表紙:ヘルスケア教育市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410206

ヘルスケア教育市場:2023年から2028年までの予測

Healthcare Education Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
ヘルスケア教育市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月21日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ヘルスケア教育市場は、2021年の1,085億9,600万米ドルから2028年には1,840億4,400万米ドルへと、CAGR 7.83%の成長が見込まれています。

医療知識の進歩、ヘルスケアサービスに対する需要の増加、専門職間の協力の重視、ヘルスケア提供方法の変化など、いくつかの要因がヘルスケア教育市場の拡大を促進しています。

疾病率の上昇、新製品のリリース、市場参入企業によるその他の行動などの要因により、市場の成長が見込まれています。感染症の流行は世界的に増加しており、その発見と治療が重視されるようになり、市場をさらに押し上げています。CDCによると、2021年の7,874件に対し、2022年には米国で8,300件の結核患者が記録されました。結核の罹患率も2022年には増加した(人口10万人当たり2.5件)。2020年に大幅に減少した後、米国では報告された結核症例数、罹患率ともにパンデミック以前の水準に戻っています。

市場促進要因:

デジタル学習の採用拡大

伝統的な学校教育に代わる選択肢は、時代とともに人気が高まっています。学習プロセスをコントロールし、魅力的な学習環境を提供し、学習能力を高めるために新機能を追加することが、オンライン教育システムの主な目標です。学校におけるデジタル教育の質を高め、学部レベルでSTEM分野(科学、技術、工学、数学)を専攻する学生の数を増やすことは、次世代の労働者の基礎能力を向上させる。英国政府によると、毎年1万2,000人以上の学生がコンピューター・サイエンスのAレベル、8万5,000人がコンピューター・サイエンスの学士号、7万7,000人がコンピューター・サイエンスのGCSEを学んでいます。国の目標は、GCSEとAレベルの両プログラムへの入学を促進することで、コンピュータサイエンスの必須STEM科目としての地位を維持することです。

市場関係者別製品の革新と開発

ヘルスケア教育の市場をさらに活性化させているのが、大手市場プレイヤーによる製品革新とコラボレーションです。例えば、2023年3月、London ヘルスケア教育 Group(LHEG)とLondon Medicine Education Group(LMED)は、加盟大学に対し、最大35,000ポンドのプロジェクト資金を提供する提案を募集し、5月に実施されました。この基金は、ロンドンに利益をもたらす創造的なヘルスケア教育イニシアチブに資金を提供することを目的としています。LHEG/LMEDの会員が対象で、プロジェクトは最低2つの大学、または大学とパートナー団体が共同で計画・実施し、ロンドンの医学教育および/またはヘルスケアシステムを強化する定量化可能な結果をもたらすものでなければならないです。

政府のイニシアチブとキャンペーン

政府のいくつかのイニシアティブは、世界中でデジタル教育を後押ししています。電子情報技術省(Ministry of Electronics and Information Technology)は、さまざまな学術機関や研究開発ラボなどにおけるeラーニング関連の研究開発(R&D)プログラムに対して資金援助を行っています。過去に、MeitYは、情報通信技術(ICT)ツール(PC、マルチメディア、ウェブ)を活用した遠隔教育によるリテラシー向上のための、コンテンツ制作に関する研究開発プロジェクト、研究開発/技術開発プロジェクト、HRDプロジェクト、教員研修に対して助成金を提供してきました。

さらに、CARES法は米国に307億5,000万米ドルを提供しました。CARES法からの資金は、遠隔学習を促進するための、機材やソフトウェア、接続、指導経験といった技術へのアクセスや能力の支援など、さまざまな形で使われました。

米国のヘルスケア教育市場は堅調に成長する

テクノロジーの発展、心血管疾患(CVD)の流行、オンラインコースの利用可能性などが、米国におけるヘルスケア教育の需要を押し上げると予測されています。さらに、疾病管理予防センター(CDC)によると、心臓病は2020年9月における米国最大の死因です。年間約80万5千人のアメリカ人が心臓発作に苦しんでいます。さらに、疾病対策予防センター(CDC)が2022年2月に発表した"Heart Disease Facts"と題された記事によると、心臓病の実情は以下の通りです。同出典はまた、年間65万9000人以上のアメリカ人が心臓発作を起こしているとしており、市場拡大に大きな影響を与えています。

さらに、民間プレイヤーの投資拡大が市場拡大をさらに後押ししています。例えば、2023年1月、HealthStream社(米国)はElectronic Education Documentation System, LLC社(米国)を買収しました。この買収は、SaaS(Software-as-a-Service)の形で創造的なソリューションを提供する最先端のクラウドベースの継続教育管理システムを医療機関に提供することで、ヘルスストリームのエコシステムを拡大します。

市場開発

  • 2021年2月:オリンパス株式会社は、世界中のヘルスケア専門家(HCP)がトレーニングや学習機会にアクセスできるようにすることで、知識を活用し、最高の仕事を継続できるようにすることを目的とした、まったく新しい包括的な学習プラットフォームの開設を発表しました。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ヘルスケア教育市場:提供モード別

  • イントロダクション
  • 教室ベースのコース
  • Eラーニングソリューション

第6章 ヘルスケア教育市場:用途別

  • イントロダクション
  • 心臓病学
  • 神経内科
  • 放射線科
  • 内科
  • 小児科
  • その他

第7章 ヘルスケア教育市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 学生
  • 医師
  • 非医師

第8章 ヘルスケア教育市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • GE Healthcare Limited
  • Gundersem Health Systems Inc.
  • Apollo Hospitals
  • TACT Academy for Clinical Training
  • Zimmer Biomet Holdings
  • Olympus Corporation
  • Pearson Education(Pearson Plc.)
  • McGraw-Hill Education(Platinum Equity)
  • Cengage Learning
目次
Product Code: KSI061615512

The healthcare education market is expected to grow at a CAGR of 7.83% from US$108.596 billion in 2021 to US$184.044 billion in 2028.

