表紙:女性用健康機器市場 2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1410052

女性用健康機器市場 2023年から2028年までの予測

Women's Health Devices Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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女性用健康機器市場 2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

女性用健康機器市場のCAGRは15.44%で、2021年の253億1,000万米ドルから2028年には691億2,900万米ドルに成長すると予測されます。

女性用健康機器市場は予測期間を通じて安定したペースで成長すると予測されています。女性用健康機器は、乳がんなど女性に関連する病気の追跡と治療専用に設計されています。乳がん、卵巣がん、婦人科系の健康など、女性における数多くの健康問題とその有病率の増加が、女性用健康機器市場の主要な成長要因となっています。さらに、女性人口の増加と女性の健康に対する意識の高まりが、女性用健康機器市場をさらに押し上げると予想されています。

女性に関連する数多くの病気

女性に関連する複数の健康不安とその高い有病率は、女性用健康機器市場の主要な成長促進要因です。女性は男性よりもHIV/AIDSに罹患しやすく、15歳から44歳までの女性が罹患する健康問題の3分の1は、性または生殖に関する健康問題を抱えています。WHOの報告によると、女性器切除(FGM)が行われているアフリカ、中東、アジアの30カ国では、2023年に世界で2億人以上の少女と女性がFGMに苦しんでいます。さらに、WHOによれば、2020年にはほぼ2分に1人の割合で妊産婦が死亡しており、1日あたり800人近くの女性が妊娠・出産に関連した回避可能な原因で亡くなっています。

乳がんと卵巣がんの増加

乳がんの罹患率の増加とその健康への悪影響は、女性用健康機器市場を増大させることが予想されます。2020年には、世界で68万5,000人の女性が死亡し、230万人の女性が乳がんと診断されました。WHOの発表によれば、過去5年以内に診断を受けた乳がん患者数は780万人であり、2020年末までに乳がんは世界で最も多いがんとなりました。その他の女性特有の卵巣がんは、膨大な女性人口に影響を及ぼしており、女性用健康機器の必要性を示しています。WCRFによると、全体では18番目、女性のなかでは8番目に多いがんが卵巣がんになっています。

高齢女性人口の増加

世界的に女性人口が増加しており、女性の健康管理の必要性が高まっているため、女性用健康機器市場が活性化しています。例えば、2019年から2021年にかけて実施された政府の第5回全国家族健康調査(NFHS)によると、インドでは初めて男性1,000人に対し女性が1,020人となりました。さらに、高齢の女性人口は糖尿病や卵巣がんなどの多くの健康問題にかかりやすいため、女性人口の高齢化が女性用健康機器市場を促進しています。

市場における機会

前述の成長要因はすべて、女性用健康機器市場に参入する絶大な機会となります。さらに、様々な要因によって女性の健康に対する投資ニーズが高まっていることも、女性用健康機器市場を拡大しています。例えば、2023年1月に開催された世界経済フォーラムの会議では、女性に特化した調査に推定3億米ドルを投資すれば、130億米ドルの経済的リターンが得られる可能性があり、医療費の節約、生活の質の向上、世界の労働力の生産性を何年も向上させることができると認識されています。さらに、女性主導のヘルスケア企業は大きく成長しており、例えばメイブン・クリニックは2021年にユニコーン企業の地位を獲得しました。投資に焦点を当てた会議と政府の取り組みや意識向上キャンペーンが相まって、女性用健康機器市場にプラスの影響を与えると予想されます。

北米は大きく成長すると予測

北米地域は予測期間中、女性用健康機器市場で大きなシェアを占めると予測されています。このようなシェアの要因としては、米国女性の乳がん患者の増加、女性の健康に対する意識の高まりなどが挙げられます。米国がん協会によると、毎年、乳がんは米国女性のがんの新規症例の30%(3人に1人)を占めています。さらに、同出典によれば、2023年には米国女性で297,790例の浸潤性乳がんが新たに発見されると推定されています。さらに、米国労働統計局の発表によると、2020年の女性の労働参加率は約56%であり、男性の収入に占める女性の収入の割合は時間の経過とともに増加しているため、女性は健康に多くの費用を費やすことができ、女性用健康機器市場を後押ししています。

