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市場調査レポート
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1378121

キャスティングデバイスの世界市場:2023年~2028年の予測

Global Casting Devices Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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キャスティングデバイスの世界市場:2023年~2028年の予測
出版日: 2023年09月19日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

キャスティングデバイス市場は、予測期間中に3.65%のCAGRで成長する見込みです。

キャスティングデバイスは、ユーザーがコンピュータ、タブレット、スマートフォンからテレビやプロジェクターなどの大型ディスプレイに素材をストリーミングまたはミラーリングできるようにするハードウェアまたはソフトウェアです。これらのデバイスは、Wi-FiやBluetoothなどの無線技術によってソースデバイスとキャスティングデバイスを接続します。より没入感のある視聴体験のために、ユーザーは動画、画像、アプリなどのメディア素材を選択し、それを直接大きなスクリーンにストリーミングすることができます。Google Chromecast、Apple TV、Roku Broadcasting Stick、Amazon Fire TV Stickは、広く使われているキャスティングデバイスの一例です。

市場促進要因:

スマートテレビの普及が市場を牽引

スマートテレビは従来のテレビの機能とコンピューターの機能を兼ね備えているため、ユーザーは好きな番組を見るだけでなく、インターネットにアクセスしたり、アプリをインストールしたりすることができます。スマートTVのモーション・音声認識機能など、革新的なイノベーションのイントロダクションより、エンタテインメント分野は大きく躍進しています。マーケティング担当者は、顧客ベースを拡大することで、広告用スマートTVの人気の高まりから利益を得ています。

高まる技術開発

キャスティングデバイスの市場規模は、スマートテレビにおける音声認識のような最先端機能のイントロダクションや、4K解像度のような新技術の創出によって加速すると予測されます。さらに、市場プレイヤーの投資拡大により、市場拡大のチャンスがさらに広がっています。

エンターテインメントストリーミングサービスに対する需要の高まり

この予測期間中、ビデオオンデマンド(VoD)サービスの利用が増加するにつれて、キャスティング機器のニーズが拡大すると予想されます。さらに、消費者行動の変化とキャスティング機器の受け入れ拡大が市場拡大を加速すると予測されます。キャスティングデバイスは、インターネットからオンデマンドの素材を受信して表示することを主な機能とする、管理されていないネットワーク接続機器です。キャスティングデバイスの市場シェアは、消費者がデスクトップ、携帯電話、タブレットでコンテンツを視聴する選択肢を増やし、4K解像度やブロードバンド接続などの新技術が利用可能になるにつれて拡大すると予測されます。

北米は、世界的に重要なキャスティングデバイス市場になると予想されています。

北米地域は、予測期間中キャスティングデバイス市場をリードすると予測されています。この地域はハイテクに精通した人口が多いため、予測期間中、北米が最大の市場シェアを占め、キャスティングデバイス市場を独占すると予測されています。この地域には多国籍大企業が集中しており、キャスティング機器市場の拡大に大きな影響を与えています。

この地域におけるVoDサブスクリプションの人気は、サービスプロバイダーが顧客を引きつけるために提供する有利な取引とともに、生成されたコンテンツに対する需要の高まりが、調査対象の業界における北米の優位性の主な原因となっています。

市場の主な発展

  • 2022年9月、グーグルはスマートキャストデバイスChromecastの廉価版を発売しました。発売された新製品は、プラグインプレイ機能を含む様々な機能を備えています。同社の資料によると、発売された新しいChromecast with Google TV(HD)は米国マーケットプレースで29.99米ドルで入手可能です。
  • 2022年1月、サムスン電子はニュースリリースの中で、次世代画質と最先端のパーソナライゼーションオプションを取り入れたMICRO LED、Neo QLED、ライフスタイルテレビの発売を発表しました。発売された製品は、ミラーリングやキャスティング機能も備えています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 前提条件

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 キャスティングデバイスの世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • ゲーム機
  • メディアストリーマー
  • スマートテレビ

第6章 キャスティングデバイスの世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • ゲーム機
  • メディアストリーマー
  • スマートテレビ

第7章 キャスティングデバイスの世界市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 商業用
  • 住宅用

第8章 キャスティングデバイスの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション

第10章 企業プロファイル

  • ASUSTeK Computer Inc.
  • Honeywell International, Inc.
  • Accenture
  • Samsung
  • Google Inc
  • Panasonic Corporation
  • Koninklijke Philips N.V.
  • Fujitsu
  • Apple Inc
  • AnyCast
  • Microsoft Inc.,
  • Ignite Technologies
  • Cisco Systems, Inc.
目次
Product Code: KSI061615479

The global casting devices market is expected to grow at a CAGR of 3.65% during the forecast period.

