表紙:在宅輸液療法市場:2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1410089

在宅輸液療法市場:2023年から2028年までの予測

Home Infusion Therapy Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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在宅輸液療法市場:2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月12日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

在宅輸液療法の世界市場規模は2021年に327億8,100万米ドルとなった。

在宅輸液療法市場は予測期間を通じて安定したペースで成長すると予測されています。在宅輸液は、一般的に外来診療として患者に自宅で提供される数多くの医薬品治療の1つに過ぎないです。これらの薬剤の大部分は、注射針やカテーテルを介して提供される必要があり、このプロセスは輸液として知られています。在宅輸液療法に関連する複数の利点と、増加する不動障害が、在宅輸液療法市場の主な成長促進要因です。さらに、院内感染率の上昇と在宅療法を奨励する政府の規制が、在宅輸液療法市場をさらに押し上げると考えられています。

在宅輸液療法の複数の関連メリット

在宅輸液療法は患者に幅広いメリットを提供するため、在宅輸液療法の導入が促進され、在宅輸液療法市場が活性化します。患者の在宅輸液療法に対する満足度は高く、入院患者よりも在宅患者の方が臨床結果が良好であるという研究結果もあります。個人のヘルスケアプランによっては、病院やクリニックで同じサービスを受けるよりも安価になることもあります。さらに、エバーノース・ヘルス・サービス社によると、顧客の78%が、臨床医が自宅を訪問するような別のタイプの治療を、「非常に」または「ある程度」採用したいと回答しており、近年、ケアの方法について、より柔軟で選択肢の多いものを求める声が高まっています。患者の在宅ケアへの傾倒は、関連するメリットと相まって、在宅輸液療法市場を推進すると考えられています。

移動障害の増加

身体の動きを制限する不動性障害の症例が増加していることは、在宅輸液療法の需要が拡大していることを示しています。例えば、重度の身体障害者は13億人います。これはWHOが2023年3月に発表した最新情報によれば、私たちの6人に1人、つまり世界人口の16%に相当します。WHOによると、障害者にとって、利用しやすく安価な交通手段を見つけることは、障害のない人の15倍困難です。そのため、これらの不動障害は、患者に便利な自宅環境を提供することから、在宅輸液療法市場にプラスの影響を与えると予想されます。

入院期間短縮の必要性

在宅輸液療法は、病院での入院期間を短縮するのに役立ちます。WHOによると、急性期病院の患者100人あたり、高所得国では7人、中低所得国では15人の患者が、入院中に少なくとも1件のヘルスケア関連感染症(HAI)に罹患すると予想されています。その影響を受けた10人ごとに、平均してHAIが原因で死亡することになります。WHOの2022年の調査では、臓器不全を伴う敗血症の半数以上が成人の集中治療室で治療されており、病院で治療された敗血症患者の約4人に1人が医療に関連していることが判明しています。このような院内感染は問題を引き起こすため、在宅輸液療法市場の採用を後押ししています。

市場における機会

上記の成長促進要因は、在宅輸液療法市場に大きな機会があることを示しています。さらに、政府の規制も在宅輸液療法市場に成長機会をもたらしています。例えば、2021年にCentres for Medicare &Medicaid Services(CMS)が新たな規制を可決し、在宅輸液療法の適用範囲を拡大し、治療そのものに加え、関連するさまざまな看護・モニタリングサービスをカバーするようになった。さらに、エイタン・メディカル社は、ポストアキュートケアと特殊輸液療法に変革をもたらす最先端のコネクテッド・インフュージョン・マルチセラピー外来輸液システムAvoset(TM)を発売しました。さらに、在宅輸液療法の当局による承認は、在宅輸液療法市場をさらに推進し、参入機会を提供します。例えば、抗がん剤在宅注入療法は2020年6月にASCO理事会で承認されました。

市場抑制要因

在宅輸液療法市場を抑制すると思われる複雑な要素がいくつかあります。例えば、在宅輸液薬局、患者、医師、退院プランナー、健康保険、その他の関係者は、複雑な生態系になり得るため、手続きを完了するために緊密に協力しなければならないです。非常に多くの関係者が存在するため、切断されたデータは重大な問題を引き起こし、様々な処方、管理、および/またはコーディングの問題につながる可能性があります。例えば、医師は通常、事前承認要求と処方請求を提出するが、これらは別々にプランを通過します。

北米が大きく成長すると予測される

北米地域は、予測期間中に在宅輸液療法市場で大きなシェアを占めると予測されています。このようなシェアの要因としては、在宅輸液療法を奨励する政府の有利な規制とともに、不動障害、がんなどの慢性疾患、高齢化人口が増加していることが挙げられます。例えば、米国成人の12.1%が歩行や階段の昇降が極めて困難な運動障害を抱えており、最近のCDCのデータによれば、米国の成人の12.8%が集中力、記憶力、意思決定に大きな苦労をしています。さらに、Baxter社やBraun Melsungen AG社などの市場プレーヤーが、この地域の在宅輸液療法市場をさらに促進すると期待されています。

