表紙:増幅器の世界市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1302939

増幅器の世界市場-2023年から2028年までの予測

Global Amplifier Market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 146 Pages
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増幅器の世界市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 146 Pages
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概要

増幅器市場の2021年の市場規模は110億700万米ドルであり、予測期間中は緩やかな成長が見込まれます。

増幅器は、電気信号の振幅やパワーを高める電子機器です。入力信号は通常、マイクや楽器などからの低出力信号であり、増幅器はその信号をラウドスピーカーなどの出力機器を駆動できるレベルまで昇圧します。増幅器には、電力増幅器、電流増幅器、電圧増幅器などの種類があります。これらは、家電、自動車、医療・ヘルスケア、通信など幅広い用途で使用されています。高品質オーディオ・ビデオ機器への需要、ワイヤレス・オーディオ・ストリーミング技術の普及、自動車における高品質オーディオ・システムの増加、エネルギー効率の高い増幅器への需要の高まりが増幅器需要を牽引し、市場全体の成長を促進すると予想されます。

民生用電子機器の生産が増加していることが、増幅器需要を押し上げています。

増幅器はスピーカーを駆動し、高品質のサウンドを生成するために必要な電力を供給します。このため、ホームシアターシステム、サウンドバー、ポータブルBluetoothスピーカーなど、高品質のオーディオ・ビデオ機器のニーズが高まっており、民生用電子機器での需要が高まっています。増幅器は、テレビ、ゲーム機、バーチャルリアリティシステムなど、その他の家電製品にも幅広く使用されています。これらの機器には、高品質のオーディオ・ビデオ処理能力が求められるからです。Wi-Fi、ブルートゥース、Airplayといったワイヤレス・オーディオ・ストリーミング技術の人気が高まっていることも、家電製品の生産と使用が増え続けていることと相まって、増幅器需要を押し上げると予想されています。消費者技術協会(CTA)によると、2021年にはスマートスピーカーがオーディオ市場で最も急成長する技術のひとつとなり、2020年には売上が22%増加します。CTAによると、米国におけるホームオーディオの売上は、高品質オーディオシステムへの需要とホームエンターテインメントへの動向の高まりにより、2020年に17%増加しました。

また、自動車生産の拡大も増幅器市場の成長を加速させています。

車載エンターテインメントシステムの普及や、最高のドライビングオーディオ体験への欲求などの要因により、自動車における高品質オーディオシステムへの需要が高まっています。増幅器は、スピーカーを駆動し、高音質を生み出すために必要な電力を供給する、カーオーディオシステムに不可欠なものです。自動車の小型化・低燃費化の動向は、エネルギー消費と放熱を最小限に抑えながら高出力を実現する小型で効率的な増幅器の開発につながっています。自動車生産台数の増加は、車載用高音質オーディオ・システムの需要とともに、増幅器の成長を促進しています。国際自動車工業会(OICA)によると、乗用車の世界生産台数は2021年の5,705万台から2022年には6,159万台に増加しました。これは、今後増幅器に対するニーズが高いことを示しています。

予測期間中、アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占めると予想されます。

アジア太平洋地域は、コンシューマー用途での高品質オーディオシステムに対する需要の高まりや、ホームシアターシステム、ワイヤレススピーカー、その他のオーディオ機器に投資する人の増加により、大きな市場シェアを占めると予想されます。また、インドや中国のような成長経済圏における自動車分野での高度なオーディオ技術に対する需要の高まりも、さらなる促進要因となっています。2021年6月、中国政府は、民生用電子機器に使用される増幅器やその他の電子部品の生産を含む、同国の集積回路産業の発展を促進することを目的とした新しいガイドラインを発表しました。2021年3月、インド政府は、スマートフォン、ノートパソコン、テレビ、オーディオ機器など、増幅器を必要とする家電製品を含むエレクトロニクス産業向けの生産連動インセンティブ制度(PLI)を開始しました。これらの要因がアジア太平洋地域の増幅器需要を高めています。

市場動向:

  • 2023年1月Harman Luxury Audio Groupは、レトロなデザイン、現代的な機能、es、音響性能を独自に組み合わせたJBL classicシリーズのインテグレーテッド・増幅器を発売しました。
  • 2022年7月:ソニー・インディアが、高音質で車載も可能なモバイルESカー増幅器「XM-5ES」を発売。
  • 2022年3月:プロオーディオテクノロジーが、パワーオーディオシステムで使用可能な新モジュラー増幅器「MA-4400、MA-4242」を発売。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 増幅器の世界市場:タイプ別

  • イントロダクション
  • 電力増幅器
  • 電流増幅器
  • 電圧増幅器

第6章 増幅器の世界市場:クラス別

  • イントロダクション
  • クラスA
  • クラスB
  • クラスC
  • クラスAB
  • その他

第7章 増幅器の世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 家電
  • 自動車
  • 医療・ヘルスケア
  • 通信
  • その他

第8章 増幅器の世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • オーストラリア
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Amplifier Technologies Inc.
  • HARMAN(HARMAN International Industries)
  • Marantz
  • McIntosh Laboratory, Inc.(McIntosh Group)
  • NAD Electronics
  • Norden
  • Parasound Products Inc.
  • STMicroelectronics
  • Yamaha Corporation
目次
Product Code: KSI061615222

The global amplifier market was valued at US$11.007 billion in 2021 and will witness modest growth over the forecast period.

