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市場調査レポート
商品コード
1321560

生鮮アプリコット市場-2023年から2028年までの予測

Fresh Apricots Market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 123 Pages
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即日から翌営業日
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生鮮アプリコット市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年07月07日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の生鮮アプリコット市場はCAGR 1.56%で成長し、2021年の4億7,923万4,000米ドルから2028年には5億3,393万7,000米ドルに達すると予測されています。

生鮮アプリコットは石果の一種で、小粒で果汁が多く、主に黄色で酸味があります。アプリコットには栄養がぎっしり詰まっており、バランスの取れた食生活に欠かせません。地中海沿岸などの温暖な気候で栽培されます。リキュールの香料としてよく使われ、ジャムにも加工されます。

生鮮アプリコットの人気が高いのは、ヘルシーで便利なスナッキング・ソリューションに対する需要が、特に若い世代を中心に高まっているためです。今日、消費者は健康やウェルネスを優先し、健康状態を改善し、バランスの取れた食生活を送れるようなスナックや食事を好むようになっています。さらに、オーガニック、ナチュラル、保存料不使用の製品に対する需要の高まりも、消費者の間で生鮮アプリコットの成長に拍車をかけています。CITFLが実施した調査によると、回答者の98%が生鮮アプリコットを好んで食べています。生鮮アプリコットは、パイ、ケーキ、ペストリー、プリン、アイスクリームなど、さまざまなデザート、飲料、スナックに使われています。生鮮アプリコットは天然の糖分を豊富に含み、ビタミンAの供給源でもあるため、高い需要につながっています。

生鮮アプリコットの世界市場は予測期間中に成長すると予想されますが、価格の高騰と変動、厳しい輸出入法、知識不足が成長を阻害すると思われます。

生鮮アプリコットの需要を増大させているのは、健康上の利点と健康食品への需要の高まりです。

アプリコットに含まれるビタミンやミネラルは、私たちの体の健康に重要です。特に食物繊維、カリウム、ビタミンAとCが豊富で、アプリコット1個で1日に必要なカリウムの25%近くを摂取できます。アンズの摂取は、心血管障害の予防、消化の改善、血糖値の低下、細胞の老廃物の処理、視力の改善に役立ちます。

多忙なライフスタイル、過酷な仕事スケジュール、食生活の嗜好の変化により、特にミレニアル世代を中心に、ヘルシーな間食を求める消費者の傾向が強まっています。消費者の食の嗜好は、健康と風味を提供できる植物性食品へと変化し、世界市場の需要を牽引しています。

オーガニック調達の生鮮アプリコットは大きな需要を目の当たりにしています。

有機、自然、栄養、無農薬製品に対する需要の高まりがこの市場の成長を牽引しています。有機農業への消費者シフトも有機生鮮アプリコットの需要を促進しています。FAOの最新の推計によると、有機農業は世界187カ国で行われており、少なくとも310万人の農家が有機農法を用いて7,230万ヘクタールの農地を管理しています。世界のオーガニック食品・飲料は2019年に1,060億ユーロ以上を占めています。

北米は世界の生鮮アプリコット市場で大きなシェアを占めると予想されます。

北米地域は、生鮮アプリコットにおいてかなりの市場シェアを占めると予想されています。この地域は、健康的で便利な間食ソリューションへの需要の高まりにより、予測期間を通じて急速な拡大を経験すると思われます。IFICが実施した食品と健康に関する調査によると、米国人の3分の1が毎日少なくとも1回は間食をしており、4分の1近くが毎日何度も間食をしていると主張しています。この地域の市場も、ミレニアル世代の人口増加とともに、健康、栄養、自然食品、飲食品に対する高い需要によって拡大しています。NASSのデータによると、2021年、米国で生産されたアプリコットは41,740トンで、3,700万米ドル相当です。2020年から2021年にかけて、トン数は10,330トン増加しました。生鮮アプリコットは2,760万米ドル相当でした。2021年の米国からの生鮮アプリコットの輸出は1,390万ポンドで、1,300万米ドル相当でした。2021年、カナダは引き続き生鮮アプリコットの輸出先のトップであり、約8,256米ドルが支払われました。2位はメキシコで2,577米ドルだっています。生鮮アプリコットマシンに対する健康意識の高まりにより、この地域の人々の間で生鮮アプリコットの人気が高まっており、地域市場の拡大に拍車をかけています。さらに、Dole Food、Ardo、Crop's nv、Earthbound Farmなどの主要企業の普及も、この地域における生鮮アプリコットの成長に拍車をかけています。

市場動向:

  • 2022年9月、インド商工省はアプリコット・バリューチェーンの利害関係者と協力し、「Ladakh Apricot」というブランドでラダックからの農産物・食品の輸出を増加させようとしています。この取り組みは、同省の輸出促進機関であるAPEDAを通じて行われています。アプリコットやその他の農産物の輸出を促進するAPEDAの取り組みにより、地域の成長が期待されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 生鮮アプリコットの種類別市場

  • イントロダクション
  • イエローアプリコット
  • オレンジアプリコット
  • 赤紫アプリコット
  • その他

第6章 自然の生鮮アプリコット市場

  • イントロダクション
  • オーガニック
  • 従来型

第7章 地域別の生鮮アプリコット市場

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • タイ
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Dole Food
  • Ardo
  • Crop's NV
  • Earthbound Farm
  • Hain Celestial
  • SunOpta
  • SunPacific
  • Welch's Foods
目次
Product Code: KSI061615300

The global fresh apricot market is projected to grow at a CAGR of 1.56%, reaching US$533.937 million in 2028 from US$479.234 million in 2021.

