表紙:オンライン調査ソフトウェアの世界市場-2023年から2028年までの予測
市場調査レポート
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1256584

オンライン調査ソフトウェアの世界市場-2023年から2028年までの予測

Global Online Survey Software Market - Forecasts from 2023 to 2028

出版日: | 発行: Knowledge Sourcing Intelligence | ページ情報: 英文 128 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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オンライン調査ソフトウェアの世界市場-2023年から2028年までの予測
出版日: 2023年03月30日
発行: Knowledge Sourcing Intelligence
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

オンライン調査ソフトウェアの世界市場は、2021年の当初の80億7,700万米ドルから、2028年には326億2,600万米ドルと、CAGR22.07%で成長すると予測されています。

オンライン調査ソフトウェアは、あらゆるブランド、製品、政治シナリオに対する個人のより良い理解を提供するために設計されています。このようなソフトウェアの需要は、インターネット普及率の向上により、市場の需要や一般消費者の製品嗜好をよりよく理解するためのオンライン調査の実施など、オンラインマーケティング手法の戦略化が進み、予測期間中に有望な成長を示すと予想されます。また、ソーシャルメディア利用者の増加により、企業がオンライン調査を実施する機会が増え、新規顧客だけでなくニッチな顧客もターゲットにすることができるようになりました。さらに、製品の発売などの市場開拓活動も、オンライン調査ソフトウェア市場の成長を後押しするものと期待されています。

世界のオンライン調査市場は、インターネット普及率の上昇によって牽引されています。

各国のインターネット普及率の向上は、オンライン調査ソフトウェア市場の成長を促進する主な要因です。これは、企業がより多くの人口にリーチし、市場実勢に応じた製品およびサービスに関連する必要な洞察を得ることができるためです。インターネットが一般消費者に深く浸透した主な要因は、新興経済諸国を中心とした過去10年間の急激な需要増に伴うスマートフォンユーザー数の急増です。世界銀行のデータによると、2020年、世界規模でインターネットを利用する人口の割合は60%に達し、2016年と比較して17%の大幅な増加を示しています。また、米国や中国などの主要先進国では、インターネット普及率が高く、米国では2020年に人口の91%がインターネットにアクセスできるようになり、中国では人口の70%がインターネットを利用していることが報告されています。

また、各国政府が5Gネットワークの普及に積極的に取り組んでいることも、企業が迅速な顧客インサイトを得ることができ、一般消費者へのリーチを拡大できることから、オンライン調査の実施動向を促進するさらなる促進要因として作用しています。2022年10月、インド政府はインドで5Gサービスを開始し、インド社会の変革に役立つ社会的利益と経済的機会を提供することになります。

世界のオンライン調査市場では、北米が主要なシェアを占めています。

地域別に見ると、タンクレベル監視市場は、北米、南米、欧州、中東・アフリカ、アジア太平洋に区分されています。北米のオンライン調査市場の成長を促進する主な理由は、最先端のインフラが整っているため、同地域で技術が早期に採用されたことです。さらに、包括的な教育プログラムと職場環境も、この分野の発展を支えています。

オンライン調査の利点に関する高い認知度と、主要な市場プレイヤーの存在が、オンライン調査ソフトウェアの需要を押し上げています。インターネットが広く普及し、ウェブ調査の実施コストが低いことが、市場の実勢を把握するために、さまざまな業界でこれらのソフトウェア・ソリューションの需要を促進しています。さらに、スマートデバイスを利用してソーシャルメディアプラットフォームを利用する人が増えていることも、消費者の行動や好みを知るためにオンライン調査を実施する小売業者を惹きつけています。米国ではソーシャルメディアユーザーが年々増加しているため、ソーシャルネットワーク上でのマーケティングや消費者の嗜好を知ることは、ビジネスを拡大し、製品やサービスの質を向上させる最も優れた戦略の1つです。例えば、公式データによると、2021年の成人の74.2%がFacebookを利用していました。また、同年には成人の60.7%がInstagramの利用者となっています。

用途別では、世界のオンライン調査市場は、小売業を通じて積極的な成長を遂げると予想されます。

最近のオンライン調査は、対象者の見解や経験に関する情報を収集することを目的とした調査を実施するために不可欠な、効率的で現代的な手法とみなされています。これらの調査は、市場に関する洞察を得ることを主な目的として実施されるため、有益です。オンライン調査ソフトウェア市場の小売部門は、これらの部門が消費者データを繰り返し必要としていることから、成長が見込まれています。小売業では、消費者の好みや嗜好を調査し、仕入れやその他の業務に役立てるため、消費者データの利用が不可欠です。eコマース業界の活況は、小売業向けオンライン調査ソフトウェアの需要拡大の主な要因となっています。米国商務省国勢調査局ニュースによると、2021年第2四半期の米国小売業eコマース売上高(季節変動調整済み、価格調整なし)は2,225億米ドルで、2021年第1四半期比3.3%(±0.7%)の増加と推定されています。2021年第2四半期の小売総売上高は、2021年第1四半期から5.2%(±0.4%)増の1兆6,668億米ドルになると予想されます。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場概要
  • 市場の定義
  • 調査範囲
  • 市場セグメンテーション
  • 通貨
  • 前提条件
  • 基準年と予測年のタイムライン

