健康やフィットネスに対する意識が高まるにつれて、アルコール度数の低い飲料に対する需要が世界的に高まっており、シードルの需要を押し上げているため、シードル用パッケージングの市場も拡大しています。
  • 消費者にとって多くの銘柄が入手可能であることが、成長にプラスの影響を与えています。数多くの種類のシードルが市場に出回っており、シードル消費量の増加が見込まれることから、世界の市場動向にも好影響が期待されます。
  • 可処分所得の増加は成長を促進する主な要因である:アルコール使用のステータスシンボル化、可処分所得の増加、およびプレミアムラベルと飲料の品質や風味との関連性により、プレミアムシードル用パッケージングブランドは同価格帯の製品と比較して大きな需要があります。
  • 最近のパッケージング業界の技術進歩が成長を後押ししている:水性コーティング技術は環境にやさしく、味も匂いもほとんどなく、化学粉末の使用量も少ないため、技術進歩の結果として需要が高まっています。

主要企業が提供する製品

  • ガラス瓶&ボトル、Gamer Packaging:クラフトビールやハードシードルのメーカーは、Gamer Packagingの幅広いパッケージング・オプションから選ぶことができます。
  • AmPrima(TM)PE Plus, Amcor:AmPrimaTMは、より環境に優しいパッケージングオプションのラインであり、清潔で乾燥した状態であれば、カーサイドや現行の小売店でのドロップオフを通じてリサイクルすることができます。AmPrimaTMソリューションは、性能を犠牲にすることなく、消費者にブランドや商品のより環境に優しい選択肢を提供します。

マテリアル・セグメントにおけるガラス部門の顕著な成長

シードル用パッケージングの世界最大の市場シェアはガラスです。ガラスを使えば、飲料製品の風味と品質を保つことができます。ガラスは、金属やプラスチックのような他の素材とは対照的に、シードルの風味を変えない非反応性素材であるため、広く利用され、素材市場を独占しています。紫外線がガラス瓶の中身を汚すのを防ぐため、ベンダーは琥珀色のガラスを使用しています。予測期間中、北米のような新興国市場でのシードル用パッケージングに対する需要の高まりが、このカテゴリーの拡大を加速させると予想されます。

シードル用パッケージング市場では、欧州地域が大きなシェアを占めると予想されている:

欧州はシードル用パッケージング市場の大半を占めており、予測期間中もこの優位性が続くと予測されています。欧州市場では、顧客吸引力を高めるために独創的なパッケージングが重視されています。欧州では、クラフト・シードルや低カロリー・シードルのイントロダクションが新たなシードル用パッケージング商品の需要を高め、販売量を押し上げると予想されます。また、飲料におけるアルコールの許容量も増加しており、シードル用パッケージングの使用は予測期間を通じて増加すると思われます。欧州市場の成長は、英国におけるシードル消費の増加によって促進されると予想されます。

主な発展:

  • Amcor Rigid Packaging(ARP)とRon Rubin Wineryは、再生ポリエチレンテレフタレート(rPET)プラスチックのみを使用した750mLボトルに詰められた革新的な新プレミアムワイン「BLUE BIN」を開発しました。従来のワイン包装と比較した場合、PETを使用することで、BLUE BINのボトルは、温室効果ガス排出の減少、地球温暖化など、いくつかの環境上のメリットを提供することができます。
  • Sprecher Brewing CompanyとArdagh Glass Packagingが協力し、2023年5月に地元で製造されたガラス製のビール・飲料ボトルを提供します。シュプレヒャー・ブルーイング・カンパニーとアーダー・グループの一部門であるアーダー・グラス・パッケージング社は、最近更新された特注の16オンスガラス瓶を含むシュプレヒャーのガラス製ビール・飲料瓶の全ラインナップの継続的生産に関する供給契約を発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 シードル用パッケージング市場:材料別

  • イントロダクション
  • ガラス
  • プラスチック
  • 金属

第6章 シードル用パッケージング市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • ボトル
  • パウチ

第7章 シードル用パッケージング市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 シードル用パッケージング市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Ardagh Group S.A.
  • Crown
  • PLASTIPAK HOLDINGS, INC
  • Amcor Plc
  • Ball Corporation
  • Nampak Ltd.
  • Gamer Packaging
  • Silgan Holdings Inc.
  • Owens-Illinois
  • Vetropack
目次
Product Code: KSI061616094

The cider packaging market was valued at US$6.575 billion in 2022.

The market expansion can be attributed to the following factors, increased consumer preference for packaged alcoholic drinks and rising demand for cider products. Furthermore, the use of premium cider products has increased as a result of consumers' growing disposable incomes, which is further boosting the global market for the cider packaging market. The industry has a strong need for new cider packaging ideas, and the rise of hard cider has mostly been fueled by the highly coveted millennial demographic. The expansion of the worldwide low-alcoholic beverage market is another factor driving the increase in demand for safe packaging. In addition, population factors including the Western way of life and growing urbanization over the projection period boost the growth of the worldwide market.

