市場調査レポート
商品コード
1410017

ニキビ治療市場 2023年から2028年までの予測

Acne Treatment Market - Forecasts from 2023 to 2028


出版日
ページ情報
英文 140 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.03円
ニキビ治療市場 2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年12月13日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

ニキビ治療市場は、2021年の1億8,810万7,000米ドルから2028年には2億4,481万米ドルまで、CAGR 3.84%で成長すると予測されています。

毛包が皮脂や古い角質で詰まると、ニキビが発症します。その結果、吹き出物、黒ずみ、白斑が生じます。ニキビは年齢を問わず誰にでもできるものですが、10代に最も多く見られます。思春期人口の増加とともにニキビの有病率が高まっていることが、ニキビ治療市場の主な成長促進要因です。

世界のニキビ有病率の増加

ライフスタイルの変化、遺伝、不規則な日常生活などの要因によるニキビの有病率の増加は、ニキビ治療市場の主要な成長要因です。IHMEによると、2019年には約496万人が尋常性ざ瘡に罹患し、障害調整生存年(DALY)を引き起こしており、そのうち352万人が15~49歳の高齢者に発症しています。さらに、成人のニキビは治療の必要性を示して増加しており、それによってニキビ治療市場を推進しています。

思春期人口の増加

詰まりやニキビ発生の主な原因は年齢であり、ティーンエイジャーや若年層がニキビの影響を受けやすいです。より多くのニキビを引き起こす世界の思春期人口の増加は、今後数年間のニキビ治療市場の拡大を示しています。ユニセフによると、2022年4月の世界の思春期人口は13億人で、世界総人口のほぼ16%を占めています。ジョン・ホプキンスによると、女児は男児よりも早く発症するのが一般的で、思春期が始まる頃に発症することが多いです。ほとんどの場合、ニキビは治りますが、女性の約12%、男性の約3%が40代になってもニキビが残っている可能性があります。さらに、ニキビは人に感情的・心理的問題を引き起こす可能性があります。ニキビの深刻な精神的影響とともに、10代の人口が増加していることが、ニキビ治療市場規模を押し上げると考えられています。

技術の進歩と関連プログラム

技術の進歩は、ニキビ治療市場を促進する強化されたニキビ治療の開発に役立っています。Cosmetic Surgery Forum Facultyの会員によると、エネルギーを利用した機器は治癒プロセスをほぼ常に促進するため、標準的な8週間から12週間も結果を待ちたくないニキビ患者にとっては極めて重要であるとのことです。さらに、他の関連する取り組みがニキビ治療市場をさらに押し上げています。例えば、ブリティッシュ・コロンビア州のヘルスケア・システムは2023年6月にウェブサイトを立ち上げ、ニキビを含む軽度の疾患の治療のために薬剤師との予約を開始しました。

市場における機会

思春期人口の増加とともに、ニキビ問題の有病率が高まっていることが、ニキビ治療市場の成長を急速に後押ししています。さらに、ニキビの問題は、大人にも蔓延している食生活の乱れ、不衛生、衛生状態からも生じています。例えば、CDCの推計によると、2歳から19歳までの成人の10人中5人、子供の10人中6人が、1種類以上の甘い飲料を定期的に摂取しています。ニキビの有病率が高いこれらの要因は、ニキビ治療市場に参入する驚異的な機会をさらに提供します。

市場抑制要因

すべての成長要因とは別に、ニキビ治療のいくつかの副作用がニキビ治療市場の成長を制限すると予想されています。ニキビ用外用薬の一般的な副作用は、一時的な乾燥と炎症です。内服薬の場合、消化不良や抗生物質によるめまいなど、より深刻な副作用が起こる可能性があります。さらに、ニキビ治療薬は、避妊ピルを服用している女性の血栓や高血圧のリスクを高める可能性があります。経口イソトレチノイン(重症ニキビ治療薬)による重篤な副作用は、特に服用中に妊娠した場合に起こりうります。妊娠中にイソトレチノインを使用した母親から生まれた赤ちゃんに、深刻な先天異常がみられたという報告があります。

