表紙:バーチャルリアリティ暴露療法市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410178

バーチャルリアリティ暴露療法市場:2023年から2028年までの予測

Virtual Reality Exposure Therapy Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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バーチャルリアリティ暴露療法市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月18日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

バーチャルリアリティ暴露療法市場は、予測期間中に38.53%のCAGRで成長する見込みです。

バーチャルリアリティ暴露療法(VRET)市場は、様々な不安障害や恐怖症を治療するために最先端の仮想現実(VR)技術を使用する、メンタルヘルスセラピーのゲームチェンジャーセクションです。VRETは、患者が不安を誘発する刺激に徐々に繰り返しさらされることで、不安に対処できる安全で管理された環境を提供します。VRETは、患者をバーチャル環境に没入させることで現実の環境をシミュレートし、セラピストが管理・監督された方法でクライアントをセラピーセッションに導くことを可能にします。この没入型で参加型の方法は、PTSD、社会不安、特定の恐怖症などの病気の治療に有益であることが示されています。メンタルヘルスの専門家や患者がこの斬新で有望な治療法を受け入れるにつれて、バーチャルリアリティ暴露療法市場は大きく成長する可能性が高いです。

バーチャルリアリティ技術の進歩がバーチャルリアリティ暴露療法市場の成長を促進しています。

バーチャルリアリティ(VR)技術の進歩により、バーチャルリアリティ暴露療法(VRET)の体験は劇的に向上し、メンタルヘルス治療におけるイノベーションを推進しています。VR技術は非常に没入的でリアルな体験を提供するように進歩し、患者に臨場感と関与感を与えています。よりリアルでダイナミックな仮想世界は、解像度、グラフィック、モーション・トラッキング機能の向上により可能になりました。このような進歩により、セラピストは現実の状況に近いカスタマイズされた設定を構築することができ、個々に合わせた暴露治療を行うことができます。さらに、ユーザーフレンドリーで利用しやすいVR機器が開発されたことで、VRETの利用可能な患者層が広がり、治療現場での利用がより身近になりました。VR技術の進歩に伴い、より効果的で有望な治療法を提供することで、メンタルヘルスケア分野を変革する可能性を秘めています。

バーチャルリアリティ暴露療法市場における非侵襲的治療法の認識と採用が高まっています。

非侵襲的治療法の受容と理解の拡大は、バーチャルリアリティ暴露療法(VRET)市場の成長を大きく後押ししています。非侵襲的治療は、押し付けがましい処置や薬剤を必要とせず、優れた結果をもたらす可能性があるため、代替治療を求める人々の間で人気を博しています。VRETはこの動向に沿ったもので、没入型の仮想体験を通じて不安障害や恐怖症を治療する非侵襲的な方法を提供します。メンタルヘルスの専門家や患者が非侵襲的治療の利点をより認識するようになり、VRETの需要は高まっています。その安全性、個別化されたアプローチ、有害な悪影響を最小限に抑える能力から、この治療は現代のメンタルヘルスケアにおいて人気のある選択肢となっています。

個別化・標的化治療アプローチがバーチャルリアリティ暴露療法市場規模を押し上げます。

パーソナライズされたオーダーメイドの治療技術がバーチャルリアリティ暴露療法(VRET)市場を推進しています。VRETは、セラピストが特定の患者の恐怖や不安に基づき、カスタマイズされた仮想状況をデザインすることを可能にします。VRETは、仮想体験をパーソナライズすることにより、高度にパーソナライズされたセラピーアプローチを提供し、患者がコントロールされ、サポートされた環境でトリガーに直面することを保証します。このレベルのカスタマイズにより、セラピストは各患者の個別の要求や障害に対処することができ、より効果的で成功の結果をもたらします。VRETは、特定の恐怖に集中して取り組むことができるため、治療の効果を高め、多くの不安障害や恐怖症をより正確に治療し、患者の満足度を高めるのに役立つツールとなっています。

北米はバーチャルリアリティ暴露療法市場のリーダーです。

北米はバーチャルリアリティ暴露療法(VRET)市場のリーダーです。この地域が主導権を握っているのには、近代的なヘルスケアインフラ、メンタルヘルス問題の高い有病率、治療現場でのバーチャルリアリティ技術の早期利用など、いくつかの理由があります。北米では複数の著名企業や新興企業がVRETソリューションを提供しており、イノベーションを支援し、バーチャルリアリティ暴露療法市場の成長を促進しています。さらに、この地域の支持的な規制の枠組みや、不安や恐怖症の治療におけるVRETの利点に関する知識の高まりが、市場の存在感を高めています。VRETが世界中で普及する中、北米はその採用と開発の最前線に立ち続けています。

