デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1557361

モアッサナイト市場-2024年から2029年までの予測

Moissanite Market - Forecasts from 2024 to 2029


出版日
ページ情報
英文 125 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.82円
モアッサナイト市場-2024年から2029年までの予測
出版日: 2024年08月14日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 125 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

モアッサナイト市場の2024年の市場規模は1億4,827万4,000米ドルで、予測期間のCAGRは5.51%で成長すると予測されています。

モアッサナイトは炭化ケイ素でできた鉱物です。炭化ケイ素は、天然に産出するものと実験室で合成されるものがあります。自然界では上部マントル岩石や隕石中に極めて稀な状態で存在することが多いです。モアッサナイトはまた、ダイヤモンド、ゼノリス、キンバーライト、ランプロアイトの内包物として天然に産出することもあります。

  • International Gem Society LLCによれば、モアッサナイトは大きなコスト削減です。1,000ドル以下で、3,000ドルする1カラットのダイヤモンドと同じ大きさの石を手に入れることができます。

モアッサナイト市場促進要因:

  • ダイヤモンドとの比較による需要の増加

モアッサナイトの需要を支える主な原動力は、ダイヤモンドの代替品です。モアッサナイトはダイヤモンドとよく似た特性を持つが、価格は、はるかに安いです。ダイヤモンドに見られるブリリアンス(白い閃光)とファイヤー(色のついた閃光)の両方を持ちながら、ダイヤモンドよりもファイヤーが強いです。そのため、両者を区別するのは難しいです。ダイヤモンドに劣らず傷に強いです。

さらに、この宝石の靭性と耐久性により、長期間にわたって安定した輝きを保つことができ、これも予測期間中の市場の収益拡大に寄与する要因となっています。モアッサナイトの靭性レベルをポンド毎平方インチ(PSI)で表すと、ダイヤモンドは14.6PSI、モアッサナイトは7.6PSIであり、これはかなり大きいです。こうしたことが、ダイヤモンドに比べてモアッサナイトの需要につながった。

  • ファッション業界によるプロモーション

カラーはモアッサナイトの特筆すべき特徴のひとつです。無色から無色に近い変種まで、様々な色で認識することができます。中には、わずかに黄色や灰色を帯びたものもあります。ファッション業界では、様々なバリエーションと美的アピールのためにモアッサナイトが選ばれています。これにより、モアッサナイト製品に対する需要の動向が生まれ、より革新的で新しいデザインの生産が可能になる可能性があります。さらに、高品質のモアッサナイトの石は一般的に無色であり、ダイヤモンドによく似ています。

モアッサナイト市場の地理的展望

  • 予測期間中、アジア太平洋地域がモアッサナイト市場を独占します。

地域別では、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されます。アジア太平洋地域は、中国、日本、インド、韓国などの主要経済国が支配的です。急成長している新興国の中には、ASEAN諸国などこの地域の国もあります。

インドの宝石・宝飾品産業は世界最大級の規模を誇り、2022年には世界の宝飾品消費の4.3%に貢献します。インドの宝石・宝飾品輸出は、2027年までに1,000億米ドルに達すると予想されています。世界的に見ると、インドはダイヤモンドのトップ輸出国です。さらに、中国の経済成長と消費者による処分所得の拡大は、予測期間において宝石と宝飾品の国内需要を増加させる可能性が高いです。

モアッサナイト市場抑制要因:

  • モアッサナイトの特性に関する認知度の低さが、市場拡大が進まない大きな要因となっています。モアッサナイトは輝きがあり、見た目はダイヤモンドに似ているが、ダイヤモンドよりもはるかに安価です。認知度の低さの主な理由は、その適切なマーケティングにあります。モアッサナイトはダイヤモンドの代替品として販売されることが多いです。しかし、ダイヤモンドは精巧な製品であり、価格が上がるほど需要も増えます。ですから、モアッサナイトはダイヤモンドとは別に顧客に提示しなければなりません。

モアッサナイト市場の用途別セグメンテーション

モアッサナイト市場は、用途別にピアス、リング、ペンダント、ブレスレットに区分されます。指輪は結婚や婚約の際に需要があるため、大きな市場シェアを示すと思われます。また、イヤリング、ペンダント、ブレスレットは、経済成長国において可処分所得が増加しているため、成長が見込まれます。

レポートについて

この調査レポートは、さまざまな用途と地域に基づいてモアッサナイト市場を調査しています。まず、簡単な市場概要では、主要な促進要因と課題を詳述しています。次に、ポーターのファイブフォースモデルでモアッサナイト市場を包括的に分析します。続いて業界のバリューチェーン分析が行われ、どの企業がさまざまなプロセスの一翼を担い、さまざまな分野に貢献しているかが明らかになります。

また、モアッサナイト市場に影響を与える市場開拓、動向、業界の政策と政策に関する詳細な情報も提示しています。さらに、調査研究ではモアッサナイト市場の全体的な規制枠組みを分析し、市場環境全体に影響を与える主要な要因について利害関係者に理解を深めてもらいます。