北米は予測期間中に高成長が見込まれる

北米は予測期間中、ニキビ治療市場で大きなシェアを占めると予想されています。このようなシェアの要因としては、ニキビ治療の採用率が高いことに加え、ニキビ罹患者が非常に多いことが挙げられます。例えば、年間約5,000万人の米国人がニキビに罹患しており、AADAによると米国で最も一般的な皮膚疾患です。AADAの推計によると、約85%の人々が少なくとも軽度のニキビに罹患しており、12~24歳です。さらに、Obagi、Skinmedica、Colorescienceといった大手市場プレイヤーの存在は、製品の発売や入手のしやすさを通じて、ニキビ治療市場の成長に大きく貢献しています。

市場の主な発展

2022年9月、La Roche Posayから大人ニキビに特化した新しいEffaclar Salicyclic Acid ニキビ治療 Serumが発売されました。グリコール酸、リポヒドロキシ酸、1.5%サリチル酸を配合したトリプル酸コンプレックス処方で、ニキビ跡をきれいにし、将来の発生予防を助ける。2022年7月、中等度から重度のニキビ治療用の外用ミノサイクリン4%ゲルがインドで初めてグレンマーク社から発売されました。このゲルは9歳以上に適しており、他の外用抗菌製剤と比較してMIC90が最も低いです。2021年11月、Sun Pharma社が開発した新しいニキビ治療クリームWinleviが米国市場で発売されました。Winleviクリームは12歳以上が対象で、過去40年間で初めてファースト・イン・クラスのメカニズムでFDAに承認されたニキビ治療薬でもあります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ニキビ治療市場:製品別

  • イントロダクション
  • レチノイド
  • 抗生物質
  • イソトレチノイン
  • その他

第6章 ニキビ治療市場:投与経路別

  • イントロダクション
  • オーラル
  • トロピカル

第7章 ニキビ治療市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • 病院薬局
  • 小売薬局およびオンライン薬局

第8章 ニキビ治療市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • PHYTOMER
  • Skin Medica
  • PCA
  • Obaji
  • Colorescience
  • Revision Skincare
  • Sente
  • Jan Marini Skin Research
  • Botanix Pharmaceuticals
目次
Product Code: KSI061615654

The acne treatment market is expected to grow at a CAGR of 3.84% from US$188.107 million in 2021 to US$244.81 million in 2028.

When hair follicles become clogged with oil and dead skin cells, acne is a skin disorder that develops. It results in pimples, blackheads, or whiteheads. Although it can afflict anyone at any age, acne is most prevalent in teenagers. The growing prevalence of acne along with the rising adolescent population are the primary growth drivers of the acne treatment market.

Growing Prevalence of Acne Globally

The growing prevalence of acne due to factors such as changing lifestyles, genetics, and untimely routine is a major growth factor in the acne treatment market. According to the IHME, around 4.96 million people had acne vulgaris causing Disability-adjusted life year (DALY) in 2019 out of which, 3.52 million occurred in people aged between 15-49 years old. Moreover, acne in adults is increasing indicating the need for treatment thereby propelling the acne treatment market. According to the American Academy of Dermatology Association (AADA), around 15% of women are affected with acne annually which further widens the acne treatment market size as women are expected to be more image-conscious.

Rising Adolescent Population

The major cause of clogging and acne development is age as teenagers and younger adults are more affected by the acne. The rising global adolescent population causing more acne is indicating the acne treatment market expansion in the coming years. According to UNICEF, there were 1.3 billion adolescents worldwide in April 2022 making up almost 16% of the total world population. According to Jon Hopkins, Girls are typically affected earlier than boys, and it usually starts around the beginning of puberty. In most cases, acne is outgrown, although about 12% of women and 3% of men may still have acne in their 40s. Moreover, acne may cause emotional and psychological problems in a person. The growing teenage population along with the severe emotional impact of acne is contemplated to bolster the acne treatment market size.

Technological Advancements and Related Programs

The advances in technology are helping in the development of enhanced acne treatments which is propelling the acne treatment market. According to Cosmetic Surgery Forum Faculty members, Energy-based devices nearly always expedite the healing process, which is crucial for acne sufferers who don't want to wait the standard eight to 12 weeks for results. Additionally, other related efforts are further boosting the acne treatment market. For instance, the British Columbia Health Care system launched a website in June 2023 to book appointments with pharmacists for the treatment of minor ailments including acne.