Fresh apricot is a type of stone fruit that is small, juicy, and predominantly yellow with a tarty taste. Apricots are packed with nutrients and add to a balanced diet. They are grown in temperate climates, such as the Mediterranean region. The fruit is frequently used as a liqueur flavoring agent and is extensively processed into jam.

The high popularity of fresh apricots is attributed to the growing demand for healthy and convenient snacking solutions, especially amongst the younger generation. Nowadays, consumers prioritize their health and wellness and favor snacks and meals that will improve their well-being and give them a balanced diet. Moreover, the growing demand for organic, natural, and preservative-free products is also spurring the growth of fresh apricots among consumers. According to a study conducted by the CITFL, 98 percent of respondents like consuming fresh apricot because they are perfectly convenient and ready-to-eat snacks on the go. Fresh apricots are used in various desserts, beverages, and snacks, such as pies, cakes, pastries, puddings, ice creams, etc. Fresh apricots are rich in natural sugar and are a strong source of vitamin A, contributing to its high demand.

While the global market for fresh apricots is expected to grow during the projection period, high and volatile prices, stringent export and import laws, and a lack of knowledge will inhibit growth.

The health benefits and growing demand for healthy food products are augmenting the demand for fresh apricots.

The vitamins and minerals found in apricots are important to the health of our bodies. They are particularly abundant in dietary fiber, potassium, and vitamins A and C. One serving of apricots might be satisfactory and provide nearly 25 percent of a person's daily potassium requirements. Consumption of apricots help prevent cardiovascular disorders, improves digestion, lower blood sugar level, help in disposing of cellular waste, and improves eyesight.

Busy lifestyles, demanding work schedules, and changing dietary preferences have increased consumers' propensity for healthy snacking options, particularly among millennials. They have changed their food preferences to plant-based foods that can offer health and flavor, driving the global market demand.

Organically sourced fresh apricots are witnessing huge demand.

Growing demand for organic, natural, nutritional, and pesticide-free products is driving the growth of this market. Consumer shift towards organic agriculture is also propelling the demand for organic fresh apricots. According to the latest FAO estimates, organic farming is conducted in 187 countries globally, and at least 3.1 million farmers used organic practices to manage 72.3 million hectares of agricultural land. Organic food and drink globally accounted for more than 106 billion euros in 2019.

North America is anticipated to hold a significant share of the global fresh apricot market.

North American region is anticipated to hold a substantial market share in fresh apricot. This region will experience rapid expansion throughout the projection period due to the growing demand for healthy and convenient snacking solutions. According to the Food and Health survey conducted by the IFIC, studies show that one-third of Americans indulge in snacking at least once every day, and almost a quarter claim to do so numerous times each day. This region's market is also expanding due to the high demand for health, nutritional, and natural food products and beverages, along with the growing millennial population. According to the NASS data, in 2021, there were 41,740 tonnes of apricots produced in the United States, worth US$37 million. From 2020 to 2021, the tonnage increased by 10,330 tonnes. Fresh apricots were worth $27.6 million. Exports of fresh apricots from the United States in 2021 totaled 13.9 million pounds and were worth US$13 million. In 2021, Canada remained the top export destination for fresh apricots, paying approximately US$8,256. Mexico came in second with US$2,577. They are becoming more popular among people in this region due to rising health awareness of the fresh apricots machines, thereby fueling regional market expansion. In addition, the prevalence of key market players such as Dole Food, Ardo, Crop's nv, Earthbound Farm, and others also spur the growth of fresh apricots in this region.

Market Developments:

  • In September 2022, the Indian Ministry of Commerce and Industry was working with stakeholders in the apricot value chain to increase export from Ladakh under the brand "Ladakh Apricot" to increase the export of agricultural and food goods from Ladakh. This initiative is being carried out through APEDA, the ministry's export promotion organization. The region's growth is anticipated to benefit from APEDA's efforts to promote the export of apricots and other agricultural goods.

Market Segmentation:

By Type

  • Yellow Apricot
  • Orange Apricot
  • Red-Purple Apricot
  • Others

By Nature

  • Organic
  • Conventional

By Geography

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • Japan
  • China
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Thailand
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. FRESH APRICOT MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Yellow Apricot
  • 5.3. Orange Apricot
  • 5.4. Red-Purple Apricot
  • 5.5. Others

6. FRESH APRICOT MARKET BY NATURE

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Organic
  • 6.3. Conventional

7. FRESH APRICOT MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. United States
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. United Kingdom
    • 7.4.2. Germany
    • 7.4.3. France
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Japan
    • 7.6.2. China
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Thailand
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Dole Food
  • 9.2. Ardo
  • 9.3. Crop's NV
  • 9.4. Earthbound Farm
  • 9.5. Hain Celestial
  • 9.6. SunOpta
  • 9.7. SunPacific
  • 9.8. Welch's Foods