市場の主な発展

2023年1月、Mavano社はCES 2023で女性用健康スマートリングEvieを展示し、2022年10月に臨床試験を完了しました。同社は、医療機器でもある初の消費者向けウェアラブルとなるFDAの認可取得を目指す予定です。2022年10月、ソレラ・ヘルス社は、デジタル・ポイント・ソリューションの世界初のウィメンズ・ヘルス・ネットワークを立ち上げました。骨盤底機能障害から更年期まで、女性特有の健康ニーズのライフサイクルを網羅するネットワークを構築します。2021年6月、オルガノンは女性の健康に特化した同規模の唯一の世界企業として発足しました。効果的な医薬品とソリューションを提供することを使命とするオルガノンは、すべての女性がより健康的な毎日を送れるよう注力しています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 女性用健康機器市場:用途別

  • イントロダクション
  • がん
  • 骨粗鬆症
  • 感染症
  • 子宮筋腫
  • 閉経後症候群
  • 妊娠
  • 女性の不妊手術
  • その他

第6章 女性用健康機器市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 病院
  • 産婦人科クリニック
  • 診断研究所
  • 外来手術センター

第7章 女性用健康機器市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第9章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
  • GE Healthcare
  • Caldera Medical
  • MedGyn Products
  • F. Hoffmann-La Roche
  • Hologic
  • Koninklijke Philips
  • Siemens AG
目次
Product Code: KSI061615715

The women's health devices market is expected to grow at a CAGR of 15.44% from US$25.310 billion in 2021 to US$69.129 billion in 2028.

The women's health devices market is anticipated to grow at a steady pace throughout the forecast period. Women's health devices are exclusively designed to track and treat women-related illnesses such as breast cancer. Numerous health issues in women such as breast cancer, ovarian cancer, and gynecologic health, and their growing prevalence rate is a major growth driver in the women's health devices market. Moreover, the rising female population coupled with increased awareness about women's health is further expected to boost the women's health devices market.

Numerous Associated Illnesses in Women

Multiple women-associated health concerns and their higher prevalence rate is a major growth drivers in the women's health devices market. Women are more susceptible to HIV/AIDS than men and one-third of the health problems affecting women between the ages of 15 and 44 have a sexual or reproductive health component. In the 30 countries in Africa, the Middle East, and Asia where female genital mutilation (FGM) is practiced, more than 200 million girls and women worldwide have suffered FGM in 2023 as per the WHO reports. Moreover, a maternal fatality happened nearly every two minutes in 2020, and nearly 800 women per day passed away from pregnancy- and childbirth-related avoidable causes according to the WHO.

Growing Prevalence of Breast and Ovarian Cancer

The growing incidence of breast cancer and its adverse health effects is contemplated to augment the women's health devices market. In 2020, 685,000 women worldwide died and 2.3 million women were diagnosed with breast cancer. Breast cancer was the most common cancer in the world by the end of 2020, with 7.8 million women living with breast cancer who had received a diagnosis within the previous five years as per the WHO. The other women-specific ovarian cancer cases are affecting a huge women population indicating the need for women's health devices. According to the WCRF, the 18th most prevalent cancer overall and the 8th most common cancer worldwide in women is ovarian cancer.

Increased Elderly Female Population

The female population is rising worldwide and it is increasing the requirement of women's health care thereby boosting the women's health devices market. For instance, India had 1,020 women for every 1,000 men for the first time, according to the government's fifth National Family and Health Survey (NFHS), which was conducted between 2019 and 2021. Moreover, the older female population is more prone to numerous health issues such as diabetes, and ovarian cancer thus rising aging female population is propelling the women's health devices market. For instance, there will be around 604 million elderly women in the world by 2025 according to the NCBI.

Multiple Awareness Programs on Women's Health

The awareness programs and initiatives being taken by several organizations worldwide are improving women's health awareness thereby aiding the women's health devices market. Additionally, the Office of Human Research and Community Engagement (OHRCE), Clinical Research Branch (CRB), and National Institute of Environmental Health Sciences (NIEHS) are leading the Women's Health Awareness (WHA) Community Engagement Programme, an innovative environmental health research, and advocacy initiative in North Carolina.

