表紙:ベビーバス&シャワー用品市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1256628

ベビーバス&シャワー用品市場-2023年から2028年までの予測

Baby Bath and Shower Products Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ベビーバス&シャワー用品市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年02月15日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

ベビーバス&シャワー用品市場は、2021年の26億9,000万米ドルから2028年には36億5,800万米ドルに達し、CAGR4.49%で成長すると予測

赤ちゃん用のバス&シャワー製品は、赤ちゃんの健康と新鮮さを保つために、効率的な天然製品を使用して慎重に作られたものです。シャワージェルやバブルウォッシュをはじめ、バスソルト、バスタブレット、さらにはカプセルなど、さまざまな製品があります。これらの製品は、体の汚れをしっかり落とし、衛生状態を維持することをサポートします。

現在の環境では、保護者が子供の衛生状態に関心を持つようになり、その結果、複数の必要な予防措置が取られるようになっています。メーカーも、ベビーバス&シャワー用品に含まれる潜在的に危険な成分を製造工程から排除することを直接目的とした、いくつかの主要な対策を実施しています。

例えば、Johnsons and Johnsons社は、赤ちゃんの目に刺激を与える可能性のあるシャンプーや石鹸の成分を排除するために、「NO MORE TEARS」という言葉を導入して製品を発売しました。大手マーケットプレースが採用するこのような取り組みが、市場の成長を後押しし、世界のベビーケア用品業界の大きな成長要因になると期待されています。

両親のヘルスケアへの関心の高まりが、ベビーバス&シャワー用品市場の成長を後押ししています。

両親による懸念の高まりは、ベビーバス&シャワー用品市場を牽引する主な成長要因です。衛生面において、生まれたばかりの子供の発育を心配する両親の気持ちは、誰にもわからないことではありません。この懸念に関して、ベビー用パーソナルケア製品のメーカーは、これらの製品の製造に使用されている成分について予防策を講じています。

信頼できるブランド名は、購入の意思決定に不可欠な役割を果たす最初の影響力ある要素です。この点で、世界のベビーケア産業は、顧客のために保証された品質と、増加する顧客の参入を可能にする信頼できるブランドによって推進されることができます。

国連経済社会局によると、2019年から2030年にかけての成長率はアフリカで24%、太平洋地域では10%の増加が見込まれており、今後数年間で著しく急増すると予想される出生数の増加により、ベビーケア製品の需要は増加すると考えられます。

北米は予測期間中に大きく成長すると予想される

米国の消費者はベビーケア製品に高い支出を示すため、ベビーバス&シャワー用品は予測期間中に北米地域で大きな成長が見込まれ、これが北米地域のこの市場の成長要因であると考えられています。米国は、高級シャンプーや石鹸などのベビーケア用品を発売する大手メーカーの浸透が進んでおり、ベビーケア用品の最大市場であると考えられています。

米国では可処分所得が増加しており、高い消費力とベビーケアに対する高い意識が、予測期間中の市場成長を促進するいくつかの要因であると考えられています。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • ソース
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 ベビーバス&シャワー用品市場:製品タイプ別

  • イントロダクション
  • バスソープ
  • シャワージェル
  • その他

第6章 ベビーバス&シャワー用品市場:形態別

  • イントロダクション
  • 個体
  • ゲル
  • 液体
  • その他

第7章 ベビーバス&シャワー用品市場:流通チャネル別

  • イントロダクション
  • オンライン
  • オフライン

第8章 ベビーバス&シャワー用品市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • その他
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • スペイン
    • その他
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • その他
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • 韓国
    • インド
    • 台湾
    • タイ
    • その他

第9章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第10章 企業プロファイル

  • Plum Island Soap Co.
  • FirstCry
  • Colgate-Palmolive Company
  • Avon Beauty Products Pvt. Ltd.
  • Johnson and Johnson Consumer Inc.
  • Unilever PLC
  • L'Oreal SA
  • L'ArtisanParfumeur S.A.R.L
  • Reckitt Benckiser Group Plc
  • Lion Corporation
目次
Product Code: KSI061614246

The baby bath and shower products market is projected to grow at a CAGR of 4.49% to reach US$3.658 billion by 2028, from US$2.690 billion in 2021.

Bath and Shower products for babies are the ones which are carefully crafted with the use of efficient natural products keeping the baby healthy and fresh. There are multiple products such as bath salts, bath tablets, and even capsules, including shower gel and bubble wash. These products help in the intense cleaning of the body and support the maintenance of hygiene.

In the present environment, parents are becoming increasingly concerned about their child's hygiene as a result of which multiple necessary precautions are being taken. Manufacturers have also implemented several major measures which are directly aimed at eliminating potentially hazardous ingredients present in baby bath and shower products from the manufacturing processes.

