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市場調査レポート
商品コード
1353444
プリントオンデマンドの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:プラットフォーム別、製品別、地域別展望と予測、2023年~2030年Global Print On Demand Market Size, Share & Industry Trends Analysis Report By Platform, By Product (Apparel, Home Decor, Drinkware, Accessories and Others), By Regional Outlook and Forecast, 2023 - 2030 |
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プリントオンデマンドの世界市場規模、シェア、産業動向分析レポート:プラットフォーム別、製品別、地域別展望と予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年08月31日
発行: KBV Research
ページ情報: 英文 214 Pages
納期: 即納可能
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プリントオンデマンド市場規模は2030年までに336億米ドルに達し、予測期間中のCAGRは24.4%の市場成長率で上昇すると予測されています。
しかし、印刷に使用される主な材料は紙、基材、インクです。これらの基本材料は、ウェブ・ツー・プリント・サービスを通じて注文される製品にも使用されます。投入資材のコストが高いため、製紙部門は大きなコスト圧力にさらされています。ダイレクト・トゥ・ガーメント(DTG)印刷、スクリーン印刷、昇華印刷、デジタル印刷など、さまざまな印刷方法には、特定の種類のインク、染料、基材が必要です。これらの材料のコストは大きく変動する可能性があります。したがって、予測期間中、これらの要因が市場の拡大を抑制します。
プラットフォームの展望
プラットフォームによって、市場はソフトウェアとサービスに区分されます。サービスセグメントは、2022年の市場でかなりの収益シェアを占めています。このセグメントの成長は、エンドツーエンドのフルフィルメントやドロップシッピングを提供するサービスプロバイダーの増加によって説明されます。さらに、サービスプロバイダーは、写真撮影やグラフィックデザイン、マーケティングやブランディングサービス、カスタムパッケージングなどのクリエイティブサービスを提供しています。これらのサービスは、プリント・オン・デマンドの販売業者やアーティストに利便性とオプションを提供します。
ソフトウェア・タイプの展望
ソフトウェア分野では、市場はスタンドアロン型と統合型に細分化されます。2022年には、統合型セグメントが市場で最大の売上シェアを占める。これは、統合型ソフトウェアの普及と認知度の向上によるものです。数多くのサードパーティ製eコマース・プラットフォームの存在と接続の簡便さが、このセグメントの成長の重要な推進力となっています。また、統合ソリューションの需要は、適応性、コンピューティング能力の向上、費用対効果などのメリットによっても牽引されています。
製品の展望
製品別では、市場はアパレル、ホームデコ、ドリンクウェア、アクセサリー、その他に分類されます。2022年には、アパレル分野が最大の収益シェアで市場を独占しました。パーソナライゼーションとカスタマイズの人気の高まりは、このセグメントの拡大を促進する重要な側面の1つです。グラフィックデザイン入りTシャツの潜在顧客には、デザインをプリントしたい消費者やプリントしたいものが明確な消費者が含まれます。この成長は、ソーシャルメディアやインフルエンサーマーケティングのアパレル分野におけるプリントオンデマンド需要にもかなりの影響を与えています。インフルエンサーは、プリント・オン・デマンドを提供するブランドと頻繁に協力し、デザインを作成してソーシャルメディア・プラットフォームで宣伝しています。
地域別展望
地域別に見ると、市場は北米、欧州、アジア太平洋、LAMEAで分析されます。2022年には、北米地域が最も高い収益シェアを獲得して市場をリードしました。同市場は、技術インフラ、安定した経済、プリントオンデマンド製品を生産する工場の可用性により拡大しています。革新的な製品のイントロダクション、衣料品購入のためのオンラインプラットフォームの利用拡大、アウトドア活動への参加の増加が、この地域市場の拡大に拍車をかけています。米国市場は、カスタマイズされたアウターウェアの需要の高まりにより成長しています。
The Global Print On Demand Market size is expected to reach $33.6 billion by 2030, rising at a market growth of 24.4% CAGR during the forecast period.
