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市場調査レポート
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1378023

グルテンフリーパスタ市場:2023年~2028年の予測

Gluten-Free Pasta Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 148 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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グルテンフリーパスタ市場:2023年~2028年の予測
出版日: 2023年09月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 148 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

世界のグルテンフリーパスタ市場は、予測期間中に12.3%のCAGRで成長すると推定されます。

グルテンフリーパスタは、小麦、大麦、ライ麦、オート麦に含まれるタンパク質の組み合わせであるグルテンを徹底的に避けたタイプの食事です。グルテンフリーパスタは、グルテン関連のアレルギーに悩む人やイタリア料理が好きな人に多く消費されています。グルテンフリーパスタ市場は、原材料、製品タイプ、流通チャネル、地域など、さまざまなセグメントに分類されます。

セリアック病やグルテンアレルギーを持つ人々の増加が、グルテンフリーパスタの人気を高めています。グルテンフリーパスタの需要増加の結果、専門店やスーパーマーケットから食料品店まで、幅広く利用されるようになっています。健康に対する意識の高まりは、グルテンフリーの食生活への消費者の大きなシフトにつながり、市場の需要をさらに高めています。2020年には、ネブラスカ大学が実施した調査によると、アメリカの人口の25%がグルテンフリーの食生活を送るようになります。ミレニアル世代とGenZ世代によるグルテンフリー製品に対する需要の高まりも、分析期間中の市場成長に拍車をかけています。

しかし、他の種類のパスタと比較して高価格であり、原材料価格の高騰や変動が予測期間中のグルテンフリーパスタの世界市場の成長を阻害しています。特に米国や英国などの国々では、継続的な製品の革新と発売が行われており、主要な市場関係者に新たな機会を提供しています。

グルテン関連アレルギーの症例の増加がグルテンフリーパスタの世界市場の成長を支えています。

グルテン不耐症は、グルテンを消化できず、その結果病気になる病状です。グルテン不耐性の症状には、疲労、不安、下痢、関節痛、膨満感、ガス、腹痛などがあります。グルテンの摂取によって引き起こされるもう一つの疾患は、セリアック病です。セリアック病は自己免疫疾患であり、グルテンの摂取に反応して免疫系が小腸の粘膜を破壊し、栄養失調やその他の合併症を引き起こします。セリアック病の治療にはグルテンフリー食が唯一の方法です。国立糖尿病・消化器・腎臓病研究所の公式データによると、200万人近くのアメリカ人がセリアック病に苦しんでいます。グルテンアレルギーやセリアック病の増加により、グルテンフリー製品に対する需要が高まっており、これが市場需要をさらに押し上げると推定されます。

世界中でイタリア料理への需要が高まっていることも需要に寄与しています。

グルテンフリーパスタの市場成長は、イタリア料理の人気の高まりによっても牽引されています。イタリア料理は世界で最も人気のあるエスニック料理のひとつとなっており、その素晴らしい料理とピザやパスタなどの定番料理が認められています。また、イタリア料理は簡単で、早く、安価であり、野菜や肉の代用品を幅広く取り揃えており、多様な層にアピールしています。2019年のYouGovの世界調査によると、ピザとパスタは世界で最も人気のある料理のひとつです。さらに、回答者の91%がイタリア料理も好きな料理であると回答しています。全米パスタ協会が発表したデータによると、平均的な米国人は毎年約20ポンドのパスタを消費しており、これは米国における1人当たりの食品消費量で第6位に位置しています。

北米は世界のグルテンフリーパスタ市場で大きなシェアを占めると予想されています。

北米地域は、グルテンフリーパスタ市場において大きなシェアを占めると予測されています。この地域は、北米人口の間でグルテン関連アレルギーの有病率が上昇しているため、予測期間を通じて急速に拡大します。グルテンフリーパスタは米国やカナダなどの市場で需要が高いです。この地域の市場もミレニアル世代の人口増加により拡大しています。この地域の市場は、食習慣の変化や健康的な食品への需要の高まりなどの理由で拡大しています。米国などでイタリア料理の人気が高いことも、この地域の市場需要を押し上げています。全米パスタ協会のデータによると、米国では年間59億5,000万ポンドのパスタが消費されています。全米パスタ協会の消費者調査によると、回答者の86%が少なくとも週に1回はパスタを食べています。さらに、The Hain Celestial Group, Inc.、Ebro Foods, S.A.、Jovial Foods Inc.などの主要市場企業の普及も、この地域におけるグルテンフリーパスタの成長に拍車をかけています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 世界のグルテンフリーパスタ市場:原材料別

  • イントロダクション
  • トウモロコシ
  • アワ
  • その他

第6章 世界のグルテンフリーパスタ市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • 乾燥
  • チルド/フレッシュ
  • 缶詰・保存食

第7章 世界のグルテンフリーパスタ市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
  • コンビニエンスストア
  • オンライン小売店
  • その他

第8章 世界のグルテンフリーパスタ市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Dr. Schar AG
  • Barilla G. e R. F.lli S.p.A. P.I
  • Jovial Foods
  • The Hain Celestial Group, Inc
  • GF Pasta Co
  • RP's Pasta Company
  • Broders Cucina Italina
  • Doves Farm Foods Ltd
  • Ancient Harvest
  • H.J. Heinz Company
目次
Product Code: KSI061615377

The global gluten-free pasta market is estimated to grow at a CAGR of 12.3% during the forecast period.