Several factors, such as advances in medical knowledge, an increase in the demand for healthcare services, a focus on interprofessional cooperation, and shifting healthcare delivery methods, are driving the expansion of the healthcare education market.

The market is anticipated to grow due to factors like rising illness rates, new product releases, and other actions by major industry participants. The prevalence of infectious illnesses is rising globally, leading to an increased emphasis on their detection and treatment further boosting the market. According to the CDC, compared to 7,874 cases in 2021, 8,300 cases of tuberculosis were recorded in the US in 2022. The incidence of tuberculosis also increased in 2022 (2.5 cases per 100,000 people). After a significant reduction in 2020, both reported cases and incidence of tuberculosis (TB) in the United States are back to pre-pandemic levels.

Market Drivers:

Growing adoption of digital learning.

Alternatives to traditional schooling have grown in popularity over time. Control over the learning process and the provision of an engaging learning environment, where new features are added to enhance learning capabilities, are the key goals of online education systems. Enhancing the quality of digital education in schools and raising the number of students majoring in STEM fields (science, technology, engineering, and mathematics) at the undergraduate level improves the foundational abilities of the upcoming generation of workers. As per the Government of the UK, over 12,000 students study computer science A levels, 85,000 people pursue undergraduate degrees in computer science, and 77,000 students do computer science GCSEs annually. The nation's goal is to maintain computer science's standing as an essential STEM subject by promoting its enrollment in both GCSE and A-level programs.

Product innovations and developments by market players.

Product innovation and collaboration by major market players are further fueling the market for healthcare education. For instance, in March 2023, the London Healthcare Education Group (LHEG) and the London Medicine Education Group (LMED), invited member universities to submit proposals for up to £35,000 in project funding, which was given out in May. The fund seeks to provide funding for creative healthcare education initiatives that benefit London. It is available to LHEG/LMED members, projects must be collaborative, planned, and carried out by a minimum of two universities or a university and a partner organization, and have quantifiable results that enhance London's medical education and/or healthcare systems.

Favourable government initiatives and campaigns.

Several government initiatives are boosting digital education around the globe. The Ministry of Electronics and Information Technology has been providing financial assistance for research and development (R&D) programs related to e-learning at different academic institutions, R&D labs, etc. In the past, MeitY has offered grants-in-aid for research and development (R&D) projects about content creation, R&D/technology development projects, HRD projects, and faculty training to enhance literacy via distance learning utilizing Information and Communication Technology (ICT) Tools (PCs, Multimedia, and the Web).

Moreover, the CARES Act provided $30.75 billion to the U.S. Department. Funding from the CARES Act was used in a variety of ways, including supporting technology access and capacity, such as gear and software, connection, and instructional experience, to facilitate remote learning.

It is predicted that the healthcare education market in the United States will grow steadily

Rising technology developments, the prevalence of cardiovascular disease (CVD), and the availability of online courses are some of the factors that are predicted to drive up demand for healthcare education in the United States. Further, heart disease is the country's biggest cause of death in September 2020, according to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC). Approximately 805,000 Americans suffer from heart attacks annually. Moreover, according to an article published in February 2022 by the Centers for Disease Control and Prevention (CDC) titled "Heart Disease Facts." The same source also states that over 659,000 Americans have a heart attack annually, which has a big effect on market expansion.

Moreover, the market's expansion is being further assisted by the private players' growing investment. For instance, in January 2023, HealthStream (US) purchased Electronic Education Documentation System, LLC (US). This acquisition will broaden Healthstream's ecosystem by bringing to healthcare organizations a state-of-the-art, cloud-based continuing education management system that offers creative solutions in the form of Software-as-a-Service (SaaS).

Market Developments:

  • In February 2021: Olympus Corporation announced the opening of a brand-new, all-inclusive learning platform intended to give healthcare professionals (HCPs) worldwide access to training and learning opportunities so they may use their knowledge and continue to do their best work.

Segmentation:

By Delivery Mode

  • Classroom-Based Courses
  • E-Learning Solutions

By Application

  • Cardiology
  • Neurology
  • Radiology
  • Internal Medicine
  • Pediatrics
  • Others

By End-User

  • Students
  • Physicians
  • Non-Physicians

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. HEALTHCARE EDUCATION MARKET BY DELIVERY MODE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Classroom-Based Courses
  • 5.3. E-Learning Solutions

6. HEALTHCARE EDUCATION MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Cardiology
  • 6.3. Neurology
  • 6.4. Radiology
  • 6.5. Internal Medicine
  • 6.6. Pediatrics
  • 6.7. Others

7. HEALTHCARE EDUCATION MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Students
  • 7.3. Physicians
  • 7.4. Non-Physicians

8. HEALTHCARE EDUCATION MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. The Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. GE Healthcare Limited
  • 10.2. Gundersem Health Systems Inc.
  • 10.3. Apollo Hospitals
  • 10.4. TACT Academy for Clinical Training
  • 10.5. Zimmer Biomet Holdings
  • 10.6. Olympus Corporation
  • 10.7. Pearson Education (Pearson Plc.)
  • 10.8. McGraw-Hill Education (Platinum Equity)
  • 10.9. Cengage Learning