第2章 調査手法

  • 調査データ
  • 調査デザイン

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 調査ハイライト

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 業界バリューチェーン分析

第5章 オンライン調査ソフトウェアの世界市場:用途別

  • イントロダクション
  • 小売り
  • 市場調査
  • ヘルスケア
  • 金融サービス
  • 製造業

第6章 オンライン調査ソフトウェアの世界市場:製品別

  • イントロダクション
  • ワンタイムチャージ
  • 一部充電
  • 支払う時間

第7章 オンライン調査ソフトウェアの世界市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 応用
    • 製品別
    • 国別
  • 南米
    • 応用
    • 製品別
    • 国別
  • 欧州
    • 応用
    • 製品別
    • 国別
  • 中東・アフリカ
    • 応用
    • 製品別
    • 国別
  • アジア太平洋
    • 応用
    • 製品別
    • 国別

第8章 競合環境と分析

  • 主要企業と戦略分析
  • 新興企業と市場収益性
  • 合併、買収、合意およびコラボレーション
  • ベンダー競争力マトリックス

第9章 企業プロファイル

  • Zoho Corporation Pvt. Ltd
  • Medallia
  • Forsta
  • Inqwise
  • SurveyMonkey(Momentive)
  • Campaign Monitor
  • QuestionPro Survey Software
  • Qualtrics
  • Snap Surveys Ltd
目次
Product Code: KSI061610749

The global online survey software market is expected to grow at a CAGR of 22.07%, from an initial value of US$8.077 billion in 2021 to US$32.626 billion by 2028.

Online survey software is designed for providing a better understanding of an individual towards any brand, product, or political scenario. The demand for such software is expected to show promising growth during the forecast period owing to growing internet penetration which has made the firms in strategizing their online marketing techniques including conducting online surveys to get a better understanding of market demand and public product preferences. The surge in social media platform users has provided further opportunities for companies to conduct online surveys thereby enabling them in targeting new as well as niche customers. Furthermore, market development activities such as product launches are also expected to boost the online survey software market growth.

The global online survey market is driven by growing internet penetration.

Growing internet penetration in countries is the major factor driving the online survey software market growth, as it enables the companies to reach a larger portion of the population and get necessary insights related to the product, and services as per the prevailing market condition. The primary factor that has led to the deep penetration of the internet among the general population is the rapid increase in the number of smartphone users resulting from the burgeoning demand over the past decade, specifically in developing economies. According to the World Bank's data, in 2020, the percentage of the population using the internet on a global scale stood at 60% which showed a significant increase of 17% in comparison to 2016. Furthermore, as per the same source, major developed countries such as the United States and China reported high internet penetration with 91% of the US population having access to the internet in 2020, whereas in China 70% of the population was an active internet user.

The favorable initiative by the governments of countries to promote the 5G network is also acting as an additional driving factor that will promote the trend of conducting online surveys, as it will enable the companies to get quick customer insights and expand their reach among the general population. In October 2022, the Indian government launched 5G services in India that will provide social benefits and economic opportunities that would help in transforming Indian Society.

Key Developments

  • In January 2022, Snap Surveys Ltd announced the launch of the "Employee Engagement Survey", an online solution that enables companies to understand their employee's work engagement and their relationship with the management. The online solution will help companies with employee retention.
  • In January 2023, three new survey creation tools have been introduced by Momentive, the company behind SurveyMonkey and GetFeedback, for SurveyMonkey Enterprise and premium users in the United States. These new tools, which include language customization options, extra best/worst question kinds, and a multilingual email collector, enable users to produce surveys of professional calibre without having to have a strong background in research.

North America accounts for major shares of the global online survey market.

By geography, the tank level monitoring market has been segmented into North America, South America, Europe, the Middle East and Africa, and the Asia Pacific. The prime reason driving the North American online survey market growth is the early adoption of technology in the region owing to its states of the art infrastructure. Furthermore, comprehensive education and workplace programs also support segment development.

High awareness about the benefits of online surveys, supported by the presence of major market players, is boosting online survey software demand. Huge internet penetration and the low cost of conducting web surveys are driving the demand for these software solutions across various industries to keep abreast with the prevailing market situation. Moreover, an increasing number of people using social media platforms via smart devices is also attracting retailers to conduct online surveys to know consumer behavior and preferences. Marketing and getting to know consumer preferences on social networks is one of the finest strategies to expand a business and improve the quality of products and services because of the yearly growth in social media users in the United States. For instance, according to official data, 74.2% of adults in 2021 were using Facebook. In the same year, 60.7% of adults were Instagram users.

Based on application, the global online survey market is expected to witness positive growth through the retail sector.