バーチャルリアリティ暴露療法市場における臨床現場でのバーチャルリアリティ暴露療法の統合。

バーチャルリアリティ暴露療法(VRET)の臨床への統合は、メンタルヘルスのセラピーに変革をもたらしました。VRETは、標準的な治療アプローチを補う有益なツールとして、セラピストによってスムーズに統合されています。管理された状況において、没入型仮想世界を使用することで、不安を誘発する刺激に対する体系的な脱感作が可能になります。VRETにより、セラピストは患者の経過を正確にモニターしながら、より迅速に暴露治療を行うことができます。患者は、現実の状況をシミュレートすることで、安全な環境で不安と向き合い、その結果、回避行動が減少し、対処法が改善されます。さらに、VRETはさまざまな不安障害や恐怖症の治療に応用することができ、治療現場での適応性と有効性を高めています。VRETの精神医療に対する革命的な影響力は、より多くの精神医療従事者がVRETを取り入れるにつれて拡大し続け、その結果、患者により大きな治療効果がもたらされることになります。

主な発展:

2022年5月、バーチャルリアリティのパイオニアであるOxfordVRは、英国および欧州におけるVR治療への投資資金調達としては最大規模となる、1,250万米ドルのシリーズA資金調達ラウンドの完了を発表しました。2022年12月、BehaVRとOxfordVRの2つのバーチャルリアリティ精神・行動健康企業は、Optum VenturesとOxford Science Enterprisesが主導し、Confluent Health、Accenture Ventures、Chrysalis Ventures、Thornton Capitalが参加する1,300万米ドルのシリーズBラウンドを背景に、現時点で合併を発表しました。

企業の製品

  • 仮想現実分析プラットフォーム:CognitiveVRは、メンタルヘルス医師や研究者がVRETセッションからデータを収集・分析できるようにする完全な分析プラットフォームを提供する可能性が高いです。暴露療法中に、このプラットフォームは患者の反応、行動、経過のモニタリングを可能にします。
  • 没入型バーチャル環境:OxfordVRは、患者が特定の恐怖症や不安に直面し、徐々に克服できるよう、現実のシナリオを反映したリアルなバーチャル環境のライブラリを提供する予定です。
  • バーチャル・リアリティ・ハードウェア:ヘッドセットやモーショントラッキングコントローラーのような一連のバーチャルリアリティ技術を提供し、患者に非常にリアルで魅力的なVRET体験を提供します。
  • LimbixVRアプリ:Limbixは、被ばく治療のためのユーザーフレンドリーで魅力的なバーチャルリアリティソフトウェアを提供すると予想されます。このアプリは、現実の状況を反映した没入的で設定可能なシナリオのライブラリを提供し、治療者が患者のためにカスタマイズされた暴露セッションを構築できるようにする可能性があります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 情報源
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 業界内での競争企業間の敵対関係
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 バーチャルリアリティ暴露療法市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ハードウェア
  • ソフトウェア

第6章 バーチャルリアリティ暴露療法市場:用途別

  • イントロダクション
  • 不安障害
  • 心的外傷後ストレス障害(PTSD)
  • 恐怖症と特定の恐怖
  • パニック障害
  • 強迫性障害(OCD)
  • その他

第7章 バーチャルリアリティ暴露療法市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • モニタリングと健康状態の追跡
  • 疾病管理
  • 遠隔診療と遠隔医療
  • 服薬アドヒアランス
  • フィットネスと栄養
  • 女性の健康
  • その他

第8章 バーチャルリアリティ暴露療法市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院と診療所
  • 精神保健センター
  • 研究機関
  • その他

第9章 バーチャルリアリティ暴露療法市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾
    • その他

第10章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第11章 企業プロファイル

  • VIRTUALLY BETTER, INC.
  • LIMBIX INC.
  • PSIOUS
  • OXFORD VR
  • APPLIEDVR, INC.
  • VIRTUAL REALITY MEDICAL CENTER
  • VIRTUAL REHAB
  • BRAVEMIND(DEVELOPED BY USC INSTITUTE FOR CREATIVE TECHNOLOGIES)
  • XRHEALTH(FORMERLY KNOWN AS VRHEALTH)
  • COGNIFIT
目次
Product Code: KSI061615860

The virtual reality exposure therapy market is expected to grow at a CAGR of 38.53% over the forecast period.

