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市場調査レポート
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1302906

AaaS (Authentication as a Service) 市場-2023年から2028年までの予測

Authentication as a Service (AaaS) market - Forecasts from 2023 to 2028


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英文 136 Pages
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AaaS (Authentication as a Service) 市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年06月16日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 136 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

AaaS(Authentication-as-a-Service)市場は、2021年から2028年にかけてCAGR 18.67%で成長すると推定されます。

AaaS(Authentication-as-a-Service)とは、クラウドベースのサービスの一種で、企業のユーザー認証管理と認可をサードパーティプロバイダに委託することで認証機能を提供し、サードパーティプロバイダは企業のユーザーにさまざまな認証サービスを提供します。AaaSソリューションは、ユーザー名とパスワード、多要素認証(MFA)、生体認証、ソーシャル・ログインなど、さまざまな認証方法を提供し、許可されたユーザーだけが組織のアプリケーションやデータにアクセスできるようにします。また、ユーザーの行動をリアルタイムで監視し、見知らぬデバイスや場所からのログインなど、不審な行動を検知することもできます。これらの認証サービスは、主に月額料金の支払いによるサブスクリプション・ベースで企業に提供されており、企業の認証インフラ管理のコストと複雑さを軽減すると同時に、柔軟性と拡張性を強化しています。AaaS市場の拡大を促進する重要な要因は、セキュリティ態勢の改善、ユーザーの認証プロセスの簡素化、認証とアクセス制御に関連する規制要件への準拠です。

市場促進要因

クラウドベースのアプリケーション採用の増加

アプリケーションやデータをクラウドに拡張する企業の増加によるクラウド導入率の上昇により、このようなクラウドベースのアプリケーションに統合される安全で便利な認証ソリューションのニーズが高まっています。世界経済フォーラム(World Economic Forum)によると、世界の企業の約65%が、クラウド・コンピューティングを取り入れるためにビジネス構造を進化させています。また、フレクセラは、IT部門のクラウド・インフラストラクチャへの支出が40%増加し、2021年と比較してハイブリッド・クラウド・ネットワークの利用が51%増加し、2022年には58%以上の企業がハイブリッド・クラウド・プラットフォームを利用するようになると予測しています。AaaSソリューションは、シングルサインオン(SSO)、多要素認証(MFA)、ユーザーのプロビジョニングと管理など、クラウド環境に便利に導入できるさまざまなソリューションを提供します。

データ漏洩やサイバー攻撃の増加

データ漏洩やサイバー攻撃インシデントの増加により、あらゆる業種の企業がセキュリティに懸念を抱いています。例えば、2022年9月11日には、金融技術サービスを提供する新興企業レヴォルットのデータベースへの外部からのアクセスにより、レヴォルット会員約50,150人の個人データへの不正アクセスを許すデータ漏洩事件が発生しました。さらに、2020年には、ズームやツイッターといった大手企業がそれぞれのデータ漏洩が発生しています。2022年7月には、ツイッターのユーザー約540万人の電話番号やメールアドレスなどの個人情報が流出しました。

サイバー犯罪者は、2020年にフィッシング・サイトが350%増加したことで、パンデミック以降の活動を強化し、その結果、ショッピング詐欺による損失は、2020年から2021年の間に2,080万米ドルに達しました。ベライゾンが作成した2020年のデータ侵害調査に関する報告書によると、ハッカーはダークウェブ上で150億以上の認証情報が流通しているため、アカウント乗っ取りやその他のタイプの詐欺を実行するために必要なツールや技術をすべて所有しています。セキュリティに対する懸念の高まりは、AaaS製品やソリューションの需要を促進し、同時にユーザー認証を簡素化することで、企業がシステムやデータへのアクセスを確保するのを支援すると予想されます。

AaaSソリューションを規制する適切な標準が存在しないことが、依然として大きな課題となっています。

AaaS市場は、複数の企業がさまざまな認証方法、プロトコル、機能からなる製品を提供しているため、圧倒的に断片化しています。標準化されていないため、企業はさまざまなソリューションを比較・評価することが難しく、企業間の不確実性により、認証インフラをサードパーティプロバイダに任せたがらない企業が多いため、企業間での広範な導入が制限されています。

市場動向:

  • 2022年8月、コンサルティングと分析サービスを提供するソフトウェア会社Happiest Minds'Technologies Limitedは、AaaS市場で事業を展開するアクセス・認証管理会社OneLoginと提携し、IDaaSおよびAaaSソリューションIdentity Vigil 2.0を発表しました。
  • 2021年3月、クラウドプラットフォーム上でID管理とAaaSソリューションを提供する米国の大手ソフトウェア会社Oktaは、OktaのAaaSやその他の製品提供の拡大と顧客基盤の拡大を支援するため、ID管理と認証ソリューションのプロバイダーであるAuth0を65億米ドルの対価で買収する意向を発表しました。
  • 2021年1月、米国を拠点に認証サービスを提供するデジタルID企業のForgeRockは、デジタルID認証と不正防止ソリューションを提供するIdentityMind Companyの買収を発表しました。この買収により、フォージロックはID、認証、アクセス管理サービスを強化することが期待されます。
  • アクセス管理と認証サービスを提供するOneLogin社は、2020年1月、シングルサインオン(SSO)、多要素認証(MFA)、ユーザープロビジョニングと管理など、さまざまなID・アクセス管理機能を提供するAaaSソフトウェア「トラステッド・エクスペリエンス・プラットフォーム」を発表しました。