For instance, Johnsons and Johnsons company launched a product with the introduction of 'NO MORE TEARS' in response to eliminating ingredients in shampoos and soaps that can possibly result in irritation in babies' eyes. These type of initiatives adopted by the leading marketplace is expected to boost the market growth as well as create significant growth factors for the global baby care products industry.

Growing healthcare concerns among parents are propelling the baby bath and shower products market growth.

Growing concerns by parents are the main growth driver that is driving the baby bath and shower products market. Parents' concerns about their newborn child's development in the case of hygiene are not unknown to anyone. In regard to this concern, manufacturers of baby personal care products are taking precautions about the ingredients which are being used in the making of these products.

A trusted brand name is the first influential factor that plays an imperative role in driving the purchase decision. The global baby care industry in this regard can be propelled by the quality that is guaranteed for the customers as well as the trusted brand which is allowing the entry of an increasing number of customers.

The demand for baby care products will increase owing to the increase in births which is expected to remarkably surge in the coming years as according to the United Nations Department of Economy and Social Affairs, a 24% increase in the growth rate during the period of 2019 to 2030 can be experienced in Africa whereas in 10% increase in the birth rate can be experienced in the Aisa Pacific region.

North America is expected to grow significantly during the forecast period.

Significant growth of baby bath and shower products is expected to be seen in the North American region during the forecast period as consumers in the United States showcase high spending on baby care products, which is regarded to be a growth factor for this market in the North American region. The United States market is regarded as the largest market for baby care products owing to the increasing penetration of leading manufacturers who are introducing baby care products such as premium shampoos and soaps.

The rising disposable income in the US, coupled with the high spending power and high baby care awareness is regarded to be a few factors that will propel the market growth during the forecast.

Market Developments

  • In July 2020, a baby care brand, Mother Sparsh in the baby care products market entered into a collaboration with FirstCry. A social media campaign was launched by FirstCry which aimed at informing parents about the multiple benefits of baby care products that are natural. Moreover, this brand also launched a PlantAndPure campaign which was imperative as it drew attention towards the importance of using baby products that are plant-based and that can efficiently contribute towards a baby's growth and development.

Market Segmentation

By Product Type

  • Bath Soaps
  • Shower Gel
  • Others

By Form

  • Solid
  • Gels
  • Liquid
  • Others

By Distribution Channel

  • Online
  • Offline

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Spain
    • Others
  • Middle East and Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Others
  • Asia Pacific
    • China
    • Japan
    • South Korea
    • India
    • Taiwan
    • Thailand
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Sources
  • 2.3. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Market Opportunities
  • 4.4. Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2. Bargaining Powers of Buyers
    • 4.4.3. Threat of Substitutes
    • 4.4.4. Threat of New Entrants
    • 4.4.5. Competitive Rivalry in Industry
  • 4.5. Industry Value Chain Analysis

5. BABY BATH AND SHOWER PRODUCTS MARKET BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Bath Soaps
  • 5.3. Shower Gel
  • 5.4. Others

6. BABY BATH AND SHOWER PRODUCTS MARKET BY FORM

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. Solid
  • 6.3. Gels
  • 6.4. Liquid
  • 6.5. Others

7. BABY BATH AND SHOWER PRODUCTS MARKET BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. Online
  • 7.3. Offline

8. BABY BATH AND SHOWER PRODUCTS MARKET BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Introduction
  • 8.2. North America
    • 8.2.1. USA
    • 8.2.2. Canada
    • 8.2.3. Mexico
  • 8.3. South America
    • 8.3.1. Brazil
    • 8.3.2. Argentina
    • 8.3.3. Others
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Germany
    • 8.4.2. France
    • 8.4.3. United Kingdom
    • 8.4.4. Spain
    • 8.4.5. Others
  • 8.5. Middle East and Africa
    • 8.5.1. Saudi Arabia
    • 8.5.2. UAE
    • 8.5.3. Others
  • 8.6. Asia Pacific
    • 8.6.1. China
    • 8.6.2. Japan
    • 8.6.3. South Korea
    • 8.6.4. India
    • 8.6.5. Taiwan
    • 8.6.6. Thailand
    • 8.6.7. Others

9. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 9.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 9.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 9.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 9.4. Vendor Competitiveness Matrix

10. COMPANY PROFILES

  • 10.1. Plum Island Soap Co.
  • 10.2. FirstCry
  • 10.3. Colgate-Palmolive Company
  • 10.4. Avon Beauty Products Pvt. Ltd.
  • 10.5. Johnson and Johnson Consumer Inc.
  • 10.6. Unilever PLC
  • 10.7. L'Oreal SA
  • 10.8. L' ArtisanParfumeur S.A.R.L
  • 10.9. Reckitt Benckiser Group Plc
  • 10.10. Lion Corporation