The virtual reality exposure therapy (VRET) market is a game-changing section of mental health therapy that uses cutting-edge virtual reality (VR) technology to treat a variety of anxiety disorders and phobias. VRET provides a secure and controlled setting in which patients may address their anxieties by gradually and repeatedly exposing themselves to anxiety-inducing stimuli. VRET simulates real-life settings by immersing patients in virtual environments, allowing therapists to guide clients through therapy sessions in a controlled and supervised way. This immersive and participatory method has been shown to be beneficial in treating illnesses such as PTSD, social anxiety, and particular phobias. As mental health professionals and patients embrace this novel and promising therapy modality, the virtual reality exposure therapy market is likely to rise significantly.

Advancements in Virtual Reality Technology Enhances the Virtual Reality Exposure Therapy Market Growth.

Virtual reality (VR) technological advancements have dramatically improved the virtual reality exposure therapy (VRET) experience, propelling innovation in mental health treatment. VR technology has advanced to provide very immersive and realistic experiences, giving patients a greater sensation of presence and involvement. More lifelike and dynamic virtual worlds are made possible by improved resolution, graphics, and motion tracking capabilities. These advances enable therapists to build customized settings that closely resemble real-life conditions, allowing for individualized exposure treatment. Furthermore, the development of user-friendly and accessible VR equipment has extended VRET's accessibility to a larger patient group, making it more accessible in therapeutic settings. As VR technology advances, it has the potential to transform the area of mental health care by delivering more effective and promising therapeutic methods.

Growing Awareness and Adoption of Non-Invasive Therapies in Virtual Reality Exposure Therapy Market.

The increased acceptance and understanding of non-invasive therapies have considerably aided the growth of the virtual reality exposure therapy (VRET) market. Non-invasive treatments have gained popularity as people seek alternative treatment alternatives owing to their potential to give excellent outcomes without the need for intrusive procedures or drugs. VRET is in line with this trend, providing a non-invasive way to treat anxiety disorders and phobias via immersive virtual experiences. The demand for VRET has risen as mental health professionals and patients become more aware of the benefits of non-invasive therapy. Because of its safety, personalised approach, and capacity to minimise harmful negative effects, the treatment has become a popular option in modern mental health care.

Personalized and Targeted Treatment Approaches Boost the Virtual Reality Exposure Therapy Market Size.

Personalised and tailored treatment techniques are propelling the virtual reality exposure therapy (VRET) market forward. VRET enables therapists to design customised virtual situations based on particular patients' fears and anxieties. VRET delivers a highly personalised therapy approach by personalising the virtual experiences, ensuring that patients confront their triggers in a controlled and supportive setting. This level of customisation allows therapists to address the individual requirements and obstacles of each patient, resulting in more effective and successful outcomes. The capacity to concentrate and focus on specific fears improves the efficacy of the therapy, making VRET a helpful tool in treating numerous anxiety disorders and phobias with more accuracy and patient satisfaction.

North America is the Market Leader in the Virtual Reality Exposure Therapy Market.

North America is the market leader in the virtual reality exposure therapy (VRET) market. Several reasons contribute to the region's leadership, including modern healthcare infrastructure, a high prevalence of mental health issues, and early use of virtual reality technology in treatment settings. Several prominent firms and startups provide VRET solutions in North America, supporting innovation and driving virtual reality exposure therapy market growth. Furthermore, the region's supportive regulatory framework and growing knowledge of the benefits of VRET for anxiety and phobia therapy have boosted its market presence. As VRET gaining traction across the world, North America continues to be at the forefront of its adoption and development.

Integration of Virtual Reality Exposure Therapy in Clinical Practice in Virtual Reality Exposure Therapy Market.

Virtual reality exposure therapy (VRET) integration in clinical practice has transformed mental health therapy. VRET is smoothly integrated by therapists as a beneficial tool to supplement standard therapeutic approaches. In a controlled context, the use of immersive virtual worlds allows for systematic desensitisation to anxiety-inducing stimuli. VRET allows therapists to give exposure treatment more swiftly while precisely monitoring patients' progress. Patients confront their concerns in a secure environment by simulating real-life circumstances, resulting in fewer avoidance behaviours and improved coping methods. Furthermore, VRET may be modified to treat a wide range of anxiety disorders and phobias, increasing its adaptability and efficacy in therapeutic settings. VRET's revolutionary influence on mental health care continues to grow as more mental health practitioners incorporate it, resulting in greater treatment results for patients.

Key Developments:

  • In May 2022, Oxford VR, a virtual reality pioneer, announced the completion of a $12.5 million Series A fundraising round, the largest investment funding for VR therapy in the UK and Europe.
  • In December 2022, BehaVR and OxfordVR, two virtual reality mental and behavioural health companies, announced their merger today, backed by a $13 million Series B round led by Optum Ventures and Oxford Science Enterprises, with participation from Confluent Health, Accenture Ventures, Chrysalis Ventures, and Thornton Capital.