Gluten-free pasta is the type of meal that rigorously avoids gluten, which is a protein combination found in wheat, barley, rye, and oats. Gluten-free pasta is predominately consumed by those who suffer from gluten-related allergies and love Italian cuisine. The market for gluten-free pasta is categorized into various segments, including the ingredients, product type, distribution channels, and geographical regions.

Increasing numbers of people with celiac disease and gluten allergies are making gluten-free pasta more popular. As a result of the increased demand for gluten-free pasta, they are widely available in specialty shops and supermarkets to being available in grocery stores. Increasing awareness regarding one's health has led to a massive consumer shift towards a gluten-free diet which is progressing the market demand even further. In the year 2020, a study conducted by the University of Nebraska showed that 25 percent of the American population follows a gluten-free diet. Growing demand for gluten-free products by millennial and GenZ demographic groups is also spurring market growth during the analysis period

However, high prices as compared to other types of pasta along with high and volatile prices of raw materials obstruct the growth of the global market for gluten-free pasta during the projection period. Continuous product innovation and launches especially in countries such as the US or the UK are providing new opportunities for key market players.

The growing cases of gluten-related allergies are supporting the global gluten-free pasta market growth.

Gluten intolerance is a medical condition where a person is unable to digest gluten and becomes ill as a result. Symptoms of gluten intolerance include fatigue, anxiety, diarrhea, joint pain, bloating, gas, abdominal pain, etc.. Another medical disorder caused by gluten consumption is celiac disease. Celiac disease is an autoimmune ailment in which the patient's immune system destroys the small intestinal lining in reaction to gluten ingestion, resulting in malnutrition and other medical complications. The gluten-free diet is the only method to treat celiac disease. According to the official data from the National Institute of Diabetes and Digestive and Kidney Diseases, nearly 2 million Americans suffer from celiac disease.. The rising incidents of gluten allergies and celiac disease have led to growing demand for gluten-free products which is estimated to propel market demand even further.

Growing demand for Italian dishes all over the world is also contributing to the demand.

Market growth for gluten-free pasta is also driven by Italian cuisine's growing popularity. Italian cuisine has become one of the most popular ethnic cuisines in the world, recognized for its wonderful food and classic dishes such as pizzas and pasta. However, Italian cuisine is also easy, fast, and inexpensive, with a broad selection of vegetable and meat alternatives that appeal to diverse demographic groups. According to a global YouGov survey in 2019, pizza and pasta are among the most popular dishes in the world. Moreover, 91 percent of the respondents also find Italian to be their favorite cuisine to eat. According to the data published by the National Pasta Association states that the average American consumes about 20 lbs of pasta each year which places it sixth highest in terms of food per capita in the United States.

North America is anticipated to hold a significant share of the global gluten-free pasta market.

North America region is anticipated to hold a significant market share in gluten-free pasta. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to the rising prevalence of gluten-related allergies among the North American population.. Gluten-free pasta is in high demand in markets such as the United States and Canada. This region's market is also expanding as a result of the growing millennial population. This region's market is expanding due to reasons such as changing eating habits and rising demand for healthy food products. The high popularity of Italian cuisine in countries such as the United States is also propelling regional market demand. According to the National Pasta Association data the United States consumes 5.95 billion pounds of pasta per year. According to a National Pasta Association consumer survey, 86 percent of respondents ate pasta at least once a week. In addition, the prevalence of key market players such as The Hain Celestial Group, Inc., Ebro Foods, S.A., Jovial Foods Inc., and others also spurs the growth of gluten-free pasta in this region.

Market Developments:

  • In January 2023, American pasta manufacturer based in Connecticut Jovial Foods, an organic, allergen-friendly food manufacturer, is expanding its gluten-free pasta offering with stelline pasta.
  • In June 2022, ZENB, an American direct-to-consumer plant-based food company, is expanding its existing range of gluten-free pasta to include spaghetti noodles. The single-ingredient spaghetti, which joins other pasta types in the brand range such as rotini, penne, and elbows, is created from 100 percent yellow peas and is certified gluten-free, vegan, and non-GMO.

Market Segmentation:

By Ingredients

  • Rice
  • Corn
  • Millet
  • Others

By Product Type

  • Dried
  • Chilled/Fresh
  • Canned/Preserved

By Distribution Channel

  • Supermarkets/Hypermarkets
  • Convenience Stores
  • Online Retail Stores
  • Others

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL GLUTEN FREE PASTA MARKET BY INGREDIENTS

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Rice
  • 5.3. Corn
  • 5.4. Millet
  • 5.5. Others

6. GLOBAL GLUTEN FREE PASTA MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Dried
  • 6.3. Chilled/Fresh
  • 6.4. Canned/Preserved

7. GLOBAL GLUTEN FREE PASTA MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Supermarkets/Hypermarkets
  • 7.3. Convenience Stores
  • 7.4. Online Retail Stores
  • 7.5. Others

8. GLOBAL GLUTEN FREE PASTA MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. United States
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. United Kingdom
    • 8.4.2. Germany
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Israel
    • 8.5.4. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. Japan
    • 8.6.2. China
    • 8.6.3. India
    • 8.6.4. South Korea
    • 8.6.5. Indonesia
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Market Share Analysis
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Dr. Schar AG
  • 10.2. Barilla G. e R. F.lli S.p.A. P.I
  • 10.3. Jovial Foods
  • 10.4. The Hain Celestial Group, Inc
  • 10.5. GF Pasta Co
  • 10.6. RP's Pasta Company
  • 10.7. Broders Cucina Italina
  • 10.8. Doves Farm Foods Ltd
  • 10.9. Ancient Harvest
  • 10.10. H.J. Heinz Company