An amplifier is an electronic device that boosts the amplitude or power of an electrical signal. The input signal is typically a low-power signal from a microphone, musical instrument, or other sources, and the amplifier boosts the signal to a level that can drive a loudspeaker or other output device. The different types of amplifiers include power amplifiers, current amplifiers, and voltage amplifiers. These are used in a wide range of applications, including consumer electronics, automotive, medical & healthcare, and telecommunications. The demand for high-quality audio and video equipment, the growing popularity of wireless audio streaming technologies, the increase in quality audio systems in automotive, and the growing demand for energy-efficient amplifiers are expected to drive the demand for amplifiers, thereby propelling the overall market growth.

The increasing consumer electronics production is boosting the amplifier demand.

Amplifiers provide the power necessary to drive speakers and produce high-quality sound, and this drives their demand in consumer electronics due to the increasing need for high-quality audio and video equipment, such as home theatre systems, soundbars, and portable Bluetooth speakers. Amplifiers are also used in a wide range of other consumer electronics, including televisions, gaming consoles, and virtual reality systems, as these devices require high-quality audio and video processing capabilities. The growing popularity of wireless audio streaming technologies, such as Wi-Fi, Bluetooth, and Airplay, coupled with the ever-increasing production and usage of consumer electronics, is also expected to boost the demand for amplifiers. According to the Consumer Technology Association (CTA), in 2021, smart speakers will be among the fastest-growing technologies in the audio market, with sales increasing by 22% in 2020. According to the CTA, home audio sales in the US increased by 17% in 2020, driven by demand for high-quality audio systems and the growing trend towards home entertainment.

The growing automotive production is also accelerating the global amplifier market growth.

The demand for high-quality audio systems in cars is increasing, driven by factors such as the growing popularity of in-car entertainment systems and the desire for the best driving audio experience. Amplifiers are essential to car audio systems, providing the power necessary to drive speakers and produce high-quality sound. The trend towards smaller and more fuel-efficient cars has led to the development of compact and efficient amplifiers that deliver high power output while minimizing energy consumption and heat dissipation. The increase in automotive production, along with the demand for high-quality audio systems in automotive, is propelling the growth of amplifiers. According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), the global production of passenger cars increased from 57.05 million in 2021 to 61.59 million in 2022. This shows that there will be a high need for amplifiers in the future.

The Asia Pacific region is expected to hold a significant market share during the forecast period.

The Asia-Pacific region is expected to hold a significant market share due to the growing demand for high-quality audio systems in consumer applications and an increasing number of people investing in home theatre systems, wireless speakers, and other audio devices. Also, the rising demand for advanced audio technologies in the automotive sector in growing economies like India and China is an additional driving factor. In June 2021, the Chinese government released new guidelines aimed at promoting the development of the country's integrated circuit industry, which includes the production of amplifiers and other electronic components used in consumer electronics. In March 2021, the Indian government launched the Production Linked Incentive Scheme (PLI) for the electronics industry, which includes consumer electronics products such as smartphones, laptops, televisions, and audio devices that require amplifiers. These factors all add to the demand for amplifiers in the Asia-Pacific region.

Market Developments:

  • January 2023: Harman Luxury Audio Group launched a new JBL classic series integrated amplifier with a unique combination of retro desi, modern features, es, and acoustic performance.
  • July 2022: Sony India launched a new mobile ES car amplifier called "XM-5ES," which has high-quality sounds and can be used for cars.
  • March 2022: Pro Audio Technology introduced a new modular amplifier, "MA-4400, MA-4242 ", that can be used by power audio systems.

Market Segmentation:

By Type

  • Power Amplifier
  • Current Amplifier
  • Voltage Amplifier

By Class

  • Class A
  • Class B
  • Class C
  • Class AB
  • Others

By Application

  • Consumer Electronics
  • Automotive
  • Medical & Healthcare
  • Telecommunication
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • UK
  • Germany
  • France
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Australia
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Market Opportunities
  • 4.4. Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3. Threat of New Entrants
    • 4.4.4. Threat of Substitutes
    • 4.4.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.5. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL AMPLIFIER MARKET BY TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Power Amplifier
  • 5.3. Current Amplifier
  • 5.4. Voltage Amplifier

6. GLOBAL AMPLIFIER MARKET BY CLASS

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Class A
  • 6.3. Class B
  • 6.4. Class C
  • 6.5. Class AB
  • 6.6. Others

7. GLOBAL AMPLIFIER MARKET BY APPLICATION

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Consumer Electronics
  • 7.3. Automotive
  • 7.4. Medical & Healthcare
  • 7.5. Telecommunication
  • 7.6. Others

8. GLOBAL AMPLIFIER MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. UK
    • 8.4.3. France
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. Japan
    • 8.6.3. South Korea
    • 8.6.4. India
    • 8.6.5. Australia
    • 8.6.6. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Amplifier Technologies Inc.
  • 10.2. HARMAN (HARMAN International Industries)
  • 10.3. Marantz
  • 10.4. McIntosh Laboratory, Inc. (McIntosh Group)
  • 10.5. NAD Electronics
  • 10.6. Norden
  • 10.7. Parasound Products Inc.
  • 10.8. STMicroelectronics
  • 10.9. Yamaha Corporation