Company Products:

  • Virtual Reality Analytics Platform: CognitiveVR will most likely provide a full analytics platform that allows mental health doctors and researchers to collect and analyse data from VRET sessions. During exposure therapy, this platform enables the monitoring of patient responses, behaviours, and progress.
  • Immersive Virtual Environments: Oxford VR is anticipated to provide a library of realistic virtual settings that mirror real-life scenarios, allowing patients to confront and gradually overcome specific phobias and anxieties.
  • Virtual Reality Hardware: The business may provide a suite of virtual reality technology, like as headsets and motion-tracking controllers, to provide patients with a highly realistic and engaging VRET experience.
  • LimbixVR App: Limbix is anticipated to provide a user-friendly and engaging virtual reality software for exposure treatment. The app might offer a library of immersive and configurable scenarios that mirror real-life circumstances, allowing therapists to construct customised exposure sessions for patients.

Segmentation:

By Component

  • Hardware
  • Software

By Application

  • Anxiety Disorders
  • Post-Traumatic Stress Disorder (Ptsd)
  • Phobias And Specific Fears
  • Panic Disorder
  • Obsessive-Compulsive Disorder (Ocd)
  • Others

By Type

  • Monitoring And Health Tracking
  • Disease Management
  • Remote Consultation And Telemedicine
  • Medication Adherence
  • Fitness And Nutrition
  • Women's Health
  • Others

By End-User

  • Hospitals And Clinics
  • Mental Health Centers
  • Research Institutes
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Sources
  • 2.3. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. VIRTUAL REALITY EXPOSURE THERAPY MARKET, BY COMPONENT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. HARDWARE
  • 5.3. SOFTWARE

6. VIRTUAL REALITY EXPOSURE THERAPY MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. ANXIETY DISORDERS
  • 6.3. POST-TRAUMATIC STRESS DISORDER (PTSD)
  • 6.4. PHOBIAS AND SPECIFIC FEARS
  • 6.5. PANIC DISORDER
  • 6.6. OBSESSIVE-COMPULSIVE DISORDER (OCD)
  • 6.7. OTHERS

7. VIRTUAL REALITY EXPOSURE THERAPY MARKET, BY TYPE

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. MONITORING AND HEALTH TRACKING
  • 7.3. DISEASE MANAGEMENT
  • 7.4. REMOTE CONSULTATION AND TELEMEDICINE
  • 7.5. MEDICATION ADHERENCE
  • 7.6. FITNESS AND NUTRITION
  • 7.7. WOMEN'S HEALTH
  • 7.8. OTHERS

8. VIRTUAL REALITY EXPOSURE THERAPY MARKET, BY END-USER

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. HOSPITALS AND CLINICS
  • 8.3. MENTAL HEALTH CENTERS
  • 8.4. RESEARCH INSTITUTES
  • 8.5. OTHERS

9. VIRTUAL REALITY EXPOSURE THERAPY MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Introduction
  • 9.2. North America
    • 9.2.1. United States
    • 9.2.2. Canada
    • 9.2.3. Mexico
  • 9.3. South America
    • 9.3.1. Brazil
    • 9.3.2. Argentina
    • 9.3.3. Others
  • 9.4. Europe
    • 9.4.1. United Kingdom
    • 9.4.2. Germany
    • 9.4.3. France
    • 9.4.4. Italy
    • 9.4.5. Spain
    • 9.4.6. Others
  • 9.5. Middle East and Africa
    • 9.5.1. Saudi Arabia
    • 9.5.2. UAE
    • 9.5.3. Others
  • 9.6. Asia Pacific
    • 9.6.1. Japan
    • 9.6.2. China
    • 9.6.3. India
    • 9.6.4. South Korea
    • 9.6.5. Indonesia
    • 9.6.6. Taiwan
    • 9.6.7. Others

10. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 10.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 10.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 10.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 10.4. Vendor Competitiveness Matrix

11. COMPANY PROFILES

  • 11.1. VIRTUALLY BETTER, INC.
  • 11.2. LIMBIX INC.
  • 11.3. PSIOUS
  • 11.4. OXFORD VR
  • 11.5. APPLIEDVR, INC.
  • 11.6. VIRTUAL REALITY MEDICAL CENTER
  • 11.7. VIRTUAL REHAB
  • 11.8. BRAVEMIND (DEVELOPED BY USC INSTITUTE FOR CREATIVE TECHNOLOGIES)
  • 11.9. XRHEALTH (FORMERLY KNOWN AS VRHEALTH)
  • 11.10. COGNIFIT