在宅輸液療法市場のプレーヤー

バクスター・インターナショナルは米国を拠点とするヘルスケア企業で、急性期、栄養、腎、病院、外科用ケア製品などのポートフォリオを有します。同社は点滴用プレミックス薬や注射薬のポートフォリオを提供し、患者のニーズに対応しています。

外来手術センター、雇用医師ネットワーク、2つのHMO、15の病院はすべてマクラーレン・ヘルスケアに属しています。合同委員会(JCAHO)と地域医療認定プログラム(CHAP)は、いずれもマクラーレンの在宅輸液サービスに認定を与えています。

新興国市場の主な発展

  • 2022年4月、アメリクソース・ベルゴン(AB)は、病院や医療システムの在宅輸液サービスライン立ち上げを支援するためのプログラムを開始しました。これは、在宅輸液療法におけるプログラム戦略、事業運営、ロジスティクスを強化するものです。
  • 2021年8月、在宅輸液に特化した新会社HealthIVが、脱水症状や二日酔いを抑制するために立ち上げられました。
  • 2021年11月、ホスピタルクリニック血液腫瘍研究所(ICMHO)は、固形臓器がん患者と免疫療法治療のための免疫療法在宅点滴プログラムを開始しました。定期的な検査、患者宅での薬剤投与、健康教育などを行う。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 在宅輸液療法市場:製品別

  • イントロダクション
  • 輸液ポンプセット
  • 付属品と消耗品

第6章 在宅輸液療法市場:用途別

  • イントロダクション
  • 完全非経口栄養
  • 抗感染症療法
  • 経腸栄養
  • 水分補給療法
  • 化学療法
  • IVIg/特殊医薬品
  • その他の用途

第7章 在宅輸液療法市場:投与経路別

  • イントロダクション
  • 筋肉内
  • 皮下
  • 硬膜外

第8章 在宅輸液療法市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競合マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Braun Melsungen AG
  • Baxter International
  • Becton Dickinson and Companies
  • Catholic Health Initiatives
  • Community Surgical Supply
  • Eli Lilly and Company
  • Fresenius Kabi
  • ICU Medical Inc.
  • McKesson Medical-Surgical Inc.
  • McLaren Health Care
目次
Product Code: KSI061615770

The global home infusion therapy market was valued at US$32.781 billion in 2021.

The home infusion therapy market is anticipated to grow at a steady pace throughout the forecast period. Home infusion is just one of the many pharmaceutical treatments that are generally offered to patients in their homes as outpatient care. The bulk of these medications must be provided via a needle or catheter, a process known as an infusion; however, some can also be given intramuscularly, epidurally, or using self-injectable devices. Multiple associated benefits of home infusion therapy coupled with the increasing immobility disorders are major growth drivers in the home infusion therapy market. Moreover, the higher rate of hospital-acquired infections and government regulation to encourage home therapy are further contemplated to boost the home infusion therapy market.

Multiple Associated Benefits of Home Infusion Therapy

Home infusion therapy offers a wider range of benefits to patients that encourage its adoption and thereby boost the home infusion therapy market. Studies demonstrate that patients are highly satisfied with home infusion therapy and that clinical results are more positive at home than in inpatient hospital settings. Depending on an individual's healthcare plan, it can be less expensive than receiving the same service at a hospital or clinic. Moreover, with 78% of customers indicating they would be very or somewhat inclined to employ alternative types of treatment, such as a clinician visiting the home, according to EverNorth Health Services, there has been an increase in the demand for more flexibility and choice in how care is given in recent years. The patients' inclination towards home care coupled with associated benefits is contemplated to propel the home infusion therapy market.

Increasing Immobility Disorders

The increasing cases of immobility disorders restraining physical movement indicate the growing demand for home infusion therapy. For instance, there are 1.3 billion persons who are severely disabled. This equates to 1 in 6 of us, or 16% of the world's population as per WHO updates in March 2023. According to the WHO, Accessible and inexpensive transit is 15 times more difficult to find for people with disabilities than it is for people without impairments. Therefore, these immobility disorders are expected to positively impact the home infusion therapy market as it offers a convenient at-home setting to the patients.

Need for Reducing Stays at Hospital

Numerous infections occur when a person stays longer at the hospital and home infusion therapy helps to reduce the infections acquired from the hospitals. According to the WHO, Seven patients in high-income nations and 15 patients in low- and middle-income countries are expected to contract at least one healthcare-associated infection (HAI) during their hospital stay per 100 patients in acute-care hospitals. Every ten people who are impacted will die as a result of their HAI, on average. Newborns and those in critical care are particularly vulnerable and the WHO 2022 study finds that over half of all instances of sepsis with organ failure are treated in adult intensive-care units and about one in four hospital-treated sepsis cases are related to medical care. These hospital-acquired infections pose a problem and therefore encourage the adoption of the home infusion therapy market.