Casting devices are pieces of hardware or software that let users stream or mirror material from their computers, tablets, or smartphones onto bigger displays, like TVs or projectors. These devices connect the source device and the casting device via wireless technology, such as Wi-Fi or Bluetooth. For a more immersive viewing experience, users may then choose media material, such as videos, images, or apps, and stream it directly to the larger screen. Google Chromecast, Apple TV, Roku Broadcasting Stick, and the Amazon Fire TV Stick are a few examples of casting devices that are widely used.

Market Drivers:

Rising use of smart televisions to drive the market.

Since smart TVs combine the features of a traditional TV with those of a computer, users can access the internet and install apps in addition to viewing their favorite shows on them. the rapid uptake of smart TVs in emerging markets. The entertainment sector has made considerable strides thanks to the introduction of innovative innovations, including motion and speech recognition features in smart TVs. Marketers are benefiting from the growing popularity of smart TVs for advertising by expanding their customer base.

Rising technological developments

The global casting devices market size is predicted to be accelerated by the introduction of cutting-edge features like voice recognition in smart televisions and the creation of new technologies like 4K resolution. Additionally, the market players' increasing investments present a wealth of additional chances for market expansion.

Rising demand for entertainment streaming services.

During this projection period, the need for casting devices is anticipated to expand as video-on-demand (VoD) service use rises. Additionally, it is anticipated that changing consumer behavior and the increasing acceptance of casting devices would speed up market expansion. These are unmanaged, networked devices with the primary function of receiving and showing on-demand material from the Internet. The global casting devices market share is predicted to expand as consumers have more alternatives for how to watch content on desktops, cell phones, and tablets, as well as new technologies like 4K resolution and broadband connectivity become available.

Opportunities are being created in the market for casting equipment through simulation software like CAD.

With the development of CAD software that optimizes casting design, new opportunities are opening in the global market for casting equipment. The adoption of CAD files to direct additive manufacturing programs, such as in the 3D printing of bound sand into ideally designed molds and cores, is one novel opportunity in the current cycle of casting equipment technology. These developments aid in making castings into cast structural elements for machines, vehicles, and other devices that are lighter and more functionally effective. It is also conceivable to hasten the design of a customized machine to maximize the earnings potential of its market niche by coordinating with these trends.

Market Restraints:

North America expected to be the significant market for casting devices globally.

The North American region is anticipated to lead the global casting devices market during the projected period. Due to the region's tech-savvy population, North America is anticipated to hold the greatest market share and dominate the casting devices market during the forecast period. Large multinational corporations are heavily concentrated in the area, which has a significant impact on the expansion of the market for casting equipment.

The popularity of VoD subscriptions in the region, along with the lucrative deals provided by the service providers to draw clients, and the rising demand for the content generated are primarily responsible for North America's supremacy in the industry under investigation.

Market Key Developments

  • In September 2022, Google launched a cheaper version of its smart casting device, Chromecast. The new product launched has various capabilities including the Plug in and play feature. As per the company's data, the new Chromecast with Google TV (HD) launched is available for US$29.99 in the US marketplace.
  • In January 2022, Samsung Electronics, in its news release announced the launch of its MICRO LED, Neo QLED as well as Lifestyle TVs, incorporating next-generation picture quality and range of cutting-edge personalization options as well. The products launched have mirroring and casting functions as well.

Segmentation:

By Type

  • Gaming Consoles
  • Media Streamers
  • Smart TVs

By Application

  • Gaming Consoles
  • Media Streamers
  • Smart TVs

By End-User

  • Commercial
  • Residential

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Assumptions

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL CASTING DEVICES MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Gaming Consoles
  • 5.3. Media Streamers
  • 5.4. Smart TVs

6. GLOBAL CASTING DEVICES MARKET BY APPLICATION

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Gaming Consoles
  • 6.3. Media Streamers
  • 6.4. Smart TVs

7. GLOBAL CASTING DEVICES MARKET BY END-USER

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Commercial
  • 7.3. Residential

8. GLOBAL CASTING DEVICES MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East And Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. Japan
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Taiwan
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. ASUSTeK Computer Inc.
  • 10.2. Honeywell International, Inc.
  • 10.3. Accenture
  • 10.4. Samsung
  • 10.5. Google Inc
  • 10.6. Panasonic Corporation
  • 10.7. Koninklijke Philips N.V.
  • 10.8. Fujitsu
  • 10.9. Apple Inc
  • 10.10. AnyCast
  • 10.11. Microsoft Inc.,
  • 10.12. Ignite Technologies
  • 10.13. Cisco Systems, Inc.