Opportunities in the Market

All the growth factors mentioned provide an immense opportunity to enter the women's health devices market. Moreover, the increasing investment need in women's health being addressed by various factors is also extending the women's health devices market. For instance, at a conference of the World Economic Forum in January 2023, it was recognized that an estimated $300 million investment in women's-specific research might result in a $13 billion economic return and save money on healthcare, improve quality of life, and add years to the global workforce's productivity. Further, women-led healthcare companies are growing significantly, for example, Maven Clinic received a unicorn status in 2021. The investment focussed conferences coupled with government efforts and awareness campaigns are expected to positively impact the women's health devices market.

North America is projected to grow significantly

The North American region is projected to hold a significant share of the women's health devices market during the forecast period. Various factors attributed to such a share are increasing cases of breast cancer in US women, and increased awareness about women's health. Each year, breast cancer accounts for 30% (or 1 in 3) of all new cases of US female cancer as per the American Cancer Society. Moreover, around 297,790 new instances of invasive breast cancer are estimated to be detected in US women in 2023 as per the same source. Moreover, women's participation in the workforce was around 56% in 2020 as per the US Labour Statistics Bureau, and women's earnings as a proportion of men's earnings have increased over time enabling women to spend more on their health and thereby boosting the women's health devices market.

Women Health Devices Market Players

  • A leading provider of pharmaceutical diagnostics, digital solutions, and medical technology worldwide is GE Healthcare. Voluson Women's Health Ultrasound offered by the company is available in a wider range including Voluson™ Expert Series to encompass the most progressive imagining capabilities, and Voluson™ Performance for OB, GYN, and assisted reproductive medicine.
  • Caldera Medical is a US-based manufacturer of medical devices with a singular focus on the health of women and a goal of raising women's standards of living. Products offered by the company are Desara® for stress urinary incontinence, Vertessa® for sacrocolpopexy procedures, and Benesta® System for hard-to-reach fundal and corneal tissue.
  • Hologic is one of the leading women's health companies focusing on breast health, gynecologic health, sexual health, body composition, and skeletal health. 3Dimensions®Mammography System and 3DQuorum™ Imaging Technology are offered by the company for breast health.

Key Market Developments

  • In January 2023, Mavano showcased the women's health smart ring Evie at CES 2023 and completed a clinical trial in October 2022. The company is planning to seek FDA clearance which will make it the first consumer wearable that is also a medical device.
  • In October 2022, Solera Health launched a first-of-its-kind Women's Health Network of digital point solutions. It is built to build a network that spans the lifecycle of women's unique health needs from pelvic floor dysfunction to menopause.
  • In June 2021, Organon launched as the only global company of its size focused on women's health. With a mission to provide effective medicines and solutions, Organon is focused on enabling every woman to live a healthier life every day.

Segmentation:

By Application

  • Cancer
  • Osteoporosis
  • Infectious Disease
  • Uterine Fibroids
  • Post-menopausal Syndrome
  • Pregnancy
  • Female Sterilization
  • Other

By End-Users

  • Hospitals
  • Obstetrics & Gynecology Clinics
  • Diagnostic Laboratories
  • Ambulatory Surgical Centers

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Processes

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. WOMEN'S HEALTH DEVICES MARKET, BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Cancer
  • 5.3. Osteoporosis
  • 5.4. Infectious Disease
  • 5.5. Uterine Fibroids
  • 5.6. Post-menopausal Syndrome
  • 5.7. Pregnancy
  • 5.8. Female Sterilization
  • 5.9. Other

6. WOMEN'S HEALTH DEVICES MARKET, BY END USERS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Hospitals
  • 6.3. Obstetrics & Gynecology Clinics
  • 6.4. Diagnostic Laboratories
  • 6.5. Ambulatory Surgical Centers

7. WOMEN'S HEALTH DEVICES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. The Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Market Share Analysis
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Abbott Laboratories
  • 9.2. GE Healthcare
  • 9.3. Caldera Medical
  • 9.4. MedGyn Products
  • 9.5. F. Hoffmann-La Roche
  • 9.6. Hologic
  • 9.7. Koninklijke Philips
  • 9.8. Siemens AG