Opportunities in the Market

The growing prevalence of acne problems along with the rising adolescent population is rapidly aiding the acne treatment market growth thereby providing an opportunity for market players to enhance the customer experience. Moreover, the problem of acne also happens from bad diet, poor hygiene, and sanitation which are also prevailing in adults. For instance, 5 out of 10 adults and 6 out of 10 children between the ages of 2 and 19 regularly consume one or more sugary beverages as per the CDC estimates. These factors causing the higher prevalence of acne further provide a phenomenal opportunity to enter the acne treatment market.

Restraints in the Market

Apart from all the growth factors, a few side effects of acne treatments are expected to limit the acne treatment market growth. The common side effects of topical acne drugs are dryness and irritation which are temporary. The more serious side effects can occur in the case of oral medications such as indigestion, or dizziness caused by antibiotics. Moreover, acne treatment medications can increase the risk of blood clots and high blood pressure in women taking birth control pills. Serious side effects from oral isotretinoin (a drug for severe acne) are possible, particularly if you become pregnant while taking it. According to reports, babies born to mothers who used isotretinoin during pregnancy had serious birth defects.

North America is Expected To Grow at a High Rate During The Forecast Period

North America is expected to hold a significant share of the acne treatment market during the forecast period. The factors attributed to such a share are a huge number of acne-affected people along with higher adoption of acne treatments. For instance, nearly 50 million Americans are affected with acne annually and it is the most common prevailing skin condition in the US as per the AADA. The estimates of the AADA suggest that around 85% of people get affected with at least minor acne and are aged between 12-24 years. Moreover, the presence of major market players such as Obagi, Skinmedica, and Colorescience further contributes significantly to the acne treatment market growth through product launches and easy accessibility.

Acne Treatment Market Players

  • Sente, founded in 2007 is helping physicians to address uneven skin concerns through several clinical tests. Medical experts have long employed therapeutically developed heparan sulfate analog (HSA) by the company to support the body's inflammatory healing process.
  • Obagi, a US-based transformative skincare company is serving the population for the last 35 years providing solutions for all skin types and tones. The company provides acne solutions through its Clenziderm Therapeutic lotion, Obagi 360 Retinol 1.0, Obagi Clinical Retinol 0.5 Retexturizing Cream, and Obagi 360 Retinol 0.5.
  • Revision Skincare offers disruptive skincare innovation with a mission to deliver benefits through products that patients can see. The company provides solutions to numerous skin concerns including loss of firmness, aging eyes, wrinkles, hyperpigmentation, fatigued skin, and acne.

Key Market Developments

  • In September 2022, a new Effaclar Salicyclic Acid Acne Treatment Serum was launched by La Roche Posay to specifically target adult acne. Effaclar Serum's Triple Acid Complex formula, which combines glycolic acid, lipo-hydroxy acid, and 1.5% salicylic acid, clears acne scars while assisting in the prevention of future outbreaks.
  • In July 2022, the first topical Minocycline 4% gel for the treatment of moderate to severe acne was introduced by Glenmark in India. This gel is suitable for people aged 9 years or above and compared to other topical antibacterial formulations available, it offers the lowest MIC90.
  • In November 2021, a new acne treatment cream Winlevi developed by Sun Pharma was launched in the US market. The Winlevi cream is suitable for people aged 12 years and above and it was also the first FDA-approved acne drug with a first-in-class mechanism in the last 40 years.

Segmentation:

By Product

  • Retinoids
  • Antibiotics
  • Isotretinoin
  • Others

By Route of Administration

  • Oral
  • Tropical

By Distribution Channel

  • Hospital Pharmacies
  • Retail & Online Pharmacies

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. ACNE TREATMENT MARKET BY PRODUCT

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Retinoids
  • 5.3. Antibiotics
  • 5.4. Isotretinoin
  • 5.5. Others

6. ACNE TREATMENT MARKET BY ROUTE OF ADMINISTRATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Oral
  • 6.3. Tropical

7. ACNE TREATMENT MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Hospital Pharmacies
  • 7.3. Retail & Online Pharmacies

8. ACNE TREATMENT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. PHYTOMER
  • 10.2. Skin Medica
  • 10.3. PCA
  • 10.4. Obaji
  • 10.5. Colorescience
  • 10.6. Revision Skincare
  • 10.7. Sente
  • 10.8. Jan Marini Skin Research
  • 10.9. Botanix Pharmaceuticals