モアッサナイト市場の主な発展:

  • 2024年5月、モアッサナイトとラボグロウンダイヤモンドを専門とする世界的に有名なファインジュエリー企業であるCharles &Colvard, Ltd.は、国際宝石学研究所(IGI)との戦略的提携を発表しました。これは、モアッサナイトの宝石とジュエリーの包括的なグレーディングレポートを入手するためです。これらのグレーディング・レポートには固有の識別子がついています。これは、フォーエバーワンのモアッサナイト宝石のルースに標準化された尺度を提供することにより、消費者を保証するために設計されています。
  • 2023年7月、ラボグロウンダイヤモンドとモアッサナイトエンゲージリング、ファインジュエリーを提供するCullen Jewelleryは、新しいシドニーショールームの正式グランドオープンを発表しました。プレミアム・エンゲージリングとファインジュエリーの身近なブランドです。オーストラリアのメルボルンにあります。Cullen Jewelleryは、ラボグロウンダイヤモンドとモアッサナイトエンゲージリングのカスタムを専門としています。

モアッサナイト市場は以下のようにセグメント化され、分析されている:

用途別

  • ピアス
  • リング
  • ペンダント
  • ブレスレット

地域別

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 南米
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • その他南米
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • スペイン
  • その他南米
  • 中東・アフリカ
  • サウジアラビア
  • UAE
  • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
  • 中国
  • インド
  • 日本
  • 韓国
  • 台湾
  • タイ
  • インドネシア
  • その他アジア太平洋

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン
  • 利害関係者にとっての主なメリット

第2章 調査手法

  • 調査デザイン
  • 調査プロセス

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • アナリストビュー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
    • ダイヤモンドとの比較による需要増加
    • ファッション業界によるプロモーション
  • 市場抑制要因
    • 製品に関する認知度の欠如
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 モアッサナイト市場:用途別

  • イントロダクション
  • イヤリング
  • リング
  • ペンダント
  • ブレスレット

第6章 モアッサナイト市場:地域別

  • 世界概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他南米
  • 欧州
    • 英国
    • ドイツ
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他中東・アフリカ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • 台湾
    • タイ
    • インドネシア
    • その他アジア太平洋

第7章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 市場シェア分析
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • 競合ダッシュボード

第8章 企業プロファイル

  • Stars Gem
  • Charles & Colvard
  • Viktor Kammerling
  • Unimoss
  • Moissanite International
  • Wuzhou Changsheng Gems
  • Wholesale Moissanite
  • The Moissanite Company
目次
Product Code: KSI061610336

The moissanite market is valued at US$148.274 million in 2024 and is projected to grow at a CAGR of 5.51% over the forecast period.

Moissanite is a mineral made of silicon carbide. It can be naturally occurring or laboratory-grown. It often occurs in nature in extremely rare conditions in upper mantle rock and meteorites. Moissanite can also occur naturally as inclusions in diamonds, xenoliths, kimberlite, and lamproite.

  • Typically produced in a laboratory, thus the concerns related to the environment and forced labor for extraction are largely out of context.
  • According to the International Gem Society LLC, moissanite is a major cost savings. For under $1,000, one can get a stone the size of a one-carat diamond, which costs $3,000.

MOISSANITE MARKET DRIVERS:

  • Increasing demand due to comparison with diamond

The major driving factor behind the demand for moissanite is its replacement for the diamond. It has very similar properties to diamond but is a lot cheaper. It has both brilliance (white flashes) and fire (colored flashes) that are found in the diamond, but have more fire than the diamond. This makes it difficult to differentiate between the two. It is highly resistant to scratches as much as diamonds.

Furthermore, the toughness and durability of this gem allow for consistent brightness over time, which is another factor contributing to the market's revenue growth during the forecast period. The toughness level of moissanite in terms of pounds per square inch (PSI) for a diamond is 14.6 PSI, and for moissanite, 7.6 PSI, which is quite significant. These factors led to the demand for moissanite compared to diamonds.

  • Promotion by the fashion industry

Color is one of the notable features of moissanite. It is recognizable by a variety of colors, from colorless to near-colorless variants. Some of the variants can have a slight yellow or gray hue. The fashion industry is choosing moissanite for its various variants and aesthetic appeal. This has created a trend in demand for moissanite products, which could open up for more innovation and the production of new designs. Moreover, high-quality moissanite stones are typically colorless and closely resemble diamonds.

Moissanite Market Geographical Outlook

  • The Asia Pacific region will dominate the moissanite market during the forecast period.

By geography, the market is segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and Asia Pacific. The major economies like China, Japan, India, and South Korea dominate the Asia-Pacific region. Some of the fastest-growing emerging economies are from this region, such as ASEAN countries.