Online surveys in recent times are regarded as an efficient modern technique imperative for conducting surveys aiming to collect information about the targeted audience's views and experiences. These surveys are beneficial as they are conducted with the main intention of gathering insights into the market. The retail segment of the online survey software market is expected to grow owing to the recurring consumer data requirements by these sectors. The retail segment imperatively uses consumer data for the motive of studying consumers' tastes and preferences for stocking and other operations. The booming e-commerce industry is the major driver of retail online survey software demand growth. According to US Census Bureau News, Department of Commerce, the estimated U.S. retail e-commerce sales for the second quarter of 2021, adjusted for seasonal fluctuation but not for price adjustments, were $222.5 billion, a 3.3 % (±0.7%) increase over the first quarter of 2021. Total retail sales for the second quarter of 2021 are expected to be $1,666.8 billion, a 5.2% (±0.4%) rise from the first quarter of 2021.

Market Segmentation

By Application

  • Retail
  • Market Research
  • Healthcare
  • Financial Service
  • Manufacturing

By Product

  • One Time Charge
  • Partially Charge
  • Time To Pay

By Geography

  • North America
    • USA
    • Canada
    • Mexico
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Others
  • Europe
    • UK
    • Germany
    • France
    • Spain
    • Others
  • Middle East and Africa
    • UAE
    • Israel
    • Saudi Arabia
    • Others
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • South Korea
    • Taiwan
    • Thailand
    • Indonesia
    • Others

TABLE OF CONTENTS

1. INTRODUCTION

  • 1.1. Market Overview
  • 1.2. Market Definition
  • 1.3. Scope of the Study
  • 1.4. Market Segmentation
  • 1.5. Currency
  • 1.6. Assumptions
  • 1.7. Base, and Forecast Years Timeline

2. RESEARCH METHODOLOGY

  • 2.1. Research Data
  • 2.2. Research Design

3. EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Research Highlights

4. MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Market Drivers
  • 4.2. Market Restraints
  • 4.3. Porter's Five Force Analysis
    • 4.3.1. Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2. Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3. Threat of New Entrants
    • 4.3.4. Threat of Substitutes
    • 4.3.5. Competitive Rivalry in the Industry
  • 4.4. Industry Value Chain Analysis

5. GLOBAL ONLINE SURVEY SOFTWARE MARKET BY APPLICATION

  • 5.1. Introduction
  • 5.2. Retail
  • 5.3. Market Research
  • 5.4. Healthcare
  • 5.5. Financial Service
  • 5.6. Manufacturing

6. GLOBAL ONLINE SURVEY SOFTWARE MARKET BY PRODUCT

  • 6.1. Introduction
  • 6.2. One Time Charge
  • 6.3. Partially Charge
  • 6.4. Time To Pay

7. GLOBAL ONLINE SURVEY SOFTWARE MARKET BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Introduction
  • 7.2. North America
    • 7.2.1. Application
    • 7.2.2. By Product
    • 7.2.3. By Country
      • 7.2.3.1. USA
      • 7.2.3.2. Canada
      • 7.2.3.3. Mexico
  • 7.3. South America
    • 7.3.1. Application
    • 7.3.2. By Product
    • 7.3.3. By Country
      • 7.3.3.1. Brazil
      • 7.3.3.2. Argentina
      • 7.3.3.3. Others
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Application
    • 7.4.2. By Product
    • 7.4.3. By Country
      • 7.4.3.1. UK
      • 7.4.3.2. Germany
      • 7.4.3.3. France
      • 7.4.3.4. Spain
      • 7.4.3.5. Others
  • 7.5. Middle East and Africa
    • 7.5.1. Application
    • 7.5.2. By Product
    • 7.5.3. By Country
      • 7.5.3.1. UAE
      • 7.5.3.2. Israel
      • 7.5.3.3. Saudi Arabia
      • 7.5.3.4. Others
  • 7.6. Asia Pacific
    • 7.6.1. Application
    • 7.6.2. By Product
    • 7.6.3. By Country
      • 7.6.3.1. Japan
      • 7.6.3.2. China
      • 7.6.3.3. India
      • 7.6.3.4. South Korea
      • 7.6.3.5. Taiwan
      • 7.6.3.6. Thailand
      • 7.6.3.7. Indonesia
      • 7.6.3.8. Others

8. COMPETITIVE ENVIRONMENT AND ANALYSIS

  • 8.1. Major Players and Strategy Analysis
  • 8.2. Emerging Players and Market Lucrativeness
  • 8.3. Mergers, Acquisitions, Agreements, and Collaborations
  • 8.4. Vendor Competitiveness Matrix

9. COMPANY PROFILES

  • 9.1. Zoho Corporation Pvt. Ltd
  • 9.2. Medallia
  • 9.3. Forsta
  • 9.4. Inqwise
  • 9.5. SurveyMonkey (Momentive)
  • 9.6. Campaign Monitor
  • 9.7. QuestionPro Survey Software
  • 9.8. Qualtrics
  • 9.9. Snap Surveys Ltd