The prominence of printed accessories products is anticipated to increase. Therefore, Accessories segment captured $566.6 million revenue of the market in 2022. Due to various factors like the expansion of social media platforms significant impact on the market for print on demand products. Social media is one of the most efficient techniques for displaying custom-printed products. Social media has developed into an effective marketing tool for print-on-demand services, allowing them to reach a larger audience and promote their products directly to consumers. Some of the factors impacting the market are increasing e-commerce expansion, growing usage of customized t-shirts, and dynamic costs of raw materials.
The rapid growth of e-commerce platforms is fuelling the demand for print-on-demand services. Without inventory control or an initial investment in manufacturing equipment, online marketplaces provide businesses and individuals with a practical and efficient way to sell customized goods. E-commerce businesses benefit from the convenience, cost-effectiveness, and flexibility that POD services offer, while consumers enjoy access to a wider range of customized and unique products. As e-commerce continues to evolve, it is likely that the market will further adapt to meet changing consumer preferences and business needs. Furthermore, businesses are progressively utilizing personalized T-shirts as a branding strategy to brand their products and businesses. New businesses primarily employ this strategy to boost and attract potential customers and brand awareness of their products and services. For instance, popular TV programs like The Big Bang Theory and Game of Thrones have a sizable fan base. Fans are willing to spend substantial money on t-shirts and other products with their favoured phrases or slogans. Therefore, the growing use of customized t-shirts as a branding tool is anticipated to propel market expansion throughout the projection period.
However, Paper, substrate, and ink are the primary materials used in printing. These basic materials are also used in the products ordered through the web-to-print service. Due to the high cost of input materials, the paper sector is under significant cost pressure. Different printing methods, such as direct-to-garment (DTG) printing, screen printing, sublimation printing, and digital printing, require specific types of inks, dyes, and substrates. The cost of these materials can vary widely. Therefore, these factors will restrain the expansion of the market during the forecast period.
Platform Outlook
Based on platform, the market is segmented into software and services. The services segment covered a considerable revenue share in the market in 2022. The growth of the segment is explained by the rise in service providers offering end-to-end fulfilment and drop shipping. Additionally, the service providers provide creative services such as photography and graphic design, marketing and branding services, and custom packaging. These services offer print-on-demand merchants and artists convenience and options.
Software Type Outlook
Under software segment, the market is fragmented into stand-alone and integrated. In 2022, the integrated segment witnessed the largest revenue share in the market. This is due to the increased prevalence and awareness of integrated software. The presence of numerous third-party e-commerce platforms and the simplicity of connecting are critical drivers in the segment's growth. Demand for integrated solutions is also driven by benefits such as adaptability, increased computing capacity, and cost-effectiveness.
Product Outlook
On the basis of product, the market is classified into apparel, home decor, drinkware, accessories, and others. In 2022, the apparel segment dominated the market with maximum revenue share. The rising popularity of personalization and customization is one of the critical aspects driving this segment's expansion. Potential customers for t-shirts with graphic designs include consumers who want to print their designs or have a clear idea of what they want to print. The growth has also considerably impacted print-on-demand demand in the apparel segment of social media and influencer marketing. Influencers frequently collaborate with brands that offer print-on-demand, creating and promoting their designs on social media platforms.
Regional Outlook
Region-wise, the market is analysed across North America, Europe, Asia Pacific, and LAMEA. In 2022, the North America region led the market by generating the highest revenue share. The market is expanding due to technological infrastructure, stable economies, and factories' availability to produce print-on-demand products. The introduction of innovative products, the expanded use of online platforms to purchase clothing, and the rise in outdoor activity participation are fueling the expansion of the regional market. The US market is growing due to the rising demand for customized outerwear.
The market research report covers the analysis of key stakeholders of the market. Key companies profiled in the report include Vistaprint, Customcat, Gelato, Gooten, Printed Mint LLC, Teelaunch, Zazzle, Printify, Inc., Canva Pty Ltd., Printful, Inc.
Market Segments covered in the Report:
By Platform
By Product
By Geography
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