エンドユーザー別では、BFSIと医療分野がAaaS市場で大きなシェアを占めると予想されます。

医療とBFSI分野では、機密性の高いユーザーデータへのアクセスに起因する規制要件により、強力な認証とアクセス制御の採用が義務付けられており、生体認証やリアルタイムの脅威検出などの高度な認証機能を提供することで、企業がこれらの要件を満たすのを支援するため、AaaSソリューションの利用機会を提供しています。

予測期間中、アジア太平洋地域がAaaS市場で大きなシェアを占めると予想されます。

同地域のAaaS市場は、IT産業の拡大、クラウドベースのアプリケーションの採用率の増加、サイバーセキュリティとデータプライバシーの重要性の高まりなどを背景に、高い需要が見込まれています。さらに、同地域にはBFSI、医療、小売業の大手企業が進出しており、AaaS市場を発展させると思われます。例えば、AaaS市場の大手企業であるOneSpanが発行したレポートでは、日本の銀行がクラウドベースの認証機能を採用することで、アプリ内OTPと指紋生体認証のインストールを通じてモバイル・バンキング・アプリケーションを強化したことが示されています。さらに、同地域におけるeコマース部門の急成長は、効果的なID管理、アクセス制御システム、不正行為を防止するための認証戦略に対する需要を刺激しており、AaaSソリューションの適用によってこれを満たすことができます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 AaaS (Authentication as a Service) 市場:コンポーネント別

  • イントロダクション
  • ID管理(IDM)
  • 認証管理・戦略
  • 認可・アクセス制御のシステムとポリシー
  • キー・証明書の管理

第6章 AaaS (Authentication as a Service) 市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • BFSI
  • IT・通信
  • 小売業
  • 医療
  • 公的機関
  • 教育
  • その他

第7章 AaaS (Authentication as a Service) 市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • 韓国
    • インドネシア
    • 台湾
    • その他

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Thales
  • OneSpan
  • Microsoft
  • AWS Solutions Group.
  • IBM
  • Google LLC
  • HID Global Corporation(part of ASSA ABLOY)
  • Optimal IdM
  • SecurEnvoy Ltd
  • Okta
目次
Product Code: KSI061615179

Authentication-as-a-Service (AaaS) market is estimated to grow at a CAGR of 18.67% between 2021 and 2028.

Authentication-as-a-Service (AaaS) is a type of cloud-based service that provides authentication capabilities by outsourcing user authentication management and authorization of an enterprise to a third-party provider, who provides a range of authentication services to the enterprise's users. AaaS solutions offer a range of authentication methods, including username and password, multi-factor authentication (MFA), biometric authentication, and social login, to ensure that only authorized users can access an organization's applications and data. They can monitor user behavior in real-time and detect suspicious activity, such as logins from unfamiliar devices or locations. They are majorly provided on a subscription basis to companies by offering monthly fee payments for the authentication services, which reduces the cost and complexity of authentication infrastructure management for companies while simultaneously providing them with enhanced flexibility and scalability. The significant factors promoting the expansion of the AaaS market are the improvement in security posture, simplifying the authentication process for users, and compliance with regulatory requirements related to authentication and access control.

Market Drivers:

Increasing adoption of cloud-based applications

The rise in cloud adoption rate fueled by the increase in companies extending their applications and data to the cloud is creating a need for secure and convenient authentication solutions to be integrated with such cloud-based applications. According to the World Economic Forum, approximately 65% of corporate businesses worldwide are evolving their business structures to incorporate cloud computing. In addition, Flexera projected that the IT sector's expenditure on cloud infrastructure rose by 40%, leading to a 51% increase in the usage of hybrid cloud networks compared to 2021, resulting in more than 58% of businesses using hybrid cloud platforms in 2022. AaaS solutions offer a range of solutions that can be conveniently deployed in cloud environments, including single sign-on (SSO), multi-factor authentication (MFA), and user provisioning and management.

Increasing data breach and cyber-attack incidents

The rise in the number of data breaches and cyber-attack incidents results in security concerns among companies operating in all sectors, encouraging companies to incur expenditure for adopting authentication and identity management solutions to fortify their security levels. For instance, on September 11, 2022, a data breach incident allowed unauthorized access to the personal data of approximately 50,150 Revolut members due to an external party obtaining access to the database of a start-up company providing financial technology services, Revolut. In addition, leading companies like Zoom and Twitter witnessed breaches in their respective data in 2020. In July 2022, personal details such as phone numbers and mail addresses of approximately 5.4 million Twitter users were breached and leaked.

Cybercriminals have intensified their activities since the pandemic by causing a 350% increase in phishing websites in 2020, and the consequent losses from shopping fraud amounted to US$20.8 million between 2020 and 2021. According to a report generated by Verizon on Data Breach Investigations in 2020, hackers possess all the necessary tools and technology to execute account takeover attempts and other types of fraud due to the circulation of more than 15 billion credentials on the dark web. The growing security concerns are expected to drive the demand for AaaS products or solutions aid organizations in securing access to their systems and data by simultaneously simplifying user authentication.

The absence of proper standards regulating AaaS solutions remains a significant challenge.

The AaaS market is dominantly fragmented due to several companies' variations in product offerings consisting of different authentication methods, protocols, and features. The lack of standardization makes it difficult for enterprises to compare and evaluate different solutions, limiting their extensive adoption across different companies, driven by the uncertainties among companies, leading to their unwillingness to entrust their authentication infrastructure to a third-party provider.

Market Developments:

  • In August 2022, Happiest Minds' Technologies Limited, a software company majorly providing consultancy and analytical services, collaborated with OneLogin, an access and authentication management company operating in the AaaS market, to launch Identity Vigil 2.0, IDaaS and AaaS solution.
  • In March 2021, a leading software company in the US providing identity management and AaaS solution on a cloud platform, Okta, announced its intention to acquire Auth0, a provider of identity management and authentication solutions, for a consideration of $6.5 billion to help Okta expand its AaaS and other product offerings and grow its customer base.
  • In January 2021, a US-based digital identity company providing authentication services, ForgeRock, announced the purchase of IdentityMind Company, a digital identity verification and fraud prevention solutions provider. The acquisition is expected to assist ForgeRock in strengthening its identity, authentication, and access management offerings.
  • In January 2020, OneLogin, a company providing access management and authentication services, launched an authentication-as-a-service software, Trusted Experience Platform, which offers a range of identity and access management capabilities, including single sign-on (SSO), multi-factor authentication (MFA), and user provisioning and management.

By end-user, the BFSI and healthcare sectors are expected to hold significant share of the AaaS market.

The regulatory requirements established in the healthcare and BFSI sectors driven by their access to sensitive and confidential user data mandate the employment of strong authentication and access controls, providing an opportunity for usage of AaaS solutions since they assist enterprises to meet these requirements by delivering advanced authentication features such as biometric authentication and real-time threat detection.

Asia Pacific region is expected to hold a major share of the AaaS market over the forecast period.

The AaaS market in the region is witnessing high demand driven by the expansion of the IT industry, increased adoption rates for cloud-based applications, and the rising importance of cybersecurity and data privacy. Further, the presence of leading BFSI, healthcare, and retail companies in the region will develop the AaaS market. For instance, a report published by OneSpan, a leading company operating in the AaaS market, demonstrated how the adoption of cloud-based authentication features by a Japanese bank helped enhances its mobile banking application through the installation of in-app OTPs and fingerprint biometrics. Further, the massive growth in the e-commerce sector in the region stimulates the demand for effective identity management, access control systems, and authentication strategies to prevent fraudulent activities, which can be fulfilled by the application of AaaS solutions.

Market Segmentation:

By Components

  • Identity Management (IDM)
  • Authentication Management and Strategies
  • Authorization and Access Control Systems and Policies
  • Key and Certificate Management

By End-User

  • BFSI
  • IT and Telecom
  • Retail
  • Healthcare
  • Public Sector
  • Education
  • Others

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Others
  • Europe
  • Germany
  • France
  • United Kingdom
  • Spain
  • Others
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Israel
  • Others
  • Asia Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • South Korea
  • Indonesia
  • Taiwan
  • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. AUTHENTICATION AS A SERVICE (AAAS) MARKET BY COMPONENTS

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Identity Management (IDM)
  • 5.3. Authentication Management and Strategies
  • 5.4. Authorization and Access Control Systems and Policies
  • 5.5. Key and Certificate Management

6. AUTHENTICATION AS A SERVICE (AAAS) MARKET, BY END-USER

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. BFSI
  • 6.3. IT and Telecom
  • 6.4. Retail
  • 6.5. Healthcare
  • 6.6. Public Sector
  • 6.7. Education
  • 6.8. Others

7. AUTHENTICATION AS A SERVICE (AAAS) MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. USA
    • 7.2.2. Canada
    • 7.2.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Brazil
    • 7.3.2. Argentina
    • 7.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Germany
    • 7.4.2. France
    • 7.4.3. United Kingdom
    • 7.4.4. Spain
    • 7.4.5. Others
  • 7.5. Middle East And Africa
    • 7.5.1. Saudi Arabia
    • 7.5.2. UAE
    • 7.5.3. Israel
    • 7.5.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. China
    • 7.6.2. Japan
    • 7.6.3. India
    • 7.6.4. South Korea
    • 7.6.5. Indonesia
    • 7.6.6. Taiwan
    • 7.6.7. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Thales
  • 9.2. OneSpan
  • 9.3. Microsoft
  • 9.4. AWS Solutions Group.
  • 9.5. IBM
  • 9.6. Google LLC
  • 9.7. HID Global Corporation (part of ASSA ABLOY)
  • 9.8. Optimal IdM
  • 9.9. SecurEnvoy Ltd
  • 9.10. Okta