Introduction:

Cider is a low-alcohol beverage made from apples, pears, and other fruit juices that have been partially or completely fermented. The beverage contains 1.2% to 8.5% alcohol by volume (ABV), depending on the brand. Based on secondary fermentation and carbon dioxide infusion, ciders can either be still or carbonated. In comparison to other alcoholic beverages, the industry now has the fastest growth rates across all geographical areas which has in turn boosted the cider packaging market. Innovative packaging options are highly sought after in the cider packaging market, and the coveted millennial generation, which is fueling the packaging sector, has been a major factor in the expansion of hard cider. The worldwide cider packaging market has grown as a result of population factors including rising urbanization and acceptance of Western culture. Cider packaging is expanding favourably as a result of rising alcoholic beverage demand. Further, due to its affordability and lightweight, plastic packaging options have become very popular for cider packaging. The global market for cider packaging is also anticipated to grow as a result of the rising use of retort and aseptic pouches.

Drivers:

  • Rising awareness towards personal health is boosting market expansion: Sustainability is regarded by many customers as being essential to the long-term strategy. Additionally, as people become more aware of their physical health and fitness, the demand for beverages with lower alcohol content is rising globally, driving up the demand for cider and, therefore, the market for cider packaging is also expanding.
  • Availability of many brands for consumers is positively impacting growth. Numerous kinds of cider are readily available on the market, and cider consumption is expected to increase, which is expected to have a favourable effect on market trends worldwide. The expansion of cider's commercialisation around the globe is anticipated to promote worldwide growth.
  • Increasing disposable income is a major factor driving growth: Due to the growing status symbolisation of alcohol usage, disposable money, and the link of premium labels with beverage quality and flavour, premium cider packaging brands are in great demand compared to similarly priced products.
  • Recent technological advancements in the packaging industry are boosting growth: The demand for water-based coating technology is rising as a consequence of technical advancements since it is more ecologically friendly, tastes and smells like virtually nothing, and uses less chemical powder.

Products offered by key companies:

  • Glass Jars & Bottles, Gamer Packaging: Craft beer and hard cider manufacturers can choose from a wide range of Gamer Packaging's packaging options. Their engineering and development team for packaging is specially qualified to provide distinctive packaging that will increase trademark branding.
  • AmPrima™ PE Plus, Amcor: AmPrimaTM is a line of more environmentally friendly packaging options that may be recycled curbside or through current retail drop-offs providing they are clean and dry. AmPrimaTM solutions give consumers a more environmentally friendly option for their brands and goods without sacrificing performance.

The prominent growth in the Glass sector under the Material segment

The biggest market share for cider packaging worldwide is held by glass. The flavour and quality of the beverage product can be preserved using glass. Glass is extensively utilised and dominates the material market since it is a non-reactive material that does not alter the flavour of the cider, in contrast to other materials like metal and plastic. To prevent UV radiation from tainting the contents of glass bottles, market vendors use amber glass material. During the projection period, it is anticipated that the growing demand for cider packaging in developed markets like North America will accelerate the expansion of the category.

The European region is expected to hold a significant share of the cider packaging market:

Europe dominated the cider packaging market by capturing the majority of the market and is projected to continue with this dominance over the forecast period. The European market places a strong emphasis on creative packaging to increase customer attractiveness. The introduction of craft and low-calorie cider in Europe is anticipated to increase demand for new cider packaging goods and boost volume sales there. The acceptability of alcohol in lesser doses in beverages is also growing, which will increase the use of cider packaging throughout the projection period. It is anticipated that the growth of the European market will be fueled by the rise in cider consumption in the United Kingdom.

Key developments:

  • Amcor Rigid Packaging (ARP) and Ron Rubin Winery has created BLUE BIN, an innovative new premium wine packed in a 750mL bottle made entirely of recycled polyethene terephthalate (rPET) plastic. When compared to conventional wine packaging, PET enables BLUE BIN's bottles to offer several environmental benefits, such as a decrease in greenhouse gas emissions, global warming, and other environmental implications.
  • Sprecher Brewing Company and Ardagh Glass Packaging collaborate to provide locally manufactured glass beer and beverage bottles in May 2023. Sprecher Brewing Company and Ardagh Glass Packaging, a division of the Ardagh Group, have announced a supply agreement for the continued production of Sprecher's entire line of glass beer and beverage bottles, including their recently updated bespoke 16-ounce glass bottle.

SEGMENTS:

BY MATERIAL

  • Glass
  • Plastic
  • Metal

BY PRODUCT TYPE

  • Cans
  • Bottles
  • Pouches

BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • Online
  • Offline

BY GEOGRAPHY

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. CIDER PACKAGING MARKET, BY MATERIAL

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Glass
  • 5.3. Plastic
  • 5.4. Metal

6. CIDER PACKAGING MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cans
  • 6.3. Bottles
  • 6.4. Pouches

7. CIDER PACKAGING MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. CIDER PACKAGING MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Italy
    • 8.4.5. Spain
    • 8.4.6. Others
  • 8.5. The Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Indonesia
    • 8.6.8. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Ardagh Group S.A.
  • 10.2. Crown
  • 10.3. PLASTIPAK HOLDINGS, INC
  • 10.4. Amcor Plc
  • 10.5. Ball Corporation
  • 10.6. Nampak Ltd.
  • 10.7. Gamer Packaging
  • 10.8. Silgan Holdings Inc.
  • 10.9. Owens-Illinois
  • 10.10. Vetropack