Opportunities in the Market

The growth drivers mentioned above indicate an immense opportunity for the home infusion therapy market. Moreover, government regulations are also providing a growth opportunity in the home infusion therapy market. For instance, in 2021, the Centres for Medicare & Medicaid Services (CMS) passed new regulations that increased the coverage of home infusion therapy to cover a variety of related nursing and monitoring services in addition to the treatment itself. Moreover, Eitan Medical launched a new cutting-edge connected infusion multi-therapy ambulatory infusion system named Avoset™ to transform post-acute care and speciality infusion therapy. Additionally, the approvals of home infusion therapy by the authorities further propel the home infusion therapy market thereby providing an entrance opportunity. For instance, home infusion of anticancer therapy was approved by the ASCO board of directors in June 2020.

Restraints in the Market

There are a few complexities that are supposed to restrain the home infusion therapy market. For example, home infusion pharmacies, patients, doctors, hospital discharge planners, health insurance, and other parties must work closely together to complete the procedure because it can be a complex ecology. Disconnected data poses a significant problem because there are so many parties involved and it can lead to a variety of prescribing, administering, and/or coding problems. For instance, the physician normally submits prior authorization requests and prescription claims, but they go through the plan separately.

North America is projected to Grow Significantly

The North American region is anticipated to hold a significant share of the home infusion therapy market during the forecasted period. Various factors attributed to such a share are increasing immobility disorders, chronic diseases such as cancer, and the aging population along with the favorable government regulations to encourage home infusion therapy. For instance, 12.1 percent of adult U.S. citizens have a mobility impairment that makes walking and climbing stairs extremely difficult and 12.8 percent of adults in the United States struggle greatly with concentration, memory, and decision-making as per the recent CDC data. Moreover, the market players such as Baxter, and Braun Melsungen AG are further expected to propel the home infusion therapy market in the region.

Home Infusion Therapy Market Players

Baxter International is a US-based healthcare company with a portfolio including acute, nutritional, renal, hospital, and surgical care products. The company provides a portfolio of intravenous premixed medication and injectable drugs that are ready to fill patients' needs.

Ambulatory surgery centers, employed physician networks, two HMOs, and 15 hospitals are all part of McLaren Health Care. The Joint Commission (JCAHO) and the Community Health Accreditation Programme (CHAP) have both granted accreditation to McLaren's home infusion service.

Key Market Developments

  • In April 2022, AmericsourceBergon (AB) launched a program designed to help hospitals and health systems to launch home infusion service lines. It serves to strengthen program strategy, business operations, and logistics in home infusion therapy.
  • In August 2021, HealthIV, a new company focused on home infusion was launched to curb dehydration and hangovers. The company has a digital platform that enables users to book an online appointment for a nurse to come to the home for home infusion therapy.
  • In November 2021, The Hospital Clinic Haematology and Oncology Institute (ICMHO) launched an immunotherapy home infusion program for solid organ cancer patients and immunotherapy treatment. It carries out periodical lab tests, administers drugs at patients' homes, and health education.

Segmentation:

By Product

  • Infusion Pump Sets
  • Accessories and Consumables

By Application

  • Total Parenteral Nutrition
  • Anti-infective Therapy
  • Enteral Nutrition
  • Hydration Therapy
  • Chemotherapy
  • IVIg/Specialty Pharmaceuticals
  • Other Applications

By Route of Administration

  • Intramuscular
  • Subcutaneously
  • Epidural

By Geography

  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • United Kingdom
    • Germany
    • France
    • Spain
    • Others
  • The Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Israel
    • Others
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • South Korea
    • Indonesia
    • Thailand
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. HOME INFUSION THERAPY MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Infusion Pump Sets
  • 5.3. Accessories and Consumables

6. HOME INFUSION THERAPY MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Total Parenteral Nutrition
  • 6.3. Anti-infective Therapy
  • 6.4. Enteral Nutrition
  • 6.5. Hydration Therapy
  • 6.6. Chemotherapy
  • 6.7. IVIg/Specialty Pharmaceuticals
  • 6.8. Other Applications

7. HOME INFUSION THERAPY MARKET, BY ROUTE OF ADMINISTRATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Intramuscular
  • 7.3. Subcutaneously
  • 7.4. Epidural

8. HOME INFUSION THERAPY MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. The Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Braun Melsungen AG
  • 10.2. Baxter International
  • 10.3. Becton Dickinson and Companies
  • 10.4. Catholic Health Initiatives
  • 10.5. Community Surgical Supply
  • 10.6. Eli Lilly and Company
  • 10.7. Fresenius Kabi
  • 10.8. ICU Medical Inc.
  • 10.9. McKesson Medical-Surgical Inc.
  • 10.10. McLaren Health Care