India's gems and jewelry industry is one of the largest in the world, contributing 4.3% of global jewellery consumption in 2022. India's gems and jewelry exports are expected to reach US$100 billion by 2027. Globally, India was the top exporter of diamonds. Further, the growing economy of China and its expanding disposal income by the consumer are likely to increase the domestic demand for gems and jewelry in the forecast period.

Moissanite Market Restraints:

  • The lack of awareness about the properties of moissanite is a significant factor leading to the lack of market expansion. Moissanite has brilliance and looks similar to diamond but is way cheaper than diamond. The major reason behind the lack of awareness is its proper marketing. It is often marketed as the replacement of the diamond. But diamond is an exquisite product, and its demand increases as the price of it increases. So, moissanite must be presented to the customer separately from diamond.

Moissanite market segmentation by application

The moissanite market is segmented by application into earrings, rings, pendants, and bracelets. Rings would show a significant market share due to their demand during marriages and engagements. The offering of earrings, pendants, and bracelets would also show growth in the growing economies as disposable income is rising in those countries.

About Report

This research study examines the moissanite market based on various applications and geography. First, a brief market overview details key driving factors and challenges. Next, Porter's five forces model analyzes the moissanite market comprehensively. This is followed by industry value chain analysis, which determines which companies are part of the different processes and contributing to various sectors.

The study also presents in-depth information concerning the development, trends, and industry policies and regulations affecting the moissanite market. Moreover, the research study analyzes the overall regulatory framework of the moissanite market, offering stakeholders a better understanding of the key factors influencing the overall market environment.

Moissanite market key developments:

  • In May 2024, Charles & Colvard, Ltd., a globally recognized fine jewelry company specializing in moissanite and lab-grown diamonds, announced a strategic alliance with the International Gemological Institute (IGI). This is to get the comprehensive grading reports for moissanite gemstones and jewelry. These grading reports have unique identifiers. It is used for each laser-inscribed gemstone, which is designed to assure consumers by providing standardized measures for loose Forever One moissanite gemstones. This would be necessary for purchasers to have a reliable standard of quality and authenticity.
  • In July 2023, Cullen Jewellery, a provider of premium lab-grown diamond and moissanite engagement rings and fine jewelry, announced the official grand opening of its new Sydney showroom. This is an accessible brand for premium engagement rings and fine jewelry. It is situated in Melbourne, Australia. Cullen Jewellery specializes in custom lab-grown diamond and moissanite engagement rings.

The moissanite market is segmented and analyzed as follows:

By Application

  • Earrings
  • Rings
  • Pendants
  • Bracelets

By Geography

  • North America
  • USA
  • Canada
  • Mexico
  • South America
  • Brazil
  • Argentina
  • Rest of South America
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Spain
  • Rest of Europe
  • Middle East and Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE
  • Rest of the Middle East and Africa
  • Asia Pacific
  • China
  • India
  • Japan
  • South Korea
  • Taiwan
  • Thailand
  • Indonesia
  • Rest of Asia-Pacific

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base and Forecast Years Timeline
  • 1.8. Key benefits for the stakeholders

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Design
  • 2.2. Research Process

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Key Findings
  • 3.2. Analyst View

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
    • 4.1.1. Increasing demand due to comparison with diamond
    • 4.1.2. Promotion by the fashion industry
  • 4.2. Market Restraints
    • 4.2.1. Lack of awareness regarding the product
  • 4.3. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. The Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. MOISSANITE MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Earrings
  • 5.3. Rings
  • 5.4. Pendants
  • 5.5. Bracelets

6. MOISSANITE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Global Overview
  • 6.2. North America
    • 6.2.1. United States
    • 6.2.2. Canada
    • 6.2.3. Mexico
  • 6.3. South America
    • 6.3.1. Brazil
    • 6.3.2. Argentina
    • 6.3.3. Rest of South America
  • 6.4. Europe
    • 6.4.1. United Kingdom
    • 6.4.2. Germany
    • 6.4.3. France
    • 6.4.4. Italy
    • 6.4.5. Spain
    • 6.4.6. Rest of Europe
  • 6.5. Middle East and Africa
    • 6.5.1. Saudi Arabia
    • 6.5.2. United Arab Emirates
    • 6.5.3. Rest of the Middle East and Africa
  • 6.6. Asia-Pacific
    • 6.6.1. China
    • 6.6.2. India
    • 6.6.3. Japan
    • 6.6.4. South Korea
    • 6.6.5. Taiwan
    • 6.6.6. Thailand
    • 6.6.7. Indonesia
    • 6.6.8. Rest of Asia-Pacific

7. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 7.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 7.2. Market Share Analysis
  • 7.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 7.4. Competitive Dashboard

8. COMPANY PROFILES

  • 8.1. Stars Gem
  • 8.2. Charles & Colvard
  • 8.3. Viktor Kammerling
  • 8.4. Unimoss
  • 8.5. Moissanite International
  • 8.6. Wuzhou Changsheng Gems
  • 8.7. Wholesale Moissanite
  